Jump to content

Inmatriculare masina din Romania in Germania. Cum, si cat costa?


Muraru Dan
 Share

Postare recomandată

Daca am gresit topicul rog un moderator sa-l mute unde trebuie.

 

Intentionez sa emigrez in Germania in urmatoarele luni si desigur imi voi lua si Golful cu mine.

Abia am efectuat ITP-ul, asigurari si toate cele la zi, valabile o buna perioada deacum inainte.

Voi locui in casa parintilor mei, ce sunt cetateni Germani, voi avea rezidenta la adresa lor.

Intrebarea mea este ce trebuie sa fac cu masina dupa ce ajung acolo?

Trebuie sa o inmatriculez acolo sau o pot lasa inmatriculata in RO?

ITP, RCA, daca imi va fi permis sa o las inmatriculata cu numerele de acum, le pot face acolo sau trebuie sa le efectuez aici in tara?

Din pacate parintii mei sunt afoni, habar nu au ce trebuie sa fac, na, nu i-au interesat si sunt mai greu de cap cu legile si ei, astfel incat vreau o parere exacta de la cine s-a mai intalnit cu asa ceva.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten foarte bun a plecat cu familia in vara in Germania, a luat cu el si masina (un ford focus I 1.8 tdci). Initial credea ca ai voie sa circuli doar 6 luni cu numerele de RO, insa s-a interesat si informatia este 100% corecta, ai voie sa circuli 12 luni legal in Germania!

 

Asigurarea e in functie de numarul de accidente, vechime si altele, pt masina lui  era ~ 800E/1an si el este sofer de 15-20 de ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie de la Zulassungsstelle mi-au zis 6 luni. Cum insa Polo-ul nu e pe numele meu, pot sa circul cu el 1000 ani asa.

Daca insa te-ai inregistrat la Bürgerbüro, ai 6 luni din acel moment sa o inmatriculezi cu numere de .de

Perioada poate fi prelungita doar obsingura data cu 6 luni de cate autoritati daca dai o declaratie pe proprie raspundere cum ca nu stai in Germania mai mult de 12 luni. Cum insa nu e cazul tau, raspjnsul corect e: maxim 6 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care ai hotarat sa ramai acolo, trebuie sa te iregistrezi (Anmeldung),Din acest moment esti obligat ca in maxim 183 de zile (6 luni cum zicea si colegul de mai sus) sa inscrii masina in De. si de asemenea sa schimbi si permisul de conducere.

Procedeele sunt relativ simple iar costurile sunt mici, comparativ cu Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Permisul de conducere nu esti obligat sa il preschimbi. Am intrebat expres si mi s-a spus ca nu, doar la expirare.

Cu masinile e altceva, fiindca alea-s impozabile si mno, au si ei nevoie de bani :) De pe permis n-au ce jumuli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca plecarea/mutarea e pe un termen lung (si nu doar o chestiune de moment), ar putea fi mai indicat sa vanda aici masina inmatriculata in RO si sa cumpere alta in .de.

Ar fi interesant de stiu cat este in .de "taxa pe prima inmatriculare/poluare/etc.", ma rog costurile intregii proceduri de inscriere a unei masini sh din import; ca daca se razgandeste si vine cu ea inapoi in RO, dar inmatriculata in .de .........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestiile astea cu taxa de poluare/prima imatriculare, etc etc sunt chestii specific romanesti....

Dar oare crezi ca convine cuiva sa platesca impozit pe masina si asigurare in germania si sa circule cu masina in Romania??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca depinde de la Kreis la Kreis, stiu insa ca teoretic poti circula cu numere straine de D pana la un an din momentul in care ai Anmeldung-ul, permisul trebuie schimbat in maxim 6 luni doar daca este permis de tip vechi(cel fara cercul cu ''stelute''). Regula cu masina se aplica doar daca masina este pe numele tau, altfel nu au ce sa-ti faca/sa te oblige.... garantat 100% :).  Am spus teoretic pt ca cunosc cazuri de romani si  poloni Anmelduiti, care au masinii pe numele lor si circula de ani de zile prin D fara pr. Exista riscul intradevar ca sa dai peste vreun polizei zelos si atunci o incurci, sau mai rau ... D-ne fereste sa produci/sa fi implicat in vreun eveniment si va trebuii sa-ti fie verificata identitatea/domiciliul  si... iar o incurci... Legat de permis partea buna cu schimbatul este ca nu trebuie sa mai faci vreo vizita medicala sau altele(cost total 60e cu poze, cazier din tara si tot ce tine), ti-l schimba  si-ti dau valabilitate la el de 15 ani(asta incepand de anul trecut, inainte era pe viata) pt ca atunci ei considera ca ti se schimba fizionomia destul de mult cat sa necesite alta poza. Peste 15 ani(sa fim sanatosi), daca te duci sa-l schimbi si mergi pe picioarele tele fara sprijin, iti mai dau 15 ani. :). Taxa ''de prima inmatriculare'' nu exista, se plateste ceva doar daca masina nu este produsa in D si asta pentru obtinerea certificatelor de conformitate(cred ca asa se numesc)

 

Stima

 

Un edit: uitasem. TUV(ITP) trebuie sa-i faci in Germania in cazul inmatriculari.

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Departe de mine sa fac ilegalitati.

Permisul il am abia schimbat, tocmai sa il am european, acesta stiu ca nu se schimba, este recunsocut de nemti.

 

Legat de vanzarea masinii, nici nu ma gandesc, tehnic este in stare f buna si nu vreau sa ma leg la cap daca nu ma doare. Plus ca impozit, asigurare voi plati si pe o masina cumparata de acolo, deci nu vad nici un avantaj.

Masina a fost a unui prieten de familie, vecin de land cu mama, eu am adus-o in Romania in 2007, insa nu cred ca va conta asta.

Acolo voi sta definitiv, pana la urma parintii mei au o varsta si acusi va trebui sa ii pot ajuta eu ( am primit o scrisoare de la primaria orasului unde locuiesc parintii mei pe tema asta, unde mai ca nu ma rugau sa ma mut acolo, prezentandu-mi avantajele locuirii mele in Germania pt mine si parintii mei ).

Multumesc de sfaturi, oricum sigur voi afla 100% dupa ce-mi voi declara sederea.

Vreau sa plec de acasa cu lectiile cat mai bine facute sa stiu la ce sa ma astept.

 

Multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut un calcul sa vezi cat ai lua pe masina daca ai vinde-o in tara si ti-ai lua alta din DE si cat te va costa inm. masinii tale in DE? Personal nu cred ca merita deoarece inm te va costa cateva sute de euro, iar masina va aparea reimportata. La o eventuala vanzare asta va fi un dezavantaj. Odata cu mutarea in DE foarte probabil sa incepi sa vezi altfel lucrurile si sa-ti doresti altceva decat masina care o ai acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Departe de mine sa fac ilegalitati.

Permisul il am abia schimbat, tocmai sa il am european, acesta stiu ca nu se schimba, este recunsocut de nemti.

 

Legat de vanzarea masinii, nici nu ma gandesc, tehnic este in stare f buna si nu vreau sa ma leg la cap daca nu ma doare. Plus ca impozit, asigurare voi plati si pe o masina cumparata de acolo, deci nu vad nici un avantaj.

Masina a fost a unui prieten de familie, vecin de land cu mama, eu am adus-o in Romania in 2007, insa nu cred ca va conta asta.

Acolo voi sta definitiv, pana la urma parintii mei au o varsta si acusi va trebui sa ii pot ajuta eu ( am primit o scrisoare de la primaria orasului unde locuiesc parintii mei pe tema asta, unde mai ca nu ma rugau sa ma mut acolo, prezentandu-mi avantajele locuirii mele in Germania pt mine si parintii mei ).

Multumesc de sfaturi, oricum sigur voi afla 100% dupa ce-mi voi declara sederea.

Vreau sa plec de acasa cu lectiile cat mai bine facute sa stiu la ce sa ma astept.

 

Multumesc inca o data.

 

Probabil ca suntem putin offtopic dar nah ...

1-daca esti hotarat ca masina ta e in stare foarte buna si o sa treaca TUV-ul in Germania atunci poti sa mergi cu ea acolo ... adica ar fi bine ca masina ta sa treaca ITP in Romania "pe bune"

2-trebuie sa iei in considerare ca reparatiile in Germania sunt extrem de scumpe fata de Romania, deci daca ai orice problemuta cat de mica repar-o din tara ca sa nu te coste de 4-5 ori cel putin in Germania

3-costuri de inmatriculare nu sunt mari in Germania daca treci fara probleme TUV, dar asigurarea este foarte scumpa

4-ce euro este masina ta, este macar euro 4? multe orase mari nu o sa mai lase in curand masini mai jos de EURO4 in centru

 

Daca la toate intrebarile de mai sus raspunsul este super ok atunci cred ca poti merge cu ea in Germania, si la 6 luni de la Anmeldung (Inregistrare) sau mai devreme sa o inmatriculezi acolo.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tüv ul costa intre 80 si 140 euro,depinde de motor,motorizare,iar inamtricularea cam 250 euro + /- in functie de masina.

@bbogdan daca are masina din semnatura si anume golf4 16, 16v,nu are nevoie de altceva.Se stie ca benzina ii verde :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca un moderator ar trebui sa mute posturile astea a despre inmatricularea unei masini aduse din Romania in Germania intr-un topic separat. Sunt  in proces de a cauta un job in Germania...am dat cateva interviuri...asa ca sunt  si eu direct interesat de problema asta, precum si de valoarea impozitelor si asigurarilor din Germania.

 

Masina mea e diesel euro 4, fara DPF. Am inteles ca impozitele in Germania sunt destul de mari pt motare diesel. Daca reusesc sa prind ceva job in Germania trebuie sa ma hotarasc si eu daca duc si masina sau o vand aici. Nu prea as vrea sa o vand, pt ca de 2 ani am adus-o personal din Germania si am recuperat si taxa de poluare...asa ca ar trebui sa o dau sub pretul pietei.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu supar vreun moderator ca na, sunt putin offtopic insa macar sa lamuresc lumea.

 

Golful asta ( MK4, motor euro 4) e sufletul meu.

E prima mea masina si nu ma despart de ea.

Insa o iau pt ca am f multe lucruri de carat (vreo 9 calculatoare in special ce nu ma incumet sa le trimit cu vre-un transportator ) si am nevoie acolo musai de masina.

Asta una la mana.

 

A doua la mana, abia a trecut saptamana trecuta ITP-ul pe bune, pbme nu are pt ca am avut grija de ea si ar fi o prostie sa o dau si sa caut alta masina sh acolo.

Legat de asigurari, cat o sa platesc la asta tot atat voi plati si la una cumparata de acolo, asta sunt sigur.

Iar de micile pbme ce le voi avea sa zic pe viitor, asta e, le voi repara acolo,oricum de castigat sigur nu o sa castig ca aici in tara.

 

Visul meu e sa-l reconditionez ca de nou si sa o tin ca masina de duminica, asta peste ani cand va fi intradevar veche.

 

Deci raspunsul Bogdane e DA la toate.

 

Multumesc tuturor de lamuriri si scuze daca am creat un offtopic insa sincer nici nu am gasit alta arie potrivita sa intreb.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e pana in 2000cmc, 308 euro.

 

308 euro pe an, chiar daca nu are DPF? Ma asteptam sa fie mult mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Daca e pana in 2000cmc, 308 euro.

 

308 euro pe an, chiar daca nu are DPF? Ma asteptam sa fie mult mai mult.

 

Nu e chiar asa,acu' probabil depinde si de Land..

Un prieten care locuieste in Hessen,a platit pentru un golf 3 tdi din 1998 euro 2 (placheta galbena) 330 euro impozit.

Aici se poate calcula impozitul la masinile inmatriculate pana in 2009.

Modificat de golf3ale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In NRW la un 2.0 JTD(autoturism in brif) cu bulina rosie impozitul este de 360e/an(platit de baiatu' personal pt al doilea an consecutiv). Scade cred eu considerabil daca este cu bulina verde, stiu sigur ca la un 1.9TDI(fara DPF) cu bulina verde este 260e/an (ma batea gandu acum vreun an de zile sa inmatriculez skoda). La aceasi masina gasisem cea mai ieftina asigurare la ADAC 89e/luna in conditiile in care nu beneficiam de nicio reducere procentuala pt sofer cu vechime si fara evenimente insa conditia ar fi fost sa fiu membru si eu eram. Reducerile in procente le primesti incepand cu urmatorul an primei inmatriculari al unui auto pe teritoriul lor.

Partea faina cu impozitarea la astia se aplica pt utilitarele mici. Exemplu un Doblo(de marfa nu cu locuri) cu motor de 1.9 jtd cu bulina galbena se taxeaza cu 106e/an(si asta e platit de subsemnatu)Logica ar fi ca o astfel de masina produce altfel bani pt stat(consum de carburant la un nivel crescut deci accize, eventual tva din facturile rezultate prin folosirea masinii la munca, eventual impozit pe profit din aceasi prestare cu masina...diverse).

 

Parerea mea ca nu impozitarea te va speria ci asigurarea(si asta pe fond psihic ca doar nu te duci in germania sa faci ''turism social'' ci o sa muncesti). Probabil daca o inmatriculezi in D vei plati la asigurare in doua luni cat plateai intr-un an in Ro. Asa cum spunea cineva mai sus sa o ti inmatriculata pe Ro este solutie de moment(un an-doi dpmdv), pe urma... iti vei schimba optica si mai mult ca sigur vei vrea sa faci un upgrade si o sa-ti fie un pic peste mana/nu te mai intereseaza sa fugi in Ro sa o inmatriculezi cu toata nebunia de acolo. In D inmatriculezi masina in maxim 2 ore asta depinzand de ce zi prinzi la inmatriculari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea e diesel euro 4, fara DPF.

 

 

Esti sigur ca e originala asa euro 4 fara DPF?? eu stiam ca  trecerea de la 3 la 4  s a facut datoruta DPF ului, sau poate asta e valabila la masinile produse si vandute in DE.

Oricum una peste alta aproape ca nu are importanta dar  sa stii ca sunt foarte exienti la controlul technic si daca nu ai DPF ( sper sa nu cobesc) sunt sanse mari sa o treaca la euro 3 dupa controlul technic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte sigur pt ca am adus-o personal din DE acum 2 ani. Avea bulina verde in parbriz si era trecuta euro 4 in brieful german. La RAR in Ro mi-au trecut-o ca euro 4 fara DPF. Am cerut si lista de dotari dupa seria de sasiu de la un coleg de forum si nici acolo nu apare DPF-ul. Am caculat impozitul dupa linkul pus de colegul @golf3ale si iese 293 euro...ceea ce este acceptabil.

 

La asigurare depinde daca masina este diesel sau benzina? Se ia in considerare vechimea de permis din Romania (15 ani in cazul meu) sau pornesc de la o suma ca la un sofer incepator in DE? Categoria Bonus/Malus din Ro nu cred ca e luata in considerare in DE (B5 in cazul meu).

 

Am si eu fosti colegi care muncesc legal in DE de 2 ani...si masina o tin tot inmatriculata pe Romania. La ce riscuri te expui in cazul asta...la un control al politiei germane? Daca le dai permisul romanesc si CI-ul romanesc te pot verifica totusi ca tu ai rezidenta in DE? Nu ma refer la un accident, ca atunci e clar ca nu e treaba buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord ca cel putin acum, psihologic o iei razna cand te gandesti cat vei avea de platit. Si asta pt ca le raportam la cat castigam in Romania, ceea ce nu e corect. Dincolo sigur veti privi viata prin alti ochi.

Insa, acuma depinde si ce vrei de fapt.

 

Daca vrei sa incerci, sa stai catva timp si sa te intorci, poate merita sa risti sa nu o inmatriculezi, pt ca, de fapt asta ar insemna o dubla cheltuiala cu reinmatricularea ulterioara in Ro. In acest caz eu unul as pune masina pe numele unei rude de aici din Romania si mi-as face procura la notar prin care respectviul mi-o da spre intrebuintare.

 

Altfel cred eu ca ar fi bine sa nu te joci cu focul. Accident chiar daca nu faci tu, poti fi implicat si de ce sa iti strici treaba pe care ai inceput-o acolo?

Ma gandesc ca la ce amenda risti sa iei, mai bine nu risti.

Dar, repet, depinde de planurile fiecaruia. Nici nu stim toate dedesupturile si chestiile ce se pot face, nu cred ca cei ce nu-si inmatriculeaza masina acolo, desi sunt rezidenti de ani buni, o fac crezand ca lor nu li se poate intampla nimic.

 

Ps: multumesc moderatorului pt crearea unui nou topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu M: La treaba cu benzina sau motorina nu am idee. In cea ce priveste vechimea din Ro am auzit povesti cum ca unele personae au facut dovada ca nu au avut incidente in trafic provocate de la intrarea Romaniei in UE si au obtinut reducere, eu sunt sceptic cu asta pt ca am intrebat si nicaieri nu mi s-a dat vreo variant. Si in plus incearca tu sa scoti hartia asta din Ro sa vedem(chiar sunt curios) daca ti-o da cineva si mai ales de unde o iei. Nu pornesti de la o suma ca ''sofer incepator'' ci pornesti de la o suma ca proaspat posesor de auto in D(prima masina pe numele tau in Germania). Vezi ca la asigurare mai conteaza si daca conduci numai tu masina si-ti asumi raspunderea pt asta(e mai mica dar daca se intampla ceva cu altcineva la volanul masinii tale nu te mai acopera asigurarea) sau daca mai lasi pe altcineva sa mearga cu ea(in cazul asta creste insa nu foarte mult cam cu 10-15%). Si da, cu siguranta te pot verifica daca esti inregistrat in vreo primarie de la ei. Au fie sistemul online in masina pe calculator atunci cand sunt cu T4-urile alea, fie mai simplu suna la sediu de pe telefon iti dau datele de pe CI si in cateva minute te gasesc.

 

Muraru Dan: Merge cu inmatriculatul pe numele altcuiva atata timp cat iti poti permite cheltuiala/timpul cu asta inainte sa pleci. Nu ai nevoie de procura atata timp cat circuli in spatiul comunitar deci este inutil sa o mai platesti si pe asta. Garantez pt asta, eu asa circul cu Skoda de cca 3 ani si am fost oprit de cateva ori iar dupa control mi sa urat doar un politicos gute Fahrt!

   ''Nici nu stim toate dedesupturile si chestiile ce se pot face, nu cred ca cei ce nu-si inmatriculeaza masina acolo, desi sunt rezidenti de ani buni, o fac crezand ca lor nu li se poate intampla nimic''  sunt multi care mizeaza tocmai pe asta, din pacate. Cunosc caz efectiv al unui coleg de serviciu caruia in Dec 2012 i-a fost luat talonul si placutele de inmatriculare plus amenda(chiar am sa intreb cat a fost) pe motivul  ca el are Anmeldung de peste un an si masina nu , si care acum in Feb 2014 inca nu stie unde ii sunt. Din Ro i se spune ca nu au ajuns si din D i se face dovada ca i-au fost trimise in Ro inca din Ian 2013. Amenda platita si o masina mai putin in trafic de cca un an...

Este posibil ca anul asta in vara sa vand Skoda insa urmatoarea masina personala nu o voi mai inmatricula in Ro. Pe asta am tinut-o asa pt ca mi-a fost mai comod atunci cand am plecat din Ro si... recunosc ca mi-a convenit asigurarea si impozitul, insa acum nu mai am vremea necesara sa stau in Ro sa inmatriculez o masina, ar trebuii sa i-mi iau un concediu prelungit si o multime de pastille ca sa suport din cate am citit in topical celalalt cu viceversa de aici

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca pentru a imatricula o masina din Romania in Germania in primul  rand trebuie facut inportul in Germania, si apoi mers la Oficiul de circulatie ptr a imatricula masina.

 

Partea cu imatricularea este cred ce mai simpla chestie bineinteles ptr imatriculare trebuie  si un control technic TÜV si aici sa iti faci bine temele deoarece sunt  foarte precisi la aceste controale.

Partea cu importul  poate fi o mare problema daca vei decide sa o faci singur....

Eu personal am am exportat din  CH e masina si o motocicleta, bine sigur o sa spuneti ca nu are a face,  dat tineti cont ca eu l-am facut importul in Germania deoarece am vrut sa evit acest lucru in Romania si treba a functionat brici.

Important  nu este ca am importat din CH in DE  deoarece cred ca importul unei masini in Germania fie ca vine masina  EU  ori din EFTA  procedura nu poate fi diferita ca cerul si pamantul.

Eu ptr a simplifica problema cu  importul in Germania am apelat la serviciile unei firme de Spedition care avea sediul  in aceiasi  cladire cu vama Ch  si vama DE, lucru care m-a costat cred ceva in jurul la 90 Euro  dar in 2 ore am plecat din vama.

Nemtii lucreaza cu un sistem de comunicare electronica  ce se numeste ATLAS, ca privat nu ai acces  dar o firma de spedition are acces la acest sistem  de aceea e posibil in 2 ore sa termini treaba

Cred ca este o diferenta intre a face importul in vederea imatricularii in DE ori numai tranzitarii, deoarece am fost foarte clar intrebat  daca vreau sa o imatriculez in DE si in mail ul atasat reiese acesta intrebare.

Sigur sunt diferente intre a importa o masina noua ori una  folosita.

Am rascolit putin  netul si am gasit ceva web Site uri   care poate  ajuta, unul ar fi acesta care se refera  mai mult la masini  folosite,

 

Va atasez si  raspunsul Lui nea Mayer de la zoll la intrebare cum se face daca vreau sa import in Germania

 

Hartia magica ptr a putea imatricula masina in DE  este acesta :  Unbedenklichkeitsbescheinigung

 

 

si aici  aveti  EZT  ptr informatii asupra pretului ce trebuie platit

 

Tschüss!

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E buna informatia, insa pentru inmatricularea din Ro in De NU se face vama si masina NU se supune vamuirii, deci NU ai de ce sa apelezi la nicio firma de spedition sau agent vamal sau mai stiu eu ce prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!