Jump to content

Tipuri suspensie Golf VII


Golf TDI
 Share

Postare recomandată

Incă o intrebare care mă stresează in ultimul timp... CÂT e de necesar DCC? Adica e o diferenta de vreo 750 de euro intre suspensia sport si DCC, si probabil ar trebui sa renunt la alte dotari pentru a putea opta pentru asta. Rog doar posesorii sa facă un review obiectiv. Merită sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Privita de sus, intrebarea cat de necesar e un optional e.. amuzanta :)

N-am DCC dar m-am dat destul, insa am sport si pot zice ca e ce trebuie daca esti dispus sa renunti putin la confort pentru un zambet in viraje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu DCC-ul o sa te joci cateva saptamani, o sa-l mai arati la prieteni alte 2-3 saptamani, apoi o sa-l lasi in Confort pentru tot restul vietii masinii. Ce-i drept la Golf 7, pentru ca se activeaza si cand treci Mode Select pe Sport, o sa mai fie folosit din cand in cand...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Yopy... nu vad de ce ar fi amuzantă... e o intrebare normală pt cineva care poate face o comparatie corectă... adică ori suspensia sport... ori DCC, daca pe modul Confort e mult mai confortabil decat suspensia sport, si pe sport daca se comporta cel putin la fel de bine. Suspensia sport o am si eu pe Golful 5 Sportline pe care-l am acum, si e foarte ok ca dinamică, doar ca as vrea sa nu fie asa tare uneori, chiar daca nu e exagerat.

 

@Rave, intr-adevar, probabil majoritatea timpului ar sta pe confort, dar asta era nedumerirerea mea, e mult mai confortabila față de cea sport? Si din ce văd cea sport coboară masina cu 2.5 cm, iar DCC cu 1 cm față de standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea Sport coboara 1.5 cm, nu 2.5 cm. Si da, posesorii spun ca se simte diferenta intre Sport si Confort. Daca asta merita sau nu 800 de euro... tine de fiecare in parte.

 

Eu as face altceva de banii aia! Golful nici cu suspensia Sport nu e vreo masina dura pe strada, e mai confortbail decat muulte altele, si sa dau atatia bani pe ceva ce o sa ramana pe Confort 99% din timp nu cred ca mi-ar conveni. Mie!

 

Vezi daca are cineva DCC pe un Golf VII si roaga-l sa te plimbe putin cu masina, sa simti exact diferentele intre moduri. Asa o sa poti sa te hotarasti cel mai bine daca merita banii sau nu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbiti de suspensia adaptiva(presupun ca este la fel pe 7 ca pe 6) eu zic ca merita banutii, cat despre ramasul pe un singur mod eu personal schimb destul de des modurile(saptamanal) in functie de drumurile pe care circul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu DCC pe GTI, dar din pacate nu pot sa te plimb pana nu vine primavara pentru ca nu am luat iarna asta cauciucuri de iarna, astfel ca hiberneaza in garaj.

 

Diferenta intre cele 3 moduri Confort / Normal / Sport este sesizabila, si chiar destul de mult. Eu personal o tin pe Confort in oras si pe Normal in afara. Pe Sport este destul de dura, se poate folosi doar pe drumuri fara gropi sau denivelari pronuntate. Tine cont si de faptul ca eu am jante de 18" + bucse mai mari/dure.

 

Inca o precizare - pe langa cele 3 moduri de duritate, DCC-ul imbunatateste tinuta masinii:

 

 

The DCC system adaptively regulates the damper valves via a further developed and refined Volkswagen control algorithm which sets the damper characteristic. In doing so, DCC evaluates input signals from wheel displacement sensors and accelerometers as well as vehicle bus information from the Chassis-CAN bus. It then computes the optimal damper force for every driving situation and adaptively adjusts this force. Damping forces are selectively applied to the four wheels individually.

In the new DCC generation, it is now also possible to fully independently vary rebound and compression damping for transverse dynamic manoeuvres – a significant benefit in optimising vehicle dynamics. The damper valves were also modified for further improved response.

 

via vwvortex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am DCC pe a mea si ma declar multumit...in oras normal ca o tin pe comfort si este foarte ok tinand cont ca acum are si roti de iarna pe 16" iar cu cele de vara pe 17 este oarecum o mica diferenta si este mai dura in modul sport lucru care este si normal... Pe serpentine sau alte drumuri de genul asta se tine foarte bine si este chiar o placere sa o conduci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la DCC, cat de fiabila este? Sistemul per ansamblu este solid? Amortizoarele se pot strica mai usor decat cele normale? Care are fi sensibilitatile ei?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Catalin  din cate stiu este mai fiabila decat o suspensie normala dar si amortizoarele sunt mult mai scumpe.Eu personal am aproape 70.000 cu ea si nu am avut probleme pana acum.

@Dercos sunt cam acri strugurii nu?

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TDR: bine zis =))

Evident ca nu e doar marketing DCC-ul si nu comparati cu DCC-ul de pe G6 pentru ca asta e alta versiune/generatie. Si da, e diferenta mare. Testat pe 2.0 TDI cu jante Madrid 17". Pe comfort dai in absolut ce vrei (gropi). Pe sport se apropie de gti (nu pot aproxima exact pentru ca eu am 18", nu 17"). Dar toti posesorii cu care am vorbit s-au declarat multumiti.

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma tenteaza ca atunci cand imi voi face configuratia sa pun si DCC si aa vrea sa stiu cat mai multe. Mai ales fiabilitate, pentru ca asa cum zicea TRD, si banuiam si eu, amortizoarele sunt mai scumpe si n-as vrea dupa 100k km (da stiu, poate sunt prea pretentios) sa intru la cheltuiala. Sistemul are nevoie de intretinere, servisare speciala, recalibrari dupa un anumit timp?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin eu am avut la golf 6 suspensie adaptiva si in 100 000 de km, amortizoarele nu avut nimic.Dar pina la urma era un amortizor marca Monroe care avea un pret (1200 lei).  De ce nu am pus pe Golf 7? Pai pentru ca masina e mai joasa cu suspensie adaptiva, iar eu am vrut pachet de drumuri grele.m-am saturat sa dau cu burta de asfalt. Ca sistem DCC este mai complex, fata de simpla suspensie adaptiva si practic setezi mai multi parametric ai masini in functie de optiune aleasa.Am mai scris despre suspensia adaptive ca nu este activa ca la jaguar care lucreaza permanent cu computerul de bord si actioneaza unul sau mai multe amortizoare in functie de tinuta de drum.

Eu am optat pentru selectarea modului de conducere, o chestie foarte practica si utila iar impreuna cu 4 motion am un mic all-road.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristianionut si mastermox: multumesc pentru info.

 

Dar la DCC ce inseamna adapptativa? Doar faptul ca apesi pe buton si o faci mai tare sau mai soft? Sau, daca e pe soft si mergi mai tare si mai sportiv, trece singura pe sport? Desi nu cred... dar de asta intreb... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin tocmai asta iti explicam.Apesi butonul de sport si gata (masina e bumper).Daca nu mai vrei treci in alta setare.

 

DDoc de la data cand faci comanda exista ipotetic mica perioada (la mine era o saptamana).Eu m-am trezit dupa o vreme, sa schimb culoarea dar nu s-a putut.Deci informezate bine, intreaba in stanga si comanda.Iti raspund pe seara si la ce mai intrebat in privat.

 

Din pacate sunt multe functi utile dar sincer in 5 minute cat dureaza test drive si starea dealerului de a explica concret e o mare problema.Cei de la skoda sunt mai amabili si insista in explicatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristianionut si mastermox: multumesc pentru info.

 

Dar la DCC ce inseamna adapptativa? Doar faptul ca apesi pe buton si o faci mai tare sau mai soft? Sau, daca e pe soft si mergi mai tare si mai sportiv, trece singura pe sport? Desi nu cred... dar de asta intreb... 

Numai ce raspunsesem pe o pagina in urma in legatura cu DCC-ul. Nu doar face suspensia mai dura sau mai moale, cum gresit sustine cristianionut, ci face mai mult de atat, asa cum se poate vedea in descrierea de mai jos.

 

[...]

Inca o precizare - pe langa cele 3 moduri de duritate, DCC-ul imbunatateste tinuta masinii:

 

 

The DCC system adaptively regulates the damper valves via a further developed and refined Volkswagen control algorithm which sets the damper characteristic. In doing so, DCC evaluates input signals from wheel displacement sensors and accelerometers as well as vehicle bus information from the Chassis-CAN bus. It then computes the optimal damper force for every driving situation and adaptively adjusts this force. Damping forces are selectively applied to the four wheels individually.

In the new DCC generation, it is now also possible to fully independently vary rebound and compression damping for transverse dynamic manoeuvres – a significant benefit in optimising vehicle dynamics. The damper valves were also modified for further improved response.

 

via vwvortex

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai citit gresit ce am scris eu.Eu am vorbit despre suspensie adaptiva.O singura propozitie a avut ca subiect DCC.Nu am vrut sa transfor topicul in versus: suspensie adaptiva-golf 6 versus golf 7-DCC. 

 

Explica totusi omului cum trece din normal in sport masina de la sine.Dac nu modifici setarile masini nu ai cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ai inteles tu gresit ce inseamna "suspensie adaptiva" -> DCC = Adaptive Chassis Control, deci, suspensie adaptiva, directie adaptiva, acceleratie, etc etc

mai multe aici

Si golf 6, si golf 7 au DCC (suspensie adaptiva). Daca pe 7 este imbunatatita, nu inseamna ca 6-le are altceva.

Scrie in link cum trece "de la sine"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a explicat si CZR, DCC = Dynamic Chassis Control = "suspensie adaptiva" pe romaneste - e unul si acelasi lucru.

Cum functioneaza e descris in link, mai mult si mai bine de atat nu cred ca am eu ce sa explic. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia spate e un dezastru daca nu e independenta! Am mers cu un 1.6 TDI ieri... cu roti pe 15 de iarnă... IN NICI UN CAZ nu mi-ar trebui o masina in configuratia asta. Si cand zic dezastru nu mă refer la faptul ca nu ar fi confortabilă sau silentioasa, dar inclusiv la schimbări de bandă la viteză mică (60-70) masina se simte foarte ciudat... are un delay de reactie al puntii spate... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu si 1,6 tdi 4 motion.Dar e in alti bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! Eu ma refeream la configuratia cu punte. De motor nu am aproape nimic de zis de rău. Doar că in 2014 nu mi se pare normal o masină relativ scumpă să nu vină standard cu multilink. Scuze de off-topic, dar imi pare că se incadrează la configurarea masinii, un lucru important de stiut cand configurezi masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia spate e un dezastru daca nu e independenta! Am mers cu un 1.6 TDI ieri... cu roti pe 15 de iarnă... IN NICI UN CAZ nu mi-ar trebui o masina in configuratia asta. Si cand zic dezastru nu mă refer la faptul ca nu ar fi confortabilă sau silentioasa, dar inclusiv la schimbări de bandă la viteză mică (60-70) masina se simte foarte ciudat... are un delay de reactie al puntii spate...

Oh, deci se simte?! Sa vina iar cei ce sustineau opusul. Nu vreau sa fiu rautacios, but told'ya!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai depinde cu ce o compari... eu am golf 5 sportline (multilink cu suspensia originală sport)... Si cand am mers cu Golful 7, la fiecare viraj am simtit/auzit interventia esp-ului :)

Codz, ar fi indicat un topic dedicat Suspensiilor/ tipurilor de punte de la Golf :) Sa nu mai incarcam aici, si discutiile de aici sa le mute un moderator daca are timp acolo. Si putem sa discutam si despre DCC, etc :)

Modificat de Golf TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!