Jump to content

probleme incalzire


Adrian Z.
 Share

Postare recomandată

Buna! Am o problema cu incalzirea in masina. Desi am schimbat termostatul, radiatorul de incalzire (in vara) nu am caldura in masina. Aerul care vine este doar "dezmortit". Conductele de apa sunt fierbinti. Cred ca-mi este decalibrat bulbu' de apa pt ca in momentul in care porneste termocupla imi arata in bord o temp de 70 grade peste care nu trece. Desi nu cred ca ar trebui sa aiba vreo legatura.

va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi am schimbat radiatorul de incalzire (in vara) nu am caldura in masina. Aerul care vine este doar "dezmortit". Conductele de apa sunt fierbinti

Pe "recirculare" tot caldut vine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema!!

astept si eu sugestii

Dar sa stii ca s-ar putea sa fie de la clapeta care face inchiderea intre aerul cald si cel rece, la mine scuipa bucati de buret prin aerisirile de la bord......

Sper sa fi fost explicit! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi verifica azi daca se incalzeste si furtunul de recirculare. Am citit un topic referitor la termostate si am inteles ca era indicat sa curat sistemul de racire si sa inlocuiesc antigelul. Cand l-am "recuperat" am observat ca are destul de multe impuritati. Pe deasupra am folosit in ultima vreme antigel romanesc pentru ca pierdeam pe undeva si nu avea rost sa dau o gramada de bani pe G12. Adevarul e ca le-am cam amestecat Prelix +antigel albastru+antigel verde. Nu stiu daca aceasta poate fi una din cauze.

Prima data cand am schimbat termostatul nu a fost etansat cum trebuie si picura destul de mult lichid. a doua zi (ieri) l-am dat jos din nou si l-am pus ca lumea. In prima faza a dat aer mai cald dar dupa 20 km a inceput sa mearga mai rau ca inainte(aer dezmortit pe toate treptele de la ventiator). inainte venea aer caldutz doar pe treapta 4, iar pe treptele 1,2 si 3 era aer cald.

M-am gandit si eu la acea clapeta (mie nu-mi arunca bucati de burete). S e poate rezolva fara sa dau jos bordul (pt ca am jurat ca nu-l mai dau jos dupa ce mi-am schimbat radiatorul de incalzire azi-vara)?

Daca stie cineva sa-mi spuna de ce mi sedecalibreaza bulbul de apa-in doi ani si 1/2 l-am schimbat de 4 ori si intotdeauna am pus originale cumparate de la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am circuit de "recirculare" la acet tip de motor (2E) (asa mi-a spus mecanicul). "Bulbul" de apa este cel de pe conducta de apa la iesire din blocul motor, are 4 pini din care doi transmit informatia la calculator si doi la ceasul de temperatura din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) Corect!

Din pacate, partea de incalzire s-a rezolvat destul de prost pt mine. am aflat de ce nu aveam caldura in masina... mi s-a montat cureaua de la alternator peste fulia pompei de apa si o invartea in sens invers. Era si normal sa nu am caldura. In acest moment cred ca va trebui sa schimb pompa de apa din nou (am schimbat-o acum o luna) pt ca fulia imi face "opt-uri". Cred ca s-a strambat axul din interiorul pompei. imi puteti spune daca pot aprea alte urmari datorita acestei "mici" greseli de service in conditiile in care nu am facut mai mult de 20-25 km cu masina? Nu am observat sa se incalzeasca motorul peste temp normala.

tocmai am citit un topic in care se spune ca sistemul de racire trebuie aerisit. Imi poate spune cineva cum se face acest lucru pt ca mecanicul meu mi-a spus ca isi face singur aerisirea. Asta sa fie cauza ca la relanti imi da aer rece in masina, aer cald venind doar la turatie sau in sarcina?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi s-a montat cureaua de la alternator peste fulia pompei de apa si o invartea in sens invers.
:P
mecanicul meu mi-a spus ca isi face singur aerisirea
Si are dreptate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Din pacate nu un raspuns, ci inca o problema asemanatoare.

La golful meu, de vreo citeva zile incoace am observat ca desi motorul este cald, cu masina pe loc, la relanti, deschizind aerul cald spre habitaclu nu vine aer cald ci rece, la orice turatie a ventilatorului.

Comutind rapid de la albastru la rosu si invers, se aud niste zgomote ciudate din bord, dar aerul tot rece vine. Si culmea, daca plec de pe loc sau accelerez, vine si caldura!....(sa nu mai opresc, nu? :D ). Problema nu se manifesta constant. Cred ca nu peste mult timp o sa ramina pe rece indiferent de situatie (probabil acum socurile mecanice sau vibratiile reusesc inca sa deschida aerul cald.

Eu cred ca acel robinet/clapeta, sau ce-o fi, intre aerul cald si rece e pe duca, sau e blocat cu mizerie, sau legatura intre el si comutatorul din bord este de vina.

Rog pe cine cunoaste acest sistem mai in detaliu sa ma sfatuiasca cum ajung la el si daca stie ceva "tips and tricks" pe marginea subiectului.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dau "Cancel" la problema cu clapeta de rece/cald bord, deoarece tocmai am fost la masina sa verific si...nu mai era antigel! Ei, nu de tot, ca am completat cam un litru de amestec apa-antigel. M-am uitat peste tot si pare uscat... :D Buun, si atunci mi-am zis sa verific cele doua furtune care duc la caloriferul din habitaclu: reci! (cu motorul cald, evident).

Observind astfel - ca in postul de mai sus al lui Adrian Z. - ca aerul din habitaclu este cald doar la accelerari sau in sarcina, ma gindesc ca ar fi una din doua probleme:

1. Aer in instalatia de apa, si atunci auto-aerisirea instalatiei ar trebui sa o rezolve de la sine. Am lasat motorul pornit pina cind a intrat in functiune ventilatorul. Dupa ce se va raci, o sa merg cu masina pina cind se incalzeste din nou si apoi verific din nou.

2. Pompa de apa sa fie dusa, si presetupa cu tot cu ea (altfel unde s-a dus litrul ala de antigel?) si sa reuseasca sa trimita apa in calorifer doar atunci cind creste turatia datorita turarii motorului. Ca sa pun un diagnostic fara sa desfac, in acest caz ar trebui ca furtunele spre calorifer sa sa raceasca daca las motorul un timp mai indelungat la relanti. Simt eu ca asta ar cam fi, ca doar Murphy vegheaza...

Revin cu observatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa lasi motorul sa mearga la relanti cu capacul de la vasul de expansiune desurubat

se poate sa ai o bula de aer in calorifer ...il strangi ulterior (sa nu uiti). Poate se aeriseste asa si scapi de belea. sa ai la indemana lichid de completat, ca dizlocuirea bulei de aer se face cu lichid din vas, si, cu cat mai calda e instalatia cu atat iti mananca din el. E posibil sa fi avut aceasta bula mai demult, si, prin presiune, ti-a dat antigelul afara prin supapa vasului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa lasi motorul sa mearga la relanti cu capacul de la vasul de expansiune desurubat

se poate sa ai o bula de aer in calorifer ...il strangi ulterior (sa nu uiti). Poate se aeriseste asa si scapi de belea. sa ai la indemana lichid de completat, ca dizlocuirea bulei de aer se face cu lichid din vas, si, cu cat mai calda e instalatia cu atat iti mananca din el. E posibil sa fi avut aceasta bula mai demult, si, prin presiune, ti-a dat antigelul afara prin supapa vasului.

Pai de ce sa las capacul desurubat? Ca tocmai ca si eu stiam ca exista supapa de suprapresiune in capac, deci daca se presurizeaza, la cald, cu capacul strins, aerul va iesi odata cu deschiderea supapei. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, are supapa, dar daca e blocata nu-si face treaba !

Si mie imi "disparea" apa, dar era de la garnitura de chiulasa.

Ai grifa, scoate furtunele care intra in radiatorul de caldura care duc spre bord si baga un furtun cu apa cu presiune, sa desfunzi acel radiator. Mult succes !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant...citi Km avea masina cind ai schimbat garnitura de chiulasa?

Capacul de la vas nu cred sa aiba supapa infundata, antigelul este curat.

Deocamdata si-a dat drumul...probabil ca lipsa antigelului a insemnat o anumita cantitate de aer...oricum problema era pina la calorifer, nu dupa; odata ce se incalzesc furtunele, baga caldura de te arzi...ramine sa mai verific:

1. Pe unde a disparut antigelul ala, si sa-l monitorizez

2. Dupa ce motorul se incalzeste doar cu masina stind pe loc, daca vine aer cald sau nu. Daca nu, din pacate o sa am de lucru la pompa de apa.

Multumesc tuturor. Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, cel putin pentru o vreme,...se incalzeste si la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sub bord dc iti functioneaza CLAPETA>>> INCHIS-DESCHIS cand actionezi butonul de la bord...

Modificat de Juliano_2005
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!