Jump to content

O2 MPI probleme pornire


arson
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor!

Pe scurt, acum 2 zile la -8 grade, masina nu a mai pornit. Am folosit-o in timpul zilei, iar seara, dupa o oprire de cca 4 ore, a refuzat sa mai porneasca. Bateria avea curent, insa nu invartea electromotorul deloc. Am incercat de 5-6 ori se se auzea un zgomot asemanator releului de semnalizare, o singura data, atunci cand dadeam la automat. A pornit de-abia dupa a 7 incercare si dupa ce am miscat cablurile de la borne, desi nu cred ca a avut legatura cu bateria.

Am am pus-o pe scanner si am gasit la diagnoza o singura eroare legata de motorasul de actionare a geamului electric de la usa soferului (circuit open, sporadic malfunction), desi geamul functioneaza perfect. Am sters erorile si astept urmarile. In concluzie, cred ca fie contactul nu a recunoscut cheia, fie e vorba de un fir sau mufa cu probleme. Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La electromotor vin doua fire, unul subtire, care alimenteaza solenoidul ( acel tac pe care il auzeai ) si unul gros care alimenteaza rotorul prin intermediul carbunilor.

Daca la firul gros care vine de la baterie ai un contact slab, piulita slabita, fire oxidate, fire rupte din cablu ( la marginea papucului ), atunci nu invirte.

Daca carbunii sint prea uzati sau blocati in ghidaje, iar nu invirte.

Daca minusul care pleaca de la baterie la masa are simptomele de mai sus, iar nu pleaca.

Deci, verifica toate legaturile, firele groase in special si bornele bateriei, sfatul este sa le desfaci pe rind, sa le cureti cu putin smirghel si sa stringi la loc. Dac dupa asta se mai repeta figura, trebuie desfacut electromotorul si vazut ce e innauntru.

Nu o lasa asa, ca te lasa cind ti-e lumea mai draga cine stie pe unde...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e solenoidul electromotorului dus nu invarte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul ca de releu de semnalizare se auzea din bord ?Eu am avut o problema asemanatoare la un Polo benzina din 2001 si era o problema la releul de la pompa de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As spune ca se auzea din bord, de undeva din partea stanga. Oricum, nu cred ca are legatura cu electromotorul, masina face 3 ani in mai si are putin peste 20000 km, deci nu a fost folosita prea mult. Ma gandesc daca nu cumva eroarea data de VAG are legatura cu amorsarea pompei de benzina. Stiu ca se aude un zgomot specific cand se deschide usa soferului si se amorseaza pompa de benzina.

Ca sa imi ies din pareri, maine o sa inspectez mufele de la bornele bateriei si de la electromotor, desi cred ca problema e mai degraba de partea electronica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu invarte electromotorul, ori este din electromotor, cabluri sau partea electrica a contactului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 3 ani si 20.000 km eu zic sa verifici bateria. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aprindeau martorii in bord, aveam faza scurta si mergea CD playerul. Cand a pornit intr-un tarziu, a mers la sfert, ceea ce nu se intampla cu o baterie pe duca. Cred ca e o problema cu condensul care afecteaza vreun circuit prin bord pe partea electrica sau vreun contact imperfect. In afara de mufe si legaturi nu stiu ce sa ii mai fac, pe VAG a iesit o eroare fara relevanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic tot bateria, a mea de fabrica ACUMA a picat la 2 ani jumate  dar totusi trebuie verificat legaturile la electremotor.

cand dadeai la cheie se stingea bordul  pentru ca asa am patit eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca nu se stingea bordul, si in plus luminile de pozitie erau aprinse, deci venea curent din baterie. Suspectez tot o problema de contact imperfect, cum am mai avut la Fabia 1.2, unde dupa 6 verificari in service au descoperit un fir intrerupt de la centralizata, care dadea masa in viraje sau la hopuri si incuia-descuia masina aiurea. L-au matisat in cele din urma si a fost ok, desi au schimbat in prealabil degeaba modulul de comanda si broasca de la usa soferului, masina fiind in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se aud releele cupland si decupland e bateria slaba. Verifica starea ei si incarcarea. Poate ai nimerit una slaba, chiar daca nu e f veche sau poate ai probleme la alternator si nu-ti incarca corespunzator.

Daca nu ai probleme pe partea de baterie/incarcare baterie mergi mai departe si investighezi electromotorul, conexiunile acestuia, etc. Dar incepi cu inceputul, mai ales ca nu sunt niste verificari costisitoare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat azi legaturile de la baterie (desfacute si curatate), am inspectat vizual mufele de la electromotor (am dat jos protectia de cauciuc) si totul pare in regula. Azi a pornit fara probleme. Voi verifica si bateria sa vad tensiunea de descarcare. Vreau doar sa adaug ca a fost o surpriza neplacuta sa patesc asta pentru ca stiam de pe forum despre motorul asta ca e foarte fiabil, asa ca era ultimul lucru la care ma asteptam, si anume sa imi faca probleme la pornire. Multumesc colegilor forumisti pentru indicatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ti-a facut probleme motorul? Iti zic eu ca motorul nu are nici cea mai mica problema. Problema ta e de natura electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai rezolvat problema cu ,,Am verificat azi legaturile de la baterie (desfacute si curatate)''. Daca era vorba de baterie, odata ce nu avea putere sa invirta, nu-ti mai invirtea in veci fara sa o incarci, ori la tine invirtea dupa mai multe incercari... Repet, cred si sper ca ai scapat de problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa cred. Daca ar fi fost un contact imperfect in borna, ma indoiesc ca as fi avut lumini in bord sau faza scurta, s-ar fi resetat memoriile etc. Astept sa vad daca recidiveaza problema. Respect tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e adevarat. Daca ai contact imperfect in borna nu ti se intrerup automat toti consumatorii, dar atunci cand ai consumatori mari, gen electromotor, se manifesta si nu porneste. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa ai dreptate. Oricum, daca imi mai apare problema asta, primul lucru pe care o sa il fac o sa fie sa verific legaturile de la bornele bateriei. Daca nu o sa porneasca asa, o sa il chem pe colegul cu VAG sa o scanam la fata locului. La diagnoza mi-a explicat ca ECU a detectat o diferenta de tensiune si ca nu a dat OK-ul pentru pornire imobilizatorului electronic.

Modificat de arson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

serios ? nu am mai auzit asa ceva

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Au trecut aproape 2 saptamani si nu a mai aparut problema semnalata. E drept ca nici nu a mai fost atat de frig. Inca nu sunt lamurit care a fost cauza, e posibil sa fi fost legata de baterie. Voi vedea ce se intampla la iarna viitoare, la temperaturi negative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua, 

Nu stiu daca am postat corect dar, am zis sa nu mai deschid un alt topic... 

De aprox. 2 saptamani dimineata, masina mea, O2-1.6mpi-2005, porneste mai greu dimineata. 

Simptomul este cam ciudat, adica se invarte electromotorul, masina da sa porneasca dar pare ca nu 

se alimenteaza, dupa cateva secunde(2-3) isi revine si porneste(la prima cheie totusi, de cele mai multe ori...).

Acest fapt se intampla numai dimineata sau dupa o stationare mai lunga(peste 6-7 ore).   

Eu am lucrat ceva timp intr-un magazin de piese auto si cred ca-mi dau seama cand este bateria

(oricum o am de 8 luni) si nefunctionarea electromotorului. Exclud aceste 2 variante. 

Azi dimineata am incercat cu cea de-a doua cheie si aceeasi problema...

Filtrul de benzina a fost schimbat la ultima revizie, acum 1 luna. 

I-am facut o scanare cu VAG-ul si nu mi-a dat nici o eroare... 

Ceva pareri, daca se poate! 

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa rezervor, clapeta acceleratie, bujii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut

Am și eu o problema cu Skoda Octavia 2 tour 1.6 benzina.mi s a întâmplat de vreo 3 4 ori ca mașina sa nu pornească.

Descriu simptomele

Am pornit am mers aproximativ 10 km am oprit mașina după aproximativ 20 min am dat să pornesc electromotorul învârte și nimic

Am verificat daca îmi dă scântei și nimic

Intre timp după ce motorul se mai răcește pornește.am pus tester îl și nu îmi dă nimic.

Simptomele sunt rare la distanță de 2-3luni și alt simptom la fel de rar este in mers mașină mai da câte un rateu.

Credeți că poate fi bobina de și pe tester nu da nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in momentul in care nu da scanteie, trebuie verificata instalatie electrica a bobinei de inductie. are o mufa cu 4 fire. 2 sunt fire de semnal de la ECU, 2 sunt fire de alimentare  (+ si  -). Trebuie vazut daca are alimentare. Pe urma poti incerca cu alta bobina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns.

Last warning pentru citare inutila!

 

Modificat de vdragos
Citare absolut inutila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou

E posibil sa fie senzorul de la axa cu came

Motor 1.6 bse

IMG_20200424_185447_640x480.jpg

IMG_20200424_185514_640x480.jpg

IMG_20200424_185610_640x480.jpg

IMG_20200424_185532_640x480.jpg

IMG_20200424_185629_640x480.jpg

Modificat de Mihaipepe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!