Jump to content

SB vs AAZ


alyn_xwt
 Share

Postare recomandată

salutare. Am vazut ca multi opteaza pentru unul din cele 2 motoare diesel pe diverse modele din gama VW. Eu vreau sa montez unul din motoarele astea pe passat-ul meu.

Am vazut diverse combinati gen AAZ cu turbina de SB, unele cu pompa de 1.6 altele cu pompa de 1.9.

Care e mai bun, mai usor de intretinut/modificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 AAZ - pompa injectie cu cap de 9mm, la capsula lda nu prea ai ce sa modifici decat sa o schimbi cu una de pe 1.6 :)), injectoare 150 bari stock, turbo kkk14 turbo, cele mai noi din 96-97-98 au k03 si soc automat pe pompa (daca au montate suport de alternator cu rola intinzatoare si au avut si compresor de ac aproximativ 90% vor avea probleme cu vibrochenul, capata joc pinionul de la distributie rupandu-se pana si culminand cu saritul de la punct al distributiei (probabil si 1.6le ar fi patit la fel daca aveau montat acelasi sistem avand acelasi sistem de prindere pe pana al pinionului)

1.6 sb - pompa injectie cu cap de 9mm dar capsula lda mai performanta, injectoare stock 155 bari, turbo garret t2 racit cu apa si ulei + intercooler.

 

Cuplu au 150 nm ambele stock, de intretinut probabil 1.6le e un pic mai complicat datorita racirii pe apa a turbinei dar in rest sunt cam la fel.

In oras 1.9 le consuma un pic mai mult, insesizabil daca nu stai in Bucuresti, iar in afara sunt destul de similare.

Pentru modificari 1.9 e mai pretabil automat fiind mai mare dar daca nu ai mari pretentii un sb cu mici reglaje se misca destul de decent.

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiam ca la 1.6 e mai mic capu, nu tot de 9.

pe mine ma batea gandu de AAZ cu t2 de SB

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate pompele de pe 1.6 JP, JR, RA, SB( in afara de 1v care are 8mm) au de 9 MM ca 1.9d sau td, iar tdi-urile 1z, ahu, ale, aey, afn au de 10 mm.

T2, K14 sau k03 sunt cam aceiasi branza ca marime singura diferenta fiind ca t2 merge si racit pe apa, mai bine pui un K24 sau un T3 care merg la presiune mai mare.

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m,ai bine treci pe TDI :)

nu ma intereseaza tdi (electronica si alte dastea de care vreau sa scap).

 

Toate pompele de pe 1.6 JP, JR, RA, SB( in afara de 1v care are 8mm) au de 9 MM ca 1.9d sau td, iar tdi-urile 1z, ahu, ale, aey, afn au de 10 mm.

T2, K14 sau k03 sunt cam aceiasi branza ca marime singura diferenta fiind ca t2 merge si racit pe apa, mai bine pui un K24 sau un T3 care merg la presiune mai mare.

am inteles ca au si lag mare si na il mai folosesc de zi cu zi. asa ca o sa ramana cu k14 sau t2 cu boost marit (cam 1.2-1.4, am vazut si mai mare pe turbinele astea).

ca rezistenta ce stiti de ele? am inteles ca 1.6-le e destul de sensibil fata de 1.9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.6 se mai prajeste garnitura de chiulasa de la boost marit sau din alte cauze, dar se rezolva cu garnitura metalica de 1.9, ca si la 1.9.apar fisuri intre supape si pe pastilele de la anticamera. Eu am avut chiulasa fisurata intre supape si imi fierbea motorul destul de des in trafic plus ca la viteze peste 120 imi dadea apa afara din vas. Fisurile le-am rezolvat prin sudura si nu mai trece apa de 90 nici la 170+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,6 jr cu t3 si 2 bari in turbo si debit de motorina a tinut motoru jumate de an, cand am dat chiulasa jos jucau pistoanele in bloc,

nu ti-as recomanda 1.6 motor vechi cu km multi si uzura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre AAZ si SB as alege 1Z...

Mai bine un pic de bataie de cap la electrica, ca dupaia no problems cu chiulase, garnituri, tuning... 205Nm vs 150, consum mult mai mic..... mai pretabil la tuning, evident, daca te tine cutia...

Vrei sa faci swap pe passat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da vreau sa fac swap la passat dar prin vara. Mam gandit si la tdi, dar acu vine partea interesanta.

Avand instalatie electrica CE2 pe passat pot pune toata instalatia electrica de la motor de golf mk3/vento care sunt tot CE2 pe passat? Stiu ca nu merg ceasurile de golf, alea ma descurc eu si gasesc ceasuri de b4 td/tdi.

si ca tdi am gasit multe afn pe golf mk3 la preturi ok (o sa iau masina intreaga pt ca e mai usor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, absolut. Singura problema la bord e ca indica eronat turele datorita fuliei de alta dimensiune a alternatorului, dar se poate rezolva si asta in caz de vrei sa pastrezi ceasurile de b3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum mie nu o sa imi indice nimic pt ca e benzinar al meu si pun diesel pe el (pacura power cum ii zic eu), dar ceasurile de b4 merg perfect pe b3 (am eu de b4 benzinar pe al meu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceva pareri despre motoarele astea mai are cineva? Am citit si pe site-urile de afara ca au probleme cu chiulasele, dar doar cei care au avut probleme cu termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un m-tdi te-ai gandi? Un 1z cu pompa de 1.6 modificata cu capul de pe pompa de tdi ar fi mai fiabil din start fata de motoarele idi.

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e chiar asa usor sa faci un m-tdi sa mearga ok in parametri, e cea mai mare bataie de cap cu pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca as face un tdi cu totul de pe un sb? Sar misca mai ok decat un td?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai alin baieti ti au spus : ce e recomandat  sa iei 1z . afn , cu tot cu instalatie .. iei un golf 3 si il dezmembrezi vezi ca sunt destule pe la 600 de euro   

 

 

ceea ce vrei u sa faci cu piese de sb cu tdi .. cu alte acareturi o sa te coste mai mult decat valoreaza masina si in plus nu va functiona niciodata cum trebuie sau sa fie fiabil . daca te chinui putin cred ca intra si bordul de golf 3 in passatul tau .

 

lasa prostiile si fa ceva productiv ! :) :10[1]:

 

 

 

uite aiki  click te asteapta sa il iei ca donator :http://www.bestauto.ro/vw/golf-3/berlina/auto/2797263.htm?pgsource=searchresult&fuelname=diesel&year=1996&colorname=gri&countyname=timis,%20liebling&price=690&tabid=1&pictureid=2#breadcrumb

Modificat de yoh01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce e asa mare bataie de cap cu pompa? Ca un pompagiu bun daca te duci la el cu ambele pompe in brate si ii zici ce vrei sigur stie ce sa faca.

Asta ar fi o solutie de compromis doar daca vrei neaparat fara electronica.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu golf-u 3 mam gandit deja da vedem. Nas mai vrea electronica pt ca sunt satul de asa ceva.

am gasit la banii aia si afn, ceea ce mar incanta mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pana la urma am ales SB pentru ca am gasit un motor cu km putini, pompa refacuta si sigilata, turbina nu are probleme, pompa aux de apa functioneaza si cel mai important are facuta conversia la fulii late.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare din nou. poate sa imi spuna si mie ce rol are sonda de temperatura a apei de pe turbina? cumva porneste pompa auxiliara de apa? pot sa anulez cumva sonda respectiva? am intors gatul de pe admisie (momentan o sa mearga fara intercooler) si sta gatul proptit in sonda de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Buna baieti... mai e cineva pe aici care sa aiba habar de 1.6 sb? Mi am luat un g2 sb si vreau sa pun motorul pe al meu g1 jp la baza. L am desfacut ca avea garnitura de chiulasa praf ceva semeringuri pe partea de la distributie garnitura culbutori probabil si segmenti praf... are crapaturi intre supape la toate 4 pisyoanele.... acum vreau sa duc chiulaaa la planat sa vad daca sifla intre supape sa o pun la punct... acuma pe partea de power... mam gandit asa. Am luat un intercooler care va fi pus in fata sa isi ia aerul direct in bot chiulasa planata mai mult cu garbitura de 2 gauri sa fie mai mare compresia, un pic de debit si turbo reglat sa intre mai repede... alte schimbari sa duca macar la 100 110 cai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!