Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Si ulei la 97 si bateria la 100%? Du.o la service

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D

 

cred ca temperatura uleiului depinde in cea mai mare masura de felul in care mergi cu masina, conditiile de trafic  (trafic bara la bara sau mers f alert cresc temperatura la ulei). La mine ajunge rar la 90+ grade, dar nici nu merg distante f mari cu ea (la o pornire in oras) ... cateodata abia ajunge la 60-70* pana sa opresc motorul. 

La fel, poate depinde si de tipul uleiului folosit.

 

Foloseste cineva 5w-40 pe O3 benzina ?

 

In viitorul apropiat o sa verific iarasi nivelul de ulei. Presimt ca o sa mai adaug minim 0.5L...

Modificat de Amyd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aditu, eu am peste 100 (cam 102 sa zic) la mers constant pe autostrada. In oras, cu traseele mele scurte, cam intre 60 si 80 sa zic. Esti bine, stai linistit. :)

 

@Amyd, se foloseste 5W-30 sau 40 in functie de intervalul de service, deci da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, norma lui 5W-40 este recomandata pentru interval de service fix (la 1an / 15k km).

As fi curios cum se comporta acest ulei pe motoarele astea TSI ... cum variaza temperatura samd.

La fel, poate ca schimbarea uleiului (din 5w-30 in 5w-40) poate reduce consumul de ulei - daca este cazul de consum de ulei la masina ??!

 

Eu acum am 5w30 LongLife si ma gandesc sa il schimb mai des (pe la aprox 15k), nu dupa cum imi indica calculatorul de bord...

In functie de comportarea masinii, relativ la consumul de ulei, iau in calcul si folosirea 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mers pe autostrada si ceva nationala vreo 20-30km cu 100-130km/h - uleiul urca pe la 97 uneori. Dar sa-intamplat si cand am intrat in oras si apoi am mers mai mult cu a II-a in teafic fara sa mai schimb III (a urcat si spre 98). Mi se pare cam mult. O buna bucata de vreme nu prea am urmarit, insa stiu ca mai la inceput dupa ce am luat-o vedeam mai mereu 91-93 grade.

Intreb si eu ca sa am termen de comparatie, nu ca sa aud replici la mishto de la bZ1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat si eu peste temperatura uleiului cand imi mai setez limita de viteza la care sa bipaie, si l-am vazut si peste 100 parca.

Sincer habar nu am ce inseamna 90 sau 100, atat timp cat nu se aprinde nimic in bord...poate sa aiba ce valoare vrea! :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

temperatura la ulei oricum este un parametru secundar, uleiul in motor atingand si temperaturi mai mari de 90-100 grade Celsius.

Uleiul este racit suplimentar si cu racitor apa-ulei, deci nu trebuie sa va faceti griji.

cand temperatura apei depaseste limitele , atunci e o problema... pana atunci insa, mergeti linistiti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci dupa ce dimineata arata SOC Battery 100%, dupa un drum de vreo 40km combinat oras cu nationala am facu o citire si iar 80%. Dupa inca 50km national si apoi oras...90% cand am bagat-o la garaj.

Chiar asa sa fluctueze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este normal in functie de porniri - opriri, consumatori.

100% era inainte sau dupa pornire ?  Curentul consumat la o pornire se recupereaza in aprox 20-30 km.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul consumat la o pornire se recupereaza in aprox 20-30 km.

 

Asta nu are cum sa fie adevarat. Ar insemna ca cei care fac drumuri sub 20km ar ramane intr-un final fara baterie. Sa nu mai zic de cei cu drumuri de sub 5km (ca mine). :)

 

Si in plus gandeste-te ca O3 are S-S unde opresti si repornesti motorul intr-o veselie daca vrei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar si sistemul S-S are niste parametrii, unul din ei fiind chiar starea de incarcare a bateriei. Pentru a putea sa functioneze S-S, s-au implementat bateriile Deep cycle si alternatoare foarte puternice.

 

Acum toti aveti baterii noi, insa dupa ceva vreme o sa apara si suspendari temporare ale functiei S-S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100% a indicat dimineata cand am ajuns la serviciu dipa 12km in care 8km oras. Seara o lasasem la 90%. Oricum se invarca si la franare datorita sistemului de recuperare a la frânare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aditu---fiind ca ai adus vb, lumineaza -ma si pe mine cum lucreaza sistemul de rec la franare , dar nu in general ci in mod clar la skoda,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile dotate cu sistem start-stop sunt prevazute cu un motor electric pentru pornire mult mai puternic decat cel standard. Scopul este de a aduce motorul cu combustie la viteza de rotatie de pornire intr-un timp mult mai scurt. Acelasi motor se poate folosi si in mod generator si poate oferi un cuplu de franare in paralel cu sistemul hidraulic. Din cate stiu eu, datorita modului de integrare a acestui motor, el nu poate oferi aceasta functie decat atunci cand se franeaza cu ambreiajul conectat(in cazul DSG, nu e problema soferului), deoarece forta de franare este similara cu frana de motor si nu se aplica la nivelul rotii ci urmeaza calea cuplului motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoria am inteles-o , eu nu vad cum e implementata in skoda octavia manuala, cine produce curent inafara de alternator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe configuratii. Cele mai ieftine sisteme sint foarte apropiate de cele clasice, cu electromotor pentru pornire si alternator pentru produs energie electrica, diferenta fiind performanta lor crescuta. Cam asta se pune si pe Octavii avand in vedere pretul redus. Forta de franare poate fi ceruta de la alternator si e transmisa motorului prin curea. Aceste sisteme functioneaza pe reteaua normala de 14V si nu necesita DCDC. Sistemele mai scumpe, care sunt incadrate la micro-hibride, au doar un motor electric mai puternic responsabil de ambele functii(pornire si generare de curent), sunt de obicei conectate tot prin curea, si integreaza si un DCDC care ofera o retea suplimentara de 48V. La acestea din urma, motorul poate in plus sa furnizeze si functie de boost, el fiind mereu conectat la motor(spre deosebire de alternator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile dotate cu sistem start-stop sunt prevazute cu un motor electric pentru pornire mult mai puternic decat cel standard. Scopul este de a aduce motorul cu combustie la viteza de rotatie de pornire intr-un timp mult mai scurt. Acelasi motor se poate folosi si in mod generator si poate oferi un cuplu de franare in paralel cu sistemul hidraulic

 

Nu are nicio legatura eletromotorul cu sistemul de recuperare a energiei la franare. Acest sistem este doar o gaselnita de marketing. Sistemul nu reprezinta altceva decat acelasi alternator cu un management al ECU putin diferit. Cand se apasa pedala de frana, ECU creste incarcarea alternatorului, acesta producand ceva mai mult curent, care incarca cu 0,0001% mai mult bateria. Cica recupereaza energia din franare :)

Ce spui tu este prezent pe Prius, dar n-are legatura cu Octavia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da....am gasit pe internet , valentin are dreptate , la VW toata treaba cu "regenerative braking" consta in managementul incarcarii alternatorului, cu alte cuvine  la franare cu treapta de viteza cuplata (frana de motor) alternatorul este folosit la maxim pe cand in regim de croaziera (viteza constanta) sau relanti este mai slab incarcat  astfel incat tot consumul de energie folosit pt "invartirea" alternatorului sa fie eficientizat....mai nasol cand o sa dea chics "creierul" si o sa incarce mult prea putin ....vom vedea in timp,.sunt pregatit psihologic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta explica oarecum ce ziceam eu mai sus.

Am cam observat ca dupa drumuri de circa 20-40km pe autostreada sau nationala, fara franari gasesc SOC la 80% in ultima vreme. Probabil ca daca as face 100km ar incarca spre 90%, dar sub un anumit numar de km la drum lung consuma sau nu apuca sa incarce eficient.

La fel as putea spune ca am observat ca in drumul meu spre servicu dimineata (~12km) ajuns cu SOC de 90% si chiar 100% cum am vazut intr-o dimineata. Si asta se explica fix prin sistemul de regenerare la franare. Eu folosesc frana de motor pe o sectiune de drum unde cobor cam 1km, apoi frane orin oras in

c are mai intai o las in frana de motor si franez cu CV cuplata pana la limita la care trebuie apasat ambreaijul. Se pare ca acest sistem functioneaza si chiar isi face treaba la stilul meu de conbdus in oras. Ies si bine la cosnum si incarc si bateria  :icon_thumleft:

Probabil sistemul e chiar eficient. Poate probabti si voi si confirmam fenomenul.

 

PS: asta ca sa mizam pe partea frumoasa a lucrurilor si sa nu zicem ca sunt posibile probleme :)

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu imi apare SOC . Am incercat cu contactul pus, apare time dupa care service. Fara contact nu face decat sa imi reseteze tripul. Din cate imi aduc amintte parca nu aveam bifa pusa pe instruments la display stare of charge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pass_elegance

P_A_E, trebuie sa incerci din nou, dupa ce ai "luat" contactul, tinand cca 5-6 sec apasat pe tasta si va afisa SOC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

a venit si masina mea: o3 elegance, 1.6tdi DSG, xenon, kessy si cateva optionale. Am 900km facuti. Am citit/rasfoit manualul (in format electronic ce'i drept) dar nu am gasit cum pot dezactivat, atunci cand opresc motorul si dau sa ies din masina se aprind farurile iara, dupa care se sting dupa vreo 10 sec. Manualul original al masinii l-am uitat la parinti si nu am access la el pana pe la pasti.

Si ar mai fi o intrebare, a mai patit cineva sa incerce sa porneasca masina si sa porneasca greu, astazi am patit a doua oara (prima data acum o saptamana), am apasat butonul de pornire si i-a luat vreo 2-3 sec pana a pornit, ca si cum nu ar avea combustibil, bateria invartind electomotorul (sau ce e ala :P )

Modificat de raak85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca poti sa dezactivezi functiile alea din meniu-> Car->Settings->Lights..  (come/leave home). 

Referitor la a doua intrebare, eu unul nu am patit... 

 

PS: manualul in format electronic e aici: http://vwforum.ro/topic/99745-manual-octavia-3/

Modificat de xoft2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap si eu am patit asta de cateva ori, invarte aiurea pana porneste. In 7000 km de vreo 2,3 ori s-a intamplat. Eu am zis ca o fi ceva cu motorina, chiar daca a vazut numai MOL "din aia buna"  :)

NU are vreo logica anume, cel putin nu am gasit-o,  adica masina a stat si 2 sapt nemiscata si a pornit instant, iar cand s a intamplat sa porneasca greu a stat nu mai mult de cateva ore.

Modificat de bogdann81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee a deschis acest topic
  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!