Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Nu se aprinde nimic in bord cand face regenerare. S-a discutat de nspe ori subiectul asta.

Regenerarea porneste cand lichidul de racire si uleiul sunt in temperaturi de regim, iar sarcina motorului e constanta. Nu ai niciun martor aprins in bord. Injectarea suplimentara de motorina este sesizabila printr-un ralanti ridicat - zona de 1100-1200rpm si printr-un miros de incins ce vine de sub masina, precum si prin temperatura foarte ridicata gaze evacuare - sesizabila daca te apropii de tips-ul evacuarii. In plus, pornesc ventilatoarele pentru racirea compartimentului motor.

Daca intrerupi un numar de 3-4 regenerari consecutive se aprinde martorul galben sub forma de toba esapament din bord. 

Apropo, toate informatiile despre regenerare sunt in manualul utilizatorului, pe care il primesti odata cu masina. Ce-ar fi sa facem cu totii un efort si sa ne citim manualele utilizatorului ? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a aprins nimic in bord. A crescut doar turatia motorului la 900 rpm cum face de obicei cu ocazia regenerarii.

Ceea ce mi-a atras atentia a fost cresterea temperaturii antigelului la 100 grade. Pana acum, vara / iarna temperatura se mentinea constant la 90 grade indiferent de regimul de mers, regenerare in curs etc.

Modificat de Lagunez
Detalii suplimentare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de info detaliat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Lagunez: foarte ciudat cu cresterea temperaturii lichid racire. Indiferent ce i-am facut dieselului 2.0TDI nu a aratat altceva decat 90 grade. Nici cu uleiul la 116grade nu a aratat mai mult de 90 grade pentru lichid racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Lagunez said:

 A crescut doar turatia motorului la 900 rpm cum face de obicei cu ocazia regenerarii.

   Turatia crescuta nu inseamna neaparat ca a pornit regenerarea. Am masina pe benzina si uneori sta turata. Exista "Load Management" care comanda cresterea turatiei daca ai multi consumatori electrici porniti (dezaburire, scaune incalzite, faruri), si alternatorul la o turatie normala de ralanti nu da destul curent ca sa incarce bateria.

   In legatura cu cresterea temperaturii apei, vezi daca pornesc ventilatoarele? Sau ai avut zapada cladita pe grila frontala? Sa te uiti la nivelul antigelului este inutil avand in vedere ca daca scade nivelul se aprinde martor in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum nu s-a mai manifestat asa niciodata. Dupa ce am oprit la benzinarie am lasat-o cu motorul pornit si si-a revenit dupa 1 minut. Apoi am mai mers cu ea cam 20 minute si nu s-a mai manifestat problema semnalata.

Am masina de noua de aproape 4 ani, inca este in garantie. Acum are 87.000 km.

Voi monitoriza situatia si va tin la curent daca apar noutati. 

3 minutes ago, Ebi said:

   Turatia crescuta nu inseamna neaparat ca a pornit regenerarea. Am masina pe benzina si uneori sta turata. Exista "Load Management" care comanda cresterea turatiei daca ai multi consumatori electrici porniti (dezaburire, scaune incalzite, faruri), si alternatorul la o turatie normala de ralanti nu da destul curent ca sa incarce bateria.

   In legatura cu cresterea temperaturii apei, vezi daca pornesc ventilatoarele? Sau ai avut zapada cladita pe grila frontala? Sa te uiti la nivelul antigelului este inutil avand in vedere ca daca scade nivelul se aprinde martor in bord.

Stiu la ce faci referire (consumatori electrici) insa nu este cazul.

Pe de alta parte, masina a stat in garaj incalzit cu o zi inainte si a cazut toata gheata de pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut care sunt diferentele de look intre top led si basic led dar nici acum nu stiu exact care sunt diferentele constructive intre cele 2 tipuri de stopuri spate. Top LED o fi avand numai leduri, fara nici un bec clasic cu filament? Sau e doar diferenta de look, ambele avand si leduri si becuri incandescente pentru diferitele lumini? Poate ca ne lamureste cineva pentru ca la dealer m-au cam lasat in ceata... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare va rog (problema de acum 30 minute) la O3 2.0 tdi dsg.

Pornesc masina in subteran, ajung la rampa, in fata mea o masina care opreste. Franez si eu, si masina se opreste multumita start-stopului vietii (proasta optiune) Iau piciorul de pe frana imediat si in urmatoarea secunda motorul  reporneste  (fiind in panta) si cand accelerez se aude un carait/marait de la cutie. Apoi dupa vreo 2-3 secunde, se gandeste si ea sa deblocheze auto-hold-ul si pleaca. 

Normal sigur NU e, acum intreb pentru ca nu stiu mecanica prea multa, ce naiba s-a auzit? E ceva grav? Sau care sa fi putut sa aiba repercursiuni mai tarziu?

Multam !

Modificat de skodafan30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu aud caraitul asta la plecarea din rampa, am HHC, se aude in toata masina. :)

Modificat de razvan.ac
detalii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aud frinele, nu e nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc @vdragos si @razvan.ac

Stiu ce ziceti, caraitul specific HHC se aude in momentul cand se elibereaza franele,. cunosc bine sunetul ala, am mai avut masini cu HHC si faceau acelasi zgomot.

mie mi s-a oprit motorul in panta pentru ca oprisem si aveam start stop activat, am luat imediat piciorul de pe frana, motorul a pornit in secunda urmatoare. Stiti ca in situatii de-astea, cutia de viteze are un lag. Asadar, cum a pornit motorul, eu am accelerat - (2 apasari scurte succesive pe acceleratie (era in timpul acelui lag) ... masina nu s-a miscat, in schimb s-a auzit un altfel de carait, de ambele ori la apasarea acceleratiei. Zgomotul a fost similar cu ala de la manuala, cand vrei sa bagi in viteza si nu calci ambreiajul, dar putin mai infundat si mai putin intens.

LE: daca cineva iti forteaza stergatoarele, cu intentia de a le ridica, se poate strica ceva? tocmai mi-am gasit stergatoarele ridicate, probabil au fost trase pe parbriz si apoi ridicate azi noapte. (intre 01:30 si 7:00 - deci doar un bolnav mintal putea face asta) Motivul nu-l stiu nici eu, am parcat intr-o parcare de Kaufland - unde angajatii m-au asigurat ca ei nu ridica stergatoarele, erau cateva zeci de masini neatinse si cateva sute de locuri libere. Am verificat, ele saracele functioneaza, dar daca vreun bizon se ambitioneaza sa forteze, ce se poate intampla? macar sa stiu daca fac o plangere sau...imi vad de viata.

Modificat de skodafan30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum o fi reusit sa le ridice, la mine nu se ridica caci le blocheaza capota

 

poate le-ai uitat pornite si erau intr-o pozitie in care se puteau ridica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skodafan30 stiu ce zici de caraitul acela, e cumva un zgomot metalic? E dicerit fata de cel produs de HHC cand da drumul la frane si e sistemul tensionat. Daca e metalic, posibil probleme cu ambreiajul.

De ridicat stergatoarele ti le poate ridica. Le trage pe parbriz apoi in sus. Doar un bizon (sa fiu finut desi nu merita)  ar putea sa faca asta. Considera probabil ca acel loc e locul lui de parcare... Ce mai oameni... Ce mai judecată... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai parcat în Kaufland pe V. Oltului, acolo găsești jumătate din mașinile dupa autovit. Poate ai luat locul la vreun samsar. :biggrin:

Confirm si eu cu stergatoarele, daca le tragi puțin pe parbriz, se pot ridica.

Ai avut noroc, daca tragea direct de stergatoare, se puteau îndoi brațele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai sus unpic, @tetea, pe compozitorilor, langa Auchan... era pustie parcarea. Camerele n-au vazut nimic, oricum depun plangere azi.

@Liviu_sbn, stiu ca se trag spre parbriz, insa eu NU am reusit sa le trag (nu am tras foarte tare)... implica ceva efort probabil. Se poate sa fi stricat ceva?

 

Ultima bomba, ca tot sunt in perioada enigmelor.

Masina abia a implinit 6000 km. am fost la un drum mai lung saptamana trecuta, in jur de 650km. tot vedeam ca... parca usoooor usoor o lua spre stanga, in timp ce volanul avea o inclinatie spre dreapta (1-2 grade maxim, deci aproape insesizabil)

am verificat-o azi intr-un service, roata stanga fata a necesitat mici reglaje pentru ca nu avea unghiul in parametri. E NORMAL sa faci geometria la o masina noua?? - eu n-am pomenit asa ceva, in conditiile in care nu am schimbat nimic, si n-am luat nici o groapa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt, nu e motiv de ingrijorare. Normal ar fi sa faci 2 geometrii pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skodafan30: cam asta vad si la mine, volanul trebuie sa stea foarte putin spre dreapta. Mi-au zis la service ca totul e "tzipla" si ca mi-ar lua bani degeaba pt geometrie. Am cerut expres verificare in sensul asta. Astept acum sa schimb rotile de vara la Autosoft si fac si o geometrie just in case. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci @SwatKat. usor offtopic (scuze) ai facut verificarea la reprezentanta? eu am sunat la ... B...y, am primit un pret marisor (250lei). Nu s-a pus problema de verificat pe garantie, deci banii la intrare :) - am fost la baietii de la best tires, m-au lamurit, si totusi era o mica deviatie pe stanga (plateam 40 lei verificarea, m-a costat in total 80 lei cu tot cu reglaj). Volanul sta ff putin spre dreapta pentru ca drumurile nu sunt drepte, si apa trebuie sa se scurga de pe carosabil, insa volanul era spre dreapta 1-2 grade si masina o lua spre stanga (aproape insesizabil, dar tot era o mica deviatie)

LE: ma feresc de auto-soft dupa nu una, nu doua, ci trei experiente nasoale cu ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o problema destul de serioasa, sper la un ajutor sau parere de la voi. (masina are abia 6300km, fara evenimente, gropi, etc)

Saptamana trecuta, am facut o verificare a geometriei la best-tires. a iesit putin dereglata convergenta, au reglat-o baietii (foarte putin 0.15 si 0.09 fata de 0.06). Cand am iesit, masina tot avea un comportament putin ciudat, tragea usor in partea inversa.

Facut programare la reprezentanta, mi-au verificat-o, si surpriza: masina avea si unghiul de fuga la o roata putin iesit din limite. Au refacut geometria, reglaje, inclusiv pe undeva spre caseta de directie. iese PERFECT !

Dupa-amiaza special am fost si am schimbat rotile (le-am pus pe cele de vara) si cer sa imi faca iar verificare baietii la best-tires. Surpriza !!! unghiul de convergenta e in afara limitelor ( in loc de 0.03, apare - 0.05, deci rotile sunt in V putin)

Inca o chestie: masina mea a iesit de pe rampa, si am cautat-o vreo 25 minute in parcare. Aveam si camera pornita pur intamplator, am vazut dup-aia ca mecanicul a facut o "proba de drum mai sportiva. Asa se procedeaza, banuiesc. ?!

 

Eu ce fac acum? ... are sau n-are probleme?

Modificat de skodafan30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Masina n-are nicio problema. Trebuie sa gasesti un baiat priceput in geometrii. Eu la reprezentante si la colt de strada n-am avut succes niciodata, indiferent de marca de masina. Daca te intereseaza, iti pot da detalii pe pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o intrebare blitz va rog

La rulare in trafic (mers liniar fara franare, in viteza sau pe liber) se aud niste cloncanituri infundate, cu frevencta variabila, inclusiv pe drumuri bune. Initial m-am gandit ca ar putea fi amortizoarele... cum naiba se aud alea? Se aud si la drumuri ok? Mereu?

Ce sa mai, sunt niste trancanituri infundate, zgomote pline, pe sub masina. Nu mi-am dat seama daca provin din fata sau spate.

Ar putea fi altceva ? Ce sa cer la verificare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca s-ar putea sa fie combustibilul din rezervor de sub bancheta spate. Se stie de problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Cloncaniturile la mers liniar pe drumuri bune sunt in 90% din cazuri cauzate de suruburile de roti nestranse. Pune cheia pe ele, nu le incerca cu mana, pana nu-ti pierzi vreo roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skodafan30 a mea a facut asa de cand am plecat din reprezentanta la 5km. A trebuit sa mai regleze baietii la brady, cica toate au o abatere din fabrica... acum nu mai face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Combustibilul nu e, cunosc bine zgomotul ala, e altceva. Prezoanele nu sunt, tocmai am venit de la montat/demontat/echilibrat si am citit mesajul, @Ebi - am rugat special sa le stranga bine, tot asa face. E un zgomot infundat si plin, zici ca vine de sub masina sau din portbagaj, nu e ceva clar, si e destul de pierdut, nu are intensitate puternica.parca se lovesc intre ele (foarte repede) niste bidoane pline, sau fierbe ceva pe undeva si da pe afara...

mda, chiar nu stiu, poate sunt eu paranoic, oricum sunt putin dezamagit. 7000 km, si deja am facut 2 geometrii, azi am schimbat anvelopele (2) de vara, cu care a venit echipata, aveau doar 400-500km, deformate - defect de fabricatie.

Multumesc @miliktsi - ce anume ti-au reglat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
  • Bebeee a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!