Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 3


Makron
 Share

Postare recomandată

@bogdann81 lucrurile strict dupa parerea mea stau asa: poti face schimb de roti acasa un sezon, hai poate doua dar jantele de aliaj orice ai face, sufera si trebuie indreptate si re-echilibrate cu cauciucuri cu tot evident, ideea era ca daca astepti pana tremura volanul, inseamna ca ajungi la un punct critic cand janta e ca vai steaua ei si trebuie indreptata la cald, ceea ce e destul de riscant pt ca se poate sparge, ce incercam eu sa zic era sa nu astepti pana tremura volanul si sa actionezi preventiv, la rece. Nu mi s.a intamplat sa am vreodata janta sparta dar se poate intampla. Acum poate gresesc si ma pot corecta altii. Nu am cum sa stiu daca ai fost ironic sau nu, dar nici prea darnic in cuvinte nu ai fost, mie mi se parea relativ deductibil si logic ce s.a discutat, imi cer scuze eu:)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu ce indreptati voi la cald, sau la rece, insa eu in 3 ani in care am circulat tot timpul cu jantele originale de aliaj, pe 16 inch, nu am indreptat absolut nimic.

Am luat gropi, am dus roata la echilibrat si cu asta basta; rezolvat problema.

Bineinteles, asta e experienta mea si nu neaparat toata lumea procedeaza la fel.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu oricum din ce stiu circuli in proportie de peste 80% extraurban. Ai dat cauciucul jos de pe janta? Sunt curios cum se invartea janta singurica si cat plumb a luat ca sa se echilibreze? Dupa parerea mea, afirmatii de genul jante neindreptate niciodata ca nu a fost nevoie sunt mituri, mai ales in Romania si cand circuli n orase unde ai de a face cu carosabil prost si linii de tramvai, urcat borduri etc...

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am echilibrat jantele pe 16 niciodata in 5 ani si 55.000 km si nu am probleme cu ele si majoritatea km au fost facuti prin orase

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ bZ1:

Sunt nevoit sa dejantez la fiecare schimb sezonier de anvelope. Masina de serviciu si n-am vrut sa investesc bani personali in al 2-lea set de jante.

Sincer nu am verificat janta singura, am pus anvelopa, echilibrat, fara bataie, drum bun. :)

Nu necesita plumbi in exces, iti dai seama ca daca ajungem la asa ceva se schimba imediat janta.

Jantele OEM, (eu am Crateris) sunt destul de rezistente. Pe 17 inch, aftermarket, am indreptat si eu (Rial).

 

... scuze restul colegilor pentru offtopic.

 

@ andrei_221:

ori aveti drumuri foarte bune la Tg. Jiu ori conduci tu foarte prudent :) . Cum am zis, nici eu n-am indreptat jante la Skoda actuala, dar de echilibrat cam da; ca tot mai prinzi cate-o groapa.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bZ1, tu vorbesti deja de cazuri extreme. O janta trebuie indreptata (si nu doar echilibrata) doar daca a fost lovita si lovita bine de tot. Daca doar iei gropi mici , linii de tramvai, urci o bordura etc NU ar trebui sa fie nevoie sa indrepti o janta. Sunt extrem de multi oameni cu jante si de dimensiuni mari in toata lumea si nu-i vezi toata ziua la indreptat roti. Iar un set janta+cauciuc care a fost echilibrat si nu a trecut prin socuri mari si nu si-a pierdut plumbii de echilibrare poate teoretic sa fie perfecta in continuare la infinit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut 5 ani suspensie sport reglabila, roti pe 17(225/45) si nu am indreptat niciodata, iar de echilibrat de 2 ori..o data cand am schimbat cauciucurile si a doua oara, sarise un plumb pe spate si le am echilibrat pe toate.. La skoda, sper sa echilibrez doar atunci cand schimb cauciucurile in rest nu vad rostul unei astfel de operatiuni.(evident presupunand ca nu apare niciun simptom de echilibrat roti)

Normal ca daca ajungi la indreptat janta trebuie sa reechilibrezi, pentru ca se scot plumbii, se da cauciucul jos etc..

Modificat de bogdann81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tudorm, ti se pare ca am zis sa indrepti toata ziua? Am zis la cel putin 2 sezoane. Daca echilibrezi o roata si merge nu inseamna ca janta nu e stramba. Daca o roata iti ia mai mult de 30-40 de grame plumb la echilibrare, ori e cauciucul praf ori janta.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Modificat de bZ1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O janta de calitate si care nu sufera socuri puternice nu ar trebui sa aiba nevoie de indreptare pe toata durata de utilizare a ei. Cine ti-a spus altceva, a vrut doar sa scoata niste bani in plus de la tine.

 

Un cauciuc se poate uza inegal, o janta de care s-a avut grija nu prea are cum sa se ovalizeze.

 

PS: Suntem off-topic si ar trebui sa mutam discutia pe topicul cu si despre jante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Okay, last off: Vorbim peste 2 ani cand mai faci km, promit ca te sucesti atunci, am jante oem pe 15 si msw by oz 17, nu chinezarii daca ma suspectezi de asta, nu mi s.a 'spus' nimic, mi s.a aratat cum se invarte dupa 2 ani de folosire dupa cum dati voi sfaturi. Acum am pe 16 tabla pt iarna.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum se scoate elegant filtrul de aer la O3 TSI? Ati incercat sa va uitati la el?

La Polo il mai scoteam cand si cand si il suflam cu aer comprimat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum se scoate elegant filtrul de aer la O3 TSI? Ati incercat sa va uitati la el?

La Polo il mai scoteam cand si cand si il suflam cu aer comprimat.

Cred ca fara un cleste de coliere dinalea elastice nu reusesti. E necesar sa desfaci cupla tubulaturii catre admisie, pe capac in spate.

 

Sfatul meu: NU mai sufla filtrele, nu faci decat sa "infigi" mai bine praful in ele rezultand o rezistenta gazodinamica sporita. Mai bine il schimbi mai des, chiar si cu ceva aftermarket.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI daca vreau sa il schimb eu la 7oookm tot trebuie sa ii dau jos capacul. Nu vreau sa apelez la service pentru chestii de genul, daca nu e nevoie.

Mi-a placea deci sa imi schimb eu filtrul de aer si cel de polen.

Apropo, cel de polen pe unde se gaseste si cum se scoate. La Polo era simplu si mi le analizam singurel.

Am vazut ca se gaseste O3 si in Etka. Are cineva acces?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragomir.marian

Rog pe cei care dețin Skoda octavia 3, 1.2 TSI 105 CP sa spună daca este de ajuns acest motor pt masina (totuși mi se pare cam mic). Ma interesează si cat consuma in oraș si daca poți face depasirile in siguranță, la drum lung. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi o sa zicem ca e suficient, dar cel mai bine faci un test drive mai lung, eventual pe nationala. Vorbesti cu dealerul...sigur vei gasi unul dispus. Daca nu spui ca bagi tu benzina. Trebuie sa stii pe ce dai banii si e cel mai bine sa probezi inainte.

Personal eu sunt multumit de cum se misca, de consum si chiar depasiri daca il duci in ture. Singura chestie e sa te obisnuiesti cu "misterioasele cai ale TSI-ului".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut motorul 1.6 aspirat (102 cp si 144 Nm) pe un Leon 1P care era mai greu cu aproape 100 kg decat O3 echivalenta. Si era un motor ok, puteai sa faci depasiri sprintene daca stiai sa-l tii in ture fiind aspirat. 1.2 TSI ar trebui sa fie arhi suficient pentru un sofer normal care nu are pretentii exagerate de la el.

 

Ah si va consuma sensibil mai putin decat 1.6 aspirat. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul se comporta excelent in orice conditii. Singurul moment cand iti vrei dori mai mult este atunci cand ai mai mult de 3 persoane in masina si bagaje. Plusul de greutate in masina se observa imediat la acest motor. In rest, apa, paie si bataie (benzina) :) Consumul ok, nu fenomenal cum ar zice altii - 8, 9% in oras - Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1.8TSI iar acum 1 luna am condus si eu 1.2TSI si pot sa zic ca m-a surprins motorul asta, foarte sprinten mi s-a parut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI daca vreau sa il schimb eu la 7oookm tot trebuie sa ii dau jos capacul. Nu vreau sa apelez la service pentru chestii de genul, daca nu e nevoie.

Mi-a placea deci sa imi schimb eu filtrul de aer si cel de polen.

Apropo, cel de polen pe unde se gaseste si cum se scoate. La Polo era simplu si mi le analizam singurel.

Am vazut ca se gaseste O3 si in Etka. Are cineva acces?

 

filtrul de polen este in spatele torpedou-ului. trebuie dat afara capacul de la torpedo si in spatele lui este un capac lung, acolo e filtruld e polen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul de sub bord sau usa torpedoului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

usa torpedoului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm, pare mai dificil sa dau jos usa. Studiem.

Acum 2 zile cand am ajuns acasa m-am uitat sa vad SOC baterie si era 80% desi o văzusem mereu la 90. Acum o dimineața urcase iara la 90. Si in dimineata asta am gasit SOC 100%. Nu prea stiu ce sa inteleg, deși arata bina 100%.

post-17144-13947838259396_thumb.jpg

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFFTOPIC: Nu mai folosi masina ca o descari. Se incarca noaptea stand pe loc  :coffee_lol: Glumesc ....ONTOPIC: La mine nu am vazut mai mult de 80 %.

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnologia asta.... Mai bine nu puneau optiunea asta sa vezi informatia asta, dormeati linistiti pana murea bateria peste ceva ani

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Modificat de bZ1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut...o fi hybrid. Eu mai ma uit pe la indicatiile din bord.

Pe bune...o fi ok?

La voi cat urca temperatura uleiului. Zilele astea o vad urcand cam pe la 93-97.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee a deschis acest topic
  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!