Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 3


Makron
 Share

Postare recomandată

La MY 2015 oglinzile doar se dezactiveaza plierea la inchidere/deschidere, nu ai alta setare sau cel putin eu nu am gasit.

 

La masina de test care probabil era MY 2014 se depliau la pornirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea este fabricata undeva spre sfarsitul lui 2013  (deci, MY 2014 ... cred ca inseamna - nu prea face sens dpmdv).

Din ce am observat la modelele mai noi  (fabricate in 2014) plierea / deplierea se face la inchidere/ deschidere cum spune si mariusd4. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina 01.2015 aka MY2015, se pliaza la telecomanda

Probabil MY 2014/MY2013 au fost diferite. Voi verifica in meniu daca in afara de bifa de pliere/depliere mai am ceva optiune in setari, desi nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca lasi masina afara si ninge pe ea, cand o deschizi sa scoti o perie din masina, deja se forteaza oglinzile. Bine macar ca se pot dezactiva iarna pentru cei care nu au garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea este livrata pe 02.12.2013 si, ca si restul din cate banuiesc, pliaza/depliaza oglinzile la inchidere/deschidere (indiferent ca e vorba de KESSY sau telecomanda).

Daca vreau sa nu mai faca lucrul asta apelez la Bolero si se dezactiveaza (indiferent de anotimp). ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, asadar si prin urmare, la primele O3 plierea si deplierea se facea la inchiderea/deschiderea masinii (lucru foarte stupid) si la cele noi au revenit la setarile din trecut unde se pliaza apasand lung butonul de inchidere de la telecomanda si se depliaza cand se pune contactul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine chestia cu apasatu' lung al butonului de pe telecomanda are ca efect inchiderea/deschiderea geamurilor.

Daca s-ar "aloca" functia asta pentru oglinzi ar rezulta ca nu mai poti inchide geamurile din telecomanda? Deloc OK, pentru mine cel putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina mea, livrata in Oct. 2013, plierea se face la inchiderea din telecomanda, deschiderea la pornirea motorului. Nu am incercat sa dezactivez, am garaj, dar de curiozitate am sa ma uit. Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kthor nu, la mine la O2FL merg ambele functii, tin lung apasat pe inchidere si se pliaza oglinzile iar daca am geamurile deschise, acestea se inchid. Nu inteleg de ce au schimbat asta la O3...

@Lyxi - esti sigur ca la pornirea motorului se depliaza? Ar fi deja a 1599 varianta. Sigur nu se depliaza cand pui contactul, fara sa pornesti inca motorul?

Modificat de bZ1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vreau sa imi iau Octavia 3 spre sfarsit de an, si acum ma docmentez de motorizari, optionale, etc. Probabil ca se vor deschide din telecomanda ceea ce mi se pare un dezavantaj...

Estetic imi plac oglinzile pliabile ,dar practic iarna sunt de neutilizat.

 

Acum ma gandesc la 1.2 pe benzina si posibil sa trec la 1.4 benzina sau 1.6 motorina.

 

Puteti sa imi spuneti cum se "traduc in practica" caracteristicile motorului ?

Ma gandesc ca decat sa dau 2500 euro in plus pentru 1.6 motorina, mai bine dau 2000 euro pentru 1.4 benzina, care are 150CP in loc de 110 CP.

 

Am vreun alt avantaj la cel de 1.6 motorina in afara de consum ceva mai scazut decat 1.2 benzina ? Ca dezavantaje stiu ( incalzire mai grea, pret de achizitie, ...)

 

In ce situatii se simte diferenta intre 1.2 110CP si 1.4 150CP. Stiu ca mai este vorba si de cuplu si alte caracteristici, dar ma intereseaza strict pentru motoarele Octavia 3 euro 6.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bZ1 / @kthor: la apasare deblocare/blocare masina se pliaza oglinzile la mine. Apasare lunga, se deschid/inchid toate geamurile, oglinzile au aceasi "comportament" ca la apasarea scurta, se pliaza conform butonului apasat :P . Tocmai am incercat. MY2015

 

Edit: pentru cei care se plang de oglinzi, se poate dezactiva functia din meniul masinii, respectiv, va puteti comanda masini care sa nu aiba aceasta functie...it is that simple....

Modificat de ToniM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Am vreun alt avantaj la cel de 1.6 motorina in afara de consum ceva mai scazut decat 1.2 benzina ? Ca dezavantaje stiu ( incalzire mai grea, pret de achizitie, ...)

 

In ce situatii se simte diferenta intre 1.2 110CP si 1.4 150CP. Stiu ca mai este vorba si de cuplu si alte caracteristici, dar ma intereseaza strict pentru motoarele Octavia 3 euro 6.

 

Multumesc.

 

Si eu am aceasi dilema si de asta am studiat un pic problema. 

 

1.6 TDI are dezavantajul ca e cu filtru de particule DPF care te obliga sa-ti scoti masina la drumuri lungi periodic (ca pe un catel). Daca nu, se apuca de regenerat cand nu te astepti si merge degradat. In anumite situatii numai in service se poate regenera, nu doar in mers.  Dupa ceva vreme (ce-i drept multa)  se infunda de tot si costa peste 1000 de Euro un DPF nou. E mai zgomotos si prpduce mai multe vibratii ca TSI-urile.. In schimb merge cu parfum de motorina. TSI-urile datorita generatiilor anterioare au repuratie proasta, deci pretul de revanzare.o sa fie mult mai mic decat la un TDI. 

 

Folclorul  zice ca motorina e cancerigena, iar benzina miroase (bine sau urat, dupa gust) :D

 

Eu fac km putini deci nu se justifica diferenta de pret fata diesel. Plus circul mult prin oras pe distante scurte si asta infunda  repede DPF-ul. Fiecare isi poate calcula ce renteaza mai mult. 

 

1.4 TSI pare sa fie varianta optima daca ti-o permiti. Pe Euro 6 inca nu are nimeni ca deocamdata se pot comanda de vreo doua saptamani si n-a fost livrata niciuna 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o sa o folosesc 80-90% in oras, deci este o problema cu varianta pe motorina.

Daca se poate sa imi spuneti de diferente intre 1.2 si 1.4 benzina mi-ar fi de folos chiar daca momentan nu sunt euro6. Banuiesc ca cele noi nu difera aproape deloc fata de cele cu euro5.

Ma intereseaza daca se justifica diferenta de 2000 euro, si daca da in ce situatii se observa diferentele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In oras nu te ajuta cu absolut  nimic 1.4 TSI (parerea mea), in schimb iti face consum mai mare ca 1.2TSI. .

 

Dar la drum lung la depasiri nu ai emotii, sau cand e foarte incarcata masina si in panta e altceva o masina de 150CP.

 

Oricum un drive test cu ambele variante e cel mai relevant..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca acei 2.000 EUR nu ii platesti de pomana daca alegi o motorizare superiora. Cum a spus si colegul mai sus, incearca cele 2 motorizari ca sa te convingi.

Cu privire la oglinzile pliabile, eu in aceasta iarna nu am avut nicio problema. De cele mai multe ori, gheata se depune pe sticla nu pe plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad, andu87 vine de pe Espero. Prin urmare, orice motorizare ar alege, va iesi mult mai bine (inclusiv dpdv al consumului).
Eu as merge pe 1.4 ca si solutie de avarie in caz ca se doreste [si] o masina de familie. In oras sunt diferente mici intre motorizari asa ca nu e relevant consumul in cazul asta.

Terminam aici partea de "sfaturi achizitie", continuam in topicul dedicat daca se doreste. ;)

 

@Frnm:

Nici eu n-am "simtit" a fi o problema partea cu deplierea oglinzilor pe timp de iarna. Ca sa nu mai zic ca la mine "isi faceau incalzirea" destul de bine cand curatam zapada (am KESSY iar senzoru' nu distinge intre curatat si deschis/inchis).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am scor si eu capacul motorului (2.0 tdi 184cp) dupa doua saptamani de la achizitie si stupoare!!!

Masina nu mai are intercooler  frontal ci watercooler!!!

Cunoaste cineva mai multe detalii? E prima masina de serie pe care o stiu asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant! logica imi spune ca racirea aer-apa e mai eficienta. Probabil ca si la rs tdi e aceeasi solutie constructiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In anotimpul cald poti lasa plierea si deplierea oglinzilor in seama butonului de pe telecomanda. In anotimpul rece, daca vrei sa nu miste cand deschizi masina, debifezi optiunea din Bolero si, in functie de situatie, poti plia sau deplia manual oglinzile din butonul de pe usa, eu asa am oricum la Passat. In felul asta poti sa iei peria de zapada fara sa misti oglinzile. La Octavia functia automata este in plus, asa ca asta n-are cum sa fie rau, setarea e optiunea fiecaruia. Apasatul lung din telecomanda are efect asupra geamurilor, asta cred ca e general la VAG. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cum "stage look" s-a terminat si, invariabil, am ajuns la "stage I.C.E." sunt interesat de o serie de aspecte de natura tehnica (in cazul in care a avut cineva timp sa se "loveasca" de ele ;)):

 

 - posibilitatea demontarii panourilor care acopera boxele fara a demonta intreaga fata de usa (par sa fie separate);

 

 - diametrul difuzoarelor fata/spate (16,5 cm pare sa fie standardul VAG insa am intalnit si 20 cm/16,5 cm la O2) si daca la inlocuire va fi nevoie de inele adaptoare/distantiere;

 

 - necesitatea montarii unitatii cross over in cazul in care se merge pe o solutie "component" (din ce am vazut sunt deja separate "caile" catre boxe caci boxa din usa nu pare sa fie cu 2 cai);

 

 - posibilitatea efectuarii lucrarii in afara PBN (n-am incredere ca vor aplica cum trebuie panourile pentru insonorizare), eventual in regie proprie (daca nu este prea complicata partea cu demontarea fetelor de usi), fara a afecta garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare pentru oglinzile antiorbire.

La voi s-a intamplat sa se activeze si pe zi cand e soare puternic din spate?

Uneori aproape ca nu pot sa ma uit in oglinzi din cauza soarelui dar nu se intampla nimic, numai seara cand sunt faruri din spate merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi s-au activat ziua, au "acelasi" senzor ca cel din oglinda retrovizoare, deci daca nu "arde" acolo, nu cred ca ai cum sa le "activezi"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipriantinu

Eu din cate am observat, oglinda retrovizoare interioara, are un senzor in fata care "vede" când e întuneric si atunci activează oglinzile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum "stage look" s-a terminat si, invariabil, am ajuns la "stage I.C.E." sunt interesat de o serie de aspecte de natura tehnica (in cazul in care a avut cineva timp sa se "loveasca" de ele ;)):

 

 - posibilitatea demontarii panourilor care acopera boxele fara a demonta intreaga fata de usa (par sa fie separate);

 

 - diametrul difuzoarelor fata/spate (16,5 cm pare sa fie standardul VAG insa am intalnit si 20 cm/16,5 cm la O2) si daca la inlocuire va fi nevoie de inele adaptoare/distantiere;

 

 - necesitatea montarii unitatii cross over in cazul in care se merge pe o solutie "component" (din ce am vazut sunt deja separate "caile" catre boxe caci boxa din usa nu pare sa fie cu 2 cai);

 

 - posibilitatea efectuarii lucrarii in afara PBN (n-am incredere ca vor aplica cum trebuie panourile pentru insonorizare), eventual in regie proprie (daca nu este prea complicata partea cu demontarea fetelor de usi), fara a afecta garantia.

 

Pai si poze cu lucrarea finala nu primim si noi? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din cate am observat, oglinda retrovizoare interioara, are un senzor in fata care "vede" când e întuneric si atunci activează oglinzile...

Sa inteleg ca are un senzor care vede ca e intuneric si unul care vede ca e lumina(de la faruri) si se activeaza efectul acela :))) 

in acest caz, pentru mine efectul antiorbire e functional in numai 50% din cazuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee a deschis acest topic
  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!