Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 3


Makron
 Share

Postare recomandată

La data la care am comandat eu masina (10.2013) lucrurile nu erau chiar roz pentru cineva care dorea DSG. Pentru ca trebuia verificat sa nu fie DSG7 "cu ambreiaje uscate". Acolo pareau sa fie ceva lozuri necastigatoare de partea VAG care generasera pagini bune de critici pe mai toate forumurile si continentele. Motiv pentru care a trebuit sa refuz o oferta "de nerefuzat" (iar pentru asta trebuie sa fiu carcotas cu DSG-ul de cate ori am ocazia :D) din partea PBN: 200 euro in plus la pretul negociat de mine (rotunjeam practic la 23k) si M6 devenea DSG7... "uscata".

Am rugat sa se verifice daca se poate pune DSG7 versiunea "umeda" sau sa mi se confirme ca "reputatia" DSG7 "uscata" s-a imbunatatit intre timp (trecusera ani buni de cand aparusera primele probleme la ea si era o posibilitate si asta). DSG7 "umeda" nu era pentru Skoda asa ca a iesit din discutie iar despre partea cu "reputatia", reprezentatul Skoda mi-a spus ca prefera sa nu comenteze. Prin urmare am ramas la M6. Si la concluzia ca, la acea data, DSG7 "uscata" ramanea o usoara "loterie".

Remarca mea era insa la partea de "cea mai buna" aplicata DSG-ului in general. Cum insa tu vizezi 2.0 TDI nu cred ca ar trebui sa te ingrijorezi sau sa sapi prin topicul dedicat DSG7 "uscata" (cum n-ar trebui s-o faca nimeni cu motor de peste 250 Nm).

Referitor la consum, te poate ajuta cineva care are configuratia cautata de tine insa nici aici nu cred sa fie motive de ingrijorare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kthor...eu merg la reprezentanta maine si posibil sa dau comanda la o octavia 3....am ales varianta de 2.0 tdi DSG 6....si din cate am inteles de la tine e ok DSG6...nu mai au variante de DSG7 decat pe 4x4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG7 umed e pe 4x4, in rest pe 1.2, 1.4 si 1.8 este DSG 7 uscat care este cel cu o istorie incarcata de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare:)!?ce parere aveti de 2.0 -150CP DSG trage?se simt caii?

Si DSG-ul e ceva de el?

 

Trebuie sa ai o baza de comparatie cand intrebi ce parere avem despre un motor, si daca se simt caii.. La fel si cutia de viteze :).

Eu am 2.0 - 150CP, DSG, si pentru un condus normal ar trebui sa te satisfaca

Consumul, in oras este intre 8-13, (Bucuresti) , afara mers in regim de autostrada adica max 140, 5-5.5. Pe DN, in functie de viteza si de accelerari poti scoate sub 5, dar eu nu prea am reusit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG7 cu ambreiaje "umede" cum ii ziceti voi este doar pe Tiguan din marcile VAG non-premium. In rest DSG cu ambreiaj in ulei este doar DSG6 pe motoare cu cuplu peste 250Nm (gen 1.8TSI 4x4, 2.0TSI si TDI). In rest (cuplu <= 250Nm) este DSG7 uscat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok nu inteleg cu umed uscat...sunt probleme la DSG 6? Sau in timp!?

Bogdann81 esti satisfacut de DSG? Ai avut probleme cu cutia?ce sti de ea sunt probleme?

Nu am avut DSG pana aqm si am auzit multe despre bune si rele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea era ca orice e sub 2.0 si nu e 4x4 (exceptie 1.6 4motion) are DSG in varianta cu ulei minim, aka uscat, DQ200. Intradevar Tiguan si modele Audi cu quattro vin cu DQ500.

Probleme DQ200 apar cand e folosit mult urban unde cupleaza/decupleaza de foarte multe ori.

 

O sa ai garantie 4 ani la masina oricum. Plus ca DSG6 s-a dovedit a fi mult mai fiabil decat DSG7.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai garantie ai dar cei de la skoda se cam trag inapoi cand e vorba sa o faca pe barba lor...si tot din buzunarul tau dai....de aia ma intereseaza daca sunt fiabile DSG6 si nu ai probleme in timp
Eu o folosesc mult in oras...exterior ies odata pe saptamana si nu am avut pana acum si mar cam tenta foarte tare sa imi iau DSG

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar nu am despre problema DSG7 uscat sau umed, ca sa fiu sincer. Eu am DSG7 (nu stiu daca este umed sau uscat, dar inteleg de la voi ca este uscat) pe 1.8TSI (O3 2014) si nu am intampinat probleme pana acum. Ce este drept auto are sub 3.000 de km, insa pana acum nu am gasit ceva concret, vreo masa mare de posesori DSG7 care sa acuze probleme, ci doar cateva cazuri reale, pe care cred ca le pot cataloga la capitolul exceptii.

 

Deci nu elimin din ecuatie mai nimic.

Daca imi apar probleme la 200.000 km, atunci pot sa apara. Nu ma astept ca vreo componenta a masinii sa functioneze perfect toata viata.

Modificat de Frnm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la rezolvari probleme in garantie, eu am inlocuit fara prea multa "papetarie" blocurile optice (sau doar calculatorul de la ele, nu mai retin insa era ceva destul de scump) si senzorul de lumina/ploaie. Asa ca, pana acum, nu am ce sa le reprosez (mai ales ca de fiecare data mi-au spalat si masina :D).

Iar DSG-ul pe care il vei primi tu are, asa cum a spus si The_Ego, o fiabilitate mult mai buna comparativ cu "scaparea" VAG in materie de DSG-uri (adica DSG7 cu ambreiaje "uscate"). Deci relaxeaza-te, altele vor fi problemele pentru care te vei imprieteni cu personalul din service-ul Skoda (daca vor fi sa fie, nu o lua ca pe o chestie sigura). ;)

Si daca tot s-a vorbit de DSG7 si limitarea de 250 Nm, am si eu doua intrebari (fara legatura directa cu DSG):
 - M6 pe 1.2 TSI e identica cu M6 de pe 1.8 TSI? (sau RS/diesel?)
 - exista riscuri dpdv al cutiei daca decid sa-i cresc usor cuplul masinii? (290-310 Nm)

10x!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kthor...eu merg la reprezentanta maine si posibil sa dau comanda la o octavia 3....am ales varianta de 2.0 tdi DSG 6....si din cate am inteles de la tine e ok DSG6...nu mai au variante de DSG7 decat pe 4x4

Si eu am ales aceeași varianta de 2.0 TDI cu dsg 6. Am făcut mai multe lecturi de pe net, review-uri si clasamente

De ex britanicii considera varianta 1.6 TDI mult mai echilibrata dpdv putere/consum

Ma aștept ca si la noi variantele 1.2 TSI si 1.6 TDI sa fie cele mai cumparate

Eu personal prefer un pic mai mulți cai. Cât despre cutia automata DSG eu am citit aici http://en.m.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox

Acolo este pus care e uda, care e uscata si care au fost problemele la DQ200

Spor la cumpărat si cred ca alegerea mașinii este pur o alegere subiectiva bazată pe argumentele fiecăruia

O seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul oricum este pornit sa-si cumpere motorul de 2.0 TDI deci cutia dsg 7 nu are nici o legătură. .. cum orice lucru nou iesit pe piata are mici scapari (cel mai frumos exemplu este octavia 3) era de asteptat ca si dsg 7 sa aibe mici probleme pe care au incercat si încearcă in continuare sa le rezolve... eu am masina din mai 2014 si in prezent are 16000 km si nu are nici o problema cu cutia... Eu unul sunt f multumit de acest DSG 7 USCAT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost ieri la procar skoda si am facut test drive cu O3

Iam intrebat de DSG6-7 ce ulei are umed uscat habar nu aveau...mi-au raspuns ca la DSG7 nu este nevoie de intrerinere si la DSG 6 e nevoie sa schimbi uleiul la 60 mi km si ca niciuna nu au probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata. Am o nelamurire referitoare la rezervorul de motorina O3 2.0. Daca fac plin cand acul ajunge pana la zona rosie, intra undeva in jur de +/- 35 L. Mi s-a intamplat o singura data ca din lipsa de benzinarii sa ajunga acul jos de tot, iar range-ul sa fie 0 km. Teoretic as intelege ca rezervorul este gol si ca mai merge cu ce mai aduna de pe fund. Totusi, nu au intrat decat vreo 42-43 L, desi m-as fi asteptat sa pape macar 50 L cat scrie in carte. De obicei intr-un rezervor gol intra mai multi L decat este scris in carte.

 

Nu mai spun ca la Tour imi intrau spre 60 daca apasam si supapa pentru extra (care imi dadea libertatea pt inca aprox 7 L). Nu abuzam de ea, dar la drum lung era vis. Autonomie de 900-1000 km.

 

Intebarea mea.... cand se termina zona rosie si pare ca rezervorul este gol, iar range 0 km, cati km mai faci? Cati L mai ai?... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zona rosie ar trebui sa te tina 50km, dar depinde mult si de motor si stilul de mers. Pe mine ma tine cam 35km, mai ales in oras unde-i consumul mai mare.

 

Mie mi-au intrat 50l doar cand am luat masina si mi-au livrat-o pe vapori, ca de... scump sa mai dea 15-20ron dupa cat am dat pe masina.  :ceuameni:  In rest intra cam 45-48l cand alimentez cand acul e pe la zona rosie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi-au dat-o cu "range 0 km". Si, ca sa vezi, explicatia filozofica: "pai daca puneam motorina dintr-aia, ati fi vrut din celalalta", etc.   :icon_redface:

Confirm ca de la linia rosie la plin intra cam 45 litri. Rezulta 5 litri de siguranta, cu care se parcurg, in extraurban, minim 50 km. In regim urban se presupune ca "intalnesti" mai repede o benzinarie, daca vrei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca in configurator nu se mai poate alege suspensia sport. Pacat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci mie mi-au intrat doar 42 inclusiv dupa terminarea zonei rosii. Cu alte cuvinte acul era la 0. Practic indicatorul este impartit in 8 segmente, dintre care un segment rosu. Cele 8 segmente mi s-au umplut cu 42 L de unde rezulta ca fiecare diviziune ar avea 5 L, adica 2.5 L pe subdiviziune. Buuun. Conform acestui calcul, unde sunt cei 10L dintre 50 cat zicr producatorul si 40 cat intra?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a pleca in concediu in august, am zis sa vad cat de aproape pot ajunge de range 0, iar apoi cati L intra. 

Stiu ca mai aveam range 30km, si din cate imi amintesc acul nu se mai misca deloc. 

In aceste conditii, pompa imi arata ca au intrat 49,7L, si m-am mirat, nestiind ce concluzie sa trag. 

Ulterior, o singura data m-am mai apropiat asa mult, iar pe autostrada in Austria, la range 120km parca, au intrat ~43L. 

Concluzia mea a fost ca acea rezerva de 7L care exista inainte, ori a disparut la O3, ori este inclusa in cei 50 dati de producator. 

 

edit: e vorba de O3 1.2TSI, semnatura este out-dated 

Modificat de gabinitu23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati reusit sa bagati benzina in rezervor pana in gura? Adică sa fie full? Cum a mai zis un coleg, si eu am avut octavia tour si fupa ce faceam plinul si apasam "mica clapeta" pentru aerisire puteam sa vad motorina in gura rezervorului. La octabia 3 nu am reușit lucru asta oricât aș fi încercat. Chiar ieri am bagat benzina, imi arata range 5 km, acul statea culcat pe zona roșie si mi-au intrat 50,5 litri

Modificat de cipriantinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am reusit sa pun, aveam nevoie ca bonul de benzina sa fie de 2 mil si de la 197 ron la 200 a fst un chin ... nu recomand o sa va licare pe la buson pe akl si la plecare am inceput sa aud si zgomotul celor ce se plang cu rezervorul am mai observat o chestie am mai facut fullul nu e prima oara dar de 2 ori la omv si doar de la omv sa auzit clipocitul respectiv de la petrom nu se aude nimic culmea... in legatura cu liniile rezervorului daca te iei dupa computer ar veni 2,5 l [cenzurat]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off: Ce inseamna "fst si akl" ?

 

On: De cand mi s-a aprins becul si pana la plin ochi au intrat 46,6l de motorina .

Modificat de mariusd4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma, acel clipocit este datorat rezervorului sau apei care a intrat pe undeva?

 

Am masina din semnatura din aprilie 2014 si pana acum 3 zile nu am auzit niciun clipocit. Dupa ploile din ultimele zile, de vreo 3 zile clipoceste la greu. Parca il aud undeva in dreapta spate. La fiecare demaraj, fiecare frana si fiecare gropita sau denivelare se aude, uneori si peste radio. Pare ca as conduce un tanc petrolier. Daca imi facea asa de la inceput as fi zis ca e rezervorul, dar asa... La dealer (Autec) nu ma pot duce maine ca au programul plin, dar voi incerca sa vad daca ma baga in seama.

 

Cand am un raspuns clar, il voi posta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am auzit de mai multe ori clipocitul, undeva pe la 60% plin(rezervorul) nu mai dau atentie, e de la forma rezervorului cred. Si la mine nu are legatura cu ploaia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee a deschis acest topic
  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!