Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Am tras cu ochiul de cateva ori la temperatura (instantanee a) uleiului indicata in bord. La drum intins, undeva intre 95 si 97 grade C. crescand foarte sensibil la apasarea pedalei de acceleratie. La urcare deal (Mesteacan), intr-a III-a sau  a IV-a, a ajuns pe la 103-105 gr C. Se zice ca e bine sa turezi mai tare un TDI doar dupa ce uleiul ajunge la temperatura de regim. Pana acum n-am avut masina care sa arate temperatura uleiului, si indicatia era (aproximativa sau nu) temperatura apei. Care e intervalul de temperatura de regim - de fapt, care ar fi limitele orientative ale unei functionari normale? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul poate sa ajunga si la 130 de grade, la fel si apa ajunge la 105 grade frecvent, dar ceasul din bord sta fix la 90 (chiar daca apa oscileaza intre 85-105 ) asa l-au gandit nemtii sa nu te sperii daca joaca acul prea rau pe ceas.

 

Atata timp cat apa sta la 90 grade pe bord, aia e limita . datorita constructiei celor 2 sisteme, de apa si de ungere, uleiul nu nu va depasi niciodata o temperatura anormala de functionare, deci poti merge linistit.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Daca nivelul de ulei pe joja este la jumatatea semnului, cam ce cantitate de ulei ar trebui sa pun ca sa ajung la nivelul normal de ulei(unde se termina semnul)? Am ajuns la 2900 km, pana la 1800 km am mers cumpatat (rodaj am zis eu), dupa care am inceput sa o calc, 120-130 km/h, schimbat la 2500-3000 rot/min. Asta sa fie explicatia de a inceput sa pape ulei? Mi se pare cam mult in 1000 si ceva de km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteapta-te la 1 litru la 5000km. Cel putin la mine asa a consumat....iar reprezentanta nu se alarmeaza decat la 1 litru/3000km. Am facut schimbul la 30 de mii km cu Motul iar acum astept sa vad daca mai consuma. Sper sa nu!

Mai cauta pe forum, mai sunt destui pe aici cu 1.4TSI sau 1.2 TSI cu consum maricel.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa pun prima data o 250 ml sa vad cam cat vine pe joja, sa-mi fac o impartire a semnului, cati mm la cati ml. Am crezut ca stie cineva cam cat se completeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu eu am motorul de 1.4 tsi si mie in 14mii de km, uleiul pe joja sta tot la jumatate... deci nu cred k e neaparat sa pape ulei... oricum vreau sa-l schimb la 15 mii ca s-a jucat un prieten prin computerul de bord și a resetat intervalul de schimb.... Îmi e sa nu am probleme cand ma duc la schimbul de ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca a fost la jumatate de la inceput. Iar probleme nu cred ca o sa ai decat daca sunt pusi pe cearta. Incerc sa caut pe "goagal" ceva legat de cantitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ajung cu masina in romania sa fac schimbul, deci sunt obligat sa-l fac aici, in germania.... sper sa nu fie pusi pe cearta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine dupa 11600 km a ajuns spre minim la joja. Am completat cu aprox. 300ml si e putin peste jumatate. Cam greu de evaluat exact din cauza temp scazute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, este oricum un punct de referinta, sa nu pun mai mult decat trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce s a discutat pe aici... diferenta dintre minim si maxim (pe joja) este de aprox. 1litru. Sper sa nu spun prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba as spune ca de la min. la max. ar cam fi un 0,5 litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu speram ca dupa primul schimb de ulei (am schimbat la 15000 cu Motul) sa nu mai am consum de ulei. Astfel ca dupa ce am pus Motul si am lasat nivelul spre maxim, acum dupa 3000km se vede ca a scazut nivelul si e putin peste jumate pe joja.

Deci tot consuma, si nu prea vede turatii mari decat rar spre 4000-5000rpm, in rest schib la 2500-3000 sau mai devreme in functie de trafic si temperatura motorului. Unde s-o fi ducand uleiul ala nu stiu?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata nu pot sa fac schimbul (2800km), dar am sa schimb Castrol-ul cu Mobil 1 ESP. Ca regim de mers, identic cu tine, nu am mania vitezei, desi facand naveta la Campina, as avea loc sa-i dau talpi. Din cand in cand un 3000-3200 rpm, dar rar. Unde se duce uleiul nu stiu, rog frumos un mecanic- profesionist-sa imi spuna si mie. Ii multumesc pentru rabdare. A, si mai nou mi-a scazut si nivelul in vasul de expansiune, nu curge pe nicaieri, probabil mai trag doagele de la butoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre nivelul minim si cel maxim de ulei sunt 0.5 litri. Se recomanda sa nu completati uleiul decat in portii de max. 0.5 litri (este scris in manual) - tocmai pentru a nu creste nivelul peste maxim si a crea probleme catalizatorului. Eu de exemplu la schimbul de ulei intotdeauna am preferat sa-mi puna mecanicul cu 0.5 litri mai putin, pe care sa-I completez eu dupa ce ajung acasa si verific nivelul la 3-5 minute dupa ce am oprit motorul.

 

Consumul de ulei este ceva normal, dar cu toate astea, de cand am avut masini VAG (ma refer la TDI-uri: Passat 1995. Passat 2002) n-am completat niciodata uleiul intre schimburi deoarece n-a fost nevoie. Tare ma tem ca, la Skoda noua, situatia nu va fi la fel.

 

Si antigelul scade, dar in lipsa unei scurgeri semnificative, este in limitele normalului. Nici aici n-am completat fara motiv, oi fi fost eu mai norocos sa am masini cu instalatii bine etansate... 

 

 Exagerat vorbind, uleiul se transforma in fum, iar antigelul in abur; in timp, fumul si aburul dispar ... :icon_confused:  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 15.000 km si nivelul uleiului este la maxim exact cum am luat si masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu a scazut uleiul....se pare ca doar benzinarele consuma ulei ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Polo TDI din 2005 si 220000km nu consuma deloc Motulul. Asta vad ca nu tine cont. O fi din cauza vascozitatii mici.

La o reprezentata mi-au spus sa pun 5w40, ca ei au ajuns la concluzia ca e mai bun pentru TSI. Eu am zis ca pun ce scrie in carte.

 

Da, si antigelul pare sa mai scada. Am luat-o pe minim. Mi-au completat la reprezentanta pana la maxim. Dupa un an si 15000km, mi-am luat eu un bidon al meu de G14 original caci scazuse spre jumatae si anitgelul. L-am dus la maxim. Si parca iara a sczut oleaca sub maxim in cam 3000km.

 

Dar nici nu o sa ma duc cu ea prin service. Asa o las pana cand or aparea probleme evidente, altfel mai rau ma vor enerva.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de motor... eu am 37.000km, 1 schimb de ulei si 0 grame completate pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragilor, la motoarele noi, uleiul se arde si este normal sa fie asa. Pe masura ce mai stringeti zeci de mii de km motorul isi da drumul si ajunge sa nu mai consume de loc. Deci pe masura ce trece timpul consumul de ulei o sa va scada la motoarele noi. Cit de repede scade depinde atit de motor cit mai ales de sofer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact. Rodajul spre 20-30.000 de km va fi incheiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este.... cel putin a mea pana la 30000km a consumat constant 1litru/5000km. Sa vedem de acum mai departe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru motorizarile 1.2 tsi 105 cp: la ce interval / km ati facut schimbul de ulei si filtre ?

La mine apare o contradictie intre ce apare pe bolero (1 an sau 15000 km) si ce scrie pe eticheta producatorului (2 ani sau 30000 km). La dealer s-a verificat si apare in programul lor pe seria de sasiu a masinii interval service de 2 ani sau 30000 km.

Problema e ca masina va afisa intervalul setat la vanzare pe bolero, adica 1 an sau 15ooo km.

A mai avut cineva situatia asta si cum a procedat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca ai masina setata pe interval flexibil 2 ani/30.000 km, ea poate cere sa se faca revizia mai devreme. Lucru patit si de mine si in principal din cauza regimului de mers (viteze mici, oras, aglomeratie, drumuri scurte etc).

 

Tu trebuie sa faci atunci cand iti cere masina.

 

PS: Trebuie verificat si cum a fost setata masina la livrare. Eu am fost intrebat la livrare cum vreau sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee a deschis acest topic
  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!