Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Eu patesc sa nu intre in marsariere. Asa a facut de noua si inca mai face dar parca mai rar. Am zis ca poate ca era prea noua si inca mai are ceva pana se lasa...desi mie nu imi place sa se lase :) Ambreiaj calcat la fund, si nu intra in R din prima incercare nici din a doua, nici din a treia. Decat daca eventual mai apas o data ambreiajul si atunci nu intra unsa. Sau daca eventual trag intr-a doua si apoi revin la R. Asa merge negresit(dar evident ca mai intai tre sa vad ca nu intra).Asta mi-au spus de la reprezentanta si ca ar fi din cauza ca R-ul nu est sincronizat nu stiu cum...nu mai vreau sa imi incarc capul cu mecanica. In fine cica treaba ar fi normala. La Polo, totusi in R intra cel mai frumos, eventual mai caraia uneori daca nu ii lasam o mica pauza dupa ce apasam ambreiajul.

O alta varianta ar fi ca dupa ce apas ambreiajul sa nu vin direct sa bag R, ci sa dupa 2-3 secunde. Si asta merge.

Cert e ca dupa cei 8500km, a scazut procentajul cazurilor in care face nazuri la intrarea in R cam la 30% de la 70%.

Blitz, ce zici? Pentru mine conteaza parerea ta, nu contest competentele tale.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Adi, e din ciclul "așa face toate bre".

Să-ți explic, că n-am răbdare să-l las pe PAE.

Mersul înapoi nu este o treaptă sincronizată. Teoretic. Practic mersul înapoi este EXTREM de puțin sincronizat cu ajutorul manșoanelor de cuplare (sincronul, popular) de la tr.5. Asta poate să ajute cănd mașina se mai deplasează puțin sau când arborele de intrare in cutie nu s-a oprit. Dar chiar și oprite, e posibil ca cele 2 roți să nu poată să între în angrenaj din cauză că nu se potrivesc dinții uneia cu ai celeilalte. Ei, un sincron de treaptă de viteză face și lucrul ăsta: trage rotește puțin una din roți în raport cu cealaltă a.î. să li se potrivească dinții și să între ușor in angrenaj cu cealaltă. La mers înapoi nu prea se poate lucrul ăsta, cum ziceam mai sus, se face o mică astfel de sincronizare prin tr.5.

Când nu intră și tu dai drumul ambreiajului tu pui în mișcare din nou arborele de intrare (ca-l antrenează motorul). Mai încerci eventual și să cuplezi 1 sau 2. In tot timpul ăsta pozitiile relative ale roților de mars arriere se modifica si e posibil ca tura viitoare sa între mai ușor in angrenaj. Adică vor intra sigur.

No, tot balamucul asta e valabil la toate cutiile manuale din VAG, principiul de funcționare al R-ului este același. Ce se poate face? Mai nimic. Eventual încercat un mic reglaj la treapta a 5-a, dar nu-ți fa speranțe, o sa pățești asta lafel de des sau poate puțin mai rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e doar la VAG asta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva de ce s-a resetat long term de doua ori pana acum fara sa ii fac nimic?

adika in carte scrie ca consumul mediu (long term) e pe ultimii 10.ooo km, dar nu scrie ca  se reseteaza de la 0 cum mi-a facut mie - de 2 ori in 6000km

Poate sa imi spuna si mie cineva cu ce ulei sa completez?

Eu am pus deja edge 5w30, (pt in carte scrie ca la interval flexibil - care am presupus ca inseamna revizie la 2ani/30.oookm sau cand cere BC - este necesar norma 504.00 iar norma asta o indeplineste edge 5w30.)

La service mi s-a zis de un mecanic, aflat in trecere pe langa tipul de la piese auto - norma B2 - care in carte scrie ca se pune doar in cazuri extreme cand nu ai altceva sa pui, si tb samai mergi neaparat c masina

Iar de la cel care ia masina in primire la service a zis ca 502.00 -adik edge 5w40 (sau magnatec 5w40) - ceea ce in manual zica ca e pt intreval fix de schimbare. l

Ce am observat ca exista edge 5w40, si edge 5w30 simplu, dar si Long Life (la un pret mai mare, bineinteles)

Voi cu ce ati completat?

Oricum, in ritmul lejer, de 1l la 5000km, in 30.000 se schimba de 2 ori uleiul, asa ca nu cred ca merita investitia dubla in ulei longlife....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, nu contest. Doar că mi-au spus mulți prieteni că cutiile de la Renault sunt mult mai ... smooth. Eu n-am încercat suficient de mult încât sa pot emite păreri dar nah. In schimb consider ca sunt mult mai simple astea de la VAG, relativ fiabile si relativ ușor de diagnosticat/depanat. Excepție din VAG sunt, in opinia mea, cutiile longitudinale, de exemplu cea de pe superb 1. Foarte făina cutia doar ca dacă trebuie sa umbli in ea dai in dambla pana-i faci reglajul, cel puțin la diferential. Noroc ca sunt si foarte fiabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se reseteaza si in functie de timp (99h). Deci daca ai mers incet si ai scos o medie de viteza mica, atunci e f posibil sa ti se reseteze de cateva ori inainte de 10.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kpax, pai sigur ai intervalul flexibil, longlife? (Dacă ai Octavia 3 pune la profil că contează pentru răspunsurile ce ți le vom da)

Dacă da, atunci norma VW 504.00. Niciun B2 sau rahaturi. Ăla e un tâmpit, pentru că crează confuzii inutile.

Dacă ai interval fix, atunci VW 502.00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervalul asta este ce iti apare in BC? Sau il determini altfel? Eu daca fac revizia la 15000 sau maxim 1 an, inseamna ca nu mai am interval flexibil si trebuie sa pun 502.00 sau pot merge pe 504.00 presupunand ca nu completez nimic intre schimburi ci schimb cu totul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai..eu de unde sa stiu ce interval e?

Pt ca din moment ce masina iti zice ea, daca poti sa schimbi uleiul la 30.000 sau mai devreme, mie mi se pare ca e interval flexibil ...nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@blitz ---imi cer scuze daca te am ofensat si iti cer parerea dat fiind ca ai asa experienta cu vw. Consideri normal in 2014 sa iti zdrangane o cutie de viteze noua? Asa a fost gandita sau este o scapare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu si in cazul meu intra greu in R mai tot timpul, uneori nici dupa ce calc ambreiajul a doua oara nu intra, moment in care cateodata ma apuca pandaliile si o bag mai fortat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kyu, da...asa ziceam si eu. Incearca si faza cu bagatul intr-a doua sau sa tii ambreiajul 2-3 secunde apasat si apoi sa bagi R.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@blitz -- Consideri normal in 2014 sa iti zdrangane o cutie de viteze noua? Asa a fost gandita sau este o scapare ?

Pana nu identific exact ce zdrangane la cutia ta NU pot face mai multe consideratii pe aceasta tema.

Poate e din alta parte. Eu spun ce stiu si ce-am constatat pana acum.

Dar nu uita ca anumite lucruri pe care unii NU le considera normale pot fi puse pe seama solutiei constructive! Adica ar fi ceva de genul "atat ne-am descurcat noi sa facem cutia asta, asta e produsul pe care vi-l oferim, garantam ca isi indeplineste 100% functiile pentru care a fost creat". Cu alte cuvinte nu poti sa judeci un zgomot care e acolo tot timpul decat daca se amplifica si devine deranjant.

 

Acum strict la cazul tau: nu stiu exact cum sa te abordez si nu stiu exact ce vrei defapt. Nci la userul PAE si nici la userul Alexandru P nu-mi dau seama daca pe tine defapt te sacaie o cutie manuala sau DSG7? Lamureste-ma te rog ca, sincer, NU inteleg defapt care este problema ta pana la urma.

Adica scrie frate negru pe alb "bai oameni buni, am un DSG7 si face zgomot atunci cand... si atunci cand..."

Ca altfel eu NU pot sa ghicesc ce probleme ai tu defapt.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul la pornire la rece cutie manuala 6 trepte , linkul de pe youtube este de la un posesor de golf dar prezinta acelasi zgomot

Modificat de Alexandru P
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandre, similar cu asta-i zgomotul. 

Si, ca sa vezi ca nu-s tampit, acest zgomot a aparut DUPA CE am montat kit de ambreiaj cu volant monomasic (masina de fabrica avea bimasic) pe cateva diesel-uri. Deci IMEDIAT a aparut ce am pus ambreiajul sus. La prima am zis ca e de la ambreiaj, am pus altul, lafel. La a 2-a si a 3-a stiam deja ce o sa se intample si doar am verificat teoria. O sa caut, s-ar putea sa gasesc si eu un filmulet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@blitz---nu iti contrazic teoria, dar normal nu este, la un logan de 12.000 euro nu se aud asa zgomote si sigur nu are volant cu masa dubla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mnu știu cum e la logan. Cert e ca zgomotul ăla se aude de afară doar dacă stai cu urechea să asculți la roata stânga față, cu capota deschisă cum filmează ăla in postul tău sau dacă stai sub mașină. În rest, cu capota închisă de afară se aude foarte puțin și dacă știi ce să asculți.

Dar da, e și Loganul o opțiune, are un preț imbatabil și oferă destul de multe.

De ce nu reclami la service? Dacă nu ești mulțumit de service de ce nu îl schimbi? Dacă nu ești mulțumit de service-uri în general și de produs de ce nu îl vinzi? Ești liber să faci toate aceste alegeri la urma urmei, crezi că dacă te plângi pe forum că mașina e mai de rahat decât un Logan se rezolvă ceva?

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o O3, cu faruri adaptive si proiectoare fumurii dar nu au activa functia Cornering. Se poate activa aceasta functie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

Edysel - daca ai bixenon cu led line, ar tb sa ai standard optiunea de cornering.

Ai luminile pe auto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornering pe proiectoare nu vine standard..indiferent de far normal sau bixenon cu/fara led line

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si leduri pe faruri. Se poate totusi activa corneringul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

Da, vezi la aria de prestari servicii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee a deschis acest topic
  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!