Jump to content

VW GOLF VII


DMGCTRL

Postare recomandată

sfatul meu este urmatorul. toate vorbele tale si problemele tale indreptate spre vw, presa sau opc-ul local, trebuie dovedite cu probe: video, poze, mail-uri, cereri scrise, etc.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
Salutare din nou
Am de făcut rezumat la ce s-a mai întîmplat în ultimele două săptămîni... În ultimul post v-am povestit cum am descoperit că roțile de pe față erau deformate. I-am contactat pe cei de la Bilcentrum (numele dealer-ului Volkswagen) și am primit o programare in service. M-am certat cu ei, le-am bătut obrazul și am insistat ca de data asta să facă un control meticulos al mașinii, cum de altfel ar fi trebuit să facă a doua zi dupa accident, să nu mai rămînă vreo problemă urmare a accidentului neidentificată. Le-am povestit cum am descoperit eu că jantele de pe față erau ovale, le-am spus că pe cele din spate nu le-am verificat și i-am rugat să o facă ei. Roțile de pe spate nu par afectate deloc, dar pînă la urma urmei și ele au trecut peste bordura aia. Altă chestie pe care am descoperit-o singur este un zgomot pe care îl aud atunci cînd iau maxim de volan indiferent dacă stînga sau dreapta și mașina este în mișcare. Dacă mașina stă pe loc, nu se aude nimic, însă imediat cum începe să se miște se aude un fel de HHHHHHHhhhhhh.... Mie mi s-a parut ciudat, dar nu știu dacă zgomotul a fost acolo mereu și nu l-am auzit eu decît acum, sau dacă a aparut după accident... Ei mi-au spus direct că e de la pompa de servo și că este normal. Nu mă pricep eu la mecanică auto, dar zgomotul ăla nu avea nimic de a face cu nici o pompă de servo și am insistat să fie investigat. Volanul mașinii stătea un pic înclinat spre stînga atunci cînd conduceam în linie dreaptă. În oraș era insesizabil, dar cînd ieșeam pe autostradă în linie dreaptă se vedea că nu stă drept. Le-am zis și de asta, m-au asigurat că nu vor lăsa nimic neverificat și am lăsat mașina acolo. 
Cîteva zile mai tîrziu m-am reîntors la service și mi-am recuperat mașina. Pe față am primit jante noi nouțe. Am discutat cu omul din service și m-a asigurat că totul este verificat și că nu mai este nici o problemă. 
Roțile mașinii din spate nu au fost verificate, mizeria de pe drum, praful de pe ele era dovada că nimeni nu le-a atins nici măcar cu un deget, nici pomeneală să fi fost date jos și verificate. Zgomotul pe care îl auzeam înainte cînd viram la maxim era tot acolo... Volanul avea aceeași poziție... În afară de faptul că au înlocuit jantele alea de pe față, nu au facut absolut nimic mașinii. Le-am dovedit pe loc că sînt niște mincinoși și bineînțeles că m-am apucat să mă cert cu ei... îmi pierdusem toată răbdarea. 
Am cerut ajutor pe forum de la alți posesori de Golf 7 referitor la zgomotul acela și bineînțeles că nu era normal cum pretindeau cei din service, la nimeni altcineva nu se aude, numai la mine...
Am ajuns la discuții aprinse cu managerul service-ului, un domn pe nume Ericsson. Am solicitat ca mașina să-mi fie schimbată. Am subliniat toate problemele legate de lipsa de profesionalism și nepăsarea care au dus la accidentul meu, faptul că mașina la mai mult de o lună de la accident nu e reparată, nici măcar nu a trecut prin vreo inspecție mai minuțioasă după accident... Le-am reproșat că m-au mințit în față de fiecare dată cînd am ajuns la ei. Le-am spus că mașina nu-mi mai inspiră încredere, că nu mă mai simt comfortabil să o conduc, că nu va mai fi niciodată la fel ca înaintea accidentului... să-și asume răspunderea și să mi-o înlocuiască cu alta nouă.
Am contactat Volkswagen și le-am detaliat motivele pentru care am această dispută cu Bilcentrum. Am sperat că pot interveni în vreun fel, indiferent dacă în favoarea mea sau a lor, dar eu mi-am imaginat că vor avea un cuvînt de spus. Mesajul lor:
 
"We're sorry that you've experienced an incident with your car. Brake failures are always important to investigate and we understand that your workshop has made the needed repairs. The ambition is always to help with correct repair that eliminates the problem.

If you don't feel secure driving your car after this incident, you're welcome to discuss possible solutions with sales manager at Hässleholms Bilcentrum.
It's always the selling company who is responsible and decides in all customer requests.

You're welcome to contact us again if you need more advice.
"
 
Între timp, domnul Ericsson, mi-a raspuns la unul dintre mesaje foarte zeflemitor, spunînd că după ce au schimbat roțile de pe față, jante + cauciucuri, mașina este ca nouă, că cererea mea de a primi o mașină nouă este nefondată... că ei au acționat prompt și eficient în baza informațiilor pe care le-au avut și că mașina este în starea în care era cînd era nouă.
Am contactat Volkswagen din nou, am fost și mai explicit la toate chestiile legate de verificarea și repararea mașinii, le-am explicat cum că mașina nu e reparată și le-am cerut ajutorul în a face ceva împotriva celor de la Bilcetrum, să pot face măcar o reclamație oficială împotriva lor... Răspunsul lor:
 
"If you wish to make an official complaint i recommend you to contact responsible managers at Kristianstad Bilcentrum. You can find the needed contact information here: http://www.bilcentrumgruppenxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Mr. xxxxxxx Ericsson (see below for contact information) is service manager at your workshop and may help you with your questions.
"
 
Am ajuns din nou la service hotărît să rezolv problema cu mașina, am insistat să iasă cineva la un drive test cu mine să poată auzi zgomotul despre care tot insit eu. Au recunoscut apoi că nu este normal ce se aude, au bagat mașina înăuntru și au ridicat-o pe un elevator. Au identificat apoi imediat sursa zgomotului ca fiind de undeva din burduful de la planetara din dreapta. Mi-au zis că au nevoie de timp să vadă ce soluții au ca să facă zgomotul să dispară și mi-au reținut mașina acolo două zile. Apoi mi-au dat un raport:
 
Squeaking/creaking noises when fully turning the steering wheel.
Squeaking/creaking noises when manoeuvering in wet wether.
The input shafts or axle rubber boots are not damaged. The ribs of the outer bellows may touch one another when the steering wheel is turned or when manoeuvring causing squeaking noises. Do not repair. The noises do not affect the service life and function of the components. This is normal.
 
Așa că nici pe asta nu au reparat-o... Mi-au reglat direcția, nu știu cum se cheamă exact toată operațiunea aceea... mi-au reglat unghiurile si cică au repoziționat volanul. Pentru asta mi-au dat o foaie cu toate valorile scoase din calculator, însă nu știu eu să o interpretez... sper că or fi făcut ceva bine de data asta...
 
Mare lucru nu am rezolvat, nu am nici o șansă să-mi vad mașina înlocuită cu alta nouă sau să pup vreun fel de compensații. Inițial nici nu am vrut asta... eu mi-am dorit să vad mașina verificată riguros și reparată. Și sincer să fiu aș fi vrut să-i vad pe ăștia de la Bilcentrum cerîndu-și scuze pentru neplăcerile cauzate, să-și recunoască vina în tot balamucul ăsta... Dar se pare că ei sînt niște profesioniști conștincioși care nu au greșit cu nimic, care și-au făcut treaba ca la carte... se pare că mașina mea este ca nouă... poate sînt eu nebun și nu mi-a zis nimeni încă...
 
Pentru mine, morala din toată treaba asta este: Bilcentrum este compania de care nu vreau să mai aud niciodată, nu le voi mai călca pragul niciodată... Golf-ul de acum este ultima mea mașină Volkswagen... și nu în ultimul rînd ( asta este pentru tine, VictorGolf ) mai mult ca sigur nu-mi voi mai cumpăra vreodată mașină nouă.
 
Link către comentariu

1. Nu inteleg de ce esti suparat pe VW AG ca incompetentii aia de la Bilcentrum nu stiu/nu vor sa-ti repare masina cum trebuie.

2. Alt service autorizat VW nu mai exista pe langa tine in afara de Bilcentrum?

3. Ai incercat sa iei legatura cu un avocat si sa-i ceri sfatul cu privire la ce ai putea sa intreprinzi in situatia de fata impotriva celor de la Bilcentrum?

4. In Suedia nu exista institutia Protectia Consumatorului sau ceva echivalent?

Link către comentariu

@Clawoodyou: Priceless !

Măcar sănătos să fiu și tot e ceva...  :icon_thumleft:

Link către comentariu

Hayate, cum sa nu fie suparat pe cei de la VW AG ? Sunt la fel de "miserupisti" ca si reprezentantele. Din pacate am trecut si eu prin conversatii cu cei de la VW AG si de fiecare data m-au pasaportat la Porsche Romania, chit ca le spuneam ca isi bat joc de noi, clientii. Le-am adus si dovezi dar degeaba. Pana la urma mi-au spus ca e-mail-urile mele vor fi stocate dar nu mi se va mai raspunde. Problema sa mi-o rezolv cu cei de la Porsche pentru ca ei nu pot face nimic :|

 

DMGCTRL, imi pare foarte rau de neplacerile avute cu masina si cu jegosii de la VW, atat reprezentanta cat si VW AG. Din pacate am trecut si eu prin multe probleme si certuri cu cei din reprezentante, dar nimic la fel de grav ca si la tine. Dupa stresul si nervii facuti, am jurat ca urmatoarea masina nu va mai fi din grupul VAG ! Asa repede cum ne-au castigat ca si clienti, la fel de repede ne vor pierde. Tot mai multa lume se plange si de masini si de reprezentantele de 2 bani. 

 

Din pacate, daca nu vrei sa apelezi la un avocat, nu prea mai ai ce face cu ei. Ar trebui sa mergi la o alta reprezentanta, sau chiar un service autorizat, si sa-i rogi sa-ti verifice masina riguros pentru a putea circula cu ea in deplina siguranta. Din fericire pagubele nu sunt foarte mari si, in lipsa alternativei de mai sus, va trebui sa le platesti din propriul buzunar.

 

Iti doresc sa nu mai ai parte de alte probleme cu masina, dupa reparatie !

Link către comentariu

qwk, sa nu poluam topicul omului. Pentru ca nu iti poate repara masina VW AG, Ei nu se ocupa cu asa ceva. Ei doar fabrica autoturisme. De vanzari si reparatii se ocupa "dilarii" si service-urile "autorizate".

Link către comentariu

Si daca "dilarii"/importatorii isi bat joc de clienti, tu, ca si fabricant, nu ai interes sa-ti multumesti posesorii produselor ? Nu e obligatia ta sa-i tragi de urechi pe "dilari"/importatori ? Eu asa vad lucrurile. Faptul ca, clientii apeleaza direct la ei (producatori) cu probleme, asta inseamna ca nu se inteleg cu reprezentantii. 

Atata timp cat le ceri ajutorul ei ar trebui sa ia legatura cu reprezentanta respectiva si sa discute problema. Sa gaseasca o rezolvare, nu sa se spele pe maini.

Link către comentariu
Sînt de acord cu qwk. Sînt de părere că Volkswagen nu se poate spăla pe mîini chiar așa de ușor, ca și cum ei nu au nici o responsabilitate față de clienți. Le-am cerut ajutorul și nu am fost deloc mulțumit de răspunsul lor, ba dimpotrivă... 

E ca și cum ar veni lupul noaptea și ți-ar mînca oile fără ca tu să poți face nimic împotriva lui... Te duci la vînător sperînd că poate vine el cu pușca și vînătorul îți spune că el nu are nici o treabă cu lupul... că dacă ai o problemă să te duci la lup și să-i faci lui o reclamație...

Chiar nu am idee ce atitudine față de clienți au alți producători... poate și în alte locuri este la fel, însă eu sînt dezamăgit.

 

În altă ordine de idei...

Vreau să-mi cumpăr roată de rezervă... Mașina a venit doar cu chitul ăla de reparat, care poate că o fi bun în caz că ai un por... dar la o bubă mai mare în cauciuc nu-ți mai folosește la nimic. Am întrebat la reprezentanță de preț și mi s-a spus că este peste 500€ și că cel mai bine e să-mi caut ceva after market, că la ei este mult prea scump... Fain...

Problema este că am loc puțin în portbagaj, aș avea nevoie de o roată dintr-aia foarte îngustă. Dacă îmi cumpar o roată normală ca dimensiune, pierd mult spațiu acolo... Știe cineva să mă îndrume spre vreun site de unde să-mi pot comanda așa ceva?

Link către comentariu

Solutia corecta este sa te indrepti impotriva SRL-ului care ti-a reparat prost masina.

In cazul tau, singurul mod in care cred ca VW AG ar sta de vorba cu tine ar fi sa demonstrezi ca accidentul s-a produs din vina lor, a fabricantului. (nu ti-a functionat ACC, nu au tinut franele, etc).

Eu ma opresc aici cu off topicul. Sper sa reusesti pana la urma sa rezolvi problemele cu masina si sa te bucuri de ea.

Modificat de Hayate
Link către comentariu

Ma oameni, daca-ti cumperi un televizor, sa zicem Samsung, se strica si e reparat prost de catre cei de la firma care se ocupa de garantie, le dai mail celor de la Samsung Japonia/China sau oriunde? Nu, evident!

Problema trebuie rezolvata cu cel care a vandut si reparat masina, pentru ca pe umerii lui pica toata responsabilitatea. Tot ce poate face VW AG este sa intrerupa colaborarea cu dealer-ul respectiv daca nu mai sunt multumiti de ei.

Cauta protectia consumatorului de acolo si fa o plangere. Doar asa o sa rezolvi ceva. Eventual poti sa duci masina la alt dealer, neaparat autorizat VV, pentru o verificare impartiala. Vezi ce-ti zic si aia!

Link către comentariu

Incearca pe net sau la dezmembrari, la mana a doua sa cauti o roata ingusta. Ai grija cum sunt prinderile la golf 7 insa la golf 5 si 6 sunt identice.

Link către comentariu

Rave, nu te supara dar gresesti. Bineinteles ca in ultima instanta te adresezi producatorului ! El este cel mai in masura sa te ajute si poate face demersurile necesare pentru a multumi clientul. Producatorul trebuie sa puna pe primul loc fericirea clientilor, altfel ii pierde. Legat de exemplul tau, chiar este un caz pe forum cu un laptop. Clientul s-a adresat producatorului, dupa ce s-a certat cu reprezentantii din Ro fara rezultat, si a primit un laptop nou, o idee mai performant, direct de la producator ! La fel se intampla si cu alte firme care-si respecta clientii. Respectul fata de client e cel mai important. Din pacate grupul VAG si-a cam luat-o in cap datorita clientilor numerosi dar va pica in cap din cauza reprezentantelor de 2 bani. In Arad, spre expemplu, Quark e in faliment. De ce ? Clientii s-au saturat de incompetenta lor si prefera sa mearga in Ungaria pentru garantii sau se indreapta catre alt brand. O data cu falimentul lor, o buna parte din clienti se cara catre alt brand. Vina ?! Este si a celor de la Porsche dar si a celor de la VW AG. Daca ascultau de clientii nemultumiti mai din timp si luau masuri, lucrurile puteau sta diferit. Un reprezentant pateaza in mare parte numele companiei pe care o reprezinta, nu cel propriu.

 

Cu asta am terminat cu Off-ul. 

 

 

DMGCTRL, uita-te pe net ca ai sa gasesti exact ce ai nevoie, poate chiar si la un pret foarte bun. Trebuie doar sa ai un pic de rabdare si timp sa le cauti. Eu am fost norocos din punctul asta de vedere.

Modificat de qwk
Link către comentariu

Ma oameni, daca-ti cumperi un televizor, sa zicem Samsung, se strica si e reparat prost de catre cei de la firma care se ocupa de garantie, le dai mail celor de la Samsung Japonia/China sau oriunde? Nu, evident!

Ba da! Exact asta am facut cu garantia Logitech pt niste boxe. Firma din romania nu a fost in stare sa repare si am trimis mail firmei Logitech. Dupa discutii, acte scanate am primit prin dhl/tnt (nu mai retin) componenta inlocuitoare noua, urmand ca cea veche sa o predau unui centru de deseuri electronice (asa au zis ei sa fac...).

Nu stiu daca serviceul local a fost sanctionat sau nu.

In cazul lui trebuie sa se adreseze dealerului,vw si opc-ul lor. F important sa obtina hartii oficiale in urma fiecarei vizite/solicitari.

Link către comentariu
Tot caut după o roată de rezervă și pînă acum nu am gasit decît pe e-Bay. Problema mea este că acolo nu prea dau detalii despre dimensiunile de la jantă și mi-e să nu cumva să cumpăr una care să nu se potrivească pe mașină.

 

 


Asta se pare că mergea pe VW GOLF MK5 / GTI. Știe cineva care sunt dimensiunile de la MK5? Se potrivesc prezoanele de la MK5 la MK7?

 

 


La asta scrie în titlu că merge de la Golf 5 la 7, dar are un test unde poți verifica compatibilitatea și acolo îmi dă: "This item does not fit  VW Golf 2014 MK VII [2012-2014] 1.4 TSI. "  Ce să mai cred?

 

 


Asta ar fi un pic mai scumpă, dar vine cu setul de scule și cu șurubul acela de fixare din mijloc ( pe care eu nu-l am )... dar problema este aceeași, că nu știu dacă roata poate fi montată pe Golf 7...

 

 

Vreun sfat?

Link către comentariu
Master_Blaster

Orice roata care se pupa pe Golf 5&6 (+compania de modele surori din VAG) ar trebui sa se potriveasca pe G7 care are tot axul central de 57mm si prezoanele 5x112. Alte dimensiuni nu conteaza ca roata de rezerva e f ingusta si 100% nu atinge in amortizor. 

Link către comentariu

Rezervele subtiri sunt pe 18", deci ma indoiesc ca ar avea vreo problema cu etrierii.

Link către comentariu

Mai am o întrebare... Cauciucul ăla de pe roata de rezervă, chiar dacă nu a fost folosit niciodată, nu îmbătrînește și el? Am găsit o roată dintr-asta de care căutam, dar este de pe un Golf 5 din 2005. Roata arată ca nou nouță, nu a fost folosită niciodată, însă cauciucul  ăla are deja 9 ani... Ar fi vreo chestie?

Link către comentariu

La ce viteza maxima are roata respectiva nu cred sa fie mare problema dar ar fi de preferat una pana in 4-5 ani.

Link către comentariu

Au probleme cauciucurile care au stat pe masini sau depozitate afara, din cauza efectului razelor UV care degradeaza cauciucul. Exista o degradare chiar si la cauciucurile tinute in conditii corecte de depozitare, dar semnificativ mai mica decat la primul exemplu. O roata de rezerva care n-a fost folosita si a stat tot timpul in locasul ei, ar trebui sa fie ok-ish din punctul asta de vedere.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!