Jump to content

Faruri aburite


Rave
 Share

Postare recomandată

Aici se va discuta despre cum si de ce se aburesc farurile, precum si solutii de ameliorare/rezolvare a acestui lucru. Si doar despre asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rugămintea ca cei care au constatat această problemă (Octavia 3 only) să facă niște fotografii și să le posteze aici. Mulțumesc.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va zic o treaba nu va mai impacientati cu cele faruri aburite la masinile noi ! in perioada rece daca masina este introdusa intr-o hala cu temperatura mai ridicata decat cea de afara intervine condensarea la acestea am patit si eu anul trecut , intrucat am avut masina in service vreo cateva zile si mi-au ramas aburite tot sezonul rece , dar acum de cand a revenit frigul nu am nici o problema cu ele ! asa ca sigur acest fenomen il patiti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bosseby: Eu cred totusi ca e o problema aburirea farurilor, din moment ce nu se intampla la toate masinile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-125093-13896109683777_thumb.jpg post-125093-13896109934917_thumb.jpg post-125093-13896110153919_thumb.jpg

 

Au fost facute la sf lunii noiembrie, cand a nins . De asemenea s-au mai aburit cand am spalat-o si temperatura era in jur de 0 grade. In ultima vreme nu le-am mai gasit aburite dar si temperaturile au fost ridicate.(chiar ieri am spalat-o si e ok) Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Pe cei ce scrieti de pe telefon si nu puneti liniutele din comoditate, cred ca o sa va pun sa-mi platiti taxa, la numar de liniute...

Glumeam...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de farurile voastre, eu nu cred ca e normal sa se abureasca indiferent de ce becuri au in ele.

Sint convins ca problema este strict legata de aerisirea farului, care fie e prea mica ( eventual partial infundata) fie este prost amplasata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

in seara asta am spalat masina la omv si acum am un pic farurile aburite nu am facut poze dar promit ca daca se mai intampla voi face data viitoare..aveti idee ce este de facut daca se mai repeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca un far nu are voie sa se abureasca,daca se abureste inseamna ca are probleme de etansare.Ca sa extrapolez daca un ceas are probleme de etansare pe la garnituri,geamul se va aburi la diferente de temperatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparația e complet eronată.

Farurile nu-s etanșe, au multiple guri de ventilație.

Din contră, se aburesc când există umezeală excesivă și diferențe mari de temperatură și/sau sistemul de ventilație nu funționează corect din mai multe cauze sau a pătruns apă în ele din diverse considerente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate "Mea Culpa" cu scuzele de rigoare se poate sterge postul #9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

A venit si randul farurilor mai noi de pe Octavia 3 FL sa se abureasca.

 

Momentan, doar farul stang. Curios ca sunt aburite ambele geamuri, de la faza scurta si de la  cea lunga, desi exista separator intre ele.

 

Farurile sunt LED, asa ca slabe sanse sa se dezabureasca  de la caldura degajata de becuri.

 

Astept venirea anotimpului cald sa vad cum reactioneaza, apoi fac o vizita la reprezentanta, pentru ca normaliatea evocata  de manual ar trebui sa se aplice ambelor faruri, nu doar unuia.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normala aburirea, garantia intervine in momentul in care ai picaturi de apa in far. Mie mi se aburesc in zona DRL-urilor (Octavia 3 fl, cu faruri led), am vorbit la Avia, a zis ce am scris mai inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 19 ore, Crs.Vag a scris:

E normala aburirea, garantia intervine in momentul in care ai picaturi de apa in far. Mie mi se aburesc in zona DRL-urilor (Octavia 3 fl, cu faruri led), am vorbit la Avia, a zis ce am scris mai inainte.

E normala da' nu prea, daca farul se abureste pe interior este defect fie de fabricatie sau sa fisurat ulterior. Se inlocuieste pe garantie. Eu la un clio 4 am avut aceeasi problema cu un drl, nu se dezaburea nici vara la 30 de grade, mi l-au inlocuit pe garantie fara nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e așa mereu, uneori aburirea e doar în zona benzii led (adică mai jos). Plouase inainte, apă nu e în interior. Vara se manifestă mai rar,  când e frig, cam așa se prezintă situația. 

20201225_154519_copy_1612x1209.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine inca e bine. Celalalt far nu se abureste?

Comparatie cum evolueaza condensul functie de temperatura.

In a 2-a poza temperatura crescuse cu cateva grade, pe la 7 grade fara de 3 in prima poza.

 

Farul din dreapta nu are niciun pic de condens.

faruri.jpg

faruri 2.jpg

far dreapta.jpg

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din punct de vedere fizic , explicatia e simpla , exista umezeala in interiorul farului provenita cel mai probabil de la patrunderea aerului  umed in interiorul farului .....problema este de ce se intampla asta si raspunsul e unul singur si anume carcasa farului nu mai este inchisa ermetic , ori sa umblat la bec si nu a mai fost pus bine capacul ori carcasa este fisurata .......fenomenul apare in sezonul rece pentru ca aerul cald produs de motor intra cumva in far si condenseaza  , datorita diferentei mari de temperatura intre aerul  rece exterior ce loveste suprafata farului si acel aer interior cald despre care vorbeam ..........ca si remediu , cand aveti farul aburit dati jos capacul de acces la bec si lasati farul sa se aeriseasca o zi sau doua , insa in acest fel scapati de efect dar nu si de cauza , patrunderea umezelii in far ......de obicei farurile aftermarket au problema asta pentru ca in loc de capace cu garnituri si prindere prin cleme sau infiletare , au niste tentative de capace din cauciuc care nu etanseaza niciodata perfect .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avut cumva zapada sau gheata pe farul stang? Doar asa ar putea aparea natural un condens atat de abundent, intrucat la contactul cu zapada/gheata plasticul se raceste la interior si apare o diferenta mare de temperatura, iar aerul mai cald din interior precipita pe plasticul racit. Altfel nu e normal.

La mine cand am farurile inghetate apare putin condens, dar trece repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, halamadrid a scris:

La tine inca e bine. Celalalt far nu se abureste?

La mine problema e la ambele faruri, iar farurile nu au fost inlocuite, nicidecum umblat la ele, in interior. Doar reglate sus-jos din suruburi. SI atat. Nu am probleme de vizibilitate, sunt vazute semnalizarile, farurile bat ok, dar de, nu avea voie sa se abureasca, parerea mea. Si scrie in manual ca e normal, dar parca prea mult se aburesc :D

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/30/2021 at 8:05 PM, xez said:

din punct de vedere fizic , explicatia e simpla , exista umezeala in interiorul farului provenita cel mai probabil de la patrunderea aerului  umed in interiorul farului .....problema este de ce se intampla asta si raspunsul e unul singur si anume carcasa farului nu mai este inchisa ermetic , ori sa umblat la bec si nu a mai fost pus bine capacul ori carcasa este fisurata .......fenomenul apare in sezonul rece pentru ca aerul cald produs de motor intra cumva in far si condenseaza  , datorita diferentei mari de temperatura intre aerul  rece exterior ce loveste suprafata farului si acel aer interior cald despre care vorbeam ..........ca si remediu , cand aveti farul aburit dati jos capacul de acces la bec si lasati farul sa se aeriseasca o zi sau doua , insa in acest fel scapati de efect dar nu si de cauza , patrunderea umezelii in far ......de obicei farurile aftermarket au problema asta pentru ca in loc de capace cu garnituri si prindere prin cleme sau infiletare , au niste tentative de capace din cauciuc care nu etanseaza niciodata perfect .

Ce spui tu legat de aerisire si acces e valabil pentru farurile cu becuri normale.

Nu am gasit nimic legat de ventilare la faruri LED.

On 1/30/2021 at 9:02 PM, dercos said:

Ai avut cumva zapada sau gheata pe farul stang? Doar asa ar putea aparea natural un condens atat de abundent, intrucat la contactul cu zapada/gheata plasticul se raceste la interior si apare o diferenta mare de temperatura, iar aerul mai cald din interior precipita pe plasticul racit. Altfel nu e normal.

La mine cand am farurile inghetate apare putin condens, dar trece repede.

Nu e gheata, pozele sunt facute in zile cu temperaturi pozitive.

 

O sa sesizez problema la reprezentanta, sunt sigur ca au placa pusa cu raspunsul conform manual, dar de aia fac poze cu grade diferite de condens, sa am material si pentru Porsche Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa cateva zile cu soare, condensul din faruri a disparut.  Nu brusc, ci treptat. In prima zi era toata sticla farului aburita, de sus pana jos, apoi nu am mai remarcat prezenta in urmatoarele zile.

Imi inchipui ca exista niste orificii pentru ventilare, altfel vaporii ar fi ramas in far, iar dimineata ar fi format condens pe sticla farului.

 

Singura diferenta intre farul din stanga si cel din dreapta (care nu se abureste) este prezenta rezervorului pentru lichid de parbriz in stanga, si cum Skoda a amplasat acolo si  prinderea pentru tija de sustinere a capotei (o solutie tampita a cehilor, zici ca e gandita de un roman cu scoala la fara frecventa).

Inevitabil, cand umpli rezervorul, tot umezesti in jur.

 

Ramane sub observatie.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Fix pentru aceasta problema am fost cu masina in reprezentanta(AVIA Pantelimon) si mi-au fost schimbate ambele faruri pe garantie.

Dupa asta cel din stanga iar facea picaturi in interior si am fost si l-au schimbat si pe acela.

 

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iacobdorian

Cand au fost schimbate?

Ce fel de faruri (LED/Xenon/cu bec normal)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data au fost schimbate in Decembrie 2020 apoi in Februarie 2021.

Masina este O3 FL din 2019 si sunt faruri LED.

2.jpg

Modificat de iacobdorian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!