Jump to content

Faruri aburite


Rave
 Share

Postare recomandată

Multam de informatie.

 

Daca acum nu mai sunt aburite, trebuie sa astept urmatorul sezon rece, cat e cald nu am observat niciodata sa aiba condens in el.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

A venit si sezonul cald, acum  vad ca se abureste discret farul dreapta dupa  ploile de acum, dar dispare repede.

 

La farul din stanga persista mult timp umezeala in sezonul rece, curios ca acum asta nu se abureste deloc.

 

In toamna probabil ca o sa fac o constatare la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ceea ce banuiam a fi cauza condensului in faruri, ca  au fisuri, s-a adeverit printr-o constatare neplacuta in weekend, dupa ce spalasem masina.

 

Farul din  dreapta are o fisura  pe colt ce se duce de-a lungul muchiei superioare, paralel cu capota, nefiind prea vizibila decat cu capota ridicata.

 

Farul din stanga, eh, aici e nasol, porneste de sub capota si coboara spre partea frontala a farului.

 

Fisura de la farul stang s-a marit peste noapte, sa zic asa, devenind vizibila de la o posta, plus ca apa de la jetul de spalare s-a infiltrat in far, se vede cum a curs.

 

 

Am fost la reprezentanta, facut programare pentru constatare, astia vor sa dea farurile jos sa vada daca farurile nu au fost lovite, rupte in urma unui incident, or sa faca poze pe care le trimit producatorului/importatorului, apoi asteptam sa vedem daca e de vina materialul sau clientul.

 

Acum imi pare rau ca nu am insistat in iarna sa dea farurile jos si sa le verifice, o fisura mare e mai greu de explicat, desi se vede ca ca fisura coboara de sus, farul nu are semne de impact cu vreun proiectil, iar masina nu a fost lovita.

 

Dupa cum trataeaza VAG clientii, probabil ca vinovat va fi clientul, desi singura vina a clientului e ca a ales Skoda.

 

Va tin la curent cu constatarile.

 

Cine are probleme de genul cu aburirea, nu va lasati "aburiti" de reprezentante cu explicatii ca "asa e normal, dom'le". Insistati sa verifice in amanunut farurile, sigur sunt fisurate sau dezlipite undeva, chiar de noi.

Altfel, posibil sa aveti sanse mari, asa ca mine, sa apelati la CASCO, daca nu se rezolva pe garantie.

 

E prima data cand patesc asa ceva cu farurile, sunt foarte fragile din ce observ.

 

far dreapta 1.jpg

far stanga 1.jpg

far stanga 2.jpg

far stanga 3.jpg

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid am patit si eu cu unul, e defect de proiectare.  Cand ai inchis capota, i-ai dat drumu de sus. Prea de sus ;)) Teoretic sunt niste amortizoare acolo dar, daca de ex, iarna, ai oprit sa pui lichid de parbriz si aveai tot botul acoperit cu gheata (cum am patit eu) sunt sanse mari ca atunci sa le fi plesnit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile fabricate acum avand super tehnologie pe ele sunt calitativ din ce in ce mai proaste ca sa pastreze un pret accesibil. In poze arata super, cand sunt noi arata super, deci proiectul e super, insa executia si calitatea materialelor lasa de dorit.

Si la bmw x5 se fisureaza farurile in timp in unele cazuri, de la pietre, de la soare, de la materialul prost, numai ca e o fisurare superficiala, adica arata urat dar nu se aburesc.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, zidanne said:

@halamadrid am patit si eu cu unul, e defect de proiectare.  Cand ai inchis capota, i-ai dat drumu de sus. Prea de sus ;)) Teoretic sunt niste amortizoare acolo dar, daca de ex, iarna, ai oprit sa pui lichid de parbriz si aveai tot botul acoperit cu gheata (cum am patit eu) sunt sanse mari ca atunci sa le fi plesnit. 

Nu contest, ca eu, sau vreun mecanic poate am dat drumul la capota ceva mai de sus, dar nimic exagerat. 

Imi inchipui ca  ai schimbat farul fara sa apelezi la garantie.

 

@traffictours, totusi tehnologia sticlei are ceva vechime. :)

Farurile au fost proiectate la limita, sticla super subtire. Multi avem grija de masina, infoliem elemente sensibile, dar nu putem suplini defectele de proiectare, cum spunea  @zidanne.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid CASCO…  dupa un an l-am mai schimbat o data. Pe garantie de data asta. 

Mai am unu de schimbat. Vedem la toamna cand incep ploile ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu  destule O3 pre FL cu faruri  fara probleme, se pare ca la FL designul interesant aduce si probleme de rezistenta la faruri.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, fost la reprezentanta, au incercat sa ma convinga de faptul ca e vorba de factor extern, lovitura, bla, bla. Probabil s-au gandit ca renunt iar ei scapa de demontata-montat-reglaj faruri. 

 Doar ca nu exista un punct de impact.

Vazand ca nu renunt, au vorbit la importator sa vada daca pot trimite doar poze cu farurile pe masina, aia au fost de acord, probabil si in ideea ca imi pot da un refuz si fara constatari detaliate.

Parerea mea e ca vor accepta schimbarea farului dreapta pe garantie, cel putin dezlipit la colt.

 

Farul stang e crapat, vinovat e clientul-cam asta e politica, chiar de nu exista o explicatie care sa stea in picioare despre cum a crapat.

 

Astept raspunsul saptamana viitoare.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia: importatorul nu accepta schimbarea  farurilor pe garantie, sunt invocati factori externi, pietre, meteoriti, mecanici care umbla ca prostii la masina etc.

 

VAG uber alles!

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/22/2021 at 4:01 PM, zidanne said:

@halamadrid told you ;))

Banuiam si eu ca asa va fi, dar lasam un 10% sansa sa faca ceva demn de o tara civilizata.

Intr-o tara ca a noastra n-am avut de ales decat sa fac o programare pentru constatare pe CASCO.

@akon:

Informatia nu e vizibila cu farurile montate. 

Vad ca cele mai multe care sunt de vanzare pe net din perioada aia sunt produse de Automotive Lighting.

 

 

LE:

On 9/22/2021 at 3:13 PM, halamadrid said:

Concluzia: importatorul nu accepta schimbarea  farurilor pe garantie, sunt invocati factori externi, pietre, meteoriti, mecanici care umbla ca prostii la masina etc.

 

VAG uber alles!

Am mai auzit inca o posibila cauza: farul s-a fisurat la  colt din cauza ca aripa a fost vopsita si remontata prea aproape de far, fara a lasa o toleranta anume, de aici vibratii, contact si poc.

Adevarat ca aripa a fost revopsita, fiind zgariata superficial de o alta masina, doar ca farul in cauza e pe cealalata parte, nu pe partea aripii revopsite. :)

 

Recapituland:

-un far a crapat pentru ca aripa de pe partea opusa s-a montat prea aproape de celalat far.

-celalat far, cu crapatura pe mijoc, cu o mica floare vizibila pe interior, a crapat ca urmare a unui impact cu o piatra, desi farul nu are nicio urma de impact., doar crapatura care vine de sub capota si coboara pe partea frontala a farului.

 

Lipsa de profesionalism sau reaua vointa e greu de inteles, oricat tragi pentru importator, macar fa-o cu argumente tehnice, nu imaginare.

Asta, ca atentionare pentru cei ce vor sa viziteze noua reprezentanta Iasi.

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca la Intorsura Buzaului, revenire: se schimba farurile pe garantie.

 

Nu stiu motivul schimbarii de optica a importatorului/reprezentantei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

S-au inlocuit farurile, baietii s-au miscat repede, totul a durat mai putin de 3 ore de la predarea masinii.

Motivul probabil al aparitiei fisurilor a fost montarea neconforma in uzina.

Sper ca astea sa tina mai mult.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Feedback dupa 2 saptamani de la montare.

 

Condensul nu a aparut  la niciunul din farurile schimbate nici dupa ce masina a fost spalata, nici in zilele cu vreme umeda si rece. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Un nou episod din capitolul "Faruri".

 

Observ acum 2 saptamani 2 fisuri fine la farul din stanga, langa muchia care se invecineaza cu aripa.

 

Merg sa fac revizia la reprezentanta, ridic si problema farului, constatare, apoi cararea deja batuta:  email la importator, accept. comanda far, schimbat saptamana asta.

 

Rezumat: un far dreapta, 2 faruri stanga schimbate pe garantie

 

Farul din dreapta e ok.

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Quote

 

Rezumat: un far dreapta, 2 faruri stanga schimbate pe garantie

 

Farul din dreapta e ok.

 

Nu mai e ok nici farul dreapta.

Fisura e in partea de jos, pe faza lunga.

Fost la constatare, s-a constatat ca farul are o mica ciupitura  (mai mult o zgarietura)  la suprafata si in alta zona, probabil impact cu o pietricica. Concluzia: factori externi.

Unde e fisura, farul  nu are nicio urma de impact extern, dar reprezentanta trateaza situatia gen, daca iti iei una la gioale pe terenul de fotbal, ti se umfla ochiul.

Nfine, s-au facut poze, trimis la importator cu tot cu textul de factori externi, rezultatul e 99% previzibil.

 

Faruri din astea care se schimba anual nu am mai avut la nicio masina pana acum, si cum nu e decat 7-800 de euro bucata, fara droser, sa tot schimbi.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auzi, daca ai pune folie pe ele, le-ar dauna? ma gandesc la caldura degajata, de exemplu. ca de pietricele sigur ar proteja, dar oare efecte negative ar fi? ma intreb asa, ca idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru disiparea caldurii cel mai probabil are ceva radiatoare de aluminiu pe care sunt montate ledurile. Nu cred ca are legatura geamul farului cu disiparea caldurii, cel putin nu cat sa conteze daca se monteaza o folie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, mandelu said:

auzi, daca ai pune folie pe ele, le-ar dauna? ma gandesc la caldura degajata, de exemplu. ca de pietricele sigur ar proteja, dar oare efecte negative ar fi? ma intreb asa, ca idee.

Am pus folie pe faruri imediat ce am ridicat masina. Oricum s-au fisurat.  Efecte negative nu au fost.

Dupa ce le-am schimbat, nu am mai pus folie, vad ca nu ajuta la evitarea principalei probleme, fisurarea lor.

Folie mai am pe proiectoare, cred ca ajuta la evitarea sablarii lor in timp.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tks. in principiu un led oricum nu degaja multa caldura, dar depinde evident si de putere. pacat ca si cu folie se fisureaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

folia sta bine mersi si pe faruri clasice cu halogen, nu se strica de la caldura becului.

ledul nu degaja caldura - cel de la bricheta poate.

cu cat e mai puternic, cu atat de incalzseste , am o lanterna cu led care pe treapta maxima scoate fum din hartie.

dar nu asta e problema, ledurile din far sunt racite, si cele originale si cele chinezesti. toate au radiator si unele ventilatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt atat de reci incat nu elimina condensul care apare ocazional iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!