Jump to content

Siguranta: masini mici vs. masini mari


DORU_14
 Share

Postare recomandată

Clientii care prefera masinile cu un consum mic de carburant opteaza in general pentru masinile mici. Intrebarea este: riscam propria siguranta in cazul unui accident cumparand masini mici ?

Datele arata negru pe alb ca masinile mai mici, mai usoare sunt, in general, mai putin sigure decat masinile mari cu greutate. Insa, un lucru imbucurator este acela ca poti alege pe cea mai sigura dintre vehiculele mici.

Presupunand ca esti un sofer care conduce cu prudenta, sansele sa ai accident stau de fapt si de drept in masinile celuilalt sofer. Poti intra intr-o intersectie si sa fii izbit de un sofer care tocmai a trecut pe culoarea rosie a semaforului. Sansele sa nu fi ranit sau sa ramai in viata depind foarte mult de designul masinii si de accesoriile de siguranta.

Bineinteles ca in acel moment vei spera ca ai luat o decizie buna si ai ales o masina sigura.

Bineinteles ca te poti proteja singur de pericol. Iar viata ofera multe obstacole. Doresti sa salvezi din cantitatea de carburant consumat si sa reduci emisiile de noxe. Insa cu siguranta vei dori sa fii protejat. Ce alegi? Alegi o masina sigura cu un consum redus de carburant.

Cheia sigurantei consta in abilitatea masinii de a te mentine in viata prin echipamentul de siguranta, greutatea acesteia si rezistenta sa in caz de rasturnare. Masinile mici se rastoarna usor, lipsa greutatii duce la lipsa aspectelor de siguranta ca de exemplu: controlul stabilitatii sau airbag-uri laterale.

Mai mult, testele de siguranta nu prezinta nici ele cifre prea imbucuratoare. In mod evident masinile mai mari prezinta o rata a mortalitatii mai mica decat la masinile mici. Totusi, in timp ce sedan-urile mari sunt mai grele si mult mai bine echipate, acestea prezinta cifre ingrijoratoare. De aici deducem faptul ca important este si modul cum conduci o masina.

Chiar daca rezultatul la testele de siguranta a fost foarte bun pentru o masina mica, acesta nu este nicidecum echivalent cu rezultatul bun pe care l-a primit o masina dintr-o clasa mai mare. Rezultatele pot fi comparate doar in aceeasi clasa din care provine masina.

StiriAuto.ro, 07 feb 2006

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideal ar fi sa iti cumperi un tanc (ma refer la masini) , adicatelea o masina cam cum e aia care l-a ucis pe Teo Peter , cred ca de aia americanii fac masini asa mari sa tina la bushituri ca ei conduc foarte bine ???dupa cate se pare.....in felul asta isi protejeaza prostia din ei ....m-am exprimat mai "plastic" asa dar ai inteles ce am vrut sa spun.... :)

acum sunt si masini mici cu 5 stele la crash test insa eu prefer tot una mare, zic eu ca daca in Ro de ex sistematizarea circulatiei ar fi revizuita s-ar scapa de multe zone cu capcane pentru soferii mai nefericiti care cad in ele , daca ai aduce in romanica soferii francezi in prima zi s-ar bloca toate strazile , noi suntem ai dracu de tari in conducere si stim sa ne pazim ca altfel........mai dai naibii de un american care intra in tine....ca la ei STOP inseamna full throttle... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suv-urile &comp. nu sunt nici pe departe cele mai sigure masini.

Cat despre americanii care a ufacut accidente pe la noi .................. ma abtin pe moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 stele la masinile mici se acorda dupa alte criterii fata de cele de la masini mai mari.

cat despre diferenta de gabarit, este evident. singurul caz in care am auzit eu ca au murit pe loc toti pasagerii dintr-un jeep a fost ca s-a izbit frontal de un tir. Cazul Teo Peter, al sotiei lui Paunescu si multe altele sunt edificatoare. cand se ciocnesc o masina de 1 tona si una de 3 tone nu mai e mult de calculat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi niste pareri si in topic-uri ca "Siguranta precara a pasagerilor in SUV-uri !", sau "Securitatea pasiva versus securitatea activa la masinile grupului VAG", in posturi ca #12, #13, #15, #18, #26 (paragraf 4).

In esenta, parerea mea ar fi, cum am mai spus:

"In general, masinile mai mari si mai grele dar cu un rating al securitatii mai scazut isi protejeaza mai bine pasagerii decat masinile mici cu un rating mai mare.

"De altfel multi specialisti in siguranta auto includ in aceasta notiune, in afara de componentele pasiva si activa, si componenta "marime si greutate". "

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi amintesc bine in ultima perioada la Galati au fost 2 accidente de circulatie in care 3 ocupanti Tico au decedat si un altul in care ocupanta unui Matiz cu picioarele distruse. Asta in conditiile in care la 2 vina a fost a altora.

Nu cred ca o economie de 2 l/% justifica urmarile suferite de victime.

Dupa parerea mea o masina care sa asigure o siguranta satisfacatoare este cel putin din clasa compact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu orice masina ai ciocni un Nissan Patrol -> rezultatul e evident. Chiar si cu un A6, A8, tot se suie Patrolul pe el. Conditia in jeep ca in toate masinile sa porti centura. Acum 1 luna la constanta un pasager din dreapta fata dintr-un Patrol a zburat prin geam si a murit la impactul cu un C4!!! Oricum, clar, esti de 3-4 ori mai protejat in cazul unui accident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Suv-uri problema modernizarii, a evolutie, a implicat probleme mai mari decat la automobilele obisnuite. Adica diferenta dintre cum se faceau pe vremuri off-road-urile si cum sunt facute acum este mai mare in cazul lor decat al automobilelor.

Ca tot s-a pomenit de Nissan Patrol, as prefera modelul fabricat prin anii '90-'94 decat cel actual.

Actualele suv-uri, in primul rand, dau o impresie de masivitate crescuta fara ca realitatea sa fie la nivelul impresiei. Dar aceasta este parerea mea.

Altfel, este normal ca in cazul in care are loc o coliziune intre 2 corpuri cu masele semnificativ diferite, cel mai mare sa fie mai putin afectat. Acum depinde si de dinamica incidentului. Insa este clar ca cei din Tico, Matiz, etc. nu au prea multe sanse in fata celor din suv-uri.

Ce sa alegem ?

Pentru circulatia urbana, luand ca reper Bucurestiul si un parcurs mediu, as opta pt o masina din clasa mica (Fabia, etc.) sau cel mult compacta (Golf 5, etc.). Pt deplasarile extraurbane, cat si pt familie (tot extraurban), indicat ar fi o masina din clasa medie (Passat, etc.) sau chiar o compacta alungita (Octavia 2).

Suv-urile &comp. se preteaza pt cei care locuiesc sau frecventeaza des zone care chiar impun astfel de masini.

In final fiecare alege dupa cum doreste si considera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

M-am uitat in topicurile indicate de razdan si nu m-a facut sa-mi schimb parerea.

1---Prin analogie iau in calcul un impact dintre SUV-camion si "masina mica"-camion

2---Opel Ascona,golf 3, s.a. au fost fabricate dupa alte principii (masina pe viata),de aceea au tabla de "tanc".Nu am inteles in ce sens masinile sus mentionate au invins la puncte (au avut avarii mai putine?,pasagerii din SUV au suferit ceva?...)

3---As vrea niste exemple de accident a celor doua categorii de masini cu altceva (copac,stalp...).Aici mi se pare diferenta "mai obiectiva"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va dau un exemplu. Daca luam o masina mica si un suv si le izbim de un perete la aceasi viteza. Sunt sanse mari ca in masina mica sa fi mai in siguranta. Pentru ca masina mica nu are o inertie asa mare fiind mult mai usoara. Daca se izbeste frontal un suv de o masina mica in suv ai sanse mai mari pentru ca suvul este mai greu. Cel din masina mica este efectiv spulberat de pe sosea. Eu asa vad lucrurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as opta pentru un SUV dpdv al sigurantei. Da, daca te izbesti de un perete, e posibil sa fii mai protejat in masina mai mica (desi ... nu stiu ce sa zic), dar asta tine de cat de bun sofer esti si de cat de prudent circuli.

Dar, din pacate, mai sunt si altii pe strada. Si presupunand ca esti un sofer OK care circula atent inseamna ca virtuala protectie superioara oferita de o masina mai mica vis-a-vis de un SUV nu prea te incalzeste. Dar in cazul ciocnirii a doua masini e clar ca cea mai inalta si mai grea este avantajata (asa cum spunea si godoroja, cu conditia sa porti centura de siguranta). In plus, daca e sa comparam doua masini dpdv al sigurantei haideti sa fim corecti si sa vorbim de acelasi nivel de echipare (adica aceleasi airbag-uri, sisteme electronice de siguranta etc). Ca sa nu luam o masina mai mica dotata full din acest punct de vedere si un SUV chel. Desi chiar si atunci ...

Si mai vorbesc si din proprie experienta, numai in ultimele luni vazand personal cel putin 3 accidente in care au fost implicate SUV-uri si alte masini mai mici. Si va spun ca masinile mici erau zob, iar SUV-urile asa ... lejer sifonate pe un colt, o bara usor indoita ... chestii din astea. Dar era clar ca pasagerii SUV-ului nu avusesera absolut nimic de suferit, pe cand despre ceilalti, sincer, nu stiu cati au supravietuit. Iar de scapat neatinsi nici vorba.

In concluzie, daca e sa vorbim la un nivel de echipare de siguranta echivalent si parerea mea e ca SUV-urile ofera o sansa mai mare de a scapa intreg fata de un autoturism de clasa mica sau chiar si medie.

Parerea mea!

Modificat de alxrro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici depinde ce intelegeti prin SUV daca va referiti la un Ford F-650 vs o masina normala nomal ca nu are sanse. Dar daca sa zicem e un Hyundai Tucson sau VW Tiguan vs ceva de clasa medie si mare, passat sau a6 nu stiu care iese mai sifonat sincer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand ma gandesc la un SUV am in vedere ceva de genul Nissan Patrol sau XTrail (macar), Land Rover sau Range Rover de orice fel (ca chiar si Freelander-ul, chiar daca e cel mai mic din familie, nu e chiar asa de mic), Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero (si chiar si Outlander-ul nu e chiar micut), X5 (poate si X3, nu stiu ce greutate are), Q7 si Q5 ... din astea. Nu Tiguan, Toyota RAV4, Skoda Yeti etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai dat click pe Fordul ala si ai vazut cat e poti sa ai ce masina vrei tu mica ca tot nu scapi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala deja intra la capitolul camioane mici, as zice eu. Deja nu mai e SUV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa ceva, nu?

Modificat de Roger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu orice masina ai ciocni un Nissan Patrol -> rezultatul e evident. Chiar si cu un A6, A8, tot se suie Patrolul pe el. Conditia in jeep ca in toate masinile sa porti centura. Acum 1 luna la constanta un pasager din dreapta fata dintr-un Patrol a zburat prin geam si a murit la impactul cu un C4!!! Oricum, clar, esti de 3-4 ori mai protejat in cazul unui accident.

Uite de aceea astept sa-si scoata seful meu Patrol-ul la vanzare.La vara vrea sa-si ia alt SUV, asa ca ma gandesc foarte serios daca sa-l cumpar.Nu mai spun ce acrobatii a facut zilele astea cu el dupa viscolul din Bucuresti :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si eu un alt exemplu, insa e ceva oarecum diferit: Volvo 940 vs Renault Modus:

http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Un rezultat cel putin surprinzator, mitul masinilor construite ca un tanc, de acum 15-20 ani a fost spulberat, un monovolum de clasa mica facand praf un break de clasa medie.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca in filmuletul postat de Eto nu se poate vorbi de o situatie reala, avand in vedere ca ambele masini erau generatii vechi, nu respecta normele de siguranta aparute intre timp. Sunt singur ca Honda Civic nu are ranforsari laterale in usi si stalpi, se si vede halul in care s-a deformat caroseria. E drept, probabil ca in cazul in care impactul ar fi fost cu o masina de o generatie mai noua in loc de acea Honda Civic situatia nu ar fi fost mult mai diferita. La fel, si daca s-ar fi folosit o masina de clasa medie, se stie ca impactul lateral e cel mai greu de amortizat, in cazul SUV-rilor acest tip de impact ducand chiar la rasturnarea acestuia.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce zici de cazul Golf 5 vs Volvo XC90. Eu zic ca aceea este o situatie destul de reala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stai prin Cluj, probabil ca ai auzit accidentul cu un Cayenne si un Daewoo Espero...

Pentru cei neavizati e suficient sa cautati pe Google: "hilote accident" si va puteti face o imagine ce dezastru provoaca un SUV de 2,3 tone scapat de sub control chiar si in traficul unui oras aglomerat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!