Jump to content

Masa maxima autorizata,cat B


stealth
 Share

Postare recomandată

Orice remorca omologata cu MMA mai mare de 750 kg are sistem de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care vor sa plece prin afara tarii si sa aduca masina pe platforma va rog sa va uitati in principal la greutatea de apasare pe carlig [iar acesta sa fie omologat (adica sa aibe acea tablita pe el care este prinsa cu nituri) nu facut pe la nu stiu ce mester in curte) politia de pe afara se uita la astfel de chestii iar amenda era acum 5 ani de 500 Euro in Austria si Germania .

Eu am facut astfel de transporturi iar ca sa va zic asa o platforma ce depaseste 3000 Kg (3 To) GREUTATEA EI + INCARCATURA DE PE EA nu o puteti trage decat cu autoturisme de tip 4x4 (adica jeep-uri) deoarece ele sunt singurele autoturisme a caror masa maxima de apasare pe carligul de tractare este de 3500 Kg (3.5 To) carlig OEM omologat de producatorul autoturismului 4x4 .

Rest-ul Vw T5 LT Crafter sau M. B. Sprinter (ca este cu punte dubla sau simpla) ori mai stiu eu ce tip de dubita nu are voie sa traga deoarece se depaseste masa maxima de apasare pe carlig care la aceste tipuri de vehicule este de 2500 Kg .

Iar daca va opreste politia si va controleaza greutatea de apasare pe carlig aveti de tras ponoasele urmatoare 

1 Amenda 1000 Euro

2 Aduceti un Autoturism care sa aiba greutatea de apasare pe carlig corespunzatoare platformei pe care o tractati (adica nu mai plecati de acolo) .

3 NU CUMVA SA INCERCATI SA DATI SPAGA CA VA BAGA LA RACOARE . 

Si ca un sfat de incheiere (LUATI UN SOFER CE ARE TOATE CATEGORIILE NECESARE ANSAMBLULUI CU CARE MERGETI) .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Codul rutier este destul de interpretabil.Spre exemplui la Toaureg care are MMA cca 2500 kg si sarcina tractabila 3500 kg nu mai este valabil articolul unde se spune ca MMA a remorcii sa nu fie mai mare decat cea a autovehicolului tragator. Intr-advevar, aici clar este vorba de categoria BE neputand circula numai cu categoria B, chiar daca remorca este goala. Forta de tractare este alta decat forta de apasare pe carlig. De obicei forta de apasare este cuprinsa intre 60-100 kg.....cu totul alta mancare de peste decat sarcina de tractare care poate fi pana la 3500 kg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce vorbesti amice !!!

 

 De obicei forta de apasare este cuprinsa intre 60-100 kg.....cu totul alta mancare de peste

 

ia trage tu dupa tine o remorca de 750 kg si pune frana.

te asigur ca forta de apasare e mai mare decat crezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce vorbesti amice !!!

 

...

te asigur ca forta de apasare e mai mare decat crezi

Pai, asigura-ne cu ceva concret, nu doar povesti.

 

Prin "forta de apasare" inteleg forta ce se exercita exclusiv asupra carligului de catre protapul remorcii.

Gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Ca sa fie corecta si completa afirmatia de mai sus, adaugam DE SUS IN JOS la propozitia: Prin "forta de apasare" inteleg forta ce se exercita exclusiv asupra carligului de catre protapul remorcii.  La daciile vechi stiu ca remorca trebuia sa nu aibe o forta de apasare mai mare de 50 Kg pe carlig. ( acum stiu ca forta nu se masoara in Kg, dar parca asa scria in loc de 500 N).

  Probabil forta asta este limitata nu de rezistenta carligului, cat de faptul ca o apasare mare pe carlig ridica botul masinii si pierzi aderenta mai ales pentru directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greutatea de apasare se masoara in KG si este relevanta numai cand masina sta pe loc  loc si nu in mers! si greutatea de apasare este data de caracteristicile technice ale carligului!

 

Fiecare carlig are o tablita de aluminium  sau o eticheta  pe care sunt specificate valorile cu care carligul a fost omologat, deci politia la control se uita pe eticheta si verifica apoi daca corespunde si in realitate.

 

 

Deci la noi se numeste sarcina verticala

 

 

Ebi,

 

Probabil forta asta este limitata nu de rezistenta carligului, cat de faptul ca o apasare mare pe carlig ridica botul masinii si pierzi aderenta mai ales pentru directie.

 

La acest lucru trebuie sa fii atent la arcuri deoarece arcurile au un cod de culeri pe ele si asta diferentiaza intre arcuri cu echipare standard, arcuri ptr  carlig de remorcare si arcuri sport.

 

Deci cand tu decizi sa pui un carlig de remorcare pe o masina standard apoi trebuie sa mergi la controlul technic si acolo se verifica daca carligul este montat corect si masina are schimbate arcurile, sau cam asa ar trebui sa fie  , ca la noi difera putin....

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am citit ce ati scris aici si tot sunt in ceata sa zic asa. Am un Golf 4 Variant din 2001, motor ALH. Vreau sa-mi iau o remorca si nu inteleg care e greutatea maxima admisa. La permis am BE, CE, D1E...deci aici nu-i problema. Intrebare...pot tractat o remorca cu masa maxima autorizata de 2 tone sa zicem ? Ea goala are vreo 500 kg. Legal am voie in UE ? Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zac  dar nu scrie in certificatul de inmatriculare care trebuie sa fie greutatea  maxima tractabila ?  ( sry  nu cunosc certificatul auto ro)

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie sigur masa maxima autorizata cu/fara dispozitiv de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

La Golf 4 in CIV la punctul 7:

- remorcabila cu sistem de franare = 1300 kg;

- remorcabila fara dispozitiv de franare = 600 kg.

 

In CI nu este trecuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Mare grija caci mai nou pe taloanele model 2014-2015 scrie Masa Tehnic Maxim Admisa a Ansamblui ....kg. Trebuie sa fi atent ca MTMA a auto + MTMA a remorcii sa se incadreze in MTMA a ansamblului inscrisa in talon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1. In CI la punctul F1 = 1900 kg.

Explicatie din CI: masa incarcata maxim admisa din punct de vedere tehnic, cu exceptia motocicletelor. In traducere libera = masa maxima a auto respectiv + pasageri + bagaje. :emthup:

 

2. In CI la punctul G = 1395 kg.

Explicatia din CI: masa vehiculului in serviciu cu caroseria si cu dispozitiv de cuplare in cazul unor vehicule de tractare in exploatare, din oricare alta categorie in afara de M1. In traducere libera => 1395 kg = masa maxim admisa a remorcii + incarcatura, pe care o poti tracta.

Daca tractezi orice auto din categoria M1 (conform RNTR M1 = Vehicule concepute si construite pentru transportul de pasageri, care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune;), nu se aplica punctul G. :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, m-am uitat in Cartea de identitate a masinii. Cum spune si aryes13...

- remorcabila cu sistem de franare = 1300 kg;

- remorcabila fara dispozitiv de franare = 600 kg.

Deci masina mea nu poate, mai corect nu are voie legal sa tracteze o remorca cu masa totala maxima autorizata de 1500 kg ? Chiar daca o incarc pana in 1300 kg ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in certificat e trecut doar greutatea totala a ansamblului...3190 kg. Pai dupa CIV nu am voie nici remorca de 750 kg fara frana ? Scrie acolo 600 Kg fara sistem de franare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din practica...

 

In germania,austria,cehia daca te opreste cu ansamblu(4250kg) se verifica urmatoarele

1.Permis conducere/categorie/data expirare!!!!

2.Tablta omologare cirlig -amenda politie 600-750 euro

3.Mase inscrise in actele ansamblului.In cazul in care se depaseste masa in calcul matematic te vor insoti la cintar care in principiu se afla in parcarea urmatoare...

Acolo scapi cam asa..Amenda ,la fiecare 100kg depasire platesti 100 euro dar nu depasi mai mult de 500 kg unde amenda sare la 1000 euro direct.

 

in ungaria,slovacia  primest oferta personalizata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde e tablita pe carlig ca m-am uitat si nu am vazut. Este luat din magazin. Pai masina are 1890 kg + remorca 1500 kg = 3390 kg. Asta incarcat la maxim. Clar nu voi ajunge la aceasta greutate. Daca ma cantareste si nu depasesc 3190 kg cat e scris in certificatul de inmatriculare al masinii se mai da amenda ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,daca e luat din magazin cerele tablita de omologare si uitate in actele cirligului trebuie sa fie trecut

 

ce masina ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are 1 an de cand e montat ...tata mi l-a cumparat si montat... nu mai este nici un act. Daca nu gasesc tablita degeaba l-am pus ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu gasesti tablita,uita-te la stanta care o are pe el,trebuie sa gasesti ceva de genul 80 kg sau 90 kg,apoi dute la dezmembrari si cumpara o tablita de pe o masina dezmebrata si ai rezolvat problema,important e sa corespunda cu stanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

http://www.auto-tractari.com/transportul-cu-vehicule-caror-masa-maxima-nu-depaseste-3-5-tone/

http://www.auto-tractari.com/oug-112013-schimba-regulile-privind-tractarile-auto/

 

Am citit cam tot ce se gaseste pe net cu privire la acest subiect...inclusiv pe forumuri. Ideea este ca nu am reusit sa ma lamuresc.

Situatia este in felul urmator: Vreau sa stiu daca pot tracta(remorca) legal cu Golful din dotare (Masa proprie 1.4 t / Mma ~ 2 t / Masa remorcabila cu dispozitiv de franare 1.4 t) o platforma ( Masa proprie intre 500 si 600 kg / Mma 2 t) pe care sa pun un lupo (Masa proprie ~900 kg / Mma ~1.4 t)(masina de curse, neinscrisa in circulatie).

Stiu ca de la 1 Ianuarie 2015 s-a modificat codul rutier si ca cei cu platforme(autoutilitare) nu mai pot face nimic fara licenta. Nu stiu daca modificarile se aplica si celor cu masini mici (5 locuri).

Am fost la ISCTR si cel de la birou de acolo mi-a zis ca am voie pana la 3.5 t( mma auto + mma platforma), caz in care sunt in afara legii, insa mi-a dat de inteles ca nu prea stie ce zice...mai ramane sa vorbesc si cu cei de la ARR.

Precizez ca am doar categoria insa sunt dispus sa fac si E-ul daca e necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Eu am discutat cu cineva care face cursurile pentru a tracta cu B-ul pana la 4250kg si mi-a zis ca din MTMA trecuta in talon se scade masa remorcii si iti da cat poti sa pui pe ea. Nu cred ca poti tracta, totusi, mai mult decat scrie la " masa remorcabila cu dispozitiv de franare". In cazul meu: 3880 - masa masinii si masa platformei = cat pot pune pe remorca, dar sa nu depaseasca 1800 kg, in cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci un curs de legislatie (450 ron ) poti tracta in amsamblu pana la 4250 kg . Mergi la RAR sa ti treaca in talon masa maxima in ansamblu .

Masa maxima in ansamblu trecuta mai nou in certificatele de imatriculare nu prea are legatura cu datele din cartea de identitatea a masini de la rubrica "remorca cu dispozitiv de franare "

Verifica si politisti.ro .

O sera buna !

Modificat de adrian2010
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!