Jump to content

Problema de incarcare alternator?


zonkkk
 Share

Postare recomandată

eu am bateria de o luna si face si acum si facea si inainte ( ce de si-uri :) :) :D )

deci nu cred ca este de la baterie.

O verificare a incarcarii ai facut ?. Banuiesc ca da, deoarece altfel nu ai fi primit garantie pe baterie. Ai facut verificarea incarcarii intr-un service Skoda sau intr-un alta service. Intreb asta deoarece este posibil sa primesti garantia la baterie daca tensiunea la borne se incadreaza intre anumiti parametrii, dar asta este posibil sa nu fie corecta. Dupa parerea mea fenomenul poate aparea din doua conditii: fie bateria imbatranita, fie curent de incarcare prea mic de la alternator. Posibil sa gresesc :) dar fenomenul la mine nu apare, si sper sa nu apara niciodata, si pana la urma, hai sa fim seriosi nu cred ca este atat de deranjant.

Oricum cand sunt probleme grave de incarcare martorii de bord vor semnaliza acest lucru, si atunci intr-adevar sunt motive de ingrijorare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    8

  • aurelian_bln

    7

  • miriamtoyo

    5

  • cry3ty

    5

Pe scurt: Fabiile au servodirectie electro-hidraulica. Functionarea ei se bazeaza pe un motor electric ce invarte o pompa hidraulica pt crearea presiunii in instalatie. Evident, acel motor, consuma curent. Si nu e neglijabil de loc (ajunge si la 60A). Alternatorul, oricat de destept ar fi, la ralanti, nu poate asigura acest curent. Curentul maxim furnizat de alternator este la o anumita turatie, curent de excitatie, etc. So, la ralanti, nu poate asigura un curent foarte mare. La actionarea directiei, porneste acel motor electric. La pornire, ca ORICE alt motor, are un curent de pornire, care este foarte mare (se numeste spike - varf). Depaseste curentul nominal (si pe cel maxim, poate chiar de cateva ori). In acel moment, daca alternatorul nu poate furniza curent, va prelua din baterie curentul necesar. Deci va scade tensiunea la bord (adica tensiunea pe toata inst electrica a masinii).

Acum, combinat si cu temperaturile scazute, lichidul hidraulic va opune rezistenta mai mare, deci motorul electric va avea nevoie de curent mai mare pt a crea presiune. In acest mod va creste consumul de curent si va scadea iar tensiunea la bord. In plus, bateria masinii, oricat de noua ar fi ea, la -10 grade are o eficienta scazuta cu pana la 20%. La -20 grade scade eficienta bateriei cu pana la 50%. Iar la -30 bateria va avea o eficienta de aproximativ 20-25%.

Ca test, daca vreti, trageti frana de mana, luminile aprinse , accelerati motorul pana la 2000-25000 diesel si 3000-3500 benzina si rotiti de volan, in timp ce e accelerat. Ia spuneti daca mai apare fenomenul.

Astept provincia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai explicat foarte logic, si pentru mine multumitor, ce se intampla.

Bineinteles ca la motor putin turat (chiar si la doar 2000rpm) fenomenul dispare. De aceea am si specificat in primul meu post, ca acest comportament se observa la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din provincia austro-ungara a romaniei: ai explicat foarte frumos, este exact asha cum zici, itzi dau dreptate 100%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu uitati sa verificati si bornele bateriei sa nu fie oxidate sau slab stranse:)):(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

M-am uitat pe cureaua de la alternator. E din 2000. Cam ce se poate intampla daca se rupe?

La cati km trebuie schimbata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A inceput sezonul rece si deja incep sa apara probleme...

Am citit putin mai sus si m-am minunat de unele opinii ca de ex: faptul ca electropompa hidraulica pentru directie "trage" 60 A...sa nu speriem chiar asa ; se poate ajunge la consumul respectiv in cazuri extreme de fortare a bracajului la o bordura de ex...dar in mod normal consumul e mult mai mic...

In ce priveste tensiunea la relanti un alternator bun incarca la 13,8-14,2 fara probleme chiar si la 800 rpm ( cu o baterie in stare buna )

Daca exista abateri > 0,2 V de la plaja respectiva poate fi:releu,alternator,baterie,conexiuni...etc

Un link interesant aici: http://www.briobit.ro/varta/Notiuni.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bune informatiile de pe site dar din cele citite si prin alte parti apar diferente. De exemplu fiind o baterie fara intretinere cum faci sa verifici odata la nu stiu cate luni nivelul electrolitului? Mai ales ca e capsata si nu prea poti sa o desfaci. Eu am reusit cu greu sa o desfac pe a mea iar cand m-am dus la o reprezentanta Varta si i-am zis ce am facut reactia celui de acolo a fost: Dar nu stiti ca e fara intretinere? .Toata lumea da in sus si in jos cu "ochiul magic" care din punctul meu de vedere e o mare prostie fiind aplicat doar pe un element din cele 6 ale unei baterii de acumulatoare. Bateria mea era slaba (tensiune prea mica) si "ochiul" era tot verde, murise primul element de la minus iar celelalte erau bune. Ceea ce indica acel ochi magic poate fii eronat. In momentul in care am cumparat o baterie noua de la aceeasi reprezentanta si am mentionat ochiul magic mi-au zis ca nu se mai fabrica cu asa ceva si in concluzie am o baterie Varta Silver de 61 Ah fara ochi magic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Sal,

am patit si eu acum 2 zile sa se intareasca foarte tare directia dar pe bord nu-mi afisa nimic,am mers asa 100 de metri si servodirectia si-a dat drumul.Ingrijorat fiind am verificat nivelul de ulei din borcanul pompei(destul de greu am ajuns la el a trebuit sa dau jos bateria si suportul de baterie),nivelul era ok.Au trecut 2 zile si nu am avut nici o problema pana azi cand am pornit masina(a invartit tare greu desi nu era frig)am facut 2 metri si sa aprins pe bord martorul de servodirectie.Am mers cam 100 de metri dupa care am hotarat sa repornesc masina.Teapa nu a pornit masina.Am sunat un prieten si am pus-o pe tester ,o groaza de erori din cauza faptului ca a picat tensiunea de pe baterie.Am alimentat bateria de la o alta masina si a pornit.Am verificat incarcarea si erau 10 volti pe baterie dupa care si-a dat drumul la 13,8.Cred ca am o problema de incarcare .Am mers cu masina 10 km si am lasat-o la relanti cam 30min dupa care am repornit-o,a mers.Ati patit si voi?Ce sa fac la incarcare(sa fie duse periile)

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica te rog mufa (e o mufa cu 2 pini) pe alternator, sa nu cumva sa ai cablul ei rupt. Probabil ca incarcarea "si-a dat drumul" dupa ce ai turat putin motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba releul, poate sunt periile duse, din pacate sunt cu tot cu releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit nu demult asta. Cateva zile tot asa mi-a facut. Am scapat doar cu o demontare a releului si o curatare a tuturor contactelor de la el. Deja eram pregatit sufleteste sa mai scot 200 de lei pentru un alt releu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal

Am schimbat astazi releu de incarcare ,nimic,am schimbat punte diode ,nimic, dupa care am observat ca martorul de la la bord nu arata semnul de baterie.Unde duc fire de la martorul de pe alternator ,spre ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat.Firele care merg de la alternator coboara in jos si spre partea soferului unde se cupleza intr-o alta mufa.Acolo unde se cuplau aveam un fir rupt .Sa rezolvat lipind firul respectiv.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut!

Fiind nou pe aici imi permit sa va cer ajutorul la problema care o am la fabia mea. De ceva vreme in mers la turatii mici imi clipacesc atat becurile din bord cat si farurile, imi puteti spune din ce cauza se intampla acest lucru?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil nu ai observat bine dar nu cred ca are importanta, la orice turatie si chiar daca stai pe loc palpaie (cel putin la mine). Probabil are problema la un "par" sau cum se numeste ala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa merge si acum, nu e foarte vizibil decat daca esti atent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit pe aici ca aceasta problema ar veni de la senzorul de la pompa de servodirectie, stii ceva de acest lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am facut griji foarte mari, e ca si cum ai clipi, se stange si se aprinde imediat intr-o fractiune de secunda

daca nu esti atent nici nu observi

eu banuiesc ca ar trebui desfacut, curatat si indreptat perii aia, eventual schimbati carbunii sau cine stie ce e in el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!