Jump to content

Montare climatronic


qwk
 Share

Postare recomandată

De cand am mesterit bordul la passat, mi-a ramas in minte o fixatie pe climatronic.

 

Care este diferenta fizica, la Polo 6r, intre AC si climatronic ? Comenzile AC-ului sunt tot electrice, nu pe cabluri. Senzorii exista, mai putin cel de interior, care oricum este integrat in climatronic.

 

In cazul asta, nu este suficient sa fie schimbate modulele de clima si eventual mufele ? Ce alte deosebiri mai pot fi ?

 

 

La masinile mai vechi stiu ca era bataie de cap, dar fiind vorba de o masina noua, cu electrica multa, ma intreb daca nu s-ar putea face simplu ?!

 

Si AC-ul face acelasi lucru ca si climatronicul, cu singura exceptie a mentinerii temperaturii cerute, datorata lipsei senzorului interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e asa de simplu.S-a discutat si la golf si la Passat.

In primul rand trebuie inlocuita toata aeroterma,nu numai mufele si unitatea de climatronic. 

Nu spun ca nu se poate, dar merita?

 

http://vwforum.ro/topic/82601-instalare-climatronic-pe-golf-5/

http://www.youtube.com/watch?v=X_akakf-Vfk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aeroterma, de ce ?

 

Dupa cum spuneam, pe masina exista toti senzorii (nu stiu daca sunt exact aceiasi) de temperatura ca si la climatronic. Eu din AC-ul analog/manual pot regla temperatura care iese pe gurile de aerisire. Cand opresc AC-ul, am doar cald si rece. Cand este pornit pot sa tau de la Low la High, in grade (18,20, 22,23,26..etc) chit ca la unele nu arata exact ca si  pe digital.

 

Senzorul de temperatura interioara este integrat in modulul de climatronic. Senzorul de lumina sau ce o fi, nu cred ca exista, dar nici nu cred ca este greu de pus.

 

 

P.S. Fiind totul electric, de asta intreb daca se poate fara modificari sau nu. In plus, ma gandeam ca datorita reducerii de costuri, poate au facut un singur model de instalatie care sa fie controlat de catre unitatea de control.

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai low, high, si setare temperatura , inseamna ca e climatronic.

Climaticul sau AC simplu nu are decat 18, 22 si 26 de grade .

Pune o poza cu consola centrala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai bun, si daca am 18, 22 si 26, asta nu inseamna ca astea sunt gradele aerului care iese pe gurile de aerisire ? Presupun ca intre 22 si 26 de grade, sunt si restul temperaturilor dintre cele doua numere. Am climatic, nu climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci nu ai totul electronic, tu reglezi temperatura si viteza aerotermei electronic, dar gura pe unde sa sufle aerul, mecanic. Daca desfaci consola centrala o sa vezi ca sistemul de la climatic nu e ca la climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica mecanic ? Tot modulul climatic este electronic. Clapetele se modifica electric, nu mecanic, sau gresesc ? Daca ar fi fost mecanic, nu trebuia sa fie o parte "mecanica" si la modulul climatic ?

 

P.S.: Nu ma intelegeti gresit, nu sunt incapatanat. Pur si simplu vreau sa stiu, in cazul in care nu se poate ceea ce vreau, ce este sau ar putea fi diferit mai exact de la un sistem la altul. Practic, ma induce in eroare faptul ca la modulul climatic am doar mufe electrice in spate, nimic mecanic (sfori, cabluri, sau mai stiu eu cum erau mai de mult). Daca el, electric, comuta toate motorasele, de ce nu ar putea si climatronicul sa faca la fel, avand in vedere ca in mare parte functiile sunt la fel. Update-ul il vreau pentru aspect, daca este la pretul la care ma gandesc. Daca nu, n-am nici un motiv sa-l schimb.

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

czsilviu, multumesc mult pentru DIY.

 

Am reusit sa gasesc si eu, in ETKA, tot sistemul si diferentele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam astea ar fi diferentele.

 

Sistemul pentru Climatic

post-88353-0-78826700-1386077288_thumb.j

 

Sistemul pentru Climatronic

post-88353-0-75534700-1386077293_thumb.j

 

 

Din punctul meu de vedere se poate inchide si pinnui topicul, sa fie vazut si de altii cu idei de genu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere nu merita investitia. Climaticul face cam acelasi lucru ca si Climatronicul. Motivul meu era pur estetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Climaticul nu face acelasi lucru ca si climatronicul. Climaticul iti pastreaza temperatura setata de tine, dar nu poate alege zona prin care sa sufle aerul si nici nu are senzor de radiatie solara, poate varia doar viteza aerotermei. Climatronicul poate controla viteza radiatorului, zona sau zonele prin care se sufla aerul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand zici zona/zonele, te referi la gurile de aerisire ? Daca la asta te referi, eu nu stiu sa faca asta. Sufla pe unde il setezi tu. El stie doar sa-ti mentina temperatura in masina, datorita senzorului integrat.

 

Oricum, detin si masina cu climatronic si cu climatic. Sincer, nu m-ar ajuta cu nimic climatronicul fata de climatic. Totul ar fi strict estetic. Nici la cea cu climatronic nu am folosit-o pe auto. Tot timpul reglez o temperatura de confort si aia ramane.

 

Senzorul pentru radiatia solara ce scop are ? Ajuta cu ceva la confortul persoanei sau este doar un alt ghidaj pentru climatronic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare chiar utila functia auto a climatronicului, dupa ce ajunge la temperatura setata scade foarte mult turatia aerotermei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
On 03.12.2013 at 23:52, qwk a scris:

Senzorul pentru radiatia solara ce scop are ? Ajuta cu ceva la confortul persoanei sau este doar un alt ghidaj pentru climatronic ?

Senzorul pentru radiatia solara se afla chiar pe mijlocul grilei care ghideaza aerul pe parbriz si are scopul de a informa unitatea climatronicului intensitatea solara in lumeni (insorit cer senin/innorat). El transmite climatronicului informatia ca sa compenseze aerul rece care ar fi necesar pentru atingerea temperaturii stabilita de utilizator pe panou. Este o multitudine de comenzi pe care le face panoul climatronic.

Parerea mea este ca, climatronicul este cu mult mai bun decat climatic sau aer conditionat.

Din studiile efectuate Polo 6R a fost echipat cu: incalzire, climatic sau climatronic. Din noiembrie 2010, cand a venit criza, a existat si varianta de aer conditionat simpu si diferenta era ca nu mai scria pe panoul de comanda "climatic". Din 2011 climatronicul a mai fost inzestrat cu un senzor de umiditate care este montat in corpul de prindere al oglinzii retrovizoare.

Eu mi-am luat masina din Olanda fara aer conditionat. Studiez de cateva luni problema, pentru ca nu a vrut nimeni sa se bage la o astfel de lucrare si imi voi monta singur climatronic pe masina. Mi-am cumparat toate cele necesare pentru aceasta (aeroterma de climatronic completa cu cabluri, motorase si senzorii aferenti, panou climatronic modelul 2012 cu display pe negru, senzor intensitate solara, conducte, radiator ac, compresor, suport motor pentru compresor si alternator, releu calculator ventilator, termostat radiator şi instalatia electrica de interior) si cand se mai incalzeste afara voi trece la montajul acestuia.

Cand incep montajul am sa incerc sa fac poze pentru a veni in ajutorul celor care mai sunt in situatia mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cum va spuneam mai sus, am procedat la montarea climatronicului. A fost o munca destul de anevoioasa si a durat aproape 15 ore in doua persoane. De fapt demontarea/montarea nu a fost chiar atat de grea dar reproiectarea instalatiei electrice a durat mai mult deoarece eu nu am avut releul de comanda al ventilatorului pe masina.

Mai mult de atat a trebuit sa decupez si peretele de foc pentru ca nu aveam trecerile din cabina in compartimentul motor. Poze am facut pana am constatat ca imi trebuie de fapt si alt alternator pentru ca al meu nu era compatibil cu variantele cu climatizare.

Ca si piese achizitionate au fost: aeroterma de climatronic cu instalatie proprie, panou de climatronic, senzor intensitate solara, instalatie electrica de interior odata cu aeroterma care mi-a fost de mare folos (mufe, fire, etc), conducte, radiator AC, suruburi, garniturile de pe panoul de foc, releul de ventilator, suportii de prindere ai conductelor, suport motor pentru compresor si alternator (auportul meu era diferit), compresor AC, evident alternator cumparat in aceeasi zi, oringuri si cam atat. Mentionez ca am avut totusi noroc pentru ca masina mea este dotata cu carlig de remorcare din fabrica si pentru aceasta optine se monteaza radiatorul de racire mai mare fata de cel fara carlig si probabil si tragerul era diferit.

La intalatia electrica a trebuit sa cositoresc toate firele pentru siguranta mea. Am folosit numai componente OEM, iar firele au fost trase cu mare grija alaturi de cele ale instalatiei.

Am lucrat cu mare grija si nu am rupt nimic, dar nici nu mi-au ramas suruburi si totul a venit perfect dupa montare. Am mai avut batai de cap cu uleiul din instalatia AC, care a necesitat documentare ulterioara pentru ca nu am avut parte de un specialist bun la serviceul care mi-a bagat freonul. Am avut cateva recomandari pana sa ma apuc de instalare cum ca ar trebui rescris softul la ECU pentru ca nu este acelasi lucru, dar cand am instalat totul, ECU mi-a zis incorect coding, am recodat si am declarat HVAC-ul in Can Gateway si totul a fost ok.

Climatronicul merge perfect, am temperaturi si de 1 grad pe vaporizator, iar din testele realizate ulterior am constatat ca functioneaza in parameri normali.

Ar fi multe de povestit dar sunt mai bucuros de realizarea in sine.

Atasez cateva poze: 1, 2, 3, 4, 5.

Multumesc pe aceasta cale lui treishu care mi-a oferit cateva detalii importante la demontare si care de altfel a facut modificarea de la climatic la climatronic.

 

PS: Sper ca mai citeste cineva acest topic...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru curaj si "nebunie" :D Eu tot nu ma incumet sa fac modificarea asta. Am facut ceva de genu la passat si nu mai am nervi. In plus eu am in plan o alta "nebunie" pentru care trebuie sa-mi fac planul si sa umflu portofelul..:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!