Jump to content

VW Bora 1.8T Variant


Raulici

Postare recomandată

eu din momentul cand l-am schimbat mi s-a parut camasina merge mult mai "lejer", ca urma mai usor in ture,nu stiu cum sa explic

Link către comentariu
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Raulici

    17

  • robi_zet

    4

  • Muraru Dan

    3

  • MRC

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lumea nu se refera ca uleiul in sine e prost, ci faptul ca e poate umpic prea gros pt motorul acesta.

 

Cu cat un ulei e mai subtire cu atat pune stres mai mic pe pompa de ulei, presiunea in sistem se realizeaza mai repede smdp.

Astfel, teoretic si practic, desi diferentele sunt mici, vei avea si un consum de carburant mai scazut daca se foloseste ulei cu vascozitate mai mica.

Atat doar, sa nu fie prea subtire pt uzura motorului, altfel vei avea consum de ulei.

 

Insa, parerea mea, pt acest tip de motor, 5w40 ar trebui sa fie perfect fara nici un fel de discutie.

Nu stiu, insa din fabrica e posibil sa fi venit cu ulei long life, gem 0w30. De aceea spun, un motor trecut de tinerete, insa ce a fost exploatat cum trebuie, cu uleiuri de calitate, nu are voie sa ceara un ulei mult mai gros decat cu ce a venit din fabrica.

Daca o cere, sigur pierde, consuma si trebuie intervenit, personal nu recomand urcarea f tare in vascozitate in cazul in care motorul o ia pe ulei.

 

Insa se poate pune un ulei mai gros 5w40 gen Liqui Molly, asta pt a nu folosi uleiuri gen Castrol, Ravenol ce sunt mai subtiri.

Ca idee, Aral, respectiv Mobil sunt pe la mijlocul vascozitatii din gama 5w40-urilor.

 

Insa, diferenta notabila intre un 5w40 si un 10w60 e la temperaturi f scazute si implicit la temo ridicate. In favoarea celui 5w40, desigur.

Link către comentariu

cand am cumparat masina , a fost pus Castrol SLX 5w30 - interval de service LongLife.

 

ieri a fost schimbat uleiul cu Castrol 10W60 ( a fost data jos baia de ulei si curatata si sorbul la fel - am facut acest lucru din cauze preventive - ca sa nu fie sorbul murdar , din cauza uleiului folosit anterior ) + filtru ulei Mahle  , bujii BKR7E - gapate la 0.8 , bucse brat fata - Mk4 - R32.

 

urmeaza in viitorul apropiat sa pun fitru de aer sport in carcasa originala. 

 

ceasul de boost inca nu l-am montat, urmeaza sa fac si acest lucru saptamana viitoare candva. 

Link către comentariu

De curiozitate, cum arata sorbul de ulei? Vreau sa fac si eu operatia la anul.

Spor in continuare!

Link către comentariu

era mizerie pe sorbul de ulei, dar nu destul de multa astfel incat sa il obtureze , poate doar ceva gen 10-15% .

 

am mai gasit pamant dupa carenajele din fata, cam 10cm inaltime, am curatat si acolo . 

Link către comentariu
  • 1 month later...

am montat si ceasul de boost. turbo momentan face 8psi - in jur de 0,5-0,6 Bar. tot ca un upgrade , am schimbat filtru de aer stock, cu un K&N in carcasa originala.

 

undeva in primavara sper la un soft , si atunci o sa schimb si DV-ul si eventual o sa pun o pompa suplimentara.

 

 

post-78308-0-02845500-1389051513_thumb.j

Modificat de Raulici
Link către comentariu

Frumoasa masina...spor la upgrade-uri :)

O singura nelamurire am...la ce va ajuta ceasul de boost...?

Vedeti la ce presiune lucreaza turbina ...ok...si?ajuta sa schimbi treapta eficient sau pentru ce urmariti boost-ul?

merci frumos

Link către comentariu

pt mine e vb de look in 95% din cazuri (ceasul asta sau cele puse pe stalp). masini care merg pana la supermarket, stau in coloana spre munte sau o frig 10 km pe autostrada spre mare cu 160.

intr-adevar poti sa observi eventuale probleme dar le poti vedea si prin diagnoza (presiune mare/mica, limp)

Link către comentariu

ceasul de boost e pentru monitorizarea presiunii la care lucreaza turbina. Pentru mine a fost un pont, fiind OEM+, si pe viitor cand o sa imi fac softul. 

Link către comentariu

Frumoasa masina, stii cumva pana cand e in derulare programul de schimbare a bobinelor ?

De unde ai luat ceasul de boost ? eu caut unul indicator de apa si nu gasesc..

 

Multumesc

Link către comentariu
  • 2 months later...

am trecut la rotile de vara si cu un drum am montat si KW-urile. 

 

post-78308-0-30837800-1395178481_thumb.j

post-78308-0-38154900-1395178533_thumb.j

Link către comentariu

Cum este suspensia? Esti mutumit de ea? Mai multe detalii te rog. Jantele sunt favoritele mele

Link către comentariu

Arata foarte bine  :icon_thumleft: Dar nu e prea joasa, mai ales pentru drumurile pe care vad ca umbli?

Link către comentariu

masina era in fata atelierului in poza. nu e joasa deloc, nu am frecat niciodata cu nimic. suspensia fiind KW V2 , e reglabila si pe duritate, si am setat-o cat se poate de soft, fiind masina mea , daily . 

 

setata pe maxim dur, scutura mai tare, dar sta mai bine pe drum. 

 

ma gandesc sa pun pe fata distantiere de 10-15mm si spatele 15-20mm. trebuie sa masor sa vad daca o sa fie ok, pentru ca nu vreau sa frece. 

Link către comentariu

Ca sa isi dai seama daca suspensia este reglata coresunzator , bratele trebuie sa fie perfect paralele cu solu si in cazu tau garantat nu sunt ! Cum ai suspensia reglata acum din ce se vede din poze amortizou numai are cursa si loveste in bumbaru din cartus! Bafta cu masina , arata super!

Link către comentariu

vad ca stii ce am pe masina... un adevarat cunoscator. :) multumesc pentru sfaturi, dar cred ca ma descurc. 

Link către comentariu

Salut!Felicitari pt achizitie,suntem frati de "masina",avand si eu proaspat achizitionata o bora variant cod motor AUM.

Vis-a-vis de trimuri si eu am dar jos lemnul de la interior cu "securea" iar in leg cu uleiul merg cu valvoline 10w60 si momentan sunt incantat de alegere.

Ca si upgrade daca ai cod de turbina k03 dar una din seriiile  e 052,053 sau 058 sa stii ca sunt potente,in sensul ca soft stg1 poti trage de ele pana in jur de 1bar(luand in calcul si ceilalti parametri de fctionare a motorului).Daca o schimbi eu te sfatuiesc sa alegi din prima un k04,bineinteles in fctie de ce performante vrei sa ai apoi la masina.Ca si alte artificii "light" ar mai fi o evacuare cu un downpipe de maxim 76 si apoi(eu asa am facut) restul evacuarii catback de 63,fara nici cea mai mica problema in ceea ce priveste disconfortul acustic.

In legatura cu DV cel stock se inlocuieste cu succes(multi au montat) un forge 007p sau daca vrei si sunet poti folosi un blow off dual (atmosferic+recirculare).

La cat mai multi km impreuna!!!

Link către comentariu

Multumesc foarte mult.

 

Urmatorul pas este Forge Relocation Kit + Forge Splitter . Turbina din cate stiu pe AUM e K03S.  Mai am nevoie de o pompa de benzina si un intercooler, ca sa pot scoate de tot ce poate aceasta turbina + injectoare. Aici o sa ma opresc, pentru ca , pentru Fun o sa fie Golful 1 . 

 

http://vwforum.ro/topic/110674-golf-mk1-1978-11-in-devenire/

 

si o poza cu masina curata si golful 1 :). 

post-78308-0-35461700-1396381310_thumb.j

post-78308-0-04056000-1396381324_thumb.j

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

am mai reusit sa ii aduc 2 imbunatatiri : 

 

- distantiere 15mm spate 

- DV Forge + kit relocare.

 

 

post-78308-0-89207900-1398885130_thumb.j

post-78308-0-23046600-1398885140_thumb.j

Link către comentariu

Felicitări pentru Bora, arată impecabil. Mă tot gândesc și eu la motorul 1.8T, eu la mașina din semnătură neavând prea multe posibilități de upgrade la motor. Cum se comportă pe Estate? Baftă la modificări și cât mai mulți km fără incidente!

Link către comentariu

eu merg cu masina foarte relaxat, e bine ca ai un plus de putere. Eu compar un lucru, investitia de aprox 1000 euro ca sa ajung la 170-180 cai la un 1.9TDi cu cea de 200-300 euro , adica un soft la 1.8t, si totul e legal, ca sa ajungi aproape de 200 cai.

 

Nu e chiar impecabila, trebuie sa ii fac un polish, are mici zgarieturi care trebuie retusate. 

 

Ca un update, i-am facut si Joey Mod, sau Anni Mod, cum a fi, adica farurile inegrite pe interior, arata super.

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

 investitia de aprox 1000 euro ca sa ajung la 170-180 cai la un 1.9TDi cu cea de 200-300 euro , adica un soft la 1.8t, si totul e legal, ca sa ajungi aproape de 200 cai.

 

Ei..sa nu exageram...este adevarat ca cel mai puternic diesel este de doar 150cai...dar aluia daca ii faci soft ajungi la 170-180 cai...si nu dai 1000E

Discutiile pot continua pana la nesfarsit...dar nu isi au rostul...unt avantaje si dezavantaje de fiecare parte...

Link către comentariu

eu am avut un AFN - 110 cai, si de la 0 - stock, la 170-180 cai a fost cale lunga. Diferenta de pret intre ARL -150 cai si 1.8T AUM -150 cai sau AUQ 180 cai e enorma. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!