Jump to content

Probleme consum Mk2 1.6 D


sorin_g
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor,

Am de vreo 2 sapt am masina din semnatura. Am facut in jur de 500 km pana acum si am mai multe nedumeriri in legatura cu consumul:

1. Am vrut sa fac consumul si am facut de 2x plinul la distante de cam 300 km. Dar a iesit la calcul 7% :( . A fost chiar perioada aia cu temperaturile alea de -25 grade, dar totusi e exagerat. Solutia posibila e ca la primul plin facut de mana mea nu am pus motorina si in rezerva sau cel putin nu cat incapea. M-au intrebat de cateva ori si cand eram cu Passat-ul la statii “ sa va pun si in rezerva?”. La Passat stiu ca e de 8l, dar nu stiu cum se umple separat. Banuiesc ca e vorba de situatia cand impingi pompa sa strapunga plasticul de la intrare inrezervor, dar si daca nu il sstrapungi tot se scurge! Lamuriti-ma putin ca vreau si eu sa fac masuratori precise.

2. Pentru cei care aveti 1.6 D de 40 KW(54 Cp): cat va consuma? La ce consum sa ma astept? De la vechiul proprietar am inteles ca iarna ia cam 5% si vara ma astept la un 4,5%, bineinteles la un condus mai economic. Cat consuma GTD-ul (deci ce inseamna turbina in consum) Eu tind sa cred ca, consumul e mai mic.

3. Ce ziceti de cifrele astea (luate din AutoCatalog 2001):

Golf 3

1,9 D 1,9TD 1,9TDI 1,9TDI

CP 64 75 90 110

0-100 km/h 17.6 15.4 12.8 10.8

consum mediu 5.8 5.8 4.9 4.8

Sunt de acord ca o masina cu cai mai putini va consuma mai mult pentru ca trebuie turata mai tare, iar turbina care are energia “gratuita” ajuta la consum, putere, viteze etc

Nu prea cred insa in consumul dat de ei la motoarele de 64 si 75 Cp. E 1l !!! in plus la consum la cel fara turbina si la TD fata de TDI.

4. Ce stil de condus trebuie sa adopt pentru 1,6D cand vreau consum mic? E valabila faza cu “consum 0” cand esti in frana de motor sau e valabila numai la TDI? Eu tind sa nu turez motorul prea tare la viteza constanta pentru ca daca nu am turbina nu “prea” e nevoie de turatie peste a anumita plaja cum e la TDI de peste 1800-2000 rpm. Oricum nu am turometru, dar intreb e OK mers pe la 1500 cu 1,6 D?

Stiu cum se conduce TDI-ul si acum trebuie sa invat si D-ul simplu fata mult dorita turbina! Asta e, dar la un Golf 3,4 nu as lua fara turbo nici sa ma bati!!! :(

Am ridicat o serie de intrebari si sper sa gasim raspunsuri corecte pentru toate. Postez aici pentru ca masina e mk2, desi am luat ca exemplu si Mk3-ul (pentru mk2 nu am datele exacte). In carte mi se pare ca scrie la Golf-ul meu un consum tot pe la 5,6 – 5,8 l/100 km, deci ???

Sa auzim specialistii… :D

Modificat de sorin_g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut un audi 80 1,6 d si consumul era de 5,8-6,2 %.Consumul mai este influientat si de motorina folosita.

Modificat de geotd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Consumul este influentat de motorina (cea de la MOL este f buna dar arde repede, la Petrom este mai proasta dar se arde mai greu). Eu am golf 2 1,6D si imi consuma in oras aprox 6,5-7 % si la drum lung 5,5,5-6 % dar sunt constient k trebuie sa schimb segmentii (un alt motiv al cresterii consumului) plus k imi place sa fugaresc masina unde si cand pot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul meu e de 4.5-5% in afara, si cam 6.5 % in oras. Iarna imi creste la 7.5-8% consumul de oras pentru ca fac drumuri scurte si nu se incalzeste cum trebuie. Abia daca apuca sa-mi sufle putina caldura.

Cel mai economic condus la drum lung, 3 pers in masin cred ca l-am scos pe ruta TM-CT, 800 km cu 39 l motorina LUK, 4.8%, acum vreo 2 ani. In mare parte mers constant 90-100 km/h, si turatia intre 2000 si 2500 rpm.

Pentru condus economic, ar trebui sa vezi cam pe la ce turatie intra motorul tau in cuplu maxim si sa-l ti acolo constant. La motoarele diesel de obicei peste 1800,1900,2000 pana in 3000. Ma rog difera de la motor la motor, dar la 1500 e in mod sigur subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..ai spus ca vrei pareri si de la cei cu turbima..treaba ciudata la mine e ca inainte sa fac motorul, imi consuma 5 in orash, iar cand am fost la mare, cu viteza de 120, mi-a luat chiar 4..acum iarna mi-a luat chiar si 6, in conditiile in care diminetile stau cu shocul tras la maxim vreo 2 minute..si se incalzeste greu..de aceea consuma mai mult. Referitor la intrebarea ta, o poti tura cu mult mai mult de 1500 fara grija

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ambro: te ajuta turbina sa ai consum asa bun, sigur eu consum mai mult in aceleasi conditii.

Eu intrebam daca la 1500 ar fi subturat motorul. Sunt sigur ca pot sa ii dau 3000 rpm fara prea mari probleme.

Salutare tuturor,

1. Am vrut sa fac consumul si am facut de 2x plinul la distante de cam 300 km. Dar a iesit la calcul 7% :D . A fost chiar perioada aia cu temperaturile alea de -25 grade, dar totusi e exagerat. Solutia posibila e ca la primul plin facut de mana mea nu am pus motorina si in rezerva sau cel putin nu cat incapea. M-au intrebat de cateva ori si cand eram cu Passat-ul la statii “ sa va pun si in rezerva?”. La Passat stiu ca e de 8l, dar nu stiu cum se umple separat. Banuiesc ca e vorba de situatia cand impingi pompa sa strapunga plasticul de la intrare inrezervor, dar si daca nu il sstrapungi tot se scurge! Lamuriti-ma putin ca vreau si eu sa fac masuratori precise.

2. Pentru cei care aveti 1.6 D de 40 KW(54 Cp): cat va consuma? La ce consum sa ma astept? De la vechiul proprietar am inteles ca iarna ia cam 5% si vara ma astept la un 4,5%, bineinteles la un condus mai economic. Cat consuma GTD-ul (deci ce inseamna turbina in consum) Eu tind sa cred ca, consumul e mai mic.

3. Ce ziceti de cifrele astea (luate din AutoCatalog 2001):

Golf 3

1,9 D 1,9TD 1,9TDI 1,9TDI

CP 64 75 90 110

0-100 km/h 17.6 15.4 12.8 10.8

consum mediu 5.8 5.8 4.9 4.8

Sunt de acord ca o masina cu cai mai putini va consuma mai mult pentru ca trebuie turata mai tare, iar turbina care are energia “gratuita” ajuta la consum, putere, viteze etc

Nu prea cred insa in consumul dat de ei la motoarele de 64 si 75 Cp. E 1l !!! in plus la consum la cel fara turbina si la TD fata de TDI.

4. Ce stil de condus trebuie sa adopt pentru 1,6D cand vreau consum mic? E valabila faza cu “consum 0”

Am ridicat o serie de intrebari si sper sa gasim raspunsuri corecte pentru toate. Postez aici pentru ca masina e mk2, desi am luat ca exemplu si Mk3-ul (pentru mk2 nu am datele exacte). In carte mi se pare ca scrie la Golf-ul meu un consum tot pe la 5,6 – 5,8 l/100 km, deci ???

??? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu da, e subturata, teoretic. Da depinde de masina si masina, adica cel putin, banuiesc ca o simti cand e subturata, nu? Adica daca skimbi la 1500, treapta superioara va avea o intarziere pana va incepe sa accelereze, sa traga. Nici eu n-am turometru, dar de simte ca sta masina pe loc, si simti dupa auz..Eu zic clar ca e subturata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scos 4.3l la drum Cluj-Costinesti, 4 persoane in masina, 90km/h everywhere :rolleyes:. In oras am facut consumul vara trecuta, aveam putin peste 6. De-atunci nu am mai facut consumul, dar in principiu cred ca-i cam acelasi, ochiometric avand cam 5 afara si 6.5 in oras, acuma iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4. Ce stil de condus trebuie sa adopt pentru 1,6D cand vreau consum mic? E valabila faza cu “consum 0” cand esti in frana de motor sau e valabila numai la TDI?

Mai sunt de aflat niste raspunsuri, ca la intreb de mai sus. E consum 0 in frana de motor? sau nu la 1,6D, ca sa stiu cum sa ma adaptez la condus.

:)

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am motor ca al tau, si-mi consuma 6.5 in oras sau in drumuri scurte si cam 5 in afara orasului. (100-110km/h)

1500 rpm este subturat motorul. Mod economic de mers este pana in 3000rpm. si schimbat vitezele dupa 1500-2000rpm.

Care e treaba cu rezerva aia din rezervor ca eu nu am mai auzit despre asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ambro: la TDI e valabila! am citit pe TDI Forum parca. Ma asteptam ca pe atunci (anii 80') sa nu fi facut chestia asta, am facut-o posibila pe TDI-uri. :P La Passat-ul lu' taica-meu este de dorit ca atunci cand incetinesti la semafor de exemplu sa iei piciorul de pe acceleratie din timp, apoi sa mai si retrogradezi si in momentele alea se taie injectia. lucru imperceptibil pentru sofer si pasageri, dar tehnica este! Pe computer iti arata la consumul instantaneu 0 (pe Passat nu are computer). S-au purtat discutii pe tema asta pentru ca unii nu credeau, dar s-au dat argumente si explicatii.

:(

@taz21: la Passat scrie si in carte ca e rezerva 8l, adica e plasat cumva sub nivelul cel mai de jos ca atunci cand ti se termina rezervorul incepi sa consumi din rezerva asta. Nici eu nu stiu prea bine cum e si d-asta intrebam. Poate ne lumineaza cineva :P

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...intr-adevar, masinile mai noi, care afiseaza consumul instantaneu, in frana de motor arata consum zero. Oricum eu nu cred ca este chiar zero dar mult scazut da. Cum zicea un sofer in varsta, nu acceleratia iti creste consumul ci franele ;) !!! Golfuletz-ul meu consuma undeva la 4.5 l in afara si vreo 6.5l in oras...asta vara iar iarna undeva la 7 in oras si 5 si ceva in afara(aici este foarte important si ce motorina bagi...cea aditivata de obicei arde mai repede). Cat despre turatii, schimbul il poti face numai in functie de treapta superioara, deoarece nu sunt la fel etajate pinioanele...din experienta(am turometru) pot spune ca in a 2-a si a 3-a poti schimba econom undeva la 1600-1700 ture fara sa ramana subturat...in a 4-a iti trebuie o turatie de minim 2200-2300 iar in a 5-a ...ii mai lejer pentru ca este un pinion foarte apropiat de a 4-a.

...consumul unui diesel turbo este mai scazut decat unul simplu...asa zice si cartea tehnica...oricum este logic pentru ca cel turbo arde mai mult oxigen

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Golfuletz

consumul in frana de motor zic ca e chiar 0 pentru ca se taie injectia si apoi se reia din nou - toate treaba asta se face in fractiuni de secunda. oricum este bine gandita.

chiar ma uitam mai devreme in carte si vedeam ca la 90 km/h am consum 4,4 %, iar TD-ul are 4,3%, iar la 120 km/h tot 100 ml e mai putin in favoarea TD-ului, deci nu foarte mare diferenta. As mai avea o intrebare legata de rezervor: Am vazut ca ar fi de 55 litri, dar nu stiu de unde aveam impresia ca e de 47 litri la diesel. :Driver: Daca era in romana manualul masinii ce bine era :D

Eu merg intr-a cincea de multe ori cu 80 km/h. Cred ca am consumul in acele momente in jur de 4%, iar schimbarea treptelor intr-adevar se simte diferenta intre rapoarte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorin_g

''consumul in frana de motor zic ca e chiar 0 pentru ca se taie injectia si apoi se reia din nou - toate treaba asta se face in fractiuni de secunda. oricum este bine gandita.''

Parerea mea e ca se taie o parte insemnata a combustibilului.Consum 0 niciodata.

Ai zis tu ceva de Golf 3. La masina din semnatura am consum mediu 6 l/100 km drumul fiind 20% oras si restul afara. Sub 1800 rpm mi se pare subturat. Schimb putin peste cuplul maxim (la mine e 2400 rpm).

Da, se poate merge frumos cu 80 km/h in a-5-a dar consumul minim e la 90 km/h in a 5-a.

Referitor la turbina....Pai daca o ai si nu treci de 2500 rpm de fapt nu o prea ai.

Ma refer aici la faptul ca turbo are randamentul maxim dupa 2800 rpm.

In schimb daca accelerezi brusc si conduci putin mai agresiv consumul creste putin.Poate spre 7 l/100 km tinand cont ca motorul meu e 1.9 TD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul este apropiat de 0 ca axul de accelerare de pe pompa cel vertical este inchis iar surplusul de motorina intra pe retur , 0 b\nu are cum sa fie caci altfel s-ar opri ...probabil apar niste forte centrifuge pe capul hidraulic

cei care au injectoare controlate electronic pot sa infiga un multimetru si sa masoare rezistenta pe acceleratie si pe decelerare

revenind "on topic' golful aspirat papa cam 6.7 in oras si 5 si ceva in afara pe vremea asta

un consum de 7 nu ar trebui sa te sperie pt vremea asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la intrebarea ta @sorin_g, rezervorul la mk 2, diesel este de 55 litri...probabil stiai de 47 pentru ca am auzit si eu ca rezerva ar fi de 8 litri.

despre diferentele de consum intre turbo si simplu, diferenta cea mai mare se vede in consumul urban. Astfel:

90 km/h 120 km/h Consum urban

Golf Diesel 4 trepte 5 .... 7,1 .... 6,6

Golf Diesel 5 trepte 4.3 .... 6.1 .... 6.6

Golf Diesel Turbo 4.2 .... 6 .... 6

Modificat de Golfuletz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se poate merge frumos cu 80 km/h in a-5-a dar consumul minim e la 90 km/h in a 5-a.

esti sigur de asta? poate la tine e valabil, dar la mine simt ca masina se simte bine si la 80 km/h, sub viteza asta intr-adevar cred ca e subturata. Si turatia fiind mai mica la 80 decat la 90 km/h rezulta consum mai mic zic eu. La TD-ul tau probabil e diferit, mai ales ca ai si turbina.

@Golfuletz: da am vazut si eu in carte valorile astea si zic ca e bine, fiind mica diferenta intre TD si D. Este cam rau la cutia cu 4 trepte. Bine ca am 5 ;) . Daca nu avea 5 cred ca nici nu o luam.

Drum liber si temperaturi pozitive va doresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca tot suntem la consum. Cine imi poat espune si mie cat conluma un golf 2 1,6 D la relanti, pe ora?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat consuma la relanti pe ora, dar din cate stiu nu-i o chestie buna sa-l tii prea mult la relanti, mai ales daca e frig si sa incalzeste foarte greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!