Jump to content

Pornire corecta doar din a doua cheie


cipirila27
 Share

Postare recomandată

Buna ziua, am si eu o problema si ma adresez voua doar dupa ce am rascolit forumul...am gasit subiecte asemanatoare dar nu am gasit vreo rezolvare.

   Skoda fabia,2001,1.4 16V,75 hp. Problema: cum se lasa frigul,adica sub aprox 5 grade, dupa minim 6-8 ore de stat in parcare incerc sa o pornesc. pun contactul,las pompa de benzina sa isi termine ''galagia'' si pornesc. trebuie sa invarta de 4,chiar 8 ori pana porneste. Daca o las sa invarta doar o tura sau chiar jumate de tura si iau contactul,la a doua cheie porneste''la sfert''. Asa imi face de un an si ceva,doar cand e rece afara.peste 5-6 grade, chiar daca sta la fel de mult ,imi porneste bine,din prima cheie.

    Presiunea pompei de benzina vine de 3 bari cum trebuie,clapeta de acceleratie e curatata,senzorul de temperatura apa e bun, bujii bune. Nu stiu ce verificari sa ii mai fac,la service mi-au zis sa incerc sa pun dimineata o baterie noua sau in stare f buna sa vad daca imi mai face asa...e foarte nervant sa tot dau a doua cheie din noiembrie pana in aprilie si banuiesc ca tot se uzeaza ceva tot dand a doua cheie.

   Precizez ca am incercat sa pun doar contactul de cateva ori..la fel imi face. Doar dupa ce invarte o data,la prima cheie...porneste din prima la a doua.

   Ma poate ajuta cineva cu un sfat,o parere pertinenta pana fac rost de o baterie buna sa probez? 

    Masina din semnatura NU o mai am..acum a o ruda mai saraca :)

Modificat de cipirila27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune un voltmetru pe bornele bateriei si spune-ne ce indica cind dai prima cheie si ce indica cind dai a doua cheie. Cred ca prima data scade tensiunea mult, la a doua putin... cauze pentru asta, daca asa face ar fi bateria slaba sau electromotor care necesita o curatare interioara. Fa masuratoarea asta si spune-ne rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta e des intalnita la 1.4 16 v.

La cald dupa mai multa ore de stationare porneste greu...la rece cand este frigulet sau frig afara porneste la sfert ?

Nimeni nu a gasit explicatie fenomenului si eu suspectez regulatorul de presiune de pe rampa de injectie .

Eu personal am schimbat tot ce era omeneste si am facut verificari amanuntite....rezultatul ...dupa ce am terminat lucrarea am constatat ca sunt mai bou decat in momentul cand am inceput sa fac verificarile. :lol: Nu am gasit o explicatie logica fenomenului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e chiar asa...am mai zis cand temperatura exterioara este peste 6-7 grade porneste la sfert oricand si oricat as lasa-o parcata.

   cand scade sub 5 grade,sa zicem, face figura asta... dupa ce sta parcata peste 8 ore,sa zicem, la prima cheie invarte cam mult pana porneste....daca o las sa invarta doar o data la prima cheie si iau contactul si dau a doua cheie porneste bine.

   dupa pornire,chiar daca o opresc imediat...porneste bine apoi//sau daca o opreresc pt 2-3 ore tot porneste bine. Am suspectat pierderea presiunii din instalatie..dar daca ar fi asa ar face figuri si vara ,iar presiunea ce o trimite pompa e de 3 bari masurata la service.

    Va multumesc pt sfaturi,oricum..iar voltmetru nu am si nici nu stiu de unde sa imprumut sa il pun dimineata pe baterie la pornire. Daca nu e scump o sa cumpar unul si testez cum a zis colegul din primul post.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are senzor pe volant , sau pe fulie, sau pe axa cu came, ar putea sa faca asa la frig, deci ar putea fi defecti senzorii ce citesc pozitia motorului, asta intamplandu-se doar la rece

Imi dau cu parerea, ca nu am programele auto sa ma uit pe calculatorul asta.

 

Seby, ori scrii mai atent si corect gramatical, ori, data viitoare sterg integral postul.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se intimpla la fel,bateria tocmai am schimbat o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu nu stiu de ce acum cand temperaturile sunt scazute,dupa 3-4 zile nepornita,cand incerc nu merge.Bateria e noua,trebuie sa o incarc putin la curent si merge,oare asa e normal,din cauza frigului,desi noaptea nu scade sub 0 grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masoara tensiunea de incarcare si curentul consumat in standby.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut, chiar daca topical este mai vechi, am si eu problema semnalata in primul post.

Masina este o Fabia 6Y din 2001, cod motor AUB, 74KW

Simptomele sunt obsolut identice. (sensor temp. lichid racier OK, nici o eraore in bord; scanat cu VCDS).

Eu am luat un osciloscop si am facut masuratoarea conform fisierului atasat.

O scurta recapitulare:

Tensiune baterie cu contact pus: 12.3V

Tensiune in momentul in care cupleaza electromotorul (intra in sarcina): 9.6V

Tensiune incarcare: 14V

Poate aceasta diagrama ajuta pe cineva.

Urmeaza saptamana viitoare sa imi verifice un mechanic senzorul de pozitie ax cu came (sa nu fie oxidat sau ceva de genul).

Voi reveni cu noi informatii.

 

sgb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel se manifesta si la mine, aleatoriu porneste mai greu cand este rece dimineata. Bateria are mai putin de un an.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am remarcat ca daca pun contactul de mai multe ori (si practic amorsand benzina de mai multe ori), porneste mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Pornire corecta doar din a doua cheie

Salut din nou,

-@cashonly la mine nu sunt rezultate positive cu amorsare repetata a pompei inainte de pornire;

- am fost azi la mechanic si s-a uitat pe la firele de la senzorii din spatele motorului si nu a depistat nimic iesit din comun...mai sap pe internet sa vad ce au mai gasit si altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A gasit cineva rezolvarea la problema pornirii la rece greoae intre 0-6 grade dupa stationare de peate 5 ore? Subscriu si eu cu aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

din pacate inca nu am rezolvat problema;

Mai vreau sa incerc sa apropii distanta dintre electrozi la bujii, caci am bujii cu iridim, cu distanta mare intre electrozi.

Intamplator, problemele cu pornirea greoaie au aparut odata cu schimbarea bujiilor, care a coincis si cu venirea vremii reci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa schimb si eu bujiile, Am masina cam de 30.000km, nu stiu cat a rulat vechiul proprietar cu ele. Am gasit cele ce echipeaza masina din fabrica: NGK cu 3 electrozi, cam 70lei toate 4.

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbate bujiile de 5000 km ngk 3electrozi, baterie de 1 an, bobina de 2 ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeași problemă a apărut și la mine.

Nu stiu daca are legătură cu bujiile, le-am schimbat de curând, înainte să scadă temperatura la 5-6grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca putem exclude probleme de ECU sau de soft, bag de seama ca avem versiuni diferite de motoare: AUA 75cp, BBZ 100cp, probabil colegul "gmarius86" are AUB 100cp.

Acum interesant de stiut ar fi daca la voi se manifesta la fiecare pornire. La mine se manifesta aleatoriu, adica uneori porneste la sfert, alteori ii ia mai greu.

 

Posibil sa fie coincidenta si fiecare sa aiba alta problema dar care sa se manifeste la fel?

 

Citisem aici pe forum ca una din companiile de chip tuning ofera gratis servicii de resoftare tip ECO-tuning. Am sunat la ei la momentul ala si cu toate ca ECU-l meu merge resoftat (costa cam 10 milioane in mod normal si castig 10cp) au zis ca nu ofera suport pentru el.

 

ECO-tuning-ul pretinde ca nu aduce plus de putere dar aduce o optimizare pentru clima din zona noastra si motorul va merge mai bine si mai economic, inclusiv porniri mai bune.

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De dimineața, la ora 6,30 erau 4grade, si nu a pornit la prima cheie, care a fost scurta. În schimb la a doua, a luat o la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine sa fie problema cu amorsarea benzinei? Este vorba de 2 garnituri, 2 o-ringuri la rampa de injectoare (chiar acolo unde intra furtunul de benzina in ea), cica in timp se impusca una din ele si masina porneste dupa ce amorsezi de cateva ori.

In capatul opus furtunului rampa are ventil, poti masura presiunea cu un manomentru, inainte si dupa prima cheie. Din cate stiu eu, presiunea ar trebui sa tina peste noapte daca totul este in regula.

Ai calculatorul de confort programat sa porneasca pompa de benzina atunci cand deschizi usa soferului?

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate că ai dreptate, dar de ce se întâmplă fenomenul ăsta de când a venit frigul.

Da , pompa pornește la deschiderea ușii șoferului.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit prin unele parti ca ar putea fi probleme si cu senzorul de turatie:

"citeste miscarile precum un senzor de ABS, iar daca nu vede ca se invarte arborele cotit sau volantul sau de unde citeste el, nu da scanteie sau nu deschid injectoarele"

 O sa incerc sa pun VCDS-ul pe masina si sa-i dau la automat, ce-i drept nu am facut asta pana acum dimineata.

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut 

Aceași problemă o am și eu cu fabia 6y2 2002 , 1.4 16v 75hp. Cred ca de 1 an imi face figura asta si din ce am citit pe forumuri este o mare enigmă.

Un amic care are golf 4 din acelaș an cu fabia mea are exact aceași problemă, daca îi dă un sfert de cheie prima dată și îi taie contactul, apoi la a 2'a cheie pleacă motorul la sfert.

Amicul meu cu golf 4 a schimbat inclusiv sonda lambda pe langa cele enumerotate de voi. Motorizarea golfului 4 e identică cu fabia 1.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ar fi sa sumarizam ce s-a vehiculat, problemele pot fi de la:

-senzor turatie

-sonda temperatura apa (chiar daca in bord indica bine, in aceiasi sonda, alt senzor transmite temperatura la ECU)

-sonda lambda

-o-ringuri injectoare

-bujii, bobine de inductie

-ceva fura curent peste noapte (de cele mai multe ori alarma)

-benzina proasta (eu unul alimentez doar de la OMV si am incercat si cu 95 si cu 100, masina face la fel)

 

Nu stiu la versiunea de 75cp dar in manualul motorului meu 1.4 16v 100cp, zice in mod expres ca este construit pentru benzina cu CO98 dar ca merge si CO95 dar cu performante mai slabe)

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu ca daca ii dau la prima cheie doar sa rupa uleiul, a doua cheie porneste la sfer. Nu cred ca este de la alimentare, ca toata vara a pornit la sfert, amincercat si cu pus de 2 ori contactul si la fel. Cred ca are legatura cu vrun senzor al rotirii motorului sau al temperaturii. Dar care? si dece doar intr-un anumit interval de temperatura? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!