Jump to content

Audi A3 8V MQB


codz
 Share

Postare recomandată

Lansat in septembrie 2012, noul A3 arata fenomenal imho, atat inauntru cat si afara, la rivalitate cu Mercedes CLA si BMW Seria 1. Pentru prima data, din 2013 are si varianta de caroserie sedan.

 

Motorizari: 1.4 TFSI (122PS), 1.8 TFSI (180PS), 2.0 TDI (150PS), 1.2 TFSI (105PS), 1.4 TFSI (140PS), 1.8 TFSI quattro (180PS), 1.6 TDI (105PS),  2.0 TDI (150PS), 2.0 TDI quattro (150PS), 2.0 TDI (184PS). 1.8-ul este exclusiv pe Audi, pe Golf 7 nu este. Noul S3: 2.0 TFSI (300 PS), cu mult peste Golf 7 GTI.

 

Avand in vedere specificatiile de mai sus si bineinteles istoricul modelului A3 intre masinile VAG, adica hatch-ul premium al grupului, nu s-a incumetat nimeni sa si-l comande? :) Pretul, bineinteles, e o problema. Poate totusi exista cineva care ne poate spune pareri despre noul A3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S3-ul nu a fost niciodata comparat cu GTI-ul. Poate cu R-ul ! Si avand in vedere ca un R ajunge la 47.000 full, e clar ca S3-ul depaseste 50.000 (de banii astia iti iei A45 AMG la fel de bine dotat).

Acum nu stiu cine da atatia bani pe un hatchback ...

Sunt aceleasi motoare (exceptand 1.8-ul), inclusiv cel de 300CP (prezent pe R)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, am uitat de R, la Golf este si GTI/GTD si R, la Audi exista 1.8 cu 180PS plus quattro si apoi S3 pentru fani (cu bani) :)

 

Chiar ma intreb daca cineva de pe forum, de un an de cand a aparut, si-a luat A3.

 

Mie mi-ar fi placut un A3/1.8tfsi/quattro daca banii nu erau o problema.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S3-ul nu a fost niciodata comparat cu GTI-ul. Poate cu R-ul ! Si avand in vedere ca un R ajunge la 47.000 full, e clar ca S3-ul depaseste 50.000 (de banii astia iti iei A45 AMG la fel de bine dotat).

Acum nu stiu cine da atatia bani pe un hatchback ...

Sunt aceleasi motoare (exceptand 1.8-ul), inclusiv cel de 300CP (prezent pe R)

de unde le compari? A45 AMG INCEPE (adica aproape CHEL) de la 50.716,00 Euro.

http://www.mercedes-benz.ro/content/romania/mpc/mpc_romania_website/rong/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/a-class/w176/configurator/configurator_w176.html?tp_ccci=/dsc_ro/globalsessionid/DSC_ro6D666C383B64326FFF52040507065200/dsc_locale/ro_RO/appId/DSC_ro/siteLocale/ro_RO/P3501ViewBean.jam1%3bjsessionid=0000QjQvvWG1zgAFMF1bGxAV_xh:16p746ac4#_int_passengercars:home:model-navi:configurator_w176

 

unu echipat cum e S3 la 50, costa lejer 60. vezi si comparatiile de prin Uk, ca spun totul.

http://jalopnik.com/audi-s3-vs-mercedes-benz-cla45-amg-which-to-buy-1460230795

http://www.digitaltrends.com/cars/2014-mercedes-benz-cla45-amg-vs-2015-audi-s3/

si la pretul unui A45 AMG complet echipat (care ajunge pe la 71.000 euro) iei RS3 complet echipat...pt ca de fapt acolo se bat. ~340 de cai.

 

da, sunt persoane de pe forum (care intra rar) care au A3 nou, chiar 2.0TDI quattro. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut destule A3 noi in oras, cateva dintre fiind cu domnisoare la volan sunt sanse ceva mai scazute sa fie pe forum. :)

 

Legat de A45 AMG, am vazut eu deja in Bucuresti si parea sa fie si cu ceva optionale pe el. Sunt destui oameni cu bani in tara care si-ar lua asa ceva ca masina de oras/joaca. La fel si cu S3/RS3 etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, l-am studiat bine de la Aviatorilor pana la Casa Presei. Scria pe spate (desi asta nu-i neaparat ceva care da siguranta), dar dupa dimensiunea franelor era sigur. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A3 Sportback, inca e un vis de-al meu. De ce am renuntat la el? Pentru simplul fapt ca aceeasi configuratie, din Romania, era cu 5000 e mai scumpa decat cea din Germania si achizitia se complica. In alta ordine de idei, cei aproape 10.000 euro in plus fata de G7 pt mizeria asta de drumuri, pentru mine nu-si aveau rostul.

Pacat ca, desi are 5 cm in plus fata de Golf 7, portbagajul are doar 5 litri in plus.

 

Avem un coleg cu A3 Sportback, pe care l-a si prezentat. Il gasiti pe acolo pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata super in 2 usi. Interiorul e foarte frumos, minimalist si extrem de bine aranjat. Ii sta bine si fara pachetele S-line pe exterior.

Sportback si cu acele bare pe plafon mi se pare un break mai scurt nu hatch.

 

In configurare apar cateva stupizenii. La echiparea Ambition cu jante 17" in standard, trebuie platit cruise control 300euro si inca cateva zeci euro pt a avea lumina la parasolare.

Optiunile de senzori de parcare sunt sensibil mai scumpe decat pe VW, iar camera nu se poate selecta separat si te pune sa iti iei senzorii. Doar senzorii spate sunt 400euro si au avertizare doar acustica. Pentru senzori fata spate care au si afisare optica pe MMI = 922euro. 

Imi place optiunea de plafon negru la 200euro. DSG-ul redenumit S-tronic e mai scump cu 500euro fata de VW.

Sa nu uitam ca sub 122cp nici A3-ul nu vine cu suspensie indepedenta pe spate.

 

Cine vrea sa dea 35-40k pe hatch, merita cu prisosinta un A3. In rest cam ce este pana in 30k mult mai bine un Golf cu ceva dotari.

Spaniolii au incercat sa arate diferentele intre A3 1.6tdi si Leon 1.6tdi:

 Din cate am inteles cu subtitrarile traduse, pe A3 vine M6 pe cand la Leon M5 si marile diferente sunt la interior (de la bord pana la portbagaj inclusiv). 

Are si o structura de aluminiu A3-ul pe puntea fata, pe cand Leon-ul de otel.

 

Big like pt acel 1.8TFSI care se regaseste si pe Skoda, Seat. O porcarie ca nu si pe Golf unde este un vid intre 140cp si 220cp la benzina. Din pacate l-au cuplat la DSG7 si i-au limitat sever cuplul la 250nm (exact ca 1.4tsi).

 

P.S.: Exista 2.0TDi 184 Quattro si S-tronic.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In configurare apar cateva stupizenii. La echiparea Ambition cu jante 17" in standard, trebuie platit cruise control 300euro si inca cateva zeci euro pt a avea lumina la parasolare.

 

Asa a fost dintotdeauna.

Luminile la parasolare vin doar in pachetul de lumini interioare, care a fost si e optional.

Pana la urma doar Attraction e dotarea saracacioasa, Ambition e dotarea mai sportiva, iar Ambiente merge spre confort. Insa toate ofera doar dotari de baza, in directiile respective.

 

La modelul anterior, ca idee, pana si oglinzile incalzite erau dotari optionale.

 

Ca sa obtii o configuratie decenta, trebuie scosi bani buni pentru optionale. Altfel, masina nu prea merita.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine si-a prezentat noul A3 pe forum ca nu gasesc?

 

Ce diferente sunt fata de modelul anterior, in afara de motorizari si sasiul MQB? Eu in 2012 am primit o oferta de A3 sportback 1.4tsi/122cp/dsg pe la 25kEUR, acum inteleg ca e mai scump? La TD (cu modelul vechi) totul mi-a placut mai putin cotiera care era penibila si portbagajul care era chiar mic.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Portbagajul este identic, 380l pe Golf, A3, Leon. Sigur daca se pune Quattro se pierde mult din spatiu.

 

Un Sportback Ambiente 1.4tsi 122 S-tronic este acum 29,5k chel.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou au scazut preturile la masinile care au fost pt. test-drive. Sunt o varianta buna, totusi, pt. ca ai suficienta garantie.

Ex: masina de 34k (1.4 tsi 122cp, s-tronic, ambition, bluetooth, lumini interioare, xenon, etc), pusa initial la 29k, acum putin timp coborase la 26-27k..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot nu ia nimeni un A3/1.4tsi/122cp/dsg la 26-27k, ori la 25k ori un 1.8tsi la 30k (sper ca se obtine un 1.8tsi/manuala la pretul asta, dupa negocieri)

 

Sedanul are portbagaj 425 litri, cam mica diferenta de 45 de litri fata de SB.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pret mai mic le iei dupa macar un an, si cu mai multi km. Nu ai cum sa negociezi atat, poate doar daca iei o masina cheala.

Iar decat un A3 chel, mai bine un G7 dotat.

 

Cat despre sedan, pare o gluma, la pretul la care a aparut pe la dealeri..

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce o gluma? Mie-mi place la nebunie masina si singura cealalta masina cu care se bate pe piata este CLA-ul care e cam la acelasi pret... Poate un viitor Seria 2 cu 4 usi...

E ok masina si as alege-o desi nu e departe de un A4 cu dotari similare, e ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca e aproximativ la aceiasi bani cu A4, care e o cu totul alta poveste, din orice punct de vedere.

Raportat la bani, tehnic nu sta foarte bine, estetic nici macar, iar ca practicalitate nu vad asa multe avantaje fata de Sportback.

 

A3-ul sedan nu prea are argumente in Europa, d-asta a si aparut mai tarziu probabil. Iar ca vanzari, sunt convins ca va sta destul de prost.

 

CLA arata oricum mult mai bine, sasiul si-a dovedit calitatile inca de pe noul A-klasse, si in plus e un Mercedes mai abordabil. Deci are sens. La Audi in schimb, pare doar un model de umplutura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aruncat de curiozitate un ochi si pe configuratorul din Germania si acolo este mai ieftin un Audi. Spre exemplu A3 ambition 1.8tfsi S-tronic quattro 31,9k in Germania si 34,4k la noi. 

Dotarile optionale sunt mai scumpe la noi.

Conditiile in care un VW iese mai ieftin (mai putin GTI, GTD unde PIA a tras de preturi in sus si diferenta e minora).

Nici nu mai zic de Seat unde un Leon poate sa fie si cu 4k mai ieftin la noi.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre .de si .ro este diferenta de dotari standard la majoritatea modelelor. Nu am stat sa studiez in amanunt la A3 sau la alte modele.

 

De exemplu, la A3 in Romania vine in standard Radio MMI, in Germania nu vine. Dale le analizam in amanunt mai gasim dotari.

 

Am citit asa in mare ce s-a scris pe aici. De cand s-a lansat am condus cam toate variantele de A3 nou, cu majoritatea motorizarilor si in octombrie am mers cu S3 cateva ture dinamice pe circuit. Dpmdv A3-ul este un model matur, la a 3-a generatie, imbunatatit cat se poate de mult, rafinat, interior peste orice din clasa, dotari peste orice din clasa, etc. Eu o consider cea mai buna varianta din acest segment. I

 

Iar S3-ul este genial, mai ales S-tronic + magnetic ride.

 

Am avut ocazia sa conduc A3 2.0 TDI vs A Classe 2.0 CDI vs BMW seria 1 (118i si 118d)  si in octombrie A3 Limuzina 1.8 TFSI vs CLA 250 cu pachet AMG.

 

Mercedes A este o masina buna, castiga mult prin aspect si noutatea modelului (fata de vechea generatie), interiorul este ok insa departe de A3 la finisaje, materiale si dotari. Despre designul exterior nu comentez pt ca tine de gusturi. Pentru CLA este aceeasi poveste. Eu le-am analizat in amanunt, una langa alta, si clar A3-ul este mult peste, inclusiv la tinuta de drum, motorizari, etc.

 

Seria 1 nu prea intra in aceasta lupta dpmdv. Este o masina care se conduce excelent, ca orice BMW, insa marea batalie (cel putin in Romania) este intre A3 si A/CLA.

 

Mai scriu pe parcurs, ca sa nu fac un post kilometric.

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat si eu diferenta de pret intre Romania si Germania.

In speta tot la un Audi, nu cred ca in Germania e mai putin dotat decat in Romania, avand in vedere masina in cauza nu avea nici macar lumini la parasolar(pret peste 50.000).

Si aici sunt diferente de pret chiar maricele si in cazul pretului de plecare, dar si la optionale. 

 

Eu NU consider A3 varianta cea mai buna(daca pretul nu conteaza,atunci da, estea cea mai buna). Am testat toate cele 4 masini de pe platforma noua, si Audi nu a convins cu nimic.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mi s-a parut in neregula la noul A3 a fost directia, care in continuare e fara feedback. De fapt a parut si mai detasata, fata de varianta anterioara.

Iti ia putin timp sa te obisnuiesti, pentru ca pe viraje trebuie sa inveti oarecum pozitia volanului relativ la roti, iar asta nu mi-a dat incredere, cel putin la inceput.

 

Probabil dupa o anumita perioada e mai in regula, insa e ciudat ca nu vor sa faca nimic in privinta asta, mai ales ca asta a fost dintotdeauna una dintre principalele critici ale lor.

 

In rest, masina e reusita, materialele sunt foarte bune, iar pozitia la volan, interiorul si MMI-ul sunt marile plusuri. Ai impresia ca esti intr-o masina dintr-o alta clasa, mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silviu_7 Cand spun ca este cea mai buna varianta din clasa, ma refer la concurenta directa: Mercedes A/CLA respectiv BMW Seria 1.

 

A3 nu concureaza cu modelele din grup: Golf, O3, Leon...pentru ca au target-uri diferite. Daca ne ghidam dupa pret, alegem O3 sau Leon, care sunt la aproape jumatate de pret fata de A3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi place A3-ul si l-as alege inaintea unui A Klasse sau Seria 1. Interiorul este peste. 

Acel ecran la MB parca e pus dupa ce a fost facut bordul, ca nuca in perete si aftermarket. N-am fost fanul interiorului de BMW, iar Seria 1 are acelasi bord ca Seria 3 si 5. Cel putin mie asa mi se pare.

 

Pe cand la A3 vine cu un design nou, placut, minimalist si ingenios cu acel ecran care iese din bord. De abia la A6 mai exista un ecran rabatabil.

 

Exteriorul vine pe 2 dupa MB si cu mult inaintea ochilor de broasca si grilei supradimensionate de la BMW. In varianta cu 2 usi insa vine pe primul loc :D.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8TSI de pe A3 vine cu DSG6 sau 7? Varianta FWD nu quattro.

 

Pe Leon si Skoda este cu DSG7. Mi-ar placea sa cred ca la Audi au zis sa puna ceva mai rezistent :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!