Jump to content

Praguri ruginite Passat B5/B5.5


doctorul
 Share

Postare recomandată

iata o problema caracteristica despre care probabil ca prea putini eram constienti!rugina sub aparatorile de plastic ale pragurilor si sub carenajele rotilor din spate.

constructia "locala " permite acumularea de nisip/mizerie care sta probabil ud cu saptamanile dupa o ploaie de vara si cu lunile pe parcursul iernii!

 

cei care tin la masini ar face bine sa demonteze si sa remedieze problema cu simt de raspundere!

la mine era mai rau in spate decat in fata.

pozele cu zonele curatate sunt din fata,poza cu nisipul pietrificat -stanga spate,pozele cu rugina multa-dreapta spate.

 

a fost o zi intreaga de munca,cu perie de sarma atasata la bormasina,cu feriginol,cu spalare sub presiune!

 

C O S M I N, sa ti deie al de sus sanatate!!! :icon_thumleft:  :icon_thumleft:  :icon_thumleft: post-5363-0-41598900-1377553939_thumb.jppost-5363-0-16079700-1377554314_thumb.jppost-5363-0-11617300-1377554330_thumb.jppost-5363-0-97033200-1377554352_thumb.jppost-5363-0-00949700-1377554359_thumb.jppost-5363-0-39589200-1377554364_thumb.jp

Modificat de C o s m i n
creare topic dedicat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scapat usor. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scapat cu febra musculara in tot corpu,si cu munca pana la 3-4 dimineata :) !

 

oricum,sper ca cei care intr adevar tin la passaturile personale,sa demonteze aparatorile de la praguri si de la roti,si sa investeasca acolo niscai vopseluri,caaltfel intr un an-doi-trei o sa le ploua de jos in sus in masini...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am pus cea mai smechera solutie antirugina: vopsea! :icon_rendeer::icon_rendeer::icon_rendeer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca a-ti luat-o asa pe asta cu vaselina... si da îs grele limbile romane, mai ales la ora aia... O sa pun o poza data viitoare sa fiu mai explicit!

 

Am comandat déjà un sprei de vopsea, cred ca ii mai valabila ca si "vazelina".  O sa pun poze daca mai prind o zi calda.

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, desteapta miscare aia cu "spreiul".

O sa fie frumos. Si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista solutii pentru rugina, de exemplu Kelfos - solutie care interactioneaza cu rugina (practic se da pe rugina dupa o curatare superficiala a zonei) - e buna solutia, am folosit-o si se pare ca da roade;

 

ideea este insa ca se da pe rugina (suprafata usor umeda) si nu preventiv;

 

mai exista si la Loctite o solutie buna dar ceva mai scumpa Super Rost Killer - chiar buna (se aplica in acelasi mod)

 

oricum, e bine ca ati mentionat treaba asta, probabil o sa purced la a cauta pe sub plasticele cu pricina (incerc sa ma mai lamuresc cum se dau jos)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim de informatii, am vazut azi ceva Loctite, era 17€ un spry (nu stiu exact ptr ce îi)... luni ma duc la alt magazin. Am primit spry cu vopseaua, am "degresantul" deci curand o sa incep si eu operatia. Cu plasticile nici eu nu stiu inca cum sa fac sa le dau jos; dar o sa studiez poate fac cumva sa nu le dau de tot. Daca se poate. Pe spate la carenaj, au ceva cleme care le-am rupt déjà.

 

La Km astia se mai schimba "preventiv" Tachetii si O-ringuri injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plasticele sunt prinse in suruburi cu cap torx de 25. Cele din locuri pe care bate noroiul, le vei scoate cu clestele cu tot diblul de plastic, fiind terminate. Vezi ce pui in loc. Dupa suruburi urmeaza clemele de plastic. Unele se vor rupe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Loctite nu e vorba de spray. Super Rost Killer-ul este o solutie care seamana cu aracet-ul. La fel si Kelfos-ul. mare atentie insa cum manevrati solutiile astea, adica :

 

 - se curata superficial suprafata (noroi, praf, bucati care cad se rup etc.);

 - se degreseaza;

 - se aplica pe suprafata ruginita si umeda;

 - solutia nu se vehiculeaza in recipiente metalice (evitati contactul cu palnii sau bidoane de metal) - folositi doar plastice;

 - cand inmuiati pensula nu o introduceti in inrreg lichidul pentru ca veti compromite toata solutia (puneti o cantitate mica in alt recipient, eventual puteti folosi un puffer de spalat geamuri);

 - lasati sa se usuce ceva timp, cateva ore sau dupa o zi pe alta ar fi si mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

un update cu noi informatii:

 

-plasticele se dau jos cu torx 25,o linie de suruburi este SUB MASINA, o alta linie PE LATERALA PRAGULUI.

aceasta din urma este mascata de o banda de plastic,care se scoate prin tragere,si se monteaza prin presare,face click.

 

trebuie date jos si carenajele spate.

daca s sparte incercati sa le lipiti,fovorizeaza intrarea si betonarea prafului in locurile cu pricina.

 

eu am mai desfacut odata totul,sa verific cum se prezinta,din vara pana acum.

am retusat oe u7nde ma grabisem,si am constatat ca baltea apa in "fundurile de sac",care se vad in  pozele de la primul post.

 

am luat bormasina si am dat acolo cate o gaura.

mica,sa se scurga apa,daca se infunda bag o sarma si isi vine in fire imediat.

 

stiu ca unii vor zice ca astfel am favorizat rugina.

da gaura e mica,si oricum bucata aia de tabla nu are un rol strategic.

 

odata la 1 an desfac si controlez zona.

 

p.s. toate suruburile au iesit prin desfacere FARA PROBLEME!

deja m am specializat,delontat stanga-dreapta imi ia 30-40 minute,cu tot cu plastice si carenaje! :icon_geek:  :icon_rendeer:

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta cred ca este numai la tine,ptr ca a mea nu are absolut nici o problema de genul asta!Mi se pare mie sau zonele pozate de tine cam sunt indoite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este indoit absolut nimic.am verificat cu ocazia asta pragurile,cap-coada.totu e ok,n a fost lovit sau atins nimic!

imi pare rau ca am micsorat pozele alea in asa hal,dar la formatu initial nu au incaput.

se foarte poate sa fie doar la mine.

c o s m i n spunea ca la el, in fata, problema statea mai rau decat in spate.

 

la mine era invers,mai rau in spate decat in fata.

 

variabil.

tind sa cred ca praful de pe drumurile capitalei,conditiile de rulare, km efectuati in conditii de iarna si carosabil dat cu sare ,nisip si alte mizerii isi spun cuvantul intr un fel sau altul.

 

mai ales ca la mine,de ex,pe stanga spate situatia era mult mai roza fata de dreapta spate.

 

dar vrei sa spui ca ai dat jos protectiile la praguri si nu aveai mizerie acumulata deloc la praguri??!!

 

norocosule! :icon_thumleft:

 

oricum,e bine ca ai verificat,raman fan passat deocamdata, si sa stii ca atunci cand trec din Octavia in B6,si din B6 in B5.5 mereu simt ca asta din urma va ramane marea dragoste!!!

:wub::wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic alea sunt acumulari de praf. Cu cat mai putin praf pe unde circuli, cu atat mai mici sansele sa rugineasca.

La mine erau destul de sanatos afectate. Si nu, n-a fost atinsa niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca citisem undeva ca un coleg are probleme asemanatoare la B6!!!

o fi cosminwon mai norocos! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am demontat ornamentii de la praguri si carenajele rotilor fata/spate ptr ca am vopsit aripile fata si retusat aripile spate.le-am dat jos ptr ca nu am vrut sa le gazez.cu ocazia asta m-am uitat si la caroserie si arata perfect.preventiv,i-am dat cu vaselina pe sub carenaje.pamant aveam si eu acolo,ca doar nu o fi a mea mai cu mot!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine rugina era SUB vopsea. La o inspectie atenta am vazut mici deformari, am razuit si a iesit minunea.

Eu n-as fi dat cu vaselina. E sugativa pentru praf.

Cea mai buna era ceara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as da cu niste ceara si acuma,peste ce am vopsit.da de care si de unde?

 

asa era si la mine in spate.la prima impresie parea ok.intr un loc sau doua am vazut vopseaua usor umflata.dedesubt era..ce ati vazut in primele poze.

 sunt curios daca citeste vreun coleg cu B6 sa vedem ce si cum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Dupa ce am dat jos aparatorile de noroi de la Skoda si aveam 30 de cm de noroi umed si compactat, ma gandeam sa fac si eu miscarea asta la Passat, sa scot fusta respectiva.

 

Din punctul meu vedere si din experienta, limitata ce-i drept, personala solutia ideala pt protejare e vopsea tip lovitura de ciocan si cand se usuca aplicat vaselina.

Da, vaselina atrage praful ca un magnet, insa cand se amesteca cu praful iese un "smac" care protejeaza bine contra ruginii.

 

In alta ordine de idei, daca mi-ati putea da niste sfaturi de demontare.

 

Sa inteleg ca sunt cele doua suruburi torx in spatele rotii din fata, doua suruburi torx in fata rotii din spate + suruburi torx dedesubtul masinii? Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Si alte suruburi torx in lateral. Sunt protejate de o banda cauciucata, lata de vreo 2cm, vizibila dupa ce deschizi usa si te uiti atent la marginea de sus a pragului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si am dat si eu cele doua fuste jos.

In dreapta (cum stai in masina, deci pe partea pasagerului) situatia era cea mai proasta, datorat, in parte zic eu, faptului ca fusta era crapata in fata si in spate.

 

Astfel in fata nu era niciun fel de problema, insa in spate f. multa rugina, la imbinarea aripii spate cu pragul! Acolo era o zona in care era f. mult pamant pietrificat care retinea umezeala. Am racait cand am putut rugina (mi-a luat ceva ore) apoi am aplicat vopsea tip lovitura de ciocan, am lasat-o sa se usuce apoi vaselina si remontat. Urmeaza sa schimb si respectiva fusta.

 

In partea soferului, fusta era in stare perfecta si pe cale de consecinta rugina era in cantitate muuult mai putina si am peticit pe unde trebuia cu putina vopsea. 

 

Nu era totusi atat de grav pe cum ma asteptam, cred ca marele avantaj este ca tabla este f. groasa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Nu strica sa aplici putin tratament la rugina aia. Exista solutii anti-rugina destul de eficiente, insa pe la vreo 100-150 lei litrul.

Eu am de gand sa demontez iar coltul ala si sa fac si operatia asta. Partea aia e prost gandita. Aduna mult pamant acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, Cosmin, ai dreptate, dar momentan cu vopseaua si vaslina situatia va stagna. 

 

Da, partea e prost conceputa, tabla aia la unghi de 90 de grade formeaza ca un fel de "buzunarel" pentru mizerie si sta pe acolo mult si bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!