Jump to content

Rola intinzator - A4 B5 1.9 TDI AFN


Romy
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Se aude un zornait (nu huruit,nu scartait) doar cand e rece motorul,si intentionez sa schimb doar rola de pe intinzator. Cureaua sta foarte bine aliniata,nu calca rau.

Imi puteti spune care sunt pasii pentru schimbarea rolei?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca e rola?

 

Si daca e vorba de rola explica mai detailat daca e rola intinzatoere de la distributie, ori de la cureaua de accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rola intinzator curea accesorii,am omis sa specific.

Atat timp cat cureaua e aliniata corect,si nu scartaie/nu sare,consider ca e de vina doar rola.

Repet,e un zornait,ca bilele de rulment fara ungere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa se auzea si de la mine, numai ca era de la fulia de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine e modelul acela cu amortizor de vibratii? ala suna cel putin la mine 2 minuet dupa pornire dimineata...porneste consumatori mari si cand e cald motorul, sa vezi daca incepe zornaitul, semn ca alternatorul si cureaua sunt mai solicitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zornaitul este de la rola intinzatorului. Daca intinzatorul e bun cumperi doar rola si o nlocuiesti.  Trebuie dat intinzatorul jos, desfacuta rola veche si pusa cea noua. Este de preferat sa pui putin loctite pe filetul surubului de la rola :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa se auzea si de la mine, numai ca era de la fulia de la alternator.

La mine se aude doar din directia rolei intinzatorului.

 

la tine e modelul acela cu amortizor de vibratii?

Nu are amortizor de vibratii. 

post-9619-0-19083800-1384521577_thumb.jp

 

Zornaitul este de la rola intinzatorului. Daca intinzatorul e bun cumperi doar rola si o nlocuiesti.  Trebuie dat intinzatorul jos, desfacuta rola veche si pusa cea noua. Este de preferat sa pui putin loctite pe filetul surubului de la rola :)

Ok,dar cel mai mult ma intereseaza daca trebuie demontata bara de tot,sau e suficient doar trasa putin inspre fata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie data jos neaparat; daca ai un pic de indemanare si o inelara de 15 (parca) mai lunga poti schimba rola si fara sa umbli la bara, daca nu atunci trebuie data bara jos, slabit trager-ul si apoi schimbata rola.

 

De retinut e faptul ca surubul e pe file invers (spre stanga se strange, spre dreapta se desface). Spor.

Modificat de FROST
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

La niciun un an de la schimbarea rolei de pe intinzatorul curelei de accesorii,ma confrunt iarasi cam cu aceeasi problema. Diferenta e ca acum se aude un scartait (nu huruit),a carui frecventa se modifica in functie de turatia motorului. Dupa incalzirea motorului,scartaitul dispare

Intinzatorul nu lucreaza chiar cum ar trebui,in sensul ca se detensioneaza sacadat. Am observat ca imediat cum incep sa detensionez intinzatorul,rola se duce foarte putin in spate,ca si cum s-ar alinia mai bine.

Cateva intrebari,punctual:

 

1)Credeti ca scartaitul se datoreaza acestui intinzator (modelul pe arc),care nu mai tine rola perfect dreapta?

2)Daca pun un intinzator din dezmembrari,cum il pot verifica inainte de a-l monta?

3)Am inteles ca intinzatoarele noi AM nu tin mult. Cei care ati montat noi,ce firma ati ales si cat va tinut?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) Nu.

2) Nu-ti recomand.

3) Asa e. Nici pe mine nu m-a tinut mult cel AM. Tot la oem am ajuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri,Cosmin.

Daca la prima intrebare raspunsul e nu,atunci care componenta e raspunzatoare de acel scartait?

Intre timp am demontat intinzatorul si l-am uns (vaselina ramasa era foarte putina,si era intarita). Cu aceasta ocazie am verificat rola intinzatorului,si frei-ul alternatorului. Ambele sunt in stare foarte buna si,cu toate acestea,tot mai scartaie putin.

Diferenta pe care am observat-o dupa ungerea intinzatorului,e ca acum il vad cum lucreaza. Cand e motorul rece,se vede cum oscileaza si preia socurile din curea. Dupa cateva minute de la pornirea motorului,intinzatorul oscileaza foarte putin,sau chiar deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!