Jump to content

Retrofit REAR CLIMATE CONTROL Passat B7 - New Passat2013 China


Mecatronic
 Share

Postare recomandată

Retrofit in curs de realizare, dupa inspiratie new Passat 2013 China (care de fapt e old Passat USA).

 

Modificarile apar la consola centrala spate, care are alta forma si are integrat un controler climatronic si incalzire scaune spate cu butoane push si nu potentiometre.

 

Functionalitate:

Cred ca ati vazut noile climatronice care se vehiculeaza pentru retrofit si care au buton REAR OFF sau LOCK in loc de butonul SYC (DUAL).

 

Functii:

-buton rotativ stanga (temperatura climatronic, functioneaza in paralel cu buton fata)-afisare ca la Passat B6-2009 si B7 pana in 2011, sau Golf 6.

-buton rotativ dreapta (ventilatie) -idem, LED-uri idem

- taste (foot left, right si AUTO

- incalzire scaune cu trei trepte pe buton push , avertizare pe LED.

 

In cazul in care se umbla la climate spate , se modifica valorile pe fata, de aceea exista buton REAR OFF. Se dezactiveaza automat  la dezaburire maxima.

 

Stimabilul "Florin" mi-a trimis poza asta la carcotela: "stii chestia asta?"post-3353-0-42639100-1384206736_thumb.jp

dupa care inca una:"da pe asta o stii??"post-3353-0-37137500-1384206803_thumb.jp

 

Am incercat sa ies din joc dar m-a prins flama ,fiind interesat de butoanele de incalzire spate.

Si asa am apelat la Alex si .....

 

dupa 2 saptamani am si eu niste poze, insa in cazul meu poze reale:

 

post-3353-0-10125500-1384206950_thumb.jp

post-3353-0-43952600-1384206962_thumb.jp

post-3353-0-43627000-1384206973_thumb.jp

post-3353-0-50267400-1384206980_thumb.jp

post-3353-0-61558600-1384206990_thumb.jp

post-3353-0-01076400-1384207006_thumb.jp

post-3353-0-89212800-1384207021_thumb.jp

post-3353-0-48383200-1384207032_thumb.jp

post-3353-0-92113200-1384207075_thumb.jp

post-3353-0-55732700-1384207091_thumb.jp

post-3353-0-37576300-1384207114_thumb.jp

post-3353-0-14764900-1384207129_thumb.jp

post-3353-0-59903100-1384207151_thumb.jp

post-3353-0-51952700-1384207159_thumb.jp

post-3353-0-63523300-1384207328_thumb.jp

post-3353-0-55510000-1384207339_thumb.jp

post-3353-0-83772600-1384207045_thumb.jp

 

Lucrurile se complica datorita schemei electrice, din poze se vede ca am "dibuit" alimentarile, functionarea pe LIN, (traiasca google si data sheet-urile de IC).

Intuit si output-urile pentru comanda incalzire scaune.

Desigur toate au debutat cu potrivirea mufei si pinilor aferenti. 

Din pacate google nu m-a ajutat cu shema sau o directionare. Am sapat ceva dar degeaba, se pare ca e prea noua aparitia!!

Incercat si elsa la toate variantele oficiale, din fericire se poate si ceva mai departe oficial dar se rezuma la o serie valida de Passat B7 china 2013 cu PR-urile respective. Momentan sunt blocat aici.

Cel mai grav, este daca avem un LIN slave dat de climatronic catre controler spate, deoarece pe conector A (T16h) sunt liberi pinii: 7,8,13,14 pe conector B (T16i) sunt liberi pinii:6,10,12,13,15,16 iar pe conectorul C (T20c) sunt liberi 12 si 16. Asta ar insemna echiparea pinilor si verificarea cu osciloscopul , mult timp pierdut pentru identificare.

Cred ca este exclus LIN-ul de pe BCM (cel direct pe rain sensor si wiper).

Exclus este si cel dintre module usi , precum si LIN-ul de pe convenience care face alarma, senzor ultrasonic, tilt, etc.

Singurul LIN viabil este de pe can gateway, cel care duce la ceas analogic si module sunroof, cu toate ca inclin sa cred ca este un slave de pe climatronic.

Marturie este poza cu climatronicul meu de la B7 (fara buton REAR) nu am apucat sa-l montez pe cel nou de proba!) si se vede ca exista optiune " rear control climate instaled"

post-3353-0-15386400-1384210247_thumb.jp

 

Puncte slabe: Passat-ul se transforma in CC, adica din 3 locuri spate in 2 locuri, spatiul dintre bancheta si consola se injumatateste.

Daca urca 3 persoane in spate sigur iti " rade" unul un picior in consola!!

Este nevoie de bucata de consola de Passat China ( am sa pun poza din elsa) -subansamblu.

 

Nota: in una din poze am pus modulul de comanda pe capacul de jos de la consola de B7 europa. Se vede ca se poate face custom fit rama , DAR BUTOANELE SUNT VULNERABILE LA A LUA "PICIOARE IN GURA" fiind foarte jos amplasate. Sigur voi face pentru demo si o rama custom fit dar dupa ce fac functional modulul.

Personal voi face capace laterale de aluminiu imbracate cu piele cu textura OEM ca si plasticul ( va fi mai OEM ca OEM-ul!!)

Cu toate ca grila de ventilatie este diferita se aseaza perfect, este folosita cred aceeasi tubulatura care vine din fata.Grila de ventilatie este in trend cu cele din fata.(mai putin iluminarea!!-economia!!)

Din poza atasata se vede ca sistemul de prindere superior este identic cu cel de la Passat B7.

 

 

Va tin la curent!!

Astept idei!! (Florine -Wake up!!)

 

Toate bune!

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscribed in eventualitatea in care ar putea fi transplantat la Golf! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina are un singur ventilator ce sufla aer, un singur radiator de cald-rece?

daca in fata vreau debit mic de aer, pe 20 grade si in spate aleg treapta de ventilatie maxima pe incalzire, ce se intampla? exista obturatoare automate pe traseu sa diminueze fluxul de aer in fata ? dar cu temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai,.... e prea dimineata.... :D

 

sa incercam.

 

Fizic - trebuie sa mai prelungim trimurile laterale la cotiera.

 

Conexiuni - eu am pus unitatea noua de climatronic 3AD 907 044 G - care are mult mai multe optiuni decat cea de Europa, la Long Coding - e plina - problema care apare este ca, pentru moment nu avem label-ul aferent, deci nu poti vedea optiunile de care dispui.

 

Am codat pentru comanda simpla, problema care e posibil sa apara, este codarea pentru unitatea spate - si implicit sa existe necesitea inlocuirii unitatii fata, cu una din gama 3AD 907 044 G

 

legat de LIN - asa cum am vb, nu are treaba cu cel de usi sau cel de la stergatoare, deci singurul care-l vad viabil este J533 - oricum, asta poti incerca - dar pune cealalata unitate de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am acolo kitul de fumatori (o scrumiera). Si desi nu e iesita in afara asa mult ca butoanele alea...deja ma enerveaza. Copiii mi-o iau la picioare practic de fiecare data cand urca in masina, de multe ori am gasit scrumiera pe jos...Ala chiar e un loc "sensibil", eu sincer as scoate scrumiera aia de acolo si as pune varianta cu priza de 12V, cu capac de plastic. Are cineva o poza cu priza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate imaginile de mai sus reprezinta :

 

partea spate cotiera B7- 2013 europa cu priza 12v VERSUS partea spate cotiera B7-china 2013 care are pregatire de priza  220 V (sau 12V)si controler clima!!

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant retrofit-ul asta. Il stiam si eu de la Alex si chiar mi-a suras ideea, dar ma indoiesc ca este posibil sa controlezi (sau sa existe) obturatoare electronice pentru partea din spate astfel incat sa controlezi ventilatie diferit de fata. La temperatura este clar ca nu ai cum deoarece nu exista al radiator de incalzire, si nici traseu separat de ventilatie pentru spate...

Totusi, da un aspect de hi-end partii din spate.

Intrebari:

1) Din cate observ, unitatea din spate preia design-ul unitatii de climatronic de pe modelele 2008+. Nu exista si un modul de climatronic din aceasta generatie care avea buton de REAR (de pe Sharan, parca)?

2) @Mechatronic -> La cat se ridica investitia, cu tot cu pernele de incalzire in scaune + transformator si priza de 230V, ai idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precizare:

Este foarte clar din descriere, ca pe spate este un controler care merge in paralel cu cel de fata, prioritate avand ultimul actionat.

De aceea exista REAR OFF pentru ca cei din spate sa nu afecteze ( sau sa-i enerveze?!?) reglajele de fata.

In cazul in care se face dezaburire maxima se activeaza REAR OFF automat pentru a avea efectul scontat.

Daca pe fata este recomandat maxim un dezechilibru de temperatura intre cele 2 zone de 5 grade, in cazul actionarii din spate se va stabiliza in toata masina temp setata din spate.

Nu exista voleti , canale de aer suplimentare, actuatoare, am spus clar ca daca respectam unghiul constructiv al capacului de china, grila de ventilatie este perfecta pe tubulatura, deci nu suntem in PHAETON, ci in Passat!!

Interesante pentru mine au fost butoanele de incalzire scaune . Cele doua butoane , temp si debit ventilatie, mai mult cred ca enerveaza dar fiind facute in finisaj 3Q7, vorba colegului lambda dryver, este high-end.

@ lambda_dryver

Pentru incalzire spate se foloseste un kit identic ca cel de fata ( la Alex , 1600 lei- climatronic fata cu Rear Off, rezistente scaun-4 buc.,modul dual, cablaje ).

Priza 220v tot la Alex, 250lei, cred?! ( cauta in retrofit shop la el).

Consola nu pot sa precizez care va fi pretul de vanzare, deoarece am facut o lichidare de stoc Rockford Fosgate si Lighting Audio si am compensat cate ceva cu Alex. Pretul special pentru mine a fost de 150 dolari , rama + climatronic, repet din precizarile lui a fost pret de achizitie, cel mai bine dupe ce finalizam si testam vorbesti cu el.

Ar trebui sa testez dupa B7 cu BCM si pe B6, CC cu bornetz sa nu avem surprize.

Se lucreaza la capacele laterale , am renuntat la ideea de a aduce si partea centrala a cotierei, de fapt nu am gasit-o si pe net , climatronicul de spate este 45 dolari, deci plasticul de spate cu grila de ventilatie a fost 100 dolari. Cred ca e cam mult, nu ma dau in vant sa fac neaparat pe masina mea acest retrofit, ci sa prezint clientilor ceva mai nou in retrofit pe B6,7 si CC.

O alta varianta de componente de spate ( fata) ar fi:

Set incalzire rezistente carbon Keetec CSH1 ( 2 buc.)

Set cablaje scaun de la PassatB6, Octavia2, Golf5,6, etc cu modul dual si achizitie cateva carcase si pini OEM, sau cablaje de Golf 5 varianta cu modul pe fiecare scaun.

Nu conteaza , comanda este analogica asa ca orice gasesti este bun. Ma poti contacta pentru detalii daca gasesti la dezmembrari pentru a te consilia.

Se pot face pentru spate si cablaje custom, este mai elegant, cele de fata trebuie oricum dezmembrate pentru a face ceva in tonul OEM (eliminam airbag, reglaj lombar, senzor presiune, centura , etc.)

Voi prezenta un set de custom saptamana viitoare.

Toate bune!

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
  • 5 weeks later...

Consola spate pentru REAR CLIMATE CONTROL -Passat B6/ CC/ B7 (custom mecatronic)

 

post-3353-0-11178300-1416608246_thumb.jppost-3353-0-30626300-1416608260_thumb.jppost-3353-0-68346600-1416608289_thumb.jppost-3353-0-04164100-1416608308_thumb.jppost-3353-0-59261800-1416608318_thumb.jp

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
ovidio2_materassi

Buna ziua domnilor. Nu stiu daca postez bine aici dar in caz contrar rog pe cei competenti sa-mi mute post-ul. Problema mea: am descoperit azi k nu-mi mai functioneaza deloc ventilatorul de la clima. Nici butonul de dezaburire a parbrizului ... Deci clima e aprinsa, pot selecta temperaturile dorite, doar k ventilatorul nu mai functioneaza. O fi ars motorasul? Vreo poza cu pozitionarea acestuia la masina din semnatura? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut...sunt curios daca proiectul colegului Mecatronic s-a finalizat cu succes...oricum jos palaria pentru toata lucrarea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Finalizat acum 1 an,......, in 2013 era restrictionat accesul dealerilor EU pe configurari China, in vara 2014 , m-a ajutat un amic de pe after sales din Viena cu pdf -uri de China pentru scheme.

Cea de a 2-a postare de pe youtube s-a deteriorat, nu stiu din ce motiv, dar si prima este edificatoare!

Le gasesti mai sus!

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Se poate sa ma ajuti si pe mine cu niste diagrame a modulului de pe spate...

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
  • 1 month later...

@Nokia1101

cum ai reusit ? 

Poti sa faci cateva poze ? 

si eventual si codul de la Climatronic din fata ? 

Ma intereseaza si pe maine, dar eu am incalzire auxiliara si nu am gasit codul la climatronic pe 3 zone si incalzire auxiliara.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit codul la un Sharan

7n0907044bb, dar nu sunt sigur ca se poate face retorifit pe asta

 

Modificat de sutit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!