Jump to content

Joc arbore cotit ..va rog un sfat..


c33zar
 Share

Postare recomandată

Am cumparat un T4 2.5 ACV , destul de mesterit ..

Ultima gaselnita... fulia de la arborele cotit stricata ( era piscat cauciucul ) .

Am schimbat fulia cu una noua si parea ca si aceasta este descentrata .

La un alt service ,au dat-o jos , si au constatat ca este joc intre acel pinion de la distributie si axul arborelui cotit .

M-au sfatuit sa cumpar un alt arbore + pinion .. sa incercam poate.. nu mai vibreaza fulia .

Nu ma prea incanta idee ca nu stiu exact daca e fulia ... sau din cauza acelui joc..

 

Stie cineva daca e normal acel joc dintre pinion si arbore ?

Ce ar trebui schimbat ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

In nici un caz nu e normal jocul descris de tine, pinionul de la arbore are pana cumva?

Daca da si cred ca mai mult ca sigur dupa ce descrii tu acolo, poti sa dai jos vibrochenul(sau se poate face si pe masina daca gasesti omul potrivit), cumperi un pinion fara pana( ca in poza )mergi la un strungar sa-ti rectifice capul la vilbrochen pentru pinionul respectiv sau schimbi vibrochenul cu totul cu unul care are deja capul in forma de D.

post-27759-0-58038500-1384172861_thumb.j

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pinionul are un pinten incorporat.. sa ii zicem .

Am gasit acel pinten mancat . In arbore nu e mancat , nu este joc .

Acu se lucra... schimb pinion / distributie / fulie arbore . Speram ca totul sa se rezolve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am  mai vazut candva  problema asta  ....  si  acv  nu era chiar acv  ... avea vilbrochen si pompa de ulei  de audi  ( pompa de ulei de audi  e mai subtire  )  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nefericire jocul acela o sa reapara in timp, eu am schimbat motorul cu totul din cauza problemei.

Jocul ala reapare din cauza intinzatorului de la alternator care forteaza pinionul iar daca masina are aer conditionat recidiveaza si mai rapid fiind fortat mai mult si de compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai , cand o sa reapara , o sa schimb iarasi pinionul si fulia de la arbore , nu ??

 

Da , masina are AC .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia nu o sa se mai duca asa repede, la mine in 2000km dupa ce am schimbat fulia si pinionul a reaparut jocul, pana aia de la pinionul nou a cedat, s-a rupt surubul si mi-a sarit in mers distributia bubuind motorul...

La vremea respectiva nu stiam cum sa rezolv problema iar mecanicii pe unde am ajuns imi ziceau sa schimb vibrochenul asta pana sa cedeze motorul.

In locul tau as pune pinion fara pana si as rectifica capul vibrochenului dupa noua forma. Asa sigur nu o sa mai ai nici o problema vreodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niku_nd4spd cred ca grewsesti motorarele

la 2.5 tdi sau 2.4 d care sunt similare motoarele, fulia din exterior pe care sunt curelele  de anexe. este prinsa cu un surub mare de arborele cotit, direct, iar fulia pe care este cureau de distrivutie este prinsa cu 4 suruburi care se strang fata de fulia astalanta,

c33zar, cred ca mecanici care au dat jos fulia nu s/au uitat bine, deoarece cand demontezi fulia din exterior de anexe, fulia de distributie e libera si o poti demonta.

 

In nici un caz seamana distributia de la 1.9 td 1z afn ahu alh sau oricare altu cu cea de la acv!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu confund nici un motor, am pus poza de la motoarele de 1.9 pentru ca mi-a fost la indemana. Eu am povestit patania mea si stiu inca 3 cazuri care au patit la fel ca mine, 2 motoare 1.9td care au fost refacute complet si li s-au pus vibrochene de tdi si un 2.4d (acelasi cu cel de pe t4) de pe un volvo 244 la care s-a schimbat chiulasa.

La 2.4 si 2.5 principul de functionare este similar si anume pinionul minune care angreneaza distributia are pana, stiu ca prinderea lui este fix invers fata de 1.9 unde pinionul se prinde intr-un surub de vilbrochen si apoi fulia in 4 suruburi de pinion.

Mai pun o poza si cu pinionul de la 2.5 unde se vede foarte clar si pana ca sa nu mai existe confuzii.

Nu stiu sigur daca la motoarele de 2.5 au facut aceasi corectie ca la cele de 1.9 desi ar trebui din moment ce a fost o problema generala in anii '90.

post-27759-0-31172400-1384333664_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar , acesta este pinionul de 2.5 , si are acea pana .

La mine parea ca parca s-a desfacut acel surub mare care tine presata fulia si pinionul de arbore , iar pinionul a iesit nitel inafara , si s-a mancat doar capatul panei . Oricum , pericolul de a strica motorul era f mare .

 

Acu am schimbat pinionul cu unul nou , am strans bine acel surub mare si am pus pasta autoblocanta . Nu are nici cel mai joc  , si sta f bine presat .

 

Sunt multe T4 pe strazi  , de 2.5 ... o sa mai intreb colegii daca au mai auzit de acesta probl .

Oricum , la mine cred ca problema a venit de la acel surub din mijloc , care cred ca s-a desfacut ... alta explicatie nu vad..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu la fel, s-a slabit surubul dupa ce il stransesem insuficient cu un an in urma. Retine ca in carte scrie ca trebuie strans cu 160Nm+180 grade. Adica trebuie obligatoriu acel brat (cumparat sau facut) care sa tina contra de fulie cand strangi. Eu am avut parghie de un metru si am tras 3 oameni odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai m-am intors dintr-un drum de 3500km . Pana acum nu s-a intamplat nimic . O sa mai dau roata jos inca o data si o sa vad daca s-a slabit ( te referi la surubul acela mare , care trece prin fulie si prin pinion , nu ?  ) , si o sa il strang si mai tara cu o teava ceva...

Nu prea am idee ce inseamna cei 160Nm+180 grade .. :( .

 

 

A avut cineva vreodata vreoun cap de planetara dinspre cutie pe duca ? Poate sa imi spuna cum se comporta masina ?

 

Mie imi vibreaza in mers .. continuu ... si .. destul de tare la accelerari bruste . Suspectez un cap de planetara dinspre cutie.. stiu ca are putin joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

160Nm+180 de grade inseamna in primul rand sa ai o cheie dinamometrica. In al doilea rand iti trebuie acea cheie speciala cu care sa tii fulia cat timp o strangi cu o tubulara. Daca vrei sa respecti specificatiile de mai sus nu ai alta varianta. Dar sunt destui "priceputi" pe la noi care o sa-ti ofere o solutie mai simpla, cu surubelnite prin volant, ciocane, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti vibreaza vezi sa nu fie rulmentul de pe intermediara

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie ca 160Nm+180 de grade  e doar pentru surub nou! In kiturile originale de distributie este si surub nou pentru capul arborelui cotit. Teroetic ar trebui pus surub nou de fiecare data...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, surubul nou e vreo 30 lei, deci ar trebui schimbat. Eu am schimbat recent cureaua si nu am mai inlocuit surubul, dar nici nu am reusit sa mai fac intreaga jumatate de tura de dupa 160Nm. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul este pus nou .. am pus pasta autoblocatbta .. si am strans cat am putut de tare . O sa ma tot uit la el  ... dar sper sa nu se desfaca .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ati dau uun sfat de mecanic care a rezolvat aceasta problema ,si sa nu mai ai dureri de cap pe viitor si un sunet al motorului de nuti vine sa crezi (binenteles dupa multe ore si zile de documentare)acum ca ai reparat defectul si toate par ok SCHIMBA FULIE ALTERNATOR CU UNA CU CLICHET CA LA MOTORUL PD.si ai scapat de probleme. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune te rog mai multe detalii ca si eu am o vibratie careia nu-i dau de cap (eventual un cod VW al fuliei pe care o recomanzi). Se simte in toata caroseria, in scaun, schimbator, volan, si la relanti si in mers. Senzatia este a unui motor care se atinge de caroserie sau are tampoane care nu lucreaza. Am schimbat suportul dreapta motor si cel de jos si degeaba. M-am uitat si la volant   ambreiajului, are max 1cm joc cand invarti o roata si e in viteza. O sa scot cureaua pentru accesorii sa vad daca dispare vibratia, sa izolez sursa, daca e cum zici tu, pe la alternator sau alte periferice.

Modificat de misumat1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misumat1 sa ne spui de la ce a fost vibratia... daca rezolvi ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos azi cureaua si vibratia e tot acolo, asa ca alternatorul, clima, servodirectia..... nu sunt vinovate. Pana la urma tot la celebrul volant de 20 de milioane o sa ajung...

Modificat de misumat1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai vreoun tampon motor defect ... ( vezi ala din stanga masinii , mare , care sustine cutia ) .

Volantul ... la acest model.. cand e pe duca , face ca relantiu` sa oscileze ... si totodata .. batai in pedala de ambreiaj ..

 

Daca nu ai aceste simptome ,ia-te de altceva.. nu schimba volantul ca arunci banii degeaba .


Vezi sa nu fie de la prinderea tobei pe motor ( clemele alea slabite ) . La mine faceau galagie , vibrau ... au trebuit repozitionate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tamponul din stanga am ezitat sa-l schimb ca e vreo 6 milioane cel mai ieftin, cu tot cu suportul ala. In schimb l-am desfacut din cele doua suruburi de sus (cu care se tine de caroserie) si am tras de el, parea solid, fara jocuri. Totusi, din tamponul hidraulic iese un mic brat cu o bucsa in cap, bucsa ce era cam rupta (interiorul si exteriorul se miscau una fata de alta). Nu prea mi-e clar ce anume face acel mic brat. Cu v o l a n t a (dintr-un motiv care imi scapa, filtrele ciudate ale acestui forum nu ma lasa sa scriu femininul de la volant) nu ma grabesc ca oricum nu am banii astia disponibili, oricat de urat ar face masina. O sa verific prinderea evacuarii de galerie, cu cele 2 cleme, dar cat am umblat pe sub ea nu se auzeau gaze iesind aiurea pe acolo si nici tevile+tobele nu aveau scurgeri sau atingeri de sasiu (chiar azi am tras de ele). Cred ca ar trebui sa merg si pe ideea unor probleme de amestec, injectoare, etc. Avansul pare bun dupa ultimul schimb de curele, pe calculator apare bine acel grafic, adica linia galbena sta intre cele rosie si albastra. Totusi, intr-un tabel de acolo, care arata in 2 locuri valoarea avansului (gen 3 BTDC), in una din acele casute imi scria ba EARLY ba LATE, adica valoarea aia varia foarte mult intre cele 2 extreme. Nu stiu care e explicatia. Masina merge bine, trage, nu scoate fum, etc.  

Modificat de misumat1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ai un tampon sub cutie , e ca un brat lung si arcuit , cu bucse la ambele capete . Daca una dintre acele bucse este rupta , atunci este posibil sa atinga cutia in acel brat metalic .

O poza cu bratul ..

http://www.epiesa.ro/galerie_2013.php?dir=25&poza=2039823.jpg

 

Asa imi arata si mie la casutele alea .. EARLY , LATE ... iar avansul este bun . La fel , masina merge bine .

De volant nu cred ca are rost sa te iei ..

 

Cat despre tampoanele de la motor ... nu vad de ce le-as schimba , decat daca sunt rupte cauciucurile ... alt motiv.. nu vad ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si tamponul din dreapta si suportul de jos de care zici tu. De fapt doar bucsa mai mare a bratului. Si, oricum, nu am sunete de lovituri, pacanituri, etc, in nici o situatie (demaraj, frana de motor, curbe, etc).

Modificat de misumat1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!