Jump to content

Probleme directie dupa accident


roti_cosmin
 Share

Postare recomandată

Salut!  am si eu o problema pe partea de directie ....am avut de curand  un accident fiind lovit in partea stanga si aruncat intr-o alta masina mi s-a strambat bratul inferior dinspre spate la roata din dreapta , roata fiind data in spate chiar mi-a frecat aparatoarea de noroi smulgand-o din prinderi si cum privesti din fata  cu volanu drept are o deschizatura de sa zicem 30 grade. M-am gandit ca  problema este  numai  bratul inferior dar schimband ambele brate inferioare + telescop  tot asa imi sta. Am facut o tura cu masina si mi se aprinde la bord ABS si ESP-ul. Atasez si niste poze ....Spuneti-mi va rog daca stiti sau ati mai intalnit care ar mai fi cauza sau ce alte cauze  de sta roata asa?

post-78389-0-01234100-1383753105_thumb.j

post-78389-0-10522400-1383753153_thumb.j

post-78389-0-87418100-1383753166_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa-ti unghiul la masina sterge erorile si dupa aia mai vezi ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine o sa merg sa fac unghiul , dar sunt convins ca nu este numai de acolo....cand am schimbat capetii de bara  am numarat filetele  si le-am pus la fel cu acelasi nr  si pe stanga si pe dreapta ..doar ca pe dreapta tot  sta spre exterior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...sa zici merci daca scapi numai cu unghiul facut...sa nu ai nevoie de cal de indreptat caroserie si apropo simpla demontare / montare a elementelor de directie necesita a fi facut unghi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce ai schimbat ambele brate inferioare, a mai venit un pic roata in fata ?

daca da, dar totusi nu e la "locul ei" e foarte probabil sa fie stramb sau miscat cadrul ala pe care se prind bratele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima vedere mai exista o piesa stramba (cel putin una). Cauta nesimetrii intre stanga si dreapta. Masoara si lungimea bieletelor care ies din caseta de directie cu volanul pe drept. Si da, poate fi stramb calandru. Nu pleca  cu masina pana nu stau rotile pe drept  macar la ochi.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa schimbarea bratelor inferioare roata a venit in fata  , este la fel ca si pe stanga distanta intre roata si caroserie ...nu am masurat doar asa ochiometric

calandrul vrea sa fie partea din fata? ....nu este stramb , roata a lovit pragul unei Toyota Land Cruiser ...nu este lovitura din fata doar lateral , aripa a fost sifonata ,in schimb bara de protectie sau suportul  acela din plastic unde vine farul  si prinderea aripii spre fata nu are  absolut nimic., ma gandesc ca daca era sa fie stramb trebuia sa fie rupt pe partea dreapta iar capota sa fie deplasata sa nu se mai inchida cum trebuie ,, la fel si usile se inchid la fel ca si inainte nu sunt afecati stalpii...

post-78389-0-96036200-1383774945_thumb.j

post-78389-0-16074700-1383775031_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Floro ....cadrul acela unde vin bratele nu este deplasat nici macar lacasul acela unde vine bratul inferior indoit , ma refer la margini nu sunt strambe...

sa nu fie problema la bieletele acelea de directie cum spune mitica!! nu stiu cum as putea sa le masor , parca in dreapta este mai lunga decat in stanga   cel putin asa mi s-a parut mansonul acela de le imbraca  ceva mai lung in dreapta

post-78389-0-02886200-1383776371_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sa inteleg ca problema ta e ca nu sunt rotile paralele sau ca nu au aceeasi distanta intre prag si roata ?

am modificat o poza a ta 

post-104305-0-58577000-1383777944_thumb.

 

daca nu sunt rotile paralele, atunci desfa capul de bara de pe fuzeta, desfileteazal de tot si da si burduful de la bieleta de directie jos , sa nu fie aia stramba . pentru a desface bieleta din caseta iti trebuie o cheie speciala .

 

pentru a fi sigur de  cadrul ala de dedesubt mai bine o ridici si te uiti la suruburile cu care se prinde cadrul de caroserie, sau masori distanta intre centrul rotilor fata-spate pe ambele parti . trebuie sa fie egala .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am bagat sub masina si bucsa prinderea jugului sau puntii nu stiu exact cum ii spune la bratul inferior dreapta spate, cel care a fost indoit este deplasata spre interiorul masinii cam 3mm ....am masurat si distanta dintre centrele rotilor pe dreapta 69cm iar pe stanga 72 cm

post-78389-0-88461900-1383806598_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspenzi masina de ambele parti, dai rotile jos si poti face masuratori exacte. Cadrul de mai sus se numeste calandru. Daca este indoit se schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai poti incerca sa slabesti doar 1-2 filete, suruburile de prindere ale "calandrei" pe sasiu (1 -partea anterioara si 3 -posterioare, pe fiecare parte) si vezi daca-si revine la pozitia initiala . daca nu, e de schimbat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am slabit   3 suruburi , cel care este cu  bucsa si 2 laterale ....dar nu revine!!  singura solutie ar fi sa-l inlocuiesc cu unul second nu stiu daca se poate indrepta ....este bagat si spre suportul acela de la cutie, atasez poze cu diferenta intre stanga si dreapta....


aici am incercuit si bucsa deplasata   se vede portiunea aceea curata ,este exact pe partea unde vine prinderea la brat , nu este deplasata foarte mult ...dar se pare ca influenteaza foarte mult asezarea rotii!! . ..chiar nu am observat-o decat cu masina pe groapa  , altfel nu ma mai chinuiam sa mai curat pe alocuri calandrul de rugina :D

post-78389-0-99610800-1383839488_thumb.j

post-78389-0-37446400-1383839555_thumb.j

post-78389-0-99170800-1383839571_thumb.j

post-78389-0-10564200-1383840209_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate ai de tras pentru un idiot, singura ta "vina" fiind faptul ca te aflai la locul nepotrivit in momentul nepotrivit...

 

Inlocuieste calandrul ala, nu cred ca e asa scump la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da Cosmin, putin spus idiot!! ...bine ca nu au fost persoane prin preajma ca masina nu a mai fost de controlat si a venit si pe nepregatite...

azi o sa merg cu ea si la service pt o constare mai amanuntita la directie cu toate ca nu cred ca o sa-mi spuna mai mult decat ceea ce am observat eu si m-au sfatuit si colegii de pe forum carora le multumesc pentru  raspunsuri!!

o sa ma interesez de calandru sa vad daca gasesc in oras ca asa de comandat prin curierat nu stiu cat renteaza, este voluminos si greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!  in sfarsit dupa aproape 2 luni am reusit  acum inainte de sarbatori sa termin cu reparatiile survenite in urma accidentului :)...am facut testul computerizat pentru unghiul de fuga si mi-a esti OK, ca si impresii de final pot sa zic ca sunt multumit, a iesit totul bine!!
pana la urma problema  care am avut-o la roata din cauza loviturii s-a datorat fuzetei nu jugului sau calandrului schimbat, probabil ca era mai bine sa-l fi lasat pe cel de pe masina, chiar te chiunui putin mai ales daca nu ai experienta ,facand si lucrul acesta pentru prima data m-am pus intr-o sambata de pe la 2 dupamasa si  duminica pe la 8 dimineata am terminat :D, deplasarea aceea de 3 mm nu cred ca influenta asa de mult pozitia rotii...oricum  spre surprinderea mea stiind ca fuzeta este  din fonta trebuia sa  se crape dar nici urma de crapaturi.. a fost indoita!!
la schimbarea fuzetei a trebuit sa inlocuiesc si senzorul ABS , pe al meu nu am reusit deloc sa-l scot intreg, asa ca l-am spart , daca cumva schimbati senzorul aveti grija cum il bagati inapoi ....eu l-am pus la distanta fata de coroana ABS si tot imi aparea la bord ABS-ul si ESP -ul iar cand porneam de pe loc dupa 200m  pana sa imi apara pictogramele in bord imi tremura  pedala de frana si facea  un zgomot gen hrong, hrong la calcare...dupa ce am apropiat senzorul au disparut pictogramele de la bord la fel si sunetul acela...apoi am facut si un test cu diagnoza pentru stergerea erorilor
in urma testului mi-au aparut si alte erori care nu au putut fi sterse  , atasez si niste poze.. cine  are idee si stie despre ce este vorba in acele coduri il rog sa-mi spuna si mie daca este ceva grav sa nu-mi mai fac griji...
VA urez sarbatori fericite si drumuri bune , numai bine!!!

post-78389-0-73294600-1388340591_thumb.j

post-78389-0-26190300-1388340601_thumb.j

post-78389-0-51750500-1388340610_thumb.j

post-78389-0-14432400-1388340618_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!