Jump to content

Audi A3 Sportback 2.0TFSI


golfix

Postare recomandată

s-au efectuat teste, se pare ca benzina alimentata ca petrom99 a fost 95. am facut plin cu omv100 si a mers perfect :)

Link către comentariu

Urmeaza ca in martie sa intre la revizia de primavara: bucse bascula pline, model audi TT, ca si upgrade , flanse amortizoare noi, o verificare tren rulare, punem rotile de vara si binenteles o noua geometrie.

In ianuarie am facut revizia de ulei si filtre si am pus tampoane motor noi, OEM( nu cred ca as fi suportat vibratii in plus de la tampoanele motor intarite).

Link către comentariu

Cred ca ai facut alegerea corecta cu tampoanele de motor. Sunt si utilizatori care spun ca nu se simt mega vibratii in plus cu tampoane mai rigide, insa in cazul meu nu a fost asa. :)

Sunt curios daca ai sa simti ceva disconfort cu bucse pline la bratele fata, intrucat am si eu aceasta modificare. Banuiesc ca sti ca este si varianta sa inlocuiesti doar partea din cauciuc (exista un topic pe forum despre asta).

Link către comentariu

Doar partea de cauciuc am luat, le voi introduce in bratele mele la presa. :icon_thumleft:

Link către comentariu

Am schimbat eu bucșele (doar bucșa plina fara carcasa) săptămână trecut și mașina de simte mai rigida. Operațiunea in sine nu ii complicata. 

Eu am întâmpinat probleme cu un șurub de prindere pe partea dreapta deoarece s-a rupt la demontarea bucșei.....si am fost nevoit să remediez problema. 

Link către comentariu
On ‎2‎/‎27‎/‎2017 at 1:12 PM, snack said:

Am schimbat eu bucșele (doar bucșa plina fara carcasa) săptămână trecut și mașina de simte mai rigida. Operațiunea in sine nu ii complicata. 

Eu am întâmpinat probleme cu un șurub de prindere pe partea dreapta deoarece s-a rupt la demontarea bucșei.....si am fost nevoit să remediez problema. 

Trebuie dat bratul jos pentru a monta si demonta bucsa? sau dai jos doar cele 3 suruburi si reusesti sa o scoti fara sa mai dai bratul jos?

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
Ionescu George

Masina a ajuns la mine, o sa vad care sunt regulile forumului, daca deschid un nou thread sau pot ca continui aici.

Link către comentariu
Ionescu George

Pana acum sunt multumit de masina. Ramane sa centralizez informatiile din thread, cele primite de la golfix, cele notate in cartea service, ca sa stiu cum imi planific reviziile si verificarile mai mari. Cred ca cea mai mare problema in clipa asta pentru mine o reprezinta ambreiajul si mai exact volant cu masa simpla cred, e relativ greoaie de apasat pedala si cupleaza pe la jumatatea cursei, brusc, ferm, trebuie sa fii precis cu ambreiajul la plecarea de pe loc pentru o plecare lina, confortabila. Cred totusi ca ma voi acomoda, pe motocicleta la inceput mi-a fost mult mai dificil cu ambreiajul, dar am deprins smecheria in timp. Oricum se simte ca nu ii place traficul, nu cred ca e o supriza pentru nimeni presupun. Poate fi daily driver, dar in orele de haos in Bucuresti as prefera sa fac orice altceva decat sa fiu la volanul acestei masini prea des.

Cum zicea golfix mai sus, trebuie sa schimb flansele amortizoarelor pe fata, bucsele inca nu stiu daca e nevoie, am inteles ca el le luase ca upgrade, mai ramane o bieleta antiruliu conform spuselor lui si o verificare de mecanica. Inca nu sunt 100% convins ca o sa raman cu arcurile Eibach Sportline, ma gandesc sa fac downgrade la Eibach Pro-kit, sa o inalt si sa se mai inmoaie putin. De asemenea cochetez cu ideea de jante de 17" pentru vara, cu cauciucuri ceva mai sticky, mai ales ca ma bate gandul sa dau pe la Motorpark Adancata. Nu sunt obisnuit sa conduc masini asa joase, cu jante pe 18", momentan am o mica teama, chiar daca sunt foarte atent si sunt relativ obisnuit cu ceva putere, am condus 1.8T 20V cu soft agresiv, arcuri Eibach pro-kit si jante pe 16" cateva mii de km, iar de condus, conduc de 10 ani, nu am sute de mii de km, dar imi place sa cred ca condus decent si sunt destul de atent cu masina. Mai ramane sa pun km la bord, poate ma razgandesc in privinta arcurilor si/sau a rotilor. Pareri?

 

P.S. Momentan merg cu setari 1 0 0, asa l-am rugat pe golfix sa mi-o lase, sa ma obisnuiesc cu feeling-ul ei, dupa o sa incep sa cresc progresiv puterea. Presupun ca nu ii fac rau masinii cu aceste setari, mai ales ca am bagat benzina de 100.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Cu downgrade-urile astea eu zic ca il faci sleeper 100%.. Totul tine de tine, ce vrei tu de la masina, cat de mult conteaza aspectul exterior etc. Gusturile difera de la om la om. Eu unul i-as pune o reglabila si jante pe 19. Dar asta e filmul meu. :D Parerea mea e sa nu umblii la suspensii si jante cel putin acuma. Mergi asa macar juma de an sa vezi cum te descurci cu ea in setup-ul asta si daca tu consideri ca e necesar atunci poti sa treci la eibach pro kit si jante mai mici. 

In rest, te felicit pentru noua jucarie. E ce trebuie! :) 

Link către comentariu
Ionescu George

Iti dai seama ca si mie mi-ar placea cu 19" si mai lasata, dar drumurile din Romania si dorinta de a tine mecanica in stare buna nu mi se pare ca se impaca, plus ca vreau cauciucuri sticky, iar unele pe 19" costa foarte mult. Momentan ramane exact asa, sa vad cum ma impac cu ea dupa cateva mii de km si dupa ce mai asfalteaza craterele din asfalt aparute iarna asta. Prea sleeper nu are sens sa o fac, pentru ca are totusi o herghelie de cai si e doar FWD din pacate. Am uitat sa mentionez, parca parca franele sunt o idee mai slabe decat ma asteptam(nu ma refer la franare de la viteze mari), ramane sa le incerc in mai multe situatii, poate doar mi s-a parut.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

George , ma suni daca vinzi rotile :) 

Ti-am zis si pe facebook.....ai luat super masina....acum ca la moto , o perioada de acomodare:D

 

Link către comentariu

ai luat o super masina ! s-o stapanesti sanatos. Parerea mea este sa stai potolit si s-o lasi asa, in jumatate de an te acomodezi... daca nu si nu, le schimbi, dupa cum spunea si Emilian :) Daca vreodata vrei sa vinzi jantele, astept mesaj :)) pana atunci, bucura-te de cp care ii are 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
Ionescu George

Am inceput sa ma acomodez mult mai bine cu ambreiajul, dar inca nu am fost curios sa incerc o pleacare de pe loc rapida. Ambreiajului nu ii plac pornirile in rampa cu spatele, va trebui sa traiesc cu asta, e totusi SRE Stage 2.

Am trecut de la setarile 1 0 0 ale softului la 5 6 9 cu ajutorul SPS-ului. Sincer sa fiu am mers incet cu 1 0 0, nu-mi dau seama clar de diferenta dintre setari, dar acum ca am calcat-o putin cu a 2-a, a 3-a si a 4-a pot sa spun ca sunt multumit de cum trage, nu e nevoie sa fie dusa pe rosu(nici nu cred ca am sarit vreodata de 6000) ca sa fie fun, sunt perfect multumit sa schimb la 4-5000rpm. Consumul e bun zic eu, mai ales dupa ce se incalzeste motorul. Consumul, cum spuneau si altii, e mult mai rau influentat de statul la semafoare decat de stilul de mers. Momentan am vreo 450km de cand am luat-o asa ca inca nu pot sa spun clar cat consuma. Am scos in jur de 13,5 in Pitesti in trafic mediu, pe distante scurte, pe racoare, conditii in care scoteam ~12 cu Clio 3 1.6 16v, dar trebuie tinut cont ca ii dau sa pape benzina OMV 100. In afara consumul pana la 110 e comparabil cu Clio, poate putin mai mare, dupa 110 e sub Clio. Pitesti-Vidraru cu 1 pasager, setari 5 6 9, AC si cateva accelerari mi-a consumat pana la 8,5L/100km.

La presiunea in roti inca n-am umblat, o sa incerc sa jonglez putin de acolo, sa vad cum se modifica confortul si aderenta. Inca cochetez cu ideea anvelopelor de 17", sa iau ceva putin mai aderent decat Nexen N8000 pe care le am acum, poate Federal 595 RS-R, dar mi-e teama fix de peretele dur.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Consumul este cel normal chiar si pt un 2.0tfsi stoc. Iti pot confirma ca 14% imi consuma si stoc 2.0tfsi pe o greutate mai mica a caroseriei.

Ti-am spus de cand ai luat masina, daca urmaresti consumuri scazute nu e alegerea potrivita, nu e o masina cu care sa mergi la economie,insa, daca ai nevoie, poti sa scoti consumuri foarte bune la mers incet si legal :) 

Spor pe mai departe, si apropo de jante, nu ii sta bine deloc cu 17" :)) 

Link către comentariu
Ionescu George

Consumul nu e ceva de speriat, mai ales ca nu dieselurile sunt referinta mea in materie de consum. Totusi trebuie tinut cont ca masina merge cu benzina de 100 iar costurile cresc si din cauza asta. Cel putin eu nu merg tare prea des cum considera unii ca trebuie condusa o masina de putere mare. Nu am luat-o pentru consum mic, dar nici pentru mers cu viteze stupide, mai ales prin oras. Pe firul gandirii asteia cei cu masini exotice si motociclete sport ar insemna sa decoleze intre semafoare. La mers normal schimb la ~3000rpm.

 

Da, o sa arate ceva mai banal cu 17" , dar cand o calc FWD isi spune cuvantul, mai ales pe curbe, asa ca prefer niste 17" mai aderente si confort mai bun in detrimentul look-ului. 18" mi-ar fi convenit daca aveam macar 235-245, dar cum sunt identice si pe 17" si pe 18" nu ma incanta. Jantele le vad oricum doar cand ma urc in masina.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
  • 4 weeks later...
Ionescu George

Momentan o sa schimb arcurile cu Pro Kit sa o ridic un pic si sa castig putin la confort iar daca nu o sa fie suficient confortul adus, o sa trec la R17. Dilema mea este urmatoarea: masina are sarcina admisa pe puntea spate 1000kg si fata 1080kg iar Eibach ofera doua variante de Pro-kit, pentru diferite sarcini. Ambele au aceeasi sarcina pe puntea spate, e identica cu cea de la Sportline (1005kg), iar pe fata Sportline are 1130kg, Prokit are varianta 1065kg sau 1155kg care intuiesc ca e pentru cele cu DSG in special. Personal nu merg cu masina plina cu 5 oameni si bagaje full, nici remorci nu o sa trag, e usurata un pic masina din cauza evacuarii si a volantei oricum, deci ma gandesc ca as putea lua varianta de 1065kg. Ma gandesc ca or sa fie si putin mai moi cele de 1065kg fata de cele de 1155kg. Ce parere aveti?

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Ai bagat pe motorizarea ta? S-ar putea sa fie diferenta pe fata intre diesel(mai greu) si benzina. 

Link către comentariu
Ionescu George

Sarcinile maxime pentru masina le-am luat din carte. In rest, codurile Eibach sunt pentru motorizarea mea. Din pacate nu se specifica nicaieri daca nu cumva una e pentru manuala si cealalta pentru DSG. Masina mea nu e full de optionale, deci ma gandesc ca greutatea ar fi in partea de jos a spectrului, deci ar trebui sa fie safe cu cele de 1065kg pe fata, nu? Repet, nu merg cu masina plina niciodata. poate 1-2 pasageri, sau 3 pe distante scurte si nu cu portbagajul full. Nu vreau totusi nici sa le iau pe cele de 1065kg si masina sa stea prea aplecata in bot, practic sa aiba drop mare si sa risc sa atinga, desi nu atinge ea cu Sportline, dar astea tin pana la 1130kg. Pe de alta parte la Prokit de 1155kg mi-e sa nu fie prea dura si sa stea foarte sus.

 

P.S. Din ce vad Prokit de 1155kg depasesc sarcina maxima admisa chiar si la 3.2L V6 quattro(1130kg) si 2.0TDI 170cp Quattro(1110kg), iar aceste masimi sunt considerabil mai grele decat masina mea(conform manualului). Deci ar trebui sa fie adecvate cele de 1065kg pentru mine.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Sunt ok astea de 1065kg, eu asa as comanda in locul tau...masinile cu dsg sunt cu 25kg mai grele decat cele cu cutie manuala, nimic mai mult. Eu mers cu sportline si nu mi s-a parut foarte rigida, eu venind de pe suspensia stock de gti, sunt curios cum o fi cu prokit si care este diferenta reala la inaltime intre cele 2.

Link către comentariu
Ionescu George

Tot stau pe ganduri ce sa fac. In general sunt drumuri bune pe unde am treaba, dar cand merg la bunici sau la taica-miu in vizita drumurile sunt proaste, merg incet, dar tot simt ca merg in caruta. Daca nu ar fi drumurile astea doua, pana acum nu pot sa ma plang de confort. Pe denivelari micute, chestii normale, e perfect confortabila, dar cand mergi pe Pitesti-Dragasani pe DN67B zici ca mergi cu tramvaiul, efectiv te hatana si sare din 2 in 2 secunde. Tot oscilez intre a trece de la 225 40 R18 la 225 40 R17 sau de la Sportline la Pro-KIT. Arcurile sunt considerabil mai ieftine, dar pierd stabilitate, manevrabilitate, aderenta, pe cand cauciucurile sunt de 2-4x mai scumpe, dar e mentin stabilitatea, manevrabilitatea si aderenta si creste confortul.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
flaviusmaff

Eu cred ca ,,problema'' e la suspensie, nu neaparat la anvelope. Sunt masini din clasa asta care sunt destul de comfortabile chiar si cu jante pe 19 inch.

Link către comentariu
Ionescu George

Nu are probleme masina. In afara de arcuri, tot ce tine de mecanica e stock cu exceptia dogbone mount. Imi imaginez ca 2.0TFSI vine cu amortizoare putin mai dure decat pe motoarizarile de putere mai mica. Confortul e foarte dependent de drumul pe care mergi, de anvelope (92Y XL la mine). Unele anvelope au talon mai moale, unii merg cu anvelope mai late sau cu balon mai mare decat in talon, sau presiune mica, sunt multi factori care influenteaza. Ca experienta personala din trecut: un amic cu G5 GTI a trecut de la 17" la 18" iar pe 18 masina era mai confortabila, datorita anvelopelor diferite. Pe drumurile unde ajung ocazional cred ca doar o suspensie pneumatica ar reusi sa fie cu adevarat confortabila. Eu nu iau ca reper confortul pe drumurile cele mai bune, ci pe drumurile de la medii in jos, unde mai ai o groapa, mai prinzi denivelari, asfalt ondulat etc. Pe asfalt ca in palma diferenta intre un Clio si A3 e aproape insesizabila dpdv al confortului. Am mers cu S3 Limo 2014-2015 care intr-adevar si pe 18-19" e relativ uman, mai ales pe setarea confort, dar aia era masina noua, tehnologie cu 10 ani mai noua. Pana la urma sa nu ne imbatam cu apa rece, o masina din clasa asta cu ceva pretentii sport si confortul se bat cap in cap dupa un punct, ca nu sunt totusi mini-limuzine.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!