Jump to content

Audi A3 Sportback 2.0TFSI


golfix

Postare recomandată

  • 2 months later...

Update

129.937km

Am facut revizia, ca s-au facut 12 luni si ~5600km de la ultimul schimb si 4100km de la achizitie. Am mers pe Ravenol VST 5w40 reteta noua, cu filtru original. Urmeaza sa schimb preventiv si tachetul, am luat SWAG si trebuie sa spal filtrul de aer. Sunt curios cum arata dupa vreo 7000km cu pompa de inalta presiune upgradata.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
  • 1 month later...

130.470km

Am schimbat tachetul de la HPFP, avea fix 7000km si hpfp upgradata cu interne de la VIS, am vrut sa ma asigur ca e ok cu pompa noua. Era de la Ina, iar cel nou e SWAG. Fata de cel vechi schimbat de Golfix la 12-13k km, asta e "nou".

Ma bate gandul la urmatorul schimb de ulei sa ii pun pinion de la VIS la pompa de ulei si sa anulez balansoarele. Opinii?

 

27786735_10155967942249799_1116533197_o.jpg

27786963_10155967942279799_2041379801_o.jpg

27836199_10155967942224799_1427526455_o.jpg

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Ii o idee buna si o investitie si mai buna. Eu am schimbat deja pinionul ( asta dupa ce am facut o gaura in pinionul vechi ) , am anulat si balansorii . Presiunea la ulei a crescut semnificativ , clar se vede o imbunatatire la capitolul asta. Avem intradevar si probleme cu presiunea la ulei din cauza balansorilor care aveau oleaca de joc. Gasesti pe topicul de la modificari niste poze cu pompa mea cum arata inainte si dupa modificare daca te intereseaza.

Link către comentariu

Ceva vibratii/zgomote in plus dupa anularea balansoarelor? Daca nu ma insel, mi s-a spus ca puterea va creste cu pana la 15cp si am citit ca ar scadea foarte putin consumul.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Nu am sesizat nici o schimbare in mersul motorului. Mi se pare la fel de "zgomotos". Iar ca putere sincer nu stiu ce sa spun , nu am auzit de asa ceva. Cu ce harta mergi pe SPS ? Am auzit o gramada de variante de la diferiti tuneri revo , niciunul nu m-a lamurit pana acuma cu o setare cat de cat ok si una de putere...

Link către comentariu

Pe vremea asta horror am revenit la 100, avand pneuri cu DOT vechi, gheata peste tot si zapada. Toamna pe frig/ud am mers cu 629, iar vara cu 859. Am primit recomandari de 959/869 de la Revo si Alex, am zis sa folosesc boost si avans minim recomandat de ambii, nu mor eu de dragul a cativa cai pentru un set-up mai safe, ma gandesc sa testez ceva de genul 7 4 9, cred ca mi-ar ajunge in general, eu fiind interesat de aderenta decenta in tr1(nu fac plecari de pe loc) si buna in treptele 2-3, nu acceleratie in treptele 4-6. Treaba cu castigul de putere am auzit-o de la Vis motorsport, de la care vreau sa cumpar pinionul.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
  • 1 month later...
Ionescu George

Un mic update intermediar, ca s-a implinit un an de cand o am, sunt fix sub pragul de 5000km in total, pentru ca a stat mult pe dreapta, eu fiind plecat din oras sau folosind alte masini in paralel. S-au adunat un pic sub 800km de la revizie(15 decembrie) pana ieri si in total doar 2000km de pe la jumatatea lui septembrie pana acum. Tin sa mentionez ca masinii ii place mai mult Ravenol VST 5W40 decat Motul Specific 5w40, consumul de ulei a scazut undeva la 100ml/1000km fata de ~350ml cu Motul.

 

Inca o chestie cu adevarat fascinanta pentru mine a fost sa am placerea sa merg si sa conduc putin GTI-ul colegului ihlades care are topic dedicat si va recomand sa cititi un pic, cei pasionati de mersul mai sportiv cu o masina echilibrata, buna ca daily driver.

 

 

Concluzia mea a fost ca masina sa cu arcuri OEM, Bilstein B6 de mk6 gti, bare stabilizatoare H&R, roti la fel ca mine si aceleasi bucse de TT la ambii, e mult mai rafinata si confortabila in oras. ProKit cu amortizoare OEM pe fata(in stare ok) si Ta-Technix pe spate rezulta intr-un confort si rafinament scazut in oras, pe imperfectiunile mici ale asfaltului si o diferenta mare trecand peste canale, limitatoare si am o vaga impresie ca GTI-ul sta pe viraje mai bine decat a mea, practic ies pe minus la toate capitolele, pentru 1cm mai putin intre aripa si anvelopa. Toate astea mi-au demonstrat ca masinile sunt in general proiectate sa aiba o anumita cursa a suspensiei, sa lucreze echilibrat, e greu sa se mentina echilibrul OEM chiar si la modificari subtile precum arcuri ProKit, iar o solutie precum arcuri OEM si amortizoare gen Bilstein B6/Koni Sport(yellow) fiind o varianta mult mai inspirata pentru strada, daca se doreste imbunatatirea performantelor, nu looks. La curse lucrurile stau diferit, dar pentru masini de strada nu cred ca se pot face mari modificari la suspensie fara penalizari pe alta parte sau costuri enorme pentru suspensii gen Ohlins. Tocmai de asta masina o sa fie verificata si probabil va suferi modificari(amortizoare) pentru imbunatatirea confortului si stabilitatii pe viraje totodata, iar daca nu rezolv nici asa probabil o sa iau arcuri de Cupra/Sline.

 

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
  • 1 month later...
Ionescu George

Cu toate ca masina a stat pe bara in ultima vreme, eu fiind mai mult plecat de acasa, am avut timp sa ma documentez si sa fac niste achizitii, asa ca lucrurile stau in felul urmator:

1. Am cumparat amortizoare Bilstein B6 de Golf 6 GTI(sunt puti mai moi decat cele de Golf 5 GTI), pe care le voi monta pe arcurile Eibach ProKit, acestea fiind apropiate de arcurile stock de GTI, deci ar trebui sa se pupe la fix si sa lucreze ca la carte tinand cont ca cele de GTI erau putin cam moi pentru B6. In clipa asta masina e nu e foarte confortabila cand da in denivelari in oras si dureaza putin pana se aseaza masina dupa ce dau in denivelari, semn ca amortizoarele fata sunt cam obosite iar pe spate ta-tachnix lucreaza pe principiul on-off, per total e destul de soft pentru mers tare. Am vazut cum trebuie sa mearga sasiul asta cu B6, deci aici nu ar trebui sa fie surprize.

2. Am cumparat pinion solid pentru pompa de ulei si voi anula balansorii in acelasi timp, moment in care voi inspecta si curata sorbul de ulei. Am zis sa fac asta pentru ca e un punct slab al masinii, care nu da semne cand e pe duca si poate sa faca praf motorul. Singuru "minus", ca sa zic asa, va fi un zgomot nou in plus, dar e ceva foarte subtil si trebuie sa ai urechea fina. La mine cu SMF nu se va putea distinge, abia am auzit la o masina cu evacuare stock, ambreiaj si DMF stock diferenta.

 

Anul asta daca apuc si o sa fie buget vreau sa iau bare stabilizatoare H&R, pivoti reglabili de la SuperPro ca sa setez camber-ul la -1,5 grade pe fata. Franele trebuie si ele upgradate mai ales pentru momentul cand o sa ajung la Motorpark, dar aici situatia e mai delicata si mult mai scump, mai ales ca as dori sa raman pe R17. Momentan pe strada nu e problema cu franele stock, problema franelor stock nefiind lipsa de putere ci faptul ca se supraincalzesc si nu mai tin, dar atata timp cat nu sunt fierte franeaza bine masina, mai ales cu Michelin PS4 care sunt senzationale pentru strada.

De asemenea, sunt curios cum s-ar comporta pe curbe si pe circuit cu o harta liniara, nu cu cocoasa tipica motoarelor pe benzina turbo, resoftate, ci efectiv sa se asemene cu un aspirat. Pe strada e mai impresionant cuplul acela mare jos la 3-4k rpm, dar pe curbe, mai ales FWD si cu mama lsd-urilor si mod-urilor, tot e chin sa pui putere jos, sa te concentrezi si la covrig.

 

pinion.jpg

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

De ce nu schimbi mașina dacă nu ești mulțumit de suspensia primitivă de pe A3? 

Link către comentariu
Ionescu George

Pentru ca am mers cu G5 GTI al colegului ihlades(am pus mai sus link catre thread-ul sau) care a trecut prin mai multe etape de modificari destul de majore pe partea de mecanica/suspensie si am vazut cum trebuie sa se comporte cand merge totul cum trebuie. Masina sa cu Bilstein B14(cu arcuri cam de 2x mai dure decat ale mele) si bara stabilizatoare pe spate e mai confortabila decat a mea. Plus ca stii cum e, pe asta o am deja si sa schimb o suspensie nu e capat de tara, nu e ca si cum ii dublez valoarea prin upgrade-urile astea, dar totusi vor face o diferenta majora. Sasiul e chiar mai capabil decat credeam, doar ca in forma actuala e o gluma proasta pentru cine se da pe curbe, dpmdv arcurile "sport" sunt o tampenie(cel putin pe platforma asta), veriga slaba fiind clar amortizoarele. Chiar si combinatia Eibach ProKit cu amortizoare stock e cam nefericita, e mult mai bine cu B6 + arcuri OEM, dar inteleg oarecum si pe cei care iau arcuri, e cea mai ieftina metoda sa lasi masina jos, daca te pasioneaza aspectul asta(pe mine cam deloc). Prefer sa scad ruliul din ARB, si sa mentin garda la sol de acum, e masina de strada, nu de curse sau show-off in parcare.

Deci chiar si asa simpla cum e mecanica, daca sunt facute cu cap cateva modificari cheie, e chiar echilibrat si fun sasiul.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

First of all, ma bucur sa vad ca esti un tip analitic. In loc sa arunci cu banii pe piese incerci macar sa iti dai seama ce vrei sa schimbi, iar asta e un lucru foarte bun! Si, sincer, masina era faina din momentul din care ai luat-o dar pot sa inteleg piticul care iti spune sa-i modifici setup-ul astfel incat sa ti se potriveasca si mai bine.

Setup-ul cu B6 si bare stabilizatoare mi-a placut foarte mult, era foarte confidence-inspiring - subviratoare dar capabila, adica cam ce-ti doresti pentru mers pe strada, cu dezavantajul ca ai o bara stabilizatoare uriasa pe fata si asta se simte peste denivelari sau la iesirea din viraje unde vei avea one-tire fire destul de mult. Dar cursa lunga a suspensiei cuplata cu ruliul scazut inseamna ca poti merge tare chiar si pe drumuri mai proaste, fara sa te simti ca in barca. Pe asfalt prost poti face de ras masini suparate rau.

Din punctul meu de vedere amortizoarele sunt elementul-cheie al unei suspensii performanta iar tu vei vedea imbunatatiri masive chiar si cu amortizoare OE noi daca amortizoarele de pe masina sunt obosite sau ieftinaturi (am o parere foarte proasta despre Ta-Technix, dar nu discutam despre asta). Bilstein-urile sunt prea reactive ca sa le numesti comfortabile, sincer. Ar trebui sa te gandesti la ce fel de sasiu iti doresti, in functie de utilizare si buget. Fa-o bine din prima, ca sa nu ajungi ca mine sa schimbi piese pentru ca te-ai razgandit. Eu vad urmatoarele variante:

  1. arcuri sport OE (GTI, S-Line, Cupra, etc.) cu amortizoare Koni Yellow sau Bilstein B6/B8: cursa lunga a suspensiei, buna pentru strada, sasiul e moale ceea ce inseamna fun pe cat mai multe tipuri de drumuri. Pierzi din aderenta si agilitate pe asfalt perfect, dar poti folosi masina peste tot si nu iese prea usor in afara elementului ei;
  2. Ce am scris la 1 + bare stabilizatoare: ai castiguri bune pe asfalt curat, dar pierzi comfort si aderenta pe drumuri proaste. Masina e mai rigida si mai greu de tinut la limita, dar scade simtitor senzatia de "barca";
  3. Ce am scris la 1/2 + modifici geometria puntii fata cu piesele de TT, o pastrezi sus si moale. Castigi aderenta multa pe fata, se muta echilibrul dinspre subvirare catre supravirare dar masina ramane moale si placuta pe cat mai multe drumuri.
  4. O cobori (cu cap!) cu arcuri mai scurte si mai tari (B8 + arcuri de S3, B14, B16, KW v1, v2, sunt multe variante aici). Devine mai fun pe asfalt curat dar o compromiti pe drumuri proaste. Chiar daca nu spargi baia de ulei, tot pierzi aderenta avand cursa suspensiei mai scurta.
  5. Full blana jos, latita mult, corectat roll center-uri, bare stabilizatoare, interiorul scos, semislick-uri, AC delete si o duci numai pe circuit.

Indiferent ce ai face, e nevoie de un amortizor de calitate ca sa lucreze bine suspensia. Ai grija de asemenea ca orice pui pe masina sa fie instalat corect, altfel rezultatele vor fi departe de asteptari. Eu personal am trecut prin 1, 2 si 3+4. Cu 2 m-am distrat cel mai tare pe strada, actualul setup 3+4 imi place cel mai mult ca echilibru si agilitate dar e mai capricios. Ca sa tii costurile in frau eu zic sa te opresti la amortizoare, pivoti si, daca crezi ca asta iti doresti, bare stabilizatoare. Mai departe vei face compromisuri inevitabil si vei ajunge la "the point of dimnishing returns".

Din pacate, discutia despre sasiul PQ35 este foarte lunga si complexa. Nu le place sa fie coborate foarte mult, nu le place sa fie "golanite" de la volan, sunt destul de grele, suspensia fata e compromisa prin geometria ei iar suspensia spate e foarte complexa si a fost gandita sa functioneze in anumiti parametri. Masinile la limita sunt subviratoare, dar pe tranzitii stanga-dreapta e extrem de jucaus spatele, asa ca trebuie sa o setezi dupa cum iti place tie sa o conduci. Eu n-am avut niciodata probleme in a face spatele sa danseze, indiferent de setup, dar cred ca PQ35 e mult prea subvirator din fabrica pentru circuit. Pe strada asta nu e asa important, ba chiar iti inspira incredere sa cauti si sa incerci limitele masinii.

Pe langa setup-ul masinii, nu trebuie sa uiti de sofer, si tu trebuie sa te adaptezi la ce stie masina, pentru ca fiecare setup are sweet-spot-ul lui in materie de tehnici de condus. Cu un setup mai moale trebuie sa fii smooth ca sa scoti untul din ea, cu puterea pe care o ai tu trebuie sa-ti antrenezi mintea sa aiba rabdare cu gazul, s.a.m.d. Ce incerc sa zic e ca masina asta nu va fi niciodata Porsche 911, sa fie si agila dar si stabila in acelasi timp! Este compromisa din start, pentru ca are 5 locuri, o garda la sol maricica, este doar un hatchback compact after all. Trebuie sa te gandesti din start ce iti place si sa tii minte ca suspensia e un sistem, nu doar o suma de componente.

Link către comentariu
  • 4 months later...
  • 1 year later...

Din pacate am avut alte prioritati in ultimul an si nu am ajuns macar o data pe circuit cu ea cum mi-as fi dorit. Anul acesta nu prea am apucat sa ma mai bucur de ea pentru ca se mareste familia.

La 135.700km in decembrie 2018 am anulat balansorii din pompa de ulei, am montat pinion cu masa solida VIS Motorsport si am curatat sorbul de ulei, ocazie cu care am obervat ca balansorii prezentau zeo joc iar sorbul era 99% curat.

 Amortizoarele Bilstei B6 pe care le-am luat de la colegul Ihlades n-am apucat nici pana acum sa le montez.

Am ajuns cu ea pana la 143.500km acum o luna, cand am tras-o pe dreapta si am inlocuit-o temporar cu alta masina mai confortabila pentru o sotie insarcinata, pana gasesc o masina de familie.

In concluzie o voi scoate la vanzare, cu mentiunea ca pe viitor imi face cu ochiul un S4.

Daca este cineva interesat, se ofera transparenta totala iar pretul este discutabil.

 

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
  • 1 month later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!