Jump to content

Audi A3 Sportback 2.0TFSI


golfix

Postare recomandată

Ionescu George

Cu toate ca masina e la mine de 11 saptamani, cam jumatate din timp a stat pe bara pentru ca am fost plecat  iar cand am fost acasa am avut si alte masini la dispozitie, asa ca a adunat abia 913km din pacate. Cu toate astea, astazi am trecut de la 225/40 R18 8J ET47 92Y XL la roti pe 225/45 R17 7,5J ET58 94Y XL. Am dat jos anvelopele de iarna de pe jante si am pus Michelin PS4 . Pot sa spun ca rezultatele sunt peste asteptari, diferentele fiind evidente de la primul drum. Presiunea folosita e cea indicata de 2,7 fata si 2,5 spate, ceea ce m-a suprins foarte mult.  Deci suspensia probabil va ramane in aceasta configuratie ceva timp. Ce regret e faptul ca ET-ul e cam mare, mi-ar fi placut un 50. Consumul de la achizitie pana acum este de ~9,4L/100km atat la pompa cat si pe CB, viteza medie de deplasare fiind mica, mai mult prin oras si prin apropiere. Pana acum bea numai OMV 100 si setarile softului inca sunt 569 pana nu apuc sa schimb flansele, bieltele antiruliu si sa verific diverse chestii.

IMG_20170603_180603.jpg

IMG_20170603_180609.jpg

IMG_20170603_180621.jpg

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Ionescu George

Ieri la 126.860km a primit flanse si rulmenti pentru amortizoarele fata si bielete antiruliu fata, toate Lemforder, bucsa mare/confort plina, de Audi TT, ca upgrade, schimbat preventiv niste suruburi revizuite si puse niste sigurante speciale de la Audi la cadrul motor pentru diverse sunete pe denivelari, problema tipica am inteles. Ii multumesc pe aceasta cale lui Golfix care m-a sfatuit sa schimb aceste suruburi si sa pun sigurantele, tot el oferindu-mi codurile si informatii.

Bucsele pline ofera o senzatie sporita de sportivitate, s-a mai rigidizat un pic masina, ocazie cu care am scazut presiunea in roti la 2,6 fata si 2,4 spate, adica -0,1 bari fata de ce scrie pe capacul de la benzina.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

@Ionescu George: Salut. Strict referitor la presiune, 2.6 e foarte mult pentru 225/45/17, mai ales ca ai indice 94XL, deci un flanc ranforsat.

Fa un test cu 2.4-2.3 fata- spate, s-ar putea sa ai o revelatie. Ca fapt divers, pe Superb 2, o masina mai grea ca a ta, se recomanda 2.4-2.3

Daca tineai rotile pe 18'' la 2.7 e clar de ce ti se parea prea rigida masina :( Nici nu vreau sa stiu cum facea pe A2 pana la Fundulea cu presiunea asta

Link către comentariu
Ionescu George

TT-ul e probabil cu vreo 100kg mai usor, iar 245 40 r18 sunt roti mult mai late si mai mari decat 225 40 r18 si 225 45 r17 cum am avut si am eu.  Sper sa nu gresesc, dar in conditiile astea mi se pare firesc ca tu poti folosi presiune mai mica decat mine.

Golfix mergea cu aceeasi presiune ca mine, cea indicata in carte si pe busonul de la benzina, deci nu vad unde e greseala sincer, exact 2,7 si 2,5 sunt valorile "cat trebuie", nu valori scoase din burta. Cum am trecut de la R18 la R17(cu presiunea identica ambele), diferenta a fost sesizabila imediat in favoarea R17. Deci indiferent cat scadeam presiunea la R18, sa nu comparam R17 cu R18 si Michelin PS4 cu Nexen N8000, ca n-au legatura, sunt din alt film inclusiv ca aderenta si zgomot pe asfalt aspru, nu doar ca absorbtie a micilor imperfectiuni, masina e mai rafinata si parca consumul a scazut o idee. Amicii care au fost pasageri in masina au zis acelasi lucru, e mult mai confortabil setup-ul actual chiar si cu presiunea aceea mare. Cat despre aderenta pe ud, nu imi fac probleme cu PS4, mai ales ca pe ud eu unul merg civilizat.

 

P.S. Nu cred ca o sa cobor cu mai mult de -0,2 fata de valorile indicate, mi se pare ca deja incep sa faca burta usor si cu -0,1, sau poate doar e o impresie. Talonul e mai moale la Michelin PS4 decat la Nexen N8000 cu siguranta, chiar daca sunt XL am tras de ele inainte de montaj si mi s-au parut destul de moi, cele de iarna parca erau de lemn fata de astea. Asta a exclamat si cel care le-a montat, ca sunt destul de moi PS4 ca perete lateral, deci la 2,2-2,3 sunt destul de sigur ca vor face burta, se vor uza buzele si va scadea stabilitatea laterala.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
  • 4 weeks later...
Ionescu George

Astazi am implinit 1600km impreuna si am facut ITP, iar totul a iesit excelent. De la ultimul ITP a facut fix 12.000km si are acum 127.500km. Sunt curios cum mai e presiunea, ca lasasem 2,4 fata si 2,2 spate  acum vreo 3 saptamani si a fost ok pana acum dpdv al confortului. Michelin PS4 sunt clar un upgrade din toate punctele de vedere fata de Nexen N8000, cu un strop mai multa aderenta binevenita.

 Consumul de ulei e in grafic, nimic exagerat, iar consumul de carburant chiar mai mic decat ma asteptam, probabil din cauza ca am inceput sa o cunosc mai bine.

Cat despre suspensie, probabil momentan va ramane sub forma asta iar cand va veni momentul sa schimb amortizoarele o sa ma indrept catre un kit Eibach B12 Pro-kit sau Sporline.

I-am activat functia aux la player, iar cand o sa apuc o sa ma duc sa-mi monteze si mufa.

Cand am timp ma gandesc sa iau un claybar, o ceara solida si o pasta de polish(manual) pentru micile imperfectiuni si protectie suplimentara.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
Ionescu George

Astazi am spart bariera de 2000km, am facut traseul Pitesti-Balea Lac-Sibiu-Valcea-Pitesti, cu AC 80% din drum si un pasager in masina. Consumul total a fost 8,5, de-a dreptul uimitor tinand cont ca m-am bucurat pe deplin de masina si traseu. Setarile au fost 8 5 9, fata de 9 5 9 indicate de Revo, am zis sa mai las un pic de la mine. Masina s-a comportat absolut exemplar, nu am ce sa-i reprosez in afara de faptul ca mi-as fi dorit ca turbina sa incarce poate cu 2-300rpm mai devreme pentru extra comoditate. Daca as fi mers batraneste consumul ar fi fost undeva in zona 7-7,5L fara exagerari. Din centrul Sibiului pana la iesirea din Valcea am ajuns cu 6,4L/100km cu AC cam 3/4 din traseu, iar pana acasa cu AC acesta a urcat la 7,2 pentru ca Dealul Negru si pentru ca 2.0 TFSI K04 Revo Stage 3 :cool:, iar consumul total pe 366km a fost de 8,5L/100km, acul coborand fix 1/2 din plin. Carburantul a fost OMV 100 ca intotdeauna. Cine zice ca 2.0TFSI consuma mult ori merge aberant de tare si zmucit non stop, ori are ceva defect. Ma declar  multumit de cum a intretinut Golfix masina si setup-ul actual, pentru nevoile mele.

 

P.S. LSD-ul incepe sa sune din ce in ce mai bine.

 

P.P.S. Presiunea am facut-o inainte de plecare la 2,3 fata si 2,1 spate, nu pierdusera nimic de la ultima verificare si din fericire nu stau pe burta cum mi se paruse initial.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Cred ca cel mai bine ar trebui sa sune alte frane ca sa te poti bucura in siguranta de masina. Franele stock sunt mult subdimensionate pt puterea asta. Nu e de joaca cu siguranta.

Link către comentariu

Nu cred ca ai rezolva mare lucru cu LSD-ul pentru mersul pe strada. Condusa la limita (pe circuit, ca pe strada este prea riscant) s-ar cunoaste o diferenta (nu mare, daca se calculeaza in procente). Iar investitia este destul de mare (piesele + manopera), bani care se pot cheltui pe altceva la masina.:)

In timp ai sa-ti cunosti foarte bine masina si ai sa sti aproape in orice situatie cat poti apasa pedala acceleratiei ca sa nu ajungi la limitele aderentei. Cam asta se poate face cel mai bine pentru un FWD cu multa putere. Si are farmecul lui, eu sunt incantat/multumit de senzatie si dupa atatia ani. :)

Link către comentariu

Sau faci retrofit la quattro si nu mai ai probleme. Ca doar nici la lsd nu scapi fara 1000 de euro,nu?

Link către comentariu
Ionescu George

@The_Ego: De acord cu tine. Totusi, franele au fost verificate pe stand ITP si au iesit perfect, iar uzura lor e foarte mica. Cel putin mie mi se pare ca momentan tin pe strada, nu am avut probleme cu ele sa se incinga sau sa simt ca nu mai apuc sa opresc, mereu mai aveam o gramada de pedala ramasa si niciodata nu a intrat ABS-ul, nici macar pe denivelari. Poate altii merg mai agresiv decat mine pe strada, nu stiu ce sa zic, nu am 18 ani sa  ignor riscurile. Eu nu fac liniute, nu ma pasioneaza, nu ajung la viteze astronomice niciodata, ca sa am nevoie de frane mult mai mari. Totusi, cand o sa simt nevoia, o sa iau niste placute mai bune de strada si o sa schimb lichidul, desi nu e foarte vechi. Oricum, ca idee, conduc de 11 ani, nu sunt la primul contact cu o masina puternica, am mers si pe 2 roti in trecut, stiu ce inseamna mers tare, stiu ce inseamna frane ok iar momentan pentru stilul meu de mers pe strada nu sunt probleme.

 

@volvol: Cum sa nu faca treaba LSD pe strada? E atata lume care lauda LSD, mai ales pe ud, pe asfalt rece, pe curbe. Eu cand trebuie sa plec de pe loc la stanga sau dreapta intr-o intersectie un pic mai rapid, deseori intra ESP, fara sa merg agresiv, e greu sa modulezi gazul pe K04 pentru ca esti off-boost cand pleci si imediat intri tare in boost si tarneste, ai si rotile bracate si urla esp, mai ales ca am SMF. Pe curbe am noroc ca e progresiva subvirarea, chiar m-a suprins ca e timp sa corectezi usor cand da sa se duca in bot, dar asta doar daca o provoci urat cu a 2-a. Sincer nu stiu ce as mai putea sa fac masinii ca sa pastrez confortul actual, dar sunt deschis la propuneri. Clar toata viata invatam, dar limitele ei le-am descoperit deja in mare parte, raportat la stilul meu de mers pe strada. Eu mi-as dori RWD sau 4x4 permanent, dar acolo vorbim de alte costuri. A3-ul l-am luat ca sa am masina acceptabila de daily, ca daca ar fi sa aleg doar de placere as alege o Honda S2000 sau un MX5 cu supercharger/turbo.

@mihai.onu94: Prefer sa nu ma bag la modificari asa mari, unde pot sa apara complicatii, implica piese sh, calculatoare, electronica si multa manopera. Costurile unei lucrari de calitate ar bate la fund costul unui LSD, plus greutatea crescuta vreo 120kg daca nu ma insel, plus consumul crescut cu 1-2L. Decat sa incep sa ingrop bani in ea si sa risc sa iasa prost, prefer sa tin asa si peste cativa ani sa fac upgrade ca la sfarsitul zilei tot un A3 va fi. Quattro pe aceasta platforma nu e ceva wow, se foloseste blocant si pe A4 B7 quattro, care e permanent. Blocantul si LSD sunt chestii diferite, chiar daca partial au acelasi efect asupra masinii, adica sa traga mai tare in treptele inferioare, A3 la baza e totusi FWD si quattro e doar reactiv.

 

Oricum, LSD-ul era doar o idee, nu ceva strict necesar. O sa ma plimb ceva prin tara cu masina si cred ca o sa merg cu benzina de 95 cu setari 6 2 9, asa ca problema e ca si rezolvata in mare, nu mai sunt coplesite PS4 in aceste conditii, masina merge mai putin stresata si o sa pot folosi acceleratia la podea cu a 2-a la iesirea din viraje ceva mai des.

 

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
  • 5 weeks later...
Ionescu George

Au inceput sa se adune km, am dublat rulajul in ultima luna, tocmai ce am spart bariera de 129.000km fara probleme, masina inca se comporta ireprosabil. Consumul pe 800km de la Pitesti la mare si inapoi, cu pasageri, bagaje, AC, am prins si canicula nesimtita de 40+ grade am reusit 7,4L/100km, cu benzina Petrom 95 si setari 629. Saraca la 42c cu AC in Bucuresti, fara pasageri abia mai tragea, cred ca era fiert intercoolerul. Ca o mica observatie,  de la o vreme mi se pare ceva mai agresiva cu setarile 6 2 9 cu benzina de 95, am facut peste 1000km sa mai umblu la ele. Inainte schimbam relativ des setarile cand le testam, fara sa apuc sa fac multi km.

Am ajuns de proba cu presiunea 2,3 fata si 2,1 spate, comportamentul e bunicel.

Consumul de ulei pana acum a fost de 800-900ml in 3200km, cred ca ajung la 4000km pana sa completez cu 1L in total, iar la drum lung fara arogante consuma foarte putin, ceva de genul 1L la 10-15.000km dupa calculele mele, deci papa ulei doar daca e rulata pe drumuri scurte si abuzata.

Am achizitionat si arcuri Eibach Pro-kit versiunea mai dura, sunt curios cat se va schimba confortul. Vreau sa schimb si amortizoarele pe spate, fiind Ta-technix, o sa merg pe ceva mai apropiat de stock. 

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Nu mai baga benzina de 95 :) daca o bagi din considerente financiare, crede-ma ca, cu cea de 99 scoti un consum mai mic si tot dracu ala e. Masina aia nici stoc nu agreaza benzina de 95, dar modificata :) 

Consumul de 7.4 il obtii numai daca mergi pana in 100km/h cu aer pornit, deci e bine cum reusesti sa te abtii la autostrada. La mine cel putin nu a consumat niciodata sub 350-400 grame de ulei la fiecare 1000 km. Impresia mea generala este ca mergi foarte subturat si cu ochii la consum. Ti-am zis inca de cand ai cumparat masina ca nu este o masina care tine cu casa, dar te rog eu nu mai merge cu benzina de 95 in ea, setarile alea se stabilesc in functie de temperatura,elevatie, cifra octanica,modificari hardware. Nu poti pune dupa ureche niste setari pentru ca mai rau faci. Ramai in 5 4 9 daca vrei un consum mai bun,cu benzina de 98+. Mergi in 8 5 9 pentru performanta (vara) numai cu benzina de 98+ si 8 6 9 cand mai scad temperaturile pana spre 20 grade.

PS: normal ca nu mai mergea la 42 grade daca mergi cu timing 2. Incearca sa nu il mai scazi sub 4si foloseste benzina 98+ si nu va mai ingenunchea la caldura

Modificat de golfix
modificare
Link către comentariu

Nu vad pe ce principiu ar scoate un consum mai mic cu 99 (eu zic ca e chiar invers) dar clar nu recomand benzina de 95 in TFSI, mai ales la unul modificat! Soft-urile, deobicei, sunt scrise/optimizate pentru benzina cu cifra octanica mai mare (min. 98 sau chiar 99). Chiar daca in manual scrie ca poti folosi 95, recomand cu tarie sa nu mai pui!

Link către comentariu
Ionescu George

Stiu foarte bine ce scrie in manual in legatura cu 95/98. La noi benzina de 98 la Rompetrol oricum e la pret de 99 la Petrom, deci nu vad rostul folosirii celei de 98, iar OMV 100 e cu inca 0,25-0,3ron in plus. Am un prieten cu G5 GTI cu soft pentru 95, a facut 70.000km cu soft, masina alergata, nici cea mai mica problema. Altul cu G6 GTI cu soft APR pentru 95, la fel nici cea mai mica problema.

Benzina de 95 cu setarile 629 am folosit la recomandarea tunerului Revo din Oradea, nu dupa ureche. Acelasi tuner mi-a recomandat 869 cu benzina de 100 safe, iar eu am incercat 859 si am fost multumit. Mi-a spus de altfel ca pot baga 95 cu setari 869, atata timp cat merg fara talpa. Evident ca o sa fac plinul cu OMV100 cand ma duc pe serpentine sa trag de ea. E simplu dpmdv, pentru performanta maxima OMV100, pentru daily 95 cu 629 recomandat de tuner e ok, adica niste setari lejere, pentru o masina tunata, unde ce scrie in carte nu mai e valabil. Da, dezvolta mai multa putere decat stock, dar are intercooler mai mare, HPFP upgrade, evacuare mult mai libera. Imi vine greu sa cred ca masina mea cu aceste setari la mers mai degraba normal e mai stresata decat cele care merg cu setari agresive, benzina de 100 si vad numai cox, liniute etc.

 Consumul de 7,4 l-am obtinut in felul urmator: De la Pitesti la Bucuresti singur, cu bagaje, fara AC, cu 110-120, noaptea, cu cateva accelerari mai brutale. Bucuresti-mare cu 2 pasageri, AC si 120 in medie, noaptea, la fel cu cateva accelerari in forta pe drum. Intoarcere mare-Bucuresti cu AC tot drumul, un pasager, 110-120 in medie, cu ceva accelerari in forta, iar de la Bucuresti la Pitesti singur, pe 40c cu AC blana 100-110 cu cateva accelerari in forta.  Consumul meu total in ~3100km este de aproximativ 8,8L, deci nici foarte mic, nici foarte mare.

Deci consumul nu e problematic, nu merg sub 100 pe autostrada nici cand sunt plictisit, dar in 90% din cazuri nu merg sub 120. Tu mergeai mai agresiv decat mine prin oras probabil, eu ma dau la ea doar in afara, in special pe curbe, dar nu merg subturat si nici vitezele mari nu ma pasioneaza ca pe 90% din baietii cu 2.0tfsi pe care i-am cunoscut. Pe mine nu ma pasioneaza liniuitele si schimbatul in limitator de exemplu, de aia nu e asa gurmanda la ulei si carburant. Schimb de obicei pe la 3000-3500rpm, accelerez usurel pana acolo, chiar spre 4000, la mers normal la refer, dar in functie de talpa consumul de ulei si carburant conteaza enorm. La mers constant pe drum drept, prin localitate sau pe bulevardele mari o tin si la 2000-2200rpm la 55-60, adica mai turat decat un DSG de exemplu, dar cand dau de panta nu ii dau talpa, retrogradez in treapta 3 sau chiar 2, sa fiu in zona 2500-3000rpm sau peste, in functie de unghiul de inclinatie, viteza, incarcare, cat de agresiv merg pe acel tronson de drum. Subturat pentru mine inseamna sa ii dai talpa in zona 2000-3000rpm nu sa mergi cu 2000rpm pe plat pe distante scurte, cu acceleratia apasata 5%. De asemenea anticipez traficul si semafoarele, las masina in treapta pana ma apropii de oprire si atunci o scot in neutru, nu ii dau gaz si franez brusc in coloana, iar asta conteaza mult la consumul mediu. Eu unul merg mai normal in majoritatea timpului, de asta mie imi consuma mai putin ulei si carburant decat altora, dar de turat stiu sa turez corect un motor cand e cazul, conduc auto + moto de 11 ani, sunt chiar mai grijuliu decat majoritatea cu fiarele si nu suport subturarea.

Diferenta intre 42c cu AC pornit si 30c e enorma, cu aceeasi benzina si aceleasi setari, acelasi plin de benzina. Pe 42c cu AC, singur in masina era mai puturoasa decat pe la 27-28c cu AC si 2 pasageri. Indiferent de setari si carburant, conditiile atmosferice vor influenta cum trage masina, cat consuma etc.

 

P.S. Uitati-va bine ca mai toti tunerii mari au setari pentru K04 pentru benzina de 95, inclusiv Revo, APR, iar prin state majoritatea au harti pentru 91(cam 95 la noi) si putini au pentru 93, majoritatea merg cu benzina 91 + etanol/metanol/wmi pentru a folosi setari mai agresive, nu se gaseste 93 asa usor la ei si nu se mai plange nimeni ca i-a explodat masina cu 91. Am vazut pe pielea mea beneficiile benzinei de 100, dar la mers normal aceasta e fix 0.

Era sa uit, in 3 saptamani se vor scumpi carburantii cu 0,5ron/L.

 

Mai jos aveti link cu ghidul avansat de setari pentru SPS, cine e curios sa se uite direct la pagina 7 o sa vada ca setarea 2 la timing e modesta pentru benzina 95, se poate urca pana la 3, iar boost 6 e mediu, nu agresiv. Cand apuc o sa fac loguri.

http://revotechnik.nl/onewebmedia/SPS_AdvancedUserGuide_V0707.pdf

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Masina ta, banii tai :) Nu mai zic nimic, desi as avea ce.
Drumuri bune si fara incidente!

Link către comentariu

Mie imi pare ca esti prea preocupat de consum, la o masina la care economia nu este scopul. In plus, din experienta, consum mai bun scoti cand nu mai esti atat de preocupat de asta, si mergi exact cum se simte bine masina, simtind turatiile optime de regim si schimbare a vitezelor, fara ochii pe CB...

Incearca si o sa vezi.

Modificat de mad_kat
Link către comentariu

Domnilor, va rog sa nu transformati topicul asta in topic de consum si de setari tuning....

Mersi

Link către comentariu
Ionescu George

Va multumesc pentru ajutor si apreciez asta, dar cum spuneam mai sus, nu fac nimic de capul meu, valorile sunt stabilite de tuner nu de catre mine, iar manualul avansat pentru SPS confirma valorile recomandate si o sa fac loguri sa ma asigur ca totul e ok. Din cate observ sunt inteles usor gresit, nu trag de masina sa scot consum record, dovada consumul meu mixt de 9,5 daca exclud drumurile foarte lungi, deci eu zic ca asta nu e consum de pensionar nici de mers subturat, nici de mers tare. De asemenea, nu trag nici exagerat de tare de ea in 99,99% din timp ca alti posesori de 2.0tfsi K04 stage 3, imi place sa am rezerva de putere. Cand trag de ea atat consumul de carburant si ulei cresc sesizabil, in rest consuma mai putin decat se asteapta lumea, dar cum majoritatea cu set-up ca al meu le alearga de fac spume normal ca eu par obsedat de consum. Conduc de 11 ani, sunt motociclist la baza, stiu mai bine decat majoritatea de pe aici ce inseamna sa conduci strict de placere si sunt extrem de pretentios in privinta starii tehnice a fierului. Mi-ar placea sa ne cunoastem live, daca ajung prin Bucuresti sau e vreo intrunire vwforum mai mare, in scris e greu sa explic cu lux de amanunte ce fac, cum, de ce si ce vreau de la masina, dar ce e clar e ca nu o sa-mi bat joc de banii mei, implicit de masina.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu
17 hours ago, C Z R said:

Nu vad pe ce principiu ar scoate un consum mai mic cu 99 (eu zic ca e chiar invers) dar clar nu recomand benzina de 95 in TFSI, mai ales la unul modificat! Soft-urile, deobicei, sunt scrise/optimizate pentru benzina cu cifra octanica mai mare (min. 98 sau chiar 99). Chiar daca in manual scrie ca poti folosi 95, recomand cu tarie sa nu mai pui!

Pe principiul benzina de 98+ are o ardere mai eficienta.Banuiesc ca nu ai incercat 95 ca sa vezi diferenta :))  Scuze de offtopic.

George daca am deranjat cu ceva te rog sa imi spui, eu ti-am dat un sfat pentru ca stiu masina aceea foarte bine, am trait impreuna 4 ani de zile :) 

End off offtopic.

Link către comentariu
Ionescu George

N-ai cu ce sa ma superi vreodata la cum e intretinuta masina asta veche de 10 ani. Topicul asta a contribuit foarte mult la decizia mea de a achizitiona masina asta.

Link către comentariu

Poate aditivii o fac mai "eficienta". CO doar creste rezistenta la detonatie. Puterea calorifica (caldura de ardere) nu creste odata cu cifra octanica.

CO mai mare permite un raport de compresie mai mare. Daca raportul ramane acelasi, nu obtii un motor mai "eficient". Ca mai ai si factorul turbina/boost care influenteaza consumul, asta complica calculele. Depinde foarte mult de softul masinii, cum se modifica avansul (si nu numai) in functie de benzina.

Eu recomandam benzina cu CO mai mare pentru reducerea depunerilor de carbon (problema comuna la orice TFSI) si prevenirii detonatiei. Ca mai difera si puterea cu 2-3-5 cai, asta e alta poveste si nu cred ca proprietarul e interesat de acest aspect.

Rog stergere daca nu se considera informatie utila si scuze daca este offtopic :)

Link către comentariu
  • 1 month later...

De ceva timp am schimbat arcurile Eibach Sportline cu Eibach ProKit. Pot sa spun ca pe drumurile unde aveam probleme cu confortul, dpmdv diferenta este de la cer la pamant, nu am cuvinte. Garda la sol a crescut cu pana la 15mm in fata si ~10mm spate, ochiometric. Viteza medie pe acel traseu a crescut semnificativ iar confortul e infinit mai ok, iar ruliul a crescut putin. Per total am alta masina dpdv al confortului, iar stabilitatea si precizia pentru strada au fost penalizate extrem de putin, inca e mai joasa si mai rigida decat un GTI stock de exemplu. Pentru mine e fix ce cautam momentan.

Cat despre carburant, in ultima vreme am mers cu Petrom 99 si am lasat aceleasi setari(6 2 9), iar stilul de condus s-a schimbat un pic, am inceput sa conduc ceva mai sprinten probabil din cauza arcurilor, iar turatia la care schimb a crescut un pic, cu toate ca nu eram melc nici inainte. Masina inca se comporta foarte bine si probabil in viitorul apropiat o sa aiba parte de detailing interior-exterior.

 

P.S. Pozele sunt facute dupa ce am montat arcurile, parca s-au mai asezat un pic de atunci.

 

Daca e cineva interesat de arcurile Sportline, o sa le scot la vanzare.

IMG_20170812_113830.jpg

IMG_20170812_113813.jpg

IMG_20170812_113823.jpg

Link către comentariu

Poate sunt eu prostul care intreaba, dar tare curios sunt si ma tin sa intreb lucrul asta de cand era masina la Golfix. Nu ma intereseaza ce inseamna fiecare cifra din setarile respective, dar ni le poti traduce si noua, astora mai mici, ce inseamna in cai putere? :D 

Link către comentariu

Din cate stiu nici Golfix nu a facut masuratori pe dyno cu diverse setari si nici eu nu sunt prea interesat sa fac asta, mi se pare o risipa de bani. Masina mege in parametri, trage bine, asta conteaza cel mai mult pentru mine. Atat tunerul cat si dyno spun ca masina mea scoate fix puterea maxima declarata, adica pana la 350cp in conditii optime cu benzina buna. Pot sa alterez parametri, cum spuneam mai sus 6 2 9 pentru benzina de 95 conform tunerului, acestia insemnand Boost, Timing(avans), Fuel(cat de bogat/sarac e amestecul benzina/aer). As aprecia ca aceste setari ofera o putere de 280-290cp. Cu setari agresive precum 9 5 9/ 9 6 9 cu benzina de 100 puterea ar trebui sa fie in zona 340-350cp, iar daca as upgrada pompa de benzina din rezervor as putea pe viitor sa merg mai safe, cu amestec mai bogat si probabil sa sparg bariera de 350cp, sa urc spre 360-370cp precum Cuprele si S3. Oricum e destul de multa putere si acum, iar puterea maxina nu spune absolut nimic despre cum se simte si conduce o masina in viata de zi cu zi. Poate o sa razi, dar eu nu am fost interesat deloc cand am cumparat masina sa vad cum trage, chiar i-am spus lui Golfix ca nu asta e cel mai important pentru mine, ci cum e ca daily driver. Te obisnuiesti repede cu putere multa si iti adaptezi stilul de condus iar cand mai conduci ocazional ceva de putere normala ti se pare ca merge in 2 pistoane si cu frana de mana trasa si ramai socat cat de mult consuma raportat la cum trage o astfel de masina.

Modificat de Ionescu George
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!