Jump to content

1.6 alz sistemul PCV , Suction Jet Pump si cadere ralanti


CrackerX
 Share

Postare recomandată

este un subiect caruia nimeni nu i`a gasit o explicatie clara....

situatia la mine este urmatoare:

 

-clapeta curatata/adaptata fara nicio eroare legata de ea

-egr curatat/adaptat fara nicio eroare legata de el

-sonde lambda inainte/dupa catalizator noi

-temperatura apa corectat atat pe ceasuri cat si in ecm

-nu trage aer fals pe nicaeri

 

o data la 10 semafoare imi cade duratia pe la 500rpm si se accelereaza singura pana la 1500rpm (brusc)

 

Faptul ca dupa un timp gasesc ulei in clapeta de acceleratie (ulei curat) ma face sa cred ca acest sistem PCV nu functioneaza cum trebuie

 

Imi doresc foarte mult sa inteleg cum ar trebuii sa functioneze Positive Crankcase Ventilation la masina asta a mea...daca ma poate lamuri cineva dau bere multa 

 

Acea "Suction Jet Pump" pe care am desenat`o cu albastru are 3 tevi.teava mica, marcata de mine cu o stelula rosie pare sa fie infundata deoarece nu pot sufla sau trage aer pe ea de loc.pe celelalte doua pot

trage aer doar intr-un singur sens 

 

sper sa fie destul de clar desenul meu pentru ca m`am chinuit foarte mult sa`l desenez corect, la fel ca in realitate

post-110059-0-19604800-1382383147_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa poata trece aerul prin acea teava doar intr-un sens, nu mai stiu exact in ce sens, si nu in ambele. Incearca sa schimbi aceasta pompita de vacum intrucat cred ca e una din cauzele unui relanti instabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere cate chestii am schimbat eu fara rost nu cred ca este o problema sa mai dau 100 ron pe o "pompita"

dar din ce cauza am ulei curat in clapeta de acceleratie?pana la urma cum functioneaza la mine sistemul PCV si care este valvaPCV pe care o are orice masina?

 

vaporii de ulei vin din capacul chiloasei si din blocul motor, in nicunul dintre cele doua nu am o valva PCV (dar poate trebuia sa am)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat pe ETKA sa vad daca ai valva PCV insa nu am gasit, insa se poate sa ma insel. Verifica si bujiile sa vezi in ce stare sunt daca faci multe drumuri in regim urban. Eventual fisele sau bobinele, ca nu stiu ce ai la motorul tau, poate pierd curent pe undeva cand se incalzesc...

Si un pic de ulei in clapeta sunt vaporii de ulei adusi prin sistemul PCV.

Incearca ca cureti acea pompa cu o sarma subtire, inainte sa dai bani pe ea. Eu am una pe care am schimbat-o de la passatul meu, eventual spune-mi ce cod are poate se potrivesc.

 

P.S. Mai sunt si Check valve -urile alea din sistemul de vacum, de asemenea si solenoid valve pe care poti de le verifici.

Check valve eu stiu ca e valva unisens, aia o poti elimina repede.

Modificat de KOMODO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompita aia este si in ETKA, valva PCV nu am gasit nici eu

fise ngk noi

bujii ngk iridium noi

valvele unisesc le`am verificat si sunt ok

 

prin 'solenoid valve' nu stiu la ce te referi

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sub galeria de admisie.

Insa eu zic sa cureti pompa, cea pe care am schimbat-o de pe passatul meu e acelasi cod, eu am schimbat- o preventiv si pe teava mica pot sa suflu si sa trag aer deasemnea,

Eu am citit pe pe un forum din afara ca acea teava se mai infunda. Incearca sa o cureti si vezi cum se comporta dupa.

post-3569-0-15247600-1382466578_thumb.pn

Modificat de KOMODO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine in etka imi arata altfel, exact cum am pe masina....exista  o singura electrovalva "solenoid" care deschide vaccum pentru a actiona acele clapete din adminsie (intake changeover)

asigura`te ca ai alez 1.6 alz 75kw

 

pompita aia nu am putut sa o desfund..am turnat WD40 in ea, am sufat pe ea,am bagat o sarmulitza , nici un rezultat

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca ai depuneri serioase in ea. Baga o sarma mai groasa, ca nu strici nimic, diafragma e intre cele doua stuturi mai groase. de asemenea ca sa vezi daca mai functioneaza diafragma din pompa trage aer pe stutul de langa teava aia pe care zici ca e infundata, nu ar trebui sa poti trage aer.

Si pe stutul mai indepartat de teava aia mica uita-te in interiorul ei cu o lanterna si vezi daca nu e infundat canalul care vine din teava aia mica, poate o poti elibera de acolo.

Se poate ca problema ta sa fie de la pompa aia dat fiind faptul ca are legatura cu vacumul din sistem.

Modificat de KOMODO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diafragma merge....ceea ce ma speriase pe mine este poza asta

 

mlwj.th.jpg

 

 

pare sa aiba acolo un arc..o chestie de fier..sigur este un canal simplu?

 

si atunci cand am bagat o sarmulitza parca se simtea un arc..

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la poza asta m am uitat si eu :)

La fel si eu am incercat sa descifrez ce e acolo insa nu am reusit. Nu stiu ce sa zic cum sa procedezi, nici sa schimbi pompa aia si sa ai tot aceleasi probleme, insa e clar ca a ta nu functioneaza bine, daca pe teava aia nu poti trage sau sufla aer.

Poate mai da un coleg un sfat cu privire la caderea de turatie.

Si la 1500 rpm sta mult turat sau scade imediat? Trebuie tu sa actionezi pedala de acceleratie pentru a reveni la turatia initiala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sfaturi sunt binevenite din partea oricui

 

la 1500 urca pentru 0.5 secunde dupa care cade la ralanti..nu trebuie sa apas pe acceleratie..chestia asta o face de cand am cumparat masina (un an jumatate)

nu a putut nimeni sa ii dea de cap

 

ceea ce am mai observat este ca oricat de constant as tine pedala de acceleratie(ex.1500rpm), turatia fluctueaza putin...sus-jos

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare nu trage aer pe undeva, garnitura de la clapeta de acceleratie cum e? Mai vezi si o-ringurile de la injectoare, garnitura regulator presiune benzina daca ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am zgarmat in pompita aia cu toate sarmele posibile.pur si simplu este infundata si/sau are acolo o valva mecanica cu un arc

 

nu trage aer fals dar am sa dau din nou pe la toate garniturile cu wd40 ca sa verific din nou (cu motorul pornit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am comandat pompita aia si am sa o schimb cand vine

am comandat si senzorul de temperatura a apei G62 chiar daca nu am nicio eroare legata de el 

stiu ca are 2 circuite unul care arata temperatura din bord si celalalt pentru a informa ECU

 

exista posibilitatea de a fi defect circuitul2 si sa arata uneori temperatura eronata fara sa`mi dea eroare?

 

pur si simplu m`a scos din sarite !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei senzorii de temperatură dau eroare numai dacă au circuitul întrerupt sau sunt în scurt. În cazul în care numai unul este buşit (mă refer la G62+G2) compari temperatura din vagcom de Engine cu cea de pe Instruments şi dacă nu sunt sensibil egale atunci la gunoi cu el

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este ca sunt egale temperaturile...de cate ori m`am uitat au fost egale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

oricum nu inteleg cum functioneaza sistemul PCV doar cu "suction jet pump" 

pur si simplu nu cred ca nu exsita o valva PCV

 

capatul aceste pompite care se duce catre furtunul de vapori ulei este extrem de subtire 2~3mm 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am schimbat acea "suction jet pump"  si am in continuare aceeasi problema...la una din 10 apasari pe ambreiaj la stop imi cade ralantiul si se ridica singur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit si acolo si nu am gasit nimic....este o problema tare dubioasa

ceea ce am mai observat este ca daca incerc sa tin acceleratia apasata constant la acelasi nivel, turatia oscileaza intre 1000si1300 rpm

Modificat de CrackerX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am schimbat "pompita" cu una noua si nu este nici un rezultat...turatia tot cade la cateva opriri la stop

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 3 years later...
On 12/21/2013 at 1:25 PM, CrackerX said:

ceea ce am mai observat este ca daca incerc sa tin acceleratia apasata constant la acelasi nivel, turatia oscileaza intre 1000si1300 rpm

 

On 10/23/2013 at 8:41 AM, CrackerX said:

la 1500 urca pentru 0.5 secunde dupa care cade la ralanti..nu trebuie sa apas pe acceleratie..chestia asta o face de cand am cumparat masina (un an jumatate)

ceea ce am mai observat este ca oricat de constant as tine pedala de acceleratie(ex.1500rpm), turatia fluctueaza putin...sus-jos

Salut!

Stiu ca e vechi postul.. exact ca si CrackerX am si eu aceleasi simptome, tot 1.6 ALZ.

CrackerX ai mai reusit sa o "scapi de boala"? sau ai scapat de masina? Sau poate a aflat cineva remediul? Eu am schimbat doar valva EVAP si m-am oprit, ca am citit ca unii au schimbat jumatate de motor si tot au chestia asta..

Eu nu am nici o eroare, masina merge, check engine e stins, doar ca e deranjant ca , cateodata cade asa in turatii ( in general cand calc ambreiajul ) de parca ar vrea sa se opreasca apoi compenseaza, urca inapoi in turatii peste 800 si apoi scade si se linisteste la 800rpm (aproximativ, defapt variaza usor cand pun diagnoza universala pe ea) 

Modificat de CMC13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!