Jump to content

1.4 AUA, probleme dupa ce se incalzeste


lynx007
 Share

Postare recomandată

Am o Fabia 1.4 motor AUA,2002, 170000 km  si de 3 luni ma confrunt cu o problema ciudata

 

Fac saptamanal naveta dintr-un oras in altul (~140 km) si zilnic 5-10 km in oras. Toate distantele sunt parcurse intr-o singura etapa. Cu motorul rece porneste fara nici o problema si functioneaza normal pana in momentul primei opriri. 

Dupa ce motorul se incalzeste si opresc pot interveni doua cazuri, in functie de durata stationarii:

1) Porneste dar se opreste in urmatorul kilometru  

2) Nu porneste deloc (pare ca nu are bezina, dar cine stie...?)

 

Ca regula pe care am reusit sa o observ, daca indicatorul de la temperatura e in primul sfert de cadran( <60 grade), sigur porneste si pot pleca linistit la drum ca nu o sa faca probleme. Daca e mai mare de 60 dar pana in 90 mai bine nu mai incerc

Daca reusesc sa o pornesc in intervalul critic de temperatura, la un momemnt dat, in primul kilometru, fluctueaza turatiile de la 0 la 500. Sunt momente (putine) in care isi revine, dar in cele mai multe cazuri opresc si astept sa scada temperatura. 

 

Daca o pun pe tester imediat dupa ce a facut figura, in conditiile in care nu sunt disperat sa incerc sa o pornesc (de ex sa eliberez intersectia/ linia de tramvai etc) singura eroare care o da este la EGR - Insufficient Flow

Daca dau la cheie disperat, mai apare,  destul de rar, eroarea cu Manifold Pressure Signals 

 

 

16785 - EGR System 

            P0401 - 35-00 - Insufficient Flow

18057 - Powertrain Data Bus 

            P1649 - 35-00 - Missing Message from ABS Controller

17851 - Potentiometer for EGR (G212) 

            P1443 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals 

            P1553 - 35-10 - Implausible Correlation - Intermittent

 

 

Pana acum, in ultimii 2000km, am schimbat filtrele, am schimbat egr-ul (asta dupa ce l-am curatat si adaptat pe cel vechi) 

am curatat clapeta de acceleratie, bujiile au pana in 10k, sunt verificate, sunt ok, am curatat senzorul de la galerie, am verificat valorile care le primesc EGR si senzorul de la galerie, am testat cu mai multe tipuri de benzina(OMV, MOL, LUK, Rompetrol, Petrom), 

si, nu in ultimul rand, am citit o gramada de ziare asteptand sa se racesca :D

 

Ca si etape urmatoare ce mi-au fost propuse e sa schimb senzorul ala (~200 ron) si pompa de bezina (~300 ron). 

 

Mi s-a porpus schimbarea de pompa de benzina in conditiile in care in momentul in care nu porneste(cand se amorseaza), zgomotul care il face e putin diferit, nu pare ca e foarte vioi. Dar totusi timp de 140 km in regim mai sportiv (atat cat se poate cu o fabia combi) cu turatii spre 5000 si viteze maxime 140-150 nu face probleme 

La fel si senzorul ala, e supus conditiilor amintite.

 

Ca si moment al declansarii problemelor: In august am facut o data plinul(primul, fara a umple si rezerva) la OMV cu benzina 95, si apoi(aprox. 30 km/min dupa) am simtit miros ciudat inanuntru. Tot vroiam eu sa curat instalatia de AC, asa ca a 2-a zi am actionat. Cat am stat cu motorul pornit, a dat primele rateuri.

 

Nu as vrea sa patesc ca la EGR, sa-l cumpar degeaba. Daca binevoiti, va rog, astept pareri.

 

Multumesc

Modificat de lynx007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bobina de inductie cu aproape 2 ani in urma . 12-17.000km  am cu ea, nu retin exact. Marelli am pus, dar atunci dadea ea eroare pe tester . Sa se fi dus asa de repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asemanearea dintre ce povestesti tu si ce patea varul meu cu un golf4 motor axp daca nu ma insel, ma face sa nu exclud acesta posibilitate. La fel si lui, la rece ii pornea fara probleme dar dupa ce se incalzea nu ii mai pornea. De eroare nu stiu ce sa zic, lui i-au gasit eroare la senzorul de turatii pe care i l-au si schimbat si a mers bine pana acasa. A doua zi a dus-o iar in service tractata. Cred ca ar fi trebuit sa dea missfire cel putin pe doi cilindri.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda... mi-a dat missfire cand am schimbat-o. Totusi nu cred ca acum e asta, dar o sa o trec pe lista de posibilitati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avea o cunostinta o masina coreeana care facea la fel. la cald nu pornea,astepta sa se raceasca. a fost de la delcou,ceva pe partea de aprindere...deci tot bobine de inductie,etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si fisele, sa nu fie intrerupta vreo una din ele. Destul de neplacuta situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ai de unde sa imprumuti o bobina de inductie pentru o zi/doua?

 

Ai avut dreptate chiar daca nu am crezut initial ca poate fi ea cauza...

Bobina..bat'o vina. Am schimbat-o si acu e ok...

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salutare, dupa atâția ani, spune-mi te rog ce marca de bobina ai cumparat atunci? Ti-a mai facut probleme? Multumesc!

 

Vioreleeeee! Nu mai cita postul anterior inutil, se sanctioneazaaaaaa!

Modificat de vdragos
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!