Jump to content

B6 Mananca Ulei?


dintzauru
 Share

Postare recomandată

motorul e asa construit incat sa "manance" ulei(cititi cartea tehnica) ... asta ii si da viata lunga; eu am avut mai multe masini VW cu PD si la toate a trebuit completat ulei cam juma' de litru intre schimburi in conditii de exploatare a masinii intense in oras si afara talpa grea; indiferent de model si indiferent de producatorul uleiului.

chiar daca prima data m-am speriat de indicatia din bord acum multi ani, acum sunt convins de 1.9 PD nu are moarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 344
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GRooVe

    23

  • alxrro

    14

  • Riddler

    13

  • dintzauru

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

CR chiar nu consuma ulei. Am 37.000 km cu masina si nu am completat deloc la prima revizie (27.000 km) si uleiul nu s-a clintit de pe joja. Pana acum, dupa revizie in 10.000 km la fel este nemiscat, cred ca nu ma mai deranjez sa ridic capota...

Masina a vazut si 230 km/h si mers linistit si oras si de toate - un motor exceptional dupa parerea mea.

Dar, daca puneti norma 505.01 - norma pentru motoare cu pompa rotativa, care nu mai sunt dupa 2000 la vw mi se pare foarte daunator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in carte scrie, si mi-a arat si ala la service cand am fost la revizie ca un consum de ulei de pana la 1l/10000km e normal. e adevarat ca nu stiu daca au actualizat cartile cand au trecut de la PD la CR.

oricum o sa tin sub observatie nivelul de ulei sa vad ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)

Dar, daca puneti norma 505.01 - norma pentru motoare cu pompa rotativa, care nu mai sunt dupa 2000 la vw mi se pare foarte daunator...

Lasa-ma sa inteleg... la un motor PD, care CERE (subliniez) expres ca uleiul sa indeplineasca norma 505.01, eu sa nu-i pun acest tip de ulei pt ca-i daunator ?! :)

Ar trebui sa-i pun 5w-30 LongLifeIII cu norma 507.00 ?! :scrach:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normele pentru ulei se schimba in timp... Daca masina ta e din 2006 (poate chiar sfarsit de 2005 in unele cazuri), nu aveau cum sa treaca in carte o norma de ulei care inca nu era in vigoare la acea data. Norma 507.00 este cea mai noua. Eu doar am zis ce ti se da in germania sa zicem, la reprezentanta, drept ulei pentru motorul tau.

Acum apare discutia cu consumul... permiteti un exemplu - vecinul meu cu b6 2.0 140 cp an 2006 a schimbat uleiul aici in tara, nu la reprezentanta si i s-a recomandat nush ce mobil 1 - nu comentez ca nu stiu ce fel exact - cert este ca dupa 9000 km parcursi s-a aprins becul de nivel ulei si cand a scos joja abia daca mai se ungea pe varf. A aruncat instant uleiul si a pus Castrol 507.00 SLX LL III pe care i l-am adus eu din Germania. Momentan are 12.000 parcursi si a completat 200 ml(cred ca majoritatea pierderi). Concluzia o trageti voi.

La carte, apropos de ce a zis un coleg, scrie ca un consum normal este de 1 litru la 1000 KM !!! - nu stiu cum sa interpretez asta, unii zic ca asta e limita de reparatie, adica in momentul in care consumi 1 litru la 1000 km trebuie sa repari motorul. Eu unul zic ca e o exagerare si ca un asa consum da multe alte probleme la evacuare - catalizator sau DPF (pentru cei care au).

Principala caracteristica pentru 507.00 este aceea ca nu polueaza - zic ei, eu cred ca si atunci cand se arde este prietenos cu esapamentul. Pareri si pareri - cert este ca se recomanda folosirea celui mai nou si avansat ulei care apare si cea mai noua norma in vigoare, nu sa ne tinem de ce scrie cartea si peste 10 ani. In momentul cand apare consum mare de ulei, nu dati vina imediat pe producator, cautati mai intai ca uleiul sa fie original si cel recomandat iar apoi daca nu cumva motorul dvs are nevoie de reparatii (eventual turbina).

Bafta !

Modificat de DosarPenal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci acest consum de 1l la 1000km este ABSURD, mi se pare enorm si 1l la 10000 la km.

adica hai sa ne gandim la ce consum de ulei segmentam motorul la dacia 1300 acum 20 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linistit ca desi scrie in carte 1l la 1000km, realitatea este intre 500ml si un litru la un schimb.

de segmentat motorul la Dacie, cred ca se intampla la fiecare 35000km.... adica intervalul de schimb longlife la VW

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu exageram, da cand aveai cam acelasi consum de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V i c t o r
... mi se pare enorm si 1l la 10000 la km...

Principiul constructiv al acestor motoare implica si consumul de ulei. Este absolut normal, nu este vorba de vreo defectiune sau uzura (ca la alte tipuri de motoare). Avantajul acestui consum de ulei (situat de regula intre 500 ml si 1 litru la 10.000 km) este viata foarte lunga a motorului. Am o cunostinta (cu un Golf din 1992) ce are un 1.9 TDI cu peste 390.000 km parcursi (probabil ca are chiar mai mult pentru ca el a luat-o la 250.000). Motorul merge perfect si acum, dar tot timpul i-a completat ulei. Alte motoare ar fi fost de mult la Remat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca nu are nici o legatura consumul de ulei cu durata de viata a motorului. Cunosc destule exemple de motoare care rezista multi km, stiu o honda cu 800.000 km si sa nu mai vb de motoarele bmw care duc fara probleme 400-500.000 km si nu consuma ulei. La motoarele VW uleiul se duce, cu mici exceptii, prin turbina, adica acel ulei care trebuie sa unga turbina, din cauza uzurii acesteia, intra in admisie si arde.

Rolul uleiului in motor este acela de a unge, nu vad cum, daca acesta arde, prelungeste viata motorului....

Uleiul prelungeste viata unui motor atunci cand este schimbat la timp si este uleiul potrivit acelui motor. La consumul anormal de ulei mai contribuie si modul de utilizare a masinii, scrie si in carte lucrul acesta ca in anumite conditii de exploatare prelungita in sarcina poate aparea consum de ulei, dar la o utilizare normala nu apare acel consum de ulei.

Sa luam un exemplu... sunt 40 grade in aer si 55-60 la nivelul asfaltului, masina are 4-5 pasageri si bagaje si eu ii rup dintii cu 180 pe autostrada si frana si demaraj.... macel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt complet de acord cu tine.

ai pus punctul pe j, ca sa zic asa. consumul de ulei este o dovada clara a unor uzuri mari ale componentelor motorului. la dacia 1300 ca sa-mi continui exemplul era in principal uzura segmentilor. la aceste motoare este uzura lagarelor turbinei.

si chiar daca prin absurd am admite ca motoarele PD sunt construite astfel incat sa consume ulei, la cele CR care mai e explicatia? problema e ca atunci cand am fost la revizie si am semnalat consumul mare de ulei, ala s-a uitat in carte mi-a dat un citat si a zis ca e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)

La motoarele VW uleiul se duce, cu mici exceptii, prin turbina, adica acel ulei care trebuie sa unga turbina, din cauza uzurii acesteia, intra in admisie si arde.

(...)

(...)

la aceste motoare este uzura lagarelor turbinei.

(...)

Daca sunteti amabili, puteti detalia (ambi daca vreti) si cauze si/sau prosibile rezolvari ?! :P

Nu de alta, dar sa stiu daca ma alarmez si incep sa cobor ceva sfinti prin casa sau nu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, daca uzura turbinei e de vina... atunci de ce pun prostii astia din uzinele VAG turbine gata uzate pe motoare noi si inca mai scriu si in cartea tehnica asta?

vreau o explicatie pertinenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar, daca ar manca ulei prin turbina de ce nu mananca si CR-urile? S-a folosit alt tip de turbina? Intreb si eu, nu stiu coduri si din astea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scris acolo "cu mici exceptii" uleiul se duce pe la turbina. La exceptii intra motoarele alea noi care consuma ulei. Parerea mea este ca aici intra in discutie si eventuale "talpi" cu motorul rece, sau revizie la care s-a pus cine stie ce 10w 40 cand uleiul corect este SLX 5w 30, se mai strange putin cercul. Aici nu mai pun in discutie masinile luate sh din Vitan cu 60.000 km care in realitate au mult mai multi...

Dar va rog, nu luati ca si regula ce am zis eu, sunt cateva posibilitati care explica consumul de ulei la passat. Ar mai fi pe timp de iarna si deplasarile scurte, in care uleiul se amesteca cu condensul din motor si se transforma in acea pasta maronie care nu mai are proprietatile uleiului si se arde sau ramane in filtru, si astfel iar scade nivelul pe joja.

Ridler, cred ca poti apela la colegul nostru de forum care se ocupa cu reconditionari/inlocuiri/vanzari de turbine. Este din Bucuresti si iti va spune el daca e cazul sa-ti faci griji sau nu....Un alt test simplu pe care poti sa-l faci este sa verifici IC daca are ulei in el, si daca da cat de mult, si asta e un semn clar.

Modificat de DosarPenal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am avut si eu o problema recent , :icon_cheesygrin: am ramas fara ulei in motor si martoruol galben nu ma avertizat... dar ...hai sa nu face o tragedie ..din consumul de ulei... daca ar fi sa si vb..de performantele amasinii...ce poate face ..intr=o depasire.. la un urcus,daca ai nevoie de putere..o =ai :icon_cheesygrin: ce mai conteaza 500 ml la 1000 km .dac te simti bn in masina e ok eu asa consider...nu-i consum asa mult per cat ofera maisna.. :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

500ml la 1000 km ,e cam mullt :( ,ce faci, o tii numai in 4000 rot.? martorul se aprinde cand scade peste 1L

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trezirea

uleiul din motor iese doar daca este uzura la camasa sau segmenti si uzura la bucsa turbina ,ar mai fi o explicatie a specialistilor precum nu sar folosi uleiul tip norma stabilit de constructor ,darita viscozitatii ramine pe cilindru fapt ce duce la ardere si evacuarea pe esapament .daca va amintiti ca unii mecanici va indica un ulei cu o viscozitate mai mare in ideea ca este vara si ca motorul are mai multi km, sa mai ia din batai GERSEALA MARE ATENTIE - UN MOTOR CU TACHETI HIDRAULICI are un orificiu de alimentare cu ulei foarte mic iar neumplerea lor la pornire duce la batai iar daca intr-un timp scurt nu se umplu cu ulei se vor sparge si urmeaza calvarul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am 29.000 km cu masina asta si nu am completat cu niciun ml de ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei papa toate, in functie de cum o calci,nici la mine nu se aprinde martorul intre schimburi, dar mai trag din cand in cand capota si completez cate un pic ,pana la 500ml intre schimburi. treaba verificata in service ,are mecanicul vasul gradat. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ciudat consumul de ulei! Am masina de un an , dar NICIODATA nu mi-a consumat ulei (pana acum). Motorină consuma. Documentatiile de service ale VW precizeaza ca dupa un anumit nr. de km parcursi (50-60 mii km), trebuie efectuat un update de firmware la ECU Engine pt. a nu mai consuma ulei. Versiunea initiala de soft de pe ECU este pt. rodaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Se poate bloca joja? Trag de ea de se ridica suspensia... Am mai cautat pe forum si nu se plange nimeni de chestia asta.

Am coborat jos si am mai incercat o data... Am tras mai cu tupeu pana a facut "POC" si a iesit.

Modificat de Maghe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIn pacate intru si eu in clubul celor cu motoare consumatoare de ulei. In 8500 km am completat 750ml (!!!). Dupa 6000km a trebuit sa-i pun 250 ml. Dupa 1500 km am pus alti 250 ml. Dupa inca 1000 km am pus iar 250ml. Unde dracu se duce uleiul asta? Fum nu scoate nici la rece nici la cald, nici daca-i dau talpa. Singura chestie mai dubioasa pe care-am facut-o a fost sa las motorul 2h30m la relanti (poveste lunga). Talpa nu-i prea dau, in general merg potolit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu o problema cu consumul de ulei la mine a fost un consum mare,am masina din oct 2011 i am facut toate schimburile distributie,filtre,si ulei, prin decembrie mi sa aprins la bord becul galben cu atentionare ulei , am calculat cati km am facut de la chimb si am observat ca am facut doar 2200 si eu am complectat cu 1litru de ulei. nu stiu ce sa zic dar mi sa parut cam mult.

Voi ce ziceti????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina e ok tehnic, verifica daca ai ultima versiune de SW pe ECU motor. Daca nu ai, mergi la reprezentanta. La unele masini exista niste TPI care precizeaza ca trebuie facut update pentru ca motorul sa nu mai consume ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!