Jump to content

VW Crafter vs Mercedes Sprinter


PaulBogdan
 Share

Postare recomandată

Eu nu vad cu ce e mai complicata tractiunea fata, cand o tractiune spate implica cardan, grup pe puntea spate... Pune problema si atlfel, ca sa ramai in limita a 3,5 tone e logic sa alegi o masina cu o greutate proprie cat mai mica nu? pentru a compensa cu o sarcina cat mai mare... pai parerea mea e ca in felul asta intotdeauna o masina cu tractiunea spate are o sarcina mai mica deoarece greutatea proprie e mai mare datorita transmisiei spate care cantareste in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!
Avand amandoua masinile la o firma de transport prod. alimentare recomand crafter lung pentru drumuri lungi. Pozitie condus odihnitoare, consum scazut, viteza de croaziera 110km/h cu maasina incarcata. se comporta excelent si cu remorca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegule Zav te rog da-mi mai multe detalii atat despre Crafter cat si despre Sprinter. Ai modelele maxi? Daca se poate zimi dimensiunile si greutatea lor. Si ce reparatii ai facut la ele si aproximativ cat au costat. Mersi anticipat de raspuns. O zi buna

 

@cenzura daca zici sa merg pe Renault Master da-mi si unele argumente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!
crafterul este model 2010 cumparat din olanda de la kleynvans din amsterdam al aprox 150.000 km in anul 2011 (pe la inceputul lunii noiembrie pt. ca atunci au ceva reduceri). Da, este modelul maxi. Pe autostrada, ne incarcat, viteza de croaziera este de circa 110-120 km/h. a fost aproximativ 12.000 euro. Cei de la kleyn vans iti dau masina cu asigurare pe o saptamana, numere de o saptamana si plinul facut. Costuri: distributie, consumabile, nimic foarte costisitor.
Sprinterul este modelul mediu, tot 2010, punte dubla spate, cutie mai putin zgomotoasa, raportul turatie/viteza pe autostrada mai bun decat la crafter. pret 14.000 E. cumparat in 2012, tot de la kleyn vans. iti recomand sa vezi si tu niste variante acolo. cheltuielile de la sprinter sunt mai mici decat la crafter, iar sprinterul merge mai mult pe coclauri (motivul pentru care a fost si cumparat; inalt, punte dubla spate, cu niste cauciucuri bune nu te lasa la greu, nicaieri), iar crafterul pe drumuri normale (de romania) a mai schimbat un amortizor, rulmenti etc.
depinde acum ce vrei sa faci cu masina... un sprinter lung cu  dublu punte spate te duce mult si bine!
seara buna,
Zav

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca initiatorul topicului ar trebui sa si specifice ce fel de configuratie sa aibe masina? ce fel de marfa se va cara cu ea, se vrea pana in 3,5 tone MTMA sau peste ceea ce inseamna permis profesionist....program de sofat etc. Degeaba tot exemplificam tot felu de modele cu dublu pe spate sau modele maxi care desi sunt lungi ca un camion si sunt incadrate la 3,5 tone au o sarcina de 700-800 kg.

 

P.S acum am vazut ca a mentionat ca trebuie sa fie pana in 3,5 tone, deci atunci ar trebui sa ne rezumam la cele punte simpla pe spate, pentru ca cele cu dublu ori trec peste pragul de 3,5 tone ori sunt detarate ceea ce inseamna o sarcina oficiala f mica si probabil nu il intereseaza genul asta de ,,trucuri,,.

Modificat de capone26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Argumente : ei bine la firma unde am lucrat 10 ani transportam calorifere de otel si aluminiu cazane pe lemne centrale termice murale pe gaz si alte maruntisuri pentru incalzire climatizare .Ei bine programul era urmatorul: vineri incarcam si duminica noaptea plecam in cursa pana vineri seara cand daca cineva avea nevoie de o masina pentru carat ceva in weekend  ghici ce masina lua .Foarte rar repet foarte rar masina avea incarcatura sub 2 tone!In toti acesti ani nici un master nu a avut probleme cu motorul ambreiajul suspensia sau arcurile si caram numai intern.E adevarat ca toate reviziile le faceam numai la RENAULT si erau cam scumpe.Acuma nu stiu cum e noul master dar penultimul model si in mod special ala cu 6 trepte pe mine ma convins.Si inca unul NU CONSUMA .  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi toate masinile se incarca peste capacitate si merg pe toate drumurile, inclusiv pe drumuri forestiere. In aceste conditii dificile, Fiat Ducato a picat inca de la 4.000 km, era in garantie si de atunci masina sta mai mult in service decat la lucru. Caldura in spate nu baga deloc (double cab) si nenumarate alte probleme, Motorul insa e vioi. La Crafter, tot asa luat de nou, ne-a picat doar cardanul, si asta in conditiile in care Crafterul merge mai mult pe extren. Nu il incarcam decat rar peste capacitate, in schimb trage o semiremorca cu doua axe.

 

Una peste alta, cele mai putine probleme le fac Transporter-urile (de astea avem cele mai multe), iar la polul opus se afla fiatul. Mai avem un iveco de 3,5t, luat de nou, dar are deja ceva km. La fel iveco sta mult in service, iar reparatiile sunt intotdeauna scumpe si complicate. Toate masinile sunt cu platforme deschise. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mercedesul cu dublu spate se conduce cu B-ul si are sarcina de incarcare mai mare decat crafterul, desi la crafter volumul benei este mai mare. Acum ambele masini au peste 350k km si sa nu vorbesc intr-un ceas rau nu a picat nici cardam, nici ambreiaj, nici cutie.
Toate bune!

Offtopic: 
intrebarea era Crafter vs. Sprinter...

Modificat de Zav
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa cred afirmatia ta Zav trebuie sa vii cu cifre, spunemi greutatea proprie a Mercedesului cu dublu si printr-o simpla scadere putem deduce sarcina utila, plus ar trebui sa mai mentionezi volumul de incarcare pentru ca din cate am inteles de la initiatorul topicului ar vrea sa incapa 4 europaleti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Masinile cu dublu pe spate au taxele de drumi in afara (Franta, Austia si Ungaria cred mai mare) mai mari, deci vignete mai scumpe... Întorcandu-ma acasa in Franta acus 2 saptamani, la un restaurant unde am mancat erau doi tipi din Suceava care vorbeau de Crafteruri, cat de dezastru sunt, si cum patroni lor baga bani in ele imediat cum iese din garantie. Si pe deasupra si consuma ... Deci daca ei, ce'i cu numere de SV care in ultima perioada sunt tata europei de est, care sunt enormi de multi cu platforme,dube  etc pe drumurile din afara. zic ca au dreptate. Eu lunar aproape fac Franta-Romania si invers si toti romani circula cu Sprinteruri si in cel mai rau caz LT-uri  mai vechi.  Sunt si cati va cu Tranzituri...  Deci ptr mine ei sunt o referinta buna ptr ca fac de mult chestia asta si au experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut cineva pe mana, Sprinter 4x4 ?

Ma uit si eu dupa un furgon pana in 3.5 (Ducato, Boxer, Jumper, Sprinter) care sa fie neaparat cu tractiune integrala.

Ar trebui sa fie ceva pe termen lung, relativ economic si destul de fiabil (tinand cont de faptul ca nu imi scoate bani).

Din ce am citit mai sus, inteleg ca se cam infirma legenda cu Mercedes-ul care rupe la buzunar , cand pica ceva !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cosm!n ,in legatura cu 4x4 am condus o singura data dar foarte putin, defapt am manevrat un Iveco 4x4 cu lada. Am ramas masca cat de mult vireaza si ce usor ii de manevrat o matahala din aia. Deabia te urici in ea, are scara!  Francezul care lucra pe ea la primarie era mandru sa imi spun ca are motor Peugeot cica. Oricum vireaza mult rotile si ii 4x4 permanet, pe sub ia se vede cardanul.

Nu cred ca te poate ajuta, dar mi-am amintit cu placere acea "duba" cu 4x4. In rest astea frantuzesti nu cred ca sunt 4x4, eu nu am vazut sau auzit.

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4x4 nu face decât să te încurce dacă nu circuli frecvent pe drumuri forestiere sau înzăpezite, la o dubă de transport e un nonsens... chiar și tirurile au o singură axă motoare, știi de ce? Consumă mai puțin și "fug" mai tare. La o dubă mai adaugă la dezavantaje greutatea mai mare și întreținerea mai scumpă, care poate să tragă mult în balanță dacă faci 50.000 km/an.

 

Odată având 4x4 pe mașină, consumul crește la fel indiferent dacă este 4x4 permanent sau decuplabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!