Jump to content

Tinichigerie argon vs autogen


nik87
 Share

Postare recomandată

Ma confrunt cu o mare dilema,as vrea sa restaurez o masina care are nevoie de multe elemente de caroserie de schimbat si multe petece de pus...

Toti tinichigii care i-am gasit sudeaza clasic cu autogen ,ce parere aveti v-a tine? Am tot citit stiu ca e o metoda invechita,dar mi-au dat garantia ca v-a tine,dupa sudura vor da cu pasivant pentru rugina,o mana de grund , 2 teroson si o ultima mana de teroson amestecat cu ulei/vaselina ,mai ales in praguri contraripi etc!

 

Astept sugestiile voastre,o restaurare cu sudura in argon  nu-mi permit,care ar fi avantajele /dezavantajele sudurii cu argon vs autogen,si totusi ca si parere personala a fiecaruia daca v-ati apuca de o astfel de restaurare !

 

Multumesc,

O zi excelenta si spor la proiecte!

Modificat de nik87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se sudeaza cu mig-mag in CO2.Pentru praguri si contraaripi exista solutie speciala(ceara).Grund,ulei in praguri dadea bunicul in dacie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vestita sudura 'in argon', sau MIG-MAG, exista deja in majoritatea atelierelor, aparatura ajungand de ceva vreme la preturi rezonabile. Cei care folosesc inca autogenul o fac probabil din reticenta la schimbare, alte motive nu vad.

Principalul avantaj al sudurii MIG  este ca incalzeste doar zona din imediata vecinatate a sudurii si astfel tabla nu se deformeaza. Pe langa asta este mult mai rapida, mai precisa, mai usor de folosit si mai ieftina.

Autogenul isi are locul lui in atelierele de tinichigerie, dar pentru formarea/indreptarea diferitelor elemente la cald.

Si protectia anticoroziva a trecut in alt secol, exista acum grunduri epoxidice si ceara pentru cavitati. Un grund ieftin peste care e dat un teroson gros nu o sa tina foarte mult.

Modificat de iustinstanciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu numai deformarea e unul din motive ci si decalirea pe suprafata mare a metalului. La tabla subtire e moarte curata si crede-ma ce spun pragurile si reperele noi chiar is "foita" pe langa ce a fost pe masina.

Peste sudurile care nu sunt expuse (ma refer la vedere cat si cele ce vor lua contact mult cu apa) recomand grund apoi mastic pensulabil.....teroson si ceara de cavitati dupa caz.

Personal nu recomand autogenul.

La primul proiect am dus-o si eu asa la cineva cu autogen, iar dupa ce a fost gata masina am "spart-o" din nou, am luat aparat cu 1200 ron +60 inchiriatul buieliei de corgon....si am invatat sa punctez si sa sudez. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e simpla treaba cu sudatu .... nici eu nu am stiut si am luato pe bajbaite:) Mig mag de 200 de amperi am luat cu 18 milione de la o femeie (vaduva) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apoi sunt tutoriale garla pe tub, cum sa incepi sa sudezi corect..etc si deja pe la 200 eu gasesti acasa (ebay) sau si magazine. Si de 150-160 A ajunge, cu 200 ce ai tu acolo sudezi tabla groasa calumea.

Bine aici mai sunt cateva costuri. Manusi, (masca basic are) rola de sarma, butelie, dar cam toate astea is comisionul unui tinichigiu.

Daca ai loc unde sa lucrezi mai bine DIY, daca nu ai loc nu se mai pune problema de aparate...etc.

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nevoie de amperaj asa mare pentru table de caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum vreau sa cumpar si un TIG ....  Amperaju il  reglez in functie de tabla , la fel si viteza de avans a sarmei in functie de cum lucrez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de offtopic desi cred ca raspunsurile deja le are la intrebari colegul.

Merita toti banii si TIG-ul in cazul meu am scos banii de pe el numai facandu-mi evacuarea completa din inox la caddy. (cel putin pe la noi manopera e minim 500 ron)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui un topic cu welding and fabricating!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva la 160A, ebay 251 eu acasa, dar am nu e si pt alu (e numai DC)  decat daca folosesc heliu sau tot argon dar adaosul sa fie un electrod invelit. 

http://vwforum.ro/topic/85541-daily-caddy-mk1/?p=1743461 

Buy out-u era la 399 eu.

Pe la 500 ai deja sanse de ceva semi-profi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru sfaturi ... chiar daca ati deviat putin de la subiectul topicului  :lol: !

 

Dar totusi daca sudura se relizeaza de cineva cu experienta (tinichgiiu batran) nu as putea face si in autogen ,dupa care peste suduri dat cu spray de zinc , apoi peste tot grund , ceara / teroson si bagat ulei/vaselina/ceara in cavitati?

 

La ce v-am expus cat aproximati ca m-ar costa tinichigeria in argon ,am primit tot felul de oferte care nu sunt relevante...

Printre colegii din Buc sau provincie (aproape de Buc) exista cineva care m-ar putea ajuta cu sudura in argon pentru tinichigeria acestei masini? Astept oferte aici...estimative,ca stiu pana nu vedeti exact nu se poate face pretul,dar macar sa stiu la ce ma astept!

 

Varianta de a achizitiona un aparat "MIG..." iese din discutie pentru ca nu am experienta necesara sa sudez si nici varsta sa invat  :dry:

Modificat de nik87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut suduri in autogen care au tinut mult si bine si am vazut suduri in autogen care sa macat tabla raw... dupa reparatie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut suduri in autogen care au tinut mult si bine si am vazut suduri in autogen care sa macat tabla raw... dupa reparatie 

 

Tocmai asta vroiam si eu sa spun...am vorbit cu cineva care are tinichigerie facuta prin 1998 totala si inca nu a aparut rugina,cei drept odata pe an in toamna o rastoarna si baga ulei ars amestecat cu vaselina in cavitati.

Totodata am vazut un golf sudat cu autogenul unde petecul a ruginit pe langa sudurii si s-a desprins exact cum a fost pus acum x ani!

 

Inca stau in cumpana dar timpul ma preseaza un pic daca vreau sa mai fac ceva!

 

Revin cu intrebarea: printre noi nu exista un coleg (vreo cunostinta ceva,cineva care v-a ajutat pe voi) in Bucuresti sau in judetele vecine sa-mi faca si mie tinichigeria la masina asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am om pt tinichigerie !  sunt cam 100km de bucuresti ! pana aici ..... dar omu isi face treaba 

Modificat de yoh01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am om pt tinichigerie !  sunt cam 100km de bucuresti ! pana aici ..... dar omu isi face treaba 

Si eu as fii interesat!

Sudeaza autogen sau argon! Se poate o modalitate de contact cu omu'? Daca nu publica macar p.m!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are si mig mag si autogen , in plus face orice :) cu asta se ocupa

 

 

Astazi trec si cer numaru

Modificat de yoh01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant topic,dar ce restaurezi @nik?

are si mig mag si autogen , in plus face orice :) cu asta se ocupa

Astazi trec si cer numaru

Ai facut cumva rost de numarul omului?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l-am asteptat azi sa vina sa ia niste tevi , si nu a aparut astept sa vb cu el sa vad daca are timp ... loc ca se mai ocupa si cu altele (gen porti fier forjat ) , app sa va zic dinainte , trebuie sa vb mai atre la telefon ca sta prost cu auzul , va dati seama de 20 de ani de cand face tablarie 

Modificat de yoh01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sant curios ce aparat de sudura in argon poate gasi la 200e, poate ceva chinezarie care abia topeste o sarma de 0-5-0.6.

Eu anul trecut am dat peste 500e pe un aparat vechi din '88 

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate daca erai mai atent cand si citeai tot nu rastalmaceai si nici nu dadeai raspunsuri aiurea.

Unu la mana am scris 250 nu 200, doi e vorba de TIG nu are nici o treaba cu rola de 0.6 0.8 1.2 de care vorbesti tu. Asta e sudura cu material de adaos.

Mai mult de atat, asa pentru curiozitatea ta am sudat cu electrod de 4.5 si merge perfect, sudura continua timp de 2 ore.

Deci cu presupusul poate da oricine, da nu inseamna ca e adevarat mai ales in necunostinta de cauza. Eu am asa ceva acasa si am testat.

 

Pe langa asta am si un MIG luat de la bricostore (daca tot vb de chinezarie) cu 1000 ron si am sudat cu sarma de unu doua golfuri 1 si merge si a mers perfect.

Si crede-ma ca nu neaparat tre sa faca ca si transformatorul de inalta cand il pornesti si nici sa mergi cu tabla la aparat nu cu aparatul la tabla ca sa si sudeze bine.

 

Ideea e ca nu trebuie neaparat sa dai o gramada de bani pe ceva  doar pentru hobby. Cand vorbim de atelier e total altceva.

Modificat de Cypor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am om pt tinichigerie !  sunt cam 100km de bucuresti ! pana aici ..... dar omu isi face treaba 

Pentru mine e un pic departe si pe langa asta caut un TINICHIGIU AUTO , care sa stie ce are de facut,nu un om bun la toate,care a mai facut printre altele si tinichigerie auto dar si acoperisuri la casa!

 

Decat sa reconditionez asa masina,mai bine deloc!

Scuzati interventia mea,dar nu m-am putut abtine!

 

In continuare daca cunoasteti vreun tinichigiu auto care sa lucreze in argon astept o modalitate de contact!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa am inteles, oricum unul bun, Esab, Kemmpi, Migatronic sau altele sar lejer de 1500e, fara butelie. 

Dar unul din gama asta nu il iei doar pt. o sudura ocazionala odata pe luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 tinichigiu e , dar in lipsa de masini si fara alta ocupatie , face si porti de fier forjat :)) , omu trebuie sa traiasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!