Jump to content

Martor Check Engine aprins


zonkkk
 Share

Postare recomandată

Dupa ce am alimentat (vreo 30 de litri) am observat ca s-a aprins martorul de Check Engine. Care ar putea fi cauza? Motorul merge normal nu observ nici o diferenta.

Ce credeti ca ar putea fi? Ati mai patit careva treaba asta?

Am mers cam mult cu benzina tot la minim, inainte sa-i dau 30l deodata.

Am sunat sa ma programez la Procar Timisoara pt. o diagnoza la motor. M-a si intrebat seful de service la telefon daca mi-a aparut dupa ce am alimentat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai umplut si rezerva?

Poate apare si de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica sa umplu si rezerva? Nu i-am facut plinul. Avea putin peste 30l dupa ce am pus benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am alimentat (vreo 30 de litri) am observat ca s-a aprins martorul de Check Engine
Coincidenta
Am mers cam mult cu benzina tot la minim, inainte sa-i dau 30l deodata.

Si ai pus CO 98?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coincidenta

Si ai pus CO 98?

Pai daca e conincidenta de ce m-a intrebat ala de la service (sefu') daca mi s-a aprins dupa ce am alimentat?

Am pus CO 95 de la MOL. (Calea Aradului, Timisoara)

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus CO 95 de la MOL. (Calea Aradului, Timisoara)

Masina: Skoda / Fabia / 1.4 MPI (101CP) - asta scrie la profilul tau. Si din cate stiu eu, acest motor obliga la CO 98. Pe usita de la rezervor nu scrie 98/95?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina: Skoda / Fabia / 1.4 MPI (101CP) - asta scrie la profilul tau. Si din cate stiu eu, acest motor obliga la CO 98. Pe usita de la rezervor nu scrie 98/95?

Masina e din august 2000. Nu m-am uitat ce scrie pe usita. Se poate sa fie din cauza calitatii proaste a carburantului?

Cum se sterge eroarea? Nu este alta posibilitate decat o vizita la service?

Poate sa dispara in timp? (adica sa nu mai stea becul aprins?)

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patzit check engine din cauza mufei de la sonda de apa, nu facea contact si imi arata acul ba normal, ba la minim, si cand era motorul cald si pica acul la minim mi se aprindea check engine, dupa care daca era acul la normal, se stingea dupa un timp. Intreb si eu ca prostul, nu cumva ai pus cu plumb? Eu tot de la MOL bag CO95, de la stadion , dar nu am avut probl. cu benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tot de la MOL bag CO95, de la stadion , dar nu am avut probl. cu benzina

Aveti motoare diferite. Tu ai bagat ce cere masina. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica sa umplu si rezerva? Nu i-am facut plinul. Avea putin peste 30l dupa ce am pus benzina.

Chiar asa...cum se umple rezerva, ca nu inteleg!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat pe capac la rezervor si intradevar scrie 98/95... dar asta inseamna ca si 95 e OK nu ar trebuie sa-mi arate treaba aia...

Am bagat sigur Fara Plumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe capac la rezervor si intradevar scrie 98/95... dar asta inseamna ca si 95 e OK

CO 95 doar accidental.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cc_seat e adevarat ca avem alt tip de motor dar e tot pe benzina si tot EU4, si apoi eu am un logan la firma pe care tot asha scrie , 98/95 si a vazut numa 95 si pana acum n'a sughitzat. Parera mea e ca trebuie test , altfel cam greu de hotarat, check engine se poate aprinde din varii motive. Posibil ca totushi motorul de 1,4/74 kw sa fie mai sensibilos, si asta e, ii trebuie benzina de 98, cu toate ca in carte scrie ca potzi pune si 95 fara probleme, numai ca se reduc performantele motorului.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service si nu e de la benzina.

Mi-au resetat erorile si mi-au zis ca daca mai apare sa ii sun si sa-mi faca o programare de 4 ore ca ma rezolva... (240 lei)

Sper sa nu trebuiasca sa inlocuiasca cine stie ce piesa scumpa... uhhh

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine a coincis aprinderea beculetului Check Engine cu o alimentare la MOL . In cele din urma s-a dovedit a fi senzorul de viteza care dupa o resetare cu VAG-COM (multumesc lui Voinea pt acest lucru) nu a mai aparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine a coincis aprinderea beculetului Check Engine cu o alimentare la MOL . In cele din urma s-a dovedit a fi senzorul de viteza care dupa o resetare cu VAG-COM (multumesc lui Voinea pt acest lucru) nu a mai aparut.

Ai mai pus benzina de la MOL de atunci? Cand ti s-a intimplat tie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service si nu e de la benzina.

Mi-au resetat erorile si mi-au zis ca daca mai apare sa ii sun si sa-mi faca o programare de 4 ore ca ma rezolva... (240 lei)

Sper sa nu trebuiasca sa inlocuiasca cine stie ce piesa scumpa... uhhh

240 lei e rezolvarea? nu ti'au zis de la ce e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am stat eu langa el cand a facut tot felul de test. Ambele catalizatoare, si tot felul de teste... si la una care aparea acolo 300bar... etc... nu stiu ce tot ii dadea n.i.O. adica nu-i OK ce se intimpla acolo.

Zicea la sefu ala al lui ca imi trebuie o programare cam de 4 ore... (si eu am inmulti cu 60 lei cat au ei ora acolo, si de acolo mi-a iesit pretul)

Mecanicul a zis ca poate e infundat ceva pe retur la noxe??? (poate zic prostii ca nu tin minte exact)

Daca e infundat o sa curete... daca nu cice e nu stiu ce ventil care e FOARTE scump (exact asa s-a exprimat).

Aveti careva idee? Despre ce ventil e vorba... si ce inseamna FOARTE scump?

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zonkkk: De atunci nu am mai pus de la MOL. Eu oricum pun numai OMV 95 , atunci a fost un caz izolat cand am dat pe la MOL. Cred ca a fost o coincidenta : alimentarea cu aprinderea martorului. Dupa resetarea erorii senzorului de viteza , acesta nu a mai aparut .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zonkkk, banuiesc ca ai fost la procar, pe shagului? daca mai mergi du'te la unu Iani, el mi'a skimbat mie motorashul de recirculare si un senzor de aer in bord, a dat jos TOT bordul, e cu multa rabdare si se pricepe, e mai blondutz cu ochelari, am stat langa el 4 ore, mi'a facut impresie buna.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Apropo de Mol, fostele Shell-uri ... Situatzie ivita de 2 ori a doua zi dupa alimentare de la ei:

- aprins check engine;

- injector 2 infundat (diagnostic + rezolvare prima data la Brady si a doua oara la Avia);

Alimentare am facut cu CO95. Statziile au fost Mol Bd. Timisoara si Mol Giulesti (in Bucuresti). Alimentare de nevoie...

si de la Brady si de la Avia mi-au recomandat OMV CO95. Masina este o Fabie 1.2 HTP cu 30k km.

Benzina, apropo de discutziile de mai sus, recomandata de cartea acestei mashini este CO95 norma Euro4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Motorul Euro4 - AUB de pe Fabia merge cu CO98 (dupa recomandarea producatorului). Dar, aproape la fel de bine merge si cu un CO95 (presupunand ca benzina de 98 nu este de fapt 95 si cea 95 un 91 amarat). Fabricantul recomanda 98 pentru performante si mers optim. Se specifica clar in documentatie ca motorul merge si cu CO95, dar nu ofera performantele maxime. Exista un sistem care regleaza automat amestecul functie de cifra octanica.

Eu am alimentat de cateva ori cu CO95 si nu am observat absolut nici o schimbare (la fel si CO99-100). Imi e foarte greu sa admit ca becul Engine s-a aprins de la un CO95 CORECT. Daca e de la benzina, atunci e de la un CO95 care e departe de 95 :)

Pentru Fabia AUB incearca cat mai mult posibil sa folosesti benzina de calitate, este pretul platit pentru cei 100 CP. Daca poti, da-i "de mancare bun" si te duce frumos :blink:

Parerea mea.

2. Referitor la umplerea rezervei de combustibil... haha, poveste veche... este o clapetica la buson care daca o apesi cand alimentezi, umple si un rezervor auxiliar (parca up to 10 litri)... cred ca e vorba de elementul din poze. Cred ca nu e recomandat sa se umple (parca la Golf5 au facut o protectie acolo sa nu il mai poti umple), langa el este un "filtru de carbuni activi". De acolo ECU (din cand in cand) aduce in motor vaporii din rezervor... ori daca "rezerva" e plina cu benzina exista pericolul sa ajunga in filtrul de carbuni si de acolo mai departe... Mai e si povestea cu vara, la soare, vapori, daca e plin, etc. Eu am avut de multe ori impresia ca dupa anumite alimentari cu benzina masina merge diferit... poate si de la faptul ca uneori am umplut recipientul si alteori nu.

Later edit: am citit pe undeva ca e posibil de la "superalimentare" sa apara erori de corectie lambda :) Deci, atentie! Unii au schimbat cateva sonde de pomana...

In prima poza se vede filtrul de carbuni activi. In poza 2 "vyrovnavaci" este "rezerva".

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!