Jump to content

Octavia 3 1.4 TSI


dumit81

Postare recomandată

Salut!


Asa cum am observat ca se practica am revenit cu cateva impresii dupa primii km parcursi cu noua mea(noastra) masina. Pentru a justifica oarecum nota de subiectivism a parerilor mele trebuie sa declar de la inceput ca anterior am condus doar o singura masina un Citroen C4 coupe 1.6HDI 90cp pentru aproximativ 70000km;  stiind toate aceste va puteti da sema in ce masura mutarea facuta de mine este un pas facut inainte sau de ce nu, inapoi.


Prima impresie? Doamne ce mare este!!! A doua?! Ce liniste!!! Urmatoarele? Deja nu mai stiu pentru ca a urmat un amalgam de impresii mai mult sau mai putin serioase care s-au mai asezat acum…asa ca o sa reiua toate aspectele pe care le-am sesizat si o sa punctez plusurile sau minusurile observate.


Exteriorul - personal am fost cucerit de la bun inceput, asa ca nu mai adaug nimic aici, pur si simplu imi place si sunt convins ca si altora pentru ca deseori observ capete intoarse dupa ea, mai ales noaptea cand pozitiile led sunt de senzatie; culoarea alba este mai reusita decat ai crede si pune in valoare designul masinii - unul serios de altfel zic eu. Surpriza mea a fost eleronul de pe haion cu care a sosit masina nu ma asteptam sa apara si el asa ca ma declar bucuros. Inscriptiile OCTAVIA de pe pragurile fata super faine insa sunt convins ca nu voi putea sa le pastrez neatinse mult timp.


Interiorul - spatios, totul este la indemana, intuitiv, usor reglabil; scaunele sport sunt confortabile, iar suportul lateral super; materialul din care sunt facute este ok zic eu clar mai istet decat cel de pe Citroen. Suporul lombar fff tare, nu am mai avut parte de asa ceva deci mi se pare un salt pt mine. Accesul in scaunele sport mi se pare cam dubios, te lovesti tot timpul de suportul lateral al sezutului…cred ca in timp acesta se va uza prematur. Spatii de depozitare suficiente acum, sunt convins ca in timp prea putine. Torpedoul si spatiul din cotiera parca un pic cam mici. Fetele de usi sunt intr-adevar o involutie fata de O2FL insa mult mai practice si usor de intretinut; ieri la Brasov pe o ploaie torentiala nu mi-a fost teama sa deschid usile fiindaca nu aveam ce sa patez! 


Portbagajul - nu exista portbagaj care sa nu poata fi umplut dar asta cu siguranta va fi mai dificil de dovedit. Sunt ff utile plasele optionale si covorul cu fata dubla iar capacul detasabil istet.


  Motorul/transmisia - dpmdv absolut suficient si de bun simt. Acceleratii sanatoase si senzatii placute totul intr-o ambianta de liniste neasteptata acompaniata de un marait simpatic al motorului, zici ca cine stie ce monstru este sub capota. Treptele fain etajate, aVI-a ff lunga la 3000 ture 140km/h…deci consum mai redus. Inca nu pot sa ma exprim categoric mai avem multi km impreuna pana sa ne cunoastem asa cum trebuie. 


Suspensia - ce pot sa zic aici este ca o contributie clara o au jantele de 17" care sunt mai dure. Interesant ca nici cele de 16" cu care era echipata masina de test drive nu mi s-au parut mai confortabile, deci eu zic ca suspensia este reglata putin cam tare. Nu vreau sa ma intelegeti gresit nu se comporta ca o masina de cartografiat gropile, nici gand, doar ca o simti un pic mai ferma dar in nici un caz deranjant. Cel mai interesant este ca atunci cand eu ma declaram neconvins de alegerea facuta  -jantele de 17" Teron-  sotia care era la volan cu un zambet pana la urechi si cu mult peste limita legala pe A3 imi spune 'dar ce te plangi draga ca mie mi se pare ok suspensia!' - tocmai ea care se declara nemultumita de suspensia citroenului la fiecare denivelare. Deci subiect incheiat parerile personale si experientele proprii nu pot permite o parere unanima peste acest subiect. Pana una alta eu sunt happy si aici.


Driving mode selection - se simte diferenta intre normal si eco dpdv al consumului, modul sport nu l-am testat inca. Foarte tare modul sport al directiei mai putin asistat!


Start/stop - poate ca mai taie din consum dar sincer ma enerveaza. Punct. Si mi se mai pare ca porneste si smucit motorul in comparatie cu prima pornire…parca asa este impresia mea dar si a sotiei?! Ramane sa ma conving de utilitatea lui.


Instalatia xenon - oare cum am condus fara ea pana acum? Iar AFS -ul este senzational.


Inteligent light assist - Chiar functioneaza! In 99% din cazuri nu m-a pus in situatia de a orbi un alt sofer; poate intr-adevar nu a aprins faza lunga desi eram singur pe o raza de 1km…cel mai probabil reflexiile semnelor rutiere l-au cam pacalit. Oricum sunt bucuros ca il am iar sotia si mai mult decat mine. Ce ma deranjeaza in schimb este altceva. Sistemul aprinde toate luminile functiie de conditiile de afara si o face bine, insa eu nu stiu cand este aprinsa faza scurta in conditii de semiintuneric sau ploaie pentru ca in bezna o vad afara normal,  neavand nici un martor in bord pt ea. Ciudat!


Oglinziile heliomate interna si externe - am devenit constient ca exista si ca isi fac treaba prea tarziu, de parca numai asa ceva avusesem si inainte; merita investitia!


Senzorul de ploaie - atunci cand stergatoarele sunt pe comanda automata… nu sunt tocmai hotarate! Rmane sa ma conving aici de precizia sitemului.


Bolero - MaxiDot - de senzatie cel putin acum la inceput, cand mai pierd vremea prin meniuri. De cele mai multe ori ma distrag de la condus ceea ce nu este tocmai ok.


Senzorii de parcare fata/spate/laterali - isi fac toti banii iar simbioza cu boleroul este fericita. Sunt ff precisi si de mare ajutor in spatii inguste mai ales sotiei care ii apreciaza enorm. Park pilotul functioneaza precis repede si senzational. Ma uimeste de fiecare data. Nu regret nici aici investitia. Imi place ca senzorii sunt activi permanent chiar si in trafic cand esti atentionat ca ai trecut prea aproape de o alta masina.


Consum - asa cum au postat si alti colegi forumusti previzibil si de bun simt. In oras intre 8 si 10 la suta in functie de modul de condus (se simte la consum stilul propriu al fiecarui sofer) iar in afara nu trebuie sa sara de 6. Va atasez si dovada unui drum Buc-Brasov in care am experimentat mai multe conditii meteo decat mi-as fi dorit: soare, nor, ploaie, vijelie, noapte, zi…si un condus nu tocmai cuminte pe A3, am mers si usor dar am si tras de ea pe serpentine sa vad cum sta: absolut superb!


Pana acum cam atat am avut de impartasit. Sper sa va fie de folos; daca nu, astept intrebari.


Numai bine!


post-118069-0-58070100-1379859922_thumb. post-118069-0-62378400-1379859923_thumb. post-118069-0-63711600-1379859924_thumb. post-118069-0-63866200-1379859925_thumb. post-118069-0-64034800-1379859926_thumb. post-118069-0-15023600-1379859928_thumb.

Modificat de dumit81
Link către comentariu

sa o stapanesti sanatos si sa te poarte multi km de acum inainte.....

da si tu mai multe detalii despre model,echipare,pret....etc.......oricum foarte frumoasa

Link către comentariu

Felicitari,sa o stapanesti/stapaniti sanatos/sanatosi :icon_thumleft:  Vrem poze cu interiorul :icon_bounce:

Link către comentariu

Configuratia masinii arata cam asa:


Octavia Elegance 1.4 TSI 140 CP, alb candy, stofa scaune sport gri, cu urmatoarele:


Pachet confort elegance


Pachet design elegance


Pachet tehnic elegance


Parking assistant


Maxi dot color


Driving mode selection


Duze stropitoare parbriz incalzite


Elemente suplimentare protectie sasiu


Hill hold control


Iluminare spatiu pt picioare


Intelligent light assistant


Jante aliaj Teron 17"


Oglinzi exterioare cu efect antiorbire


Proiectoare de ceata fumurii cu cornering


Bolero


Protectie portbagaj cu fata dubla


Set plase portbagaj


Stergator luneta


Volan multifunctional in 3 spite


Masina a fost 21790 eur (fara pachetele oferta ar fi fost 23000 euro) din care am platit 20200 (minus un tichet rabla din familie) deci rabat dealer 1590 euro.


 


Numai bine!


Modificat de dumit81
Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos! Incredibil cat de mult o schimba in bine acel eleron.. Maine sun si eu la dealer sa-l comand separat

Sent from my New iPad using Tapatalk HD

Link către comentariu

Foarte frumoasa masina. La fel si prezentarea.

 

Ce-mi place foarte mult la O3 este faptul ca senzorii de parcare spate nici nu se vad.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu

Am uitat sa povestesc ceva despre Kessy. Functioneaza perfect, este intuitiv si fff confortabil. Starneste mirarea celorlalti si pica numai bine in momentele cand ai mainile ocupate. Nu regret deloc din acest punct de vedere intreg pachetul tehnologic (xenon+kessy+senzori spate), tinand cont si de pretul cu care a venit. 

 

Cat despre senzori, se vad nu se vad, ideea este ca se simt si inca foarte bine. Astazi am facut cateva demonstratii prietenilor cu park assistul; ca un facut, nu a functionat ok la una din incercari...in viata reala insa, pana acum nu a dat rateu. Aici este cu doua taisuri: daca vrei sa inveti ceva de la sistem o poti face foarte usor, daca nu tii neaparat poti sa privesti doar animatia senzorilor de pe Bolero si cu siguaranta ramai un mic ignorant in privinta parcarilor. Parca incet incet nu ma mai sperie asa dimensiunea masinii (nu uitati ca vin de pe un coupe de 4.2m lungime!).

 

Nu am sistemul canton si nici nu l-am ascultat. Nu sunt foarte pretentios iar sistemul standard ma multumeste. Eu ma declar multumit. Probabil ca se poate si mai bine dar nu cred ca merita o investitie mai mare. 

 

Ca fapt divers astazi am descoperit ca baietii de la reprezentanata mi-au umflat cauciucurile (pe jante de 17") cu 2.9 atm pe toate rotile in timp ce pe pictograma de pe capacul busonului de banzina apar 2.2/2.2 atm pt masina usor incarcata si 2.5/3.2 atm pt masina incarcata greu. Fain nu?

 

Numai bine va doresc!

Modificat de dumit81
Link către comentariu

Cu Park Assist-ul vrei sa zici...cel care invarte singur de volan la parcare...

Senzorii spate sunt in difuzor parca si nu in bara, de aceea nu se vad...

Nu stiu cum e la 17" insa eu pe 16" am 2.1/2.1 cand sunt gol...bag 2.2 mereu.

Sa te bucuri de masina cat mai mult!

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie!!

Masina e foarte faina.

Intrebare: acu ca vine iarna, o sa ii iei alte jante + cauciucuri iarna? Daca da, ce jante (de tabla) s ar potrivi masinii??

Intreb pt ca urmeaza sa imi iau si eu ceva similar, si as vrea sa fiu in tema.

Mersi

Link către comentariu

La aceasta motorizare se potrivesc jante de minim 16", din cate am inteles din cauza marimii discurilor de pe puntea fata (cel putin aceasta este marimea minima care apare pe CIV). Cred ca voi opta pentru jante de tabla...sunt mai ieftine si mai potrivite iarna cred eu. Alte detalii nu le am inca, le voi posta cand le aflu.

Numai bine!

Link către comentariu

sa o stapanesti sanatos si multi km fara probleme !

 

Frumos ca ti-ai ales suficiente dotari....

 

PLA-ul - daca nu ii place lui ceva la masuratoare, poate sa nu vrea sa parcheze in locul in care vrei tu... acum, trebuie sa indeplineasca conditiile necesare, mai da si el cu virgula....

Link către comentariu

Astazi am efectuat prima realimentare. Consumul este cel afisat mai jos, destul de mult comparat cu cel afisat de BC 6,5l/100km. Am condus intra si extra urban in proportii egale. Ma declar multumit desi se putea mai bine tinand cont ca am condus destul de linistit. Sper ca pe viitor sa apara o concordanta intre calculele computerului si cele de la pompa. 

Numai bine!

Link către comentariu

6.5 mixt pentru 1.4 mi se pare foarte bun, chiar si la condus linistit. Bucura-te de masina ca pare sa dea rezultate foarte bune pentru ce spatiu si alte avantaje ofera.

Link către comentariu

Astazi am folosit din plin functia de incalzire a oglinzilor laterale. Interesant este ca si-a facut datoria, dar nu au reactionat tocmai repede...poate au o scuza din cauza ploii puternice. Ramane de vazut comportamentul pe viitor. 

 

In weekend am iesit din rodajul de 1500 de km, mai mult extraurban si cu un consum in scadere. BC ma minte si este mai optimist decat calculul la pompa cu 0,3l/100km. Vom mai vedea in perioada urmatoare evolutia consumului, pentru ca va fi una petrecuta mai mult in oras.

 

Pe de alta parte mi se cam pare ca motorul vibreaza totusi cam mult pt un benzinar. Nu este dracul tocmai negru dar parca nu ma asteptam la asta...sa fiu chiar asa ghinionist sau doar pretentios?! Astept sa se mai aseze niste km, iar daca comportamentul ramane acelasi, merg la o verificare.

 

In rest toate bune! Numai bine!

Link către comentariu

In urma ploilor din ultimele zile am hotarat ca stergatorul de pe luneta isi merita toti banii si nu mai imi pare rau ca am optat pt el.

In afara de asta am un semn de indoiala in privinta incalzirii oglinzilor laterale: este normal sa fie doar "caldute"? Sau ar trebui sa se incalzeasca mai mult? Citisem pe alte topic-uri ca ar trebui sa fie relativ fierbinti.

Numai bine!

Link către comentariu

Si la mine pe G7 oglinzile se incalzesc mai putin ca pe O2, la care scoteau abur cand se incalzeau. Probabil este tot o reducere de costuri ascunsa sub motivatia ca masinile de generatie noua (pe MQB) sunt mai Eco friendly (incalzeste mai putin - consuma mai putin).

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Salut!

Nu am mai postat demult aici si asta pt ca nu s-a mai intamplat nimik deosebit. Am facut prima completare cu ulei aprox 0,5l Castrol Edge 5W30 la numai 3000km. Nu e mare lucru insa nu ma asteptam asa devreme. Am incaltat masinutza cu papuci de iarna Nokian WR A3 205/55 R16 si jante de tabla KFZ 8247. Nu am mai avut rabdare sa faca cineva proba cu jante de 15" pe motorizarea mea, insa acum ca le-am montat eu pe cele de 16" pot sa va spun ca la puntea fata mai ramane fix un deget intre etrier/protectia discului si interiorul jantei; daca e mult sau putin nu prea pot sa-mi dau seama insa am o vaga banuiala ca cele de 15 " ar incapea la limita dar parca prea aproape...milimetric as putea spune. 

In rest totul se comporta perfect.... uitasem: confortul s-a imbunatatit substantial de cand am montat anvelopele de iarna, fata de cele pe 17" parca plutesc. Astept un drum mai lung sa dau un verdict clar comfort vs stabilitate/aspect. 

Chair asa, o recomandare pt niste capace de roti mai ok? Nici prea prea nici foarte foarte si aici ma refer atat la aspect cat si la pret ca deja am facut ceva investitii. Mai urmeaza luna viitoare presuri interioare de cauciuc si aparatori de noroi.

Pana atunci numai bine!

Modificat de dumit81
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!