Jump to content

Discuri frana spate T3


a_sorien
 Share

Postare recomandată

Se poate face aceasta modificare...?

Mai tot timpul am avut frana mai slaba , oricat m-am straduit sa imbunatatesc ceva...!

Merg puse elementele de pe T4 spate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu , dar ma gandesc la costuri ...oare nu ar fi mai corect sa trec la o varianta mai buna..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca Brembo,probabil mai scumpe.Pune aceeasi marca si discuri si placute ca sa fii sigur ca sunt compatibile.


Dar inainte sa faci investitii identifica cauza.Poate ai alta problema,la pistoane,etriere,lichid ,aer pe instalatie...etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau ATE sunt foarte bune amandoua si Ate si Brembo .. exemplu , placutele de fata sunt Brembo si le am de la 146xxx si acum am 168xxx si am peste 50% carne pe ele..si discurile  sunt cam uzate ;) Ate pe spate au 30 de mii si mai tin o revizie sa zicem . pune Original sau cel mai apropiat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, stiu ca T3-urile nu au discuri pe spate, am un Doka din 84, diesel si are tambure. M-am tot uitat la alte T3-uri si nu am vazut discuri. So, cred ca T3-urile au avut doar tambure pe spate. Daca cineva stie ca exista T3 si cu discuri pe spate, din fabrica, rog sa indice exact modelul si anul de fabricatie. Am inteles ca se pot adapta dar inca nu am cautat exact modalitatea cea mai eficienta de swap. Vis-a vis de calitate, pe langa un disc bun este nevoie si de placute bune si aici trebuie avuta in vedere duritatea placutelor - cele moi se tocesc repede, cele dure cam strica discul si fac zgimot urat, gen harait.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am cautat mai multe detalii. Se pare ca cel mai usor de adaptat sunt discurile si etrierii de VW Sharan 1/Ford Galaxy/Seat Alhambra 1995-2000 (masini gen aceeeasi Marie, alta palarie). So, partea cu discurile, etrierii si placutele se rezolva repede. Mai trebuie studiat partea cu prinderea lor, pt etrier trebuie un adaptor special si pt disc poate este posibil cu taierea tamburului existent, dar nu sunt sigur. Alte pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am (am avut) doua T3-uri pana acum .  Ambele franeaza EXCELENT.  Este una din masinile cu cele mai bune frane posibile in varianta stock de-a gata.

Sunt 100% convins ca e o problema cu sistemul tau de franare, ceea ce te face sa crezi ca frana este slaba.  Poate ca nu trebuie sa "imbunatatesti" , ci sa doar sa repari.

 

 

De asemenea, ca o disc. generala, intotdeauna franele sunt dimensionate in ideea de "mai mult pe fata, mai putin pe spate" . Exista chiar un repartitot de franare (si la Dacia 1310, si la Audi A6 si la T3 ) ce opreste din forta de franare pe spate daca masina nu e incarcata.  Deci este bine si recomandat ca franele pe spate sa fie mai mici decat cele pe fata, INTOTDEAUNA.  Altfel masina pierde aderenta pe spate la franare si soferul pierde controlul masinii.  Orice up-grade al franelor trebuie sa aiba in vedere intai puntea fata, si ulterior se trece si la imbunatatirea franelor pe spate dupa ce in prealabil sistemul pe fata a fost imbunatatit in mod proportional. 

Au cateodata dreptate si aia de la RAR cu "modificari neomologate" pentru ca sunt multe aspecte la care multi oameni nu se gandesc/nu le stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu franeaza deloc ok, chiar am probleme. Am auzit ca daca este pusa la punct, ar avea o frana ok. Oricat ai ridica in slavi frana pe tambur, aceasta este net inferioara franei pe disc. Ca trebuie calculat, da asa este, dar etrierul pe spate este destul de mic, de aici si placute de frana mici, suprafata de contact destul de mica. Mai mult, daca vrei sa calculezi proportional suprafata de contact tambur vs disc, consider ca tamburul are o suprafata mult mai mare, dar nu mereu eficienta. Faptul ca pui discuri, nu este musai dupa ureche, oricum nu scoti repartitorul de frana, deci forta/ presiunea lichidului este trimisa catre etrier cu aceeasi valoare. Daca etrierii pe fata nu sunt ok, atunci da, poti avea probleme ca masina sa intre in derapaj spate. VIs- a vis de frana buna, care nu este la mine, cred ca este legat de faptul ca cilindrul de ambreiaj pierde lichid, astfel circuitul de frana cred ca a luat aer. Ce spui de borcan lichid frana separat la ambreiaj vs frana? Doua borcane de lichid, crezi ca ar fi ceva gresit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se uzasera si oalele tamburilor si le-am rectificat . Acum pe langa frana mai slaba am si o bataie in pedala la franare...! Stiu..trebuie sa caut oale ....! Oare se mai fabrica noi...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se fabrica, mergi la orice magazin de piese pe comanda si iti aduc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu 2 borcane de lichid in mare nu are cum sa dauneze, exceptand un singur lucru in opinia mea:

Asa cum este el proiectat, in borcan, stutul pt alimentarea ambreiajului se afla deasupra celor 2 de frana (cam 1cm mai sus ) .  Cu alte cuvinte, daca ai o pierdere intai o sa pierzi ambreiajul si dup-aia frana. E un fel de prevedere de siguranta si avertizare, destul de buna, zic eu. De asemenea, daca pierzi lichid pe ambreiaj (dar franele sunt bune) teoretic franele nu sunt afectate de nici un fel.

 

Asa... referitor la up-grade :  sunt convins ca e bine sa faci up-grade daca stii ce faci. Atata tot.  Dar mi se pare ca e o mare eroare sa nu treci si prin etapa "sistem stock functionand in parametrii" , ci din cauza unui defect sa te gandesti deja la modificari radicale.  "Parerea mea".

 

 

 

P.S. Despre tambure :

 

 

2. They provide "self-applying characteristics" (a sort of positive feedback amplification of the brake force). I.e. contrary to disc brakes drum brakes as a rule do NOT need servo assistance.

 

Why do some vehicle manufacturers still use drum brakes instead of the superior disc brakes? Drums are lighter and have less friction when not applied--both important for mileage. And they're used on a lot of light trucks and smaller fwd cars on the rear axle, because these vehicles have a heavy forward weight bias and don't need rear brakes that are as effective as the front ones

 

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080508193413AA9ka13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la golful 3 am schimbat tamburii cu discuri. Mare diferenta nu am observat la franare. (franeaza bine cu amandoua sistemele, dar eu ma asteptam la diferente mult mai mari)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se uzasera si oalele tamburilor si le-am rectificat . Acum pe langa frana mai slaba am si o bataie in pedala la franare...! Stiu..trebuie sa caut oale ....! Oare se mai fabrica noi...?

la vw t3 nu se rectifica tamburii pe spate ,diferenta de diametru interior tambur nou si maxim admis in exploatare este foarte mica ,mai are importanta si materialul ferodoului de pe saboti ,calitativ si grosime,conversia la discuri frana spate se poate face si cu sistemul de franare de la vw t4 ,dar cea mai populara conversie este de sistemul de frana spate de la vw sharan,ford galaxy sau seat alhambra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

pe spate se potrivesc ferodouri de aro !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!