Jump to content

Cat consuma Golful 7 al vostru?


codz
 Share

Postare recomandată

@bgd_b92

 

Uite, am putin timp acum si sunt dispus sa-l pierd... :-)

 

Ca o precizare - vad necesara - la ceea ce am sustinut mai inainte: pe aceiasi cilindree de motor, sunt cam aceleasi consumurile. Daca s-a obtinut ceva mai bun in timp, s-a obtinut datorita asistarii injectiei de catre calculator, optimizarii consumurilor electrice, uleiurilor mai bune, adica lucruri de mult pe p-ta. Ce vreau sa subliniez cu asta? Ca nu e nimic nou sub soare cu noile motoare VW si ca nu ar trebui sa ne surprinda ca nu realizam consumurile lor rupte de realitate (am vrut sa spun mincinoase, da' m-am abtinut).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni am mai avut discutiile astea, mers subturat adica urmand cu exactitate ce indica in BORD , imi indica la 60km sa merg cu a 4-a , am schimbat cu a 4-a. Am mai avut si contrele astea cu mai multi prieteni care lucreaza pt Renault, VW si sunt ingineri de profesie. Cica daca producatorul indica asa, atunci mergi asa. Exemplul cel mai concret este cu Honda in care la 60km ar trebui sa mergi cu a 6-a, si da la motor de 1.8 se scot consumuri de 6-7/100 km IN BUCURESTI. VAZUT iarasi de mine , caci am 2 amici cu Honde si au facut zeci de mii de km si nu au probleme. Asa stiam si eu ca si voi ca mersul subturat dauneaza, bine, asta cel putin pe diesel, eu fiind mare consumator de diesel pana la ora actuala (Focus 1.8 TDCI, Vectra C 1.9 CDTI si Audi A4 B7 2.0 140 CP , toate tinute in medie cam 2.5 - 3 ani maxim). Dar se pare ca daca respecti cat de cat indicatiile din bord, consumul scade considerabil. Cu ce urmari, numai cel de Sus poate sa stie, daca intelegeti remarca :)

 

Si da, nici eu nu prea sunt genul care sa mearga subturat, dar nici genul care sa tina talpa la fund si sa accelereze la semafor, dimpotriva o las in frana de motor si Start/Stop de cate ori am ocazia, doar ca astea sunt consumurile, si, dupa cum s-a spus si mai sus sunt foarte multe chestiuni de marketing pur. Totodata, cei de la VW se laudau din cate retinusem eu ca au facut masina mult mai usoara (~1230kg parca), din alte materiale, motorul mai avansat, etc. etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si idee, masina mea are in certificat 1290kg si cantarita 1415kg..cu rezervorul un sfert si doar sofer inauntru..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut contre cu diversi pe tema e bine / nu e bine sa schimbi cand iti recomanda CB. Eu personal, nu conduc dupa CB, conduc dupa ureche, 'ca ochii trebuie sa fie pe sosea, nu pe vreun ecran. Si chiar daca ar fi sa ma straduiesc sa fac switch intre sosea si bord, nu cred ca asta e ideea sofatului, ar deveni foarte stresant, obositor.

 

In plus, am observat ca acest CB se pliaza dupa stilul de condus ales: eco, normal, sport. Am facut un experiment: am schimbat la recomandarea CB intr-o treapta superioara (desi, daca era dupa mine, nu era cazul). In momentul in care am accelerat-o brusc, mi-a recomandat sa retrogradez. Totusi, a avut un delay (probabil pana a citit/interpretat datele de la senzori), timp in care motorul a tras de el si a scos zgomote nespecifice unui mers normal. Asadar ce facem? Gandim cu creierul nostru in timp real sau nenorocim masinile urmand recomandarile unui CB tamp, setat asa si ca sa sustina in plan real cifrele de consum "fortate" ale vreunui producator? Acelasi producator care nu da garantie la masina decat 120.000 km....  :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, ma cam indoiesc ca o sa tina doar 120.000km mai ales daca este benzinara... La un diesel si cu DPF este in mod clar de ce nu este bun mersul subturat si posibil sa mai apara diverse probleme, caci daca stam sa gandim pentru orice masina mersul subturat nu este bun, dar oricum nici atat de catastrofal incat sa nu mai tina motorul "decat 120.000km" . S-o mai defecta una alta (gen turbina, dpf), dar per total ar trebui sa tina mult mai mult daca este ingrijit cum trebuie...Doar ca trebuie gasita o cale de mijloc, nici talpa in podea direct 4-5000rpm, iar la semafor frana, insa nici mers cu a 5-a la 60 km :)

 

In alta ordine de idei, de zilele trecute de cand am postat si m-am tinut dupa CB am mentinut oarecum aceasta stare incercand sa pastrez si scot intr-adevar 8-8.3 consumuri pt 4-5 km si trafic destul de aglomerat:) Cel putin ieri a fost groaznic peste tot.  E drept ca acest stil de condus te forteaza la mai multa atentie si concentrare si daca nu eram mai liber zilele astea cu siguranta nu as mai fi dat atentie, plus ca si vremea de afara s-a incalzit considerabil sunt 14-15 grade deja, temperatura optima as zice pentru consumuri cat mai bune (deja la peste 25 de grade au loc altfel arderile + ca se mai baga si pentru cei caldurosi A/Cul la greu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in seama cu un consum :)

165 km, exclusiv Bucuresti, consum 9,3%, media 18 km/h. Mers normal, nici bruscata, dar nici batraneste.

S/s si faza scurta in permanenta active. De asemenea clima (incalzire), incalzire scaune si incalzire oglinzi in permanenta pornite.

Cred ca asta e consumul, probabil la vara sa ma scada cu 0,5% si eventual dupa 10.000 km cu inca 0.5%.

Oricum nu ma astept ca media de Bucuresti sa scada sub 8,5%. Masina are acum ~7.700 km.

 

LE: Cel mai mic consum de Bucuresti l-am scos sambata, relativ liber, 7,5% pe vreo 25-30 km. Dar nu este relevant pentru consumul mediu.

Modificat de CristiM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cluj - Austria (zona Zillertal, aproape de Innsbruck) - Plimbat la partii de ski - Cluj -> consum 7.5L/100km

Pe autostrada mers si cu 150-160km/h dar si cu 110km/h pe unde erau limite de 100km/h.

 

Ma declar multumit. :)

 

 

 

post-138500-0-80637100-1425305254_thumb.

post-138500-0-80637100-1425305254_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi tind sa cred ca depinde foarte mult acest consum si de caroseria masinii, oricat de mult s-au straduit sa o faca cat mai usoara, totusi G7 este o masina cam grea pentru 1.2 TSI, sau oricum la limita maxima pentru acest motoras. Adica cu 2.0 220 GTI benzinar care se stie ca suge la greu benzina sa ai consum de 7.5 % este ceva, (cel putin imi aduc aminte acum ani de zile isi luase o cunostina G5 GTI si ii lua chiar si 18-20 in oras , la drum lung minim 10-11, a vandut-o ca sa-si cumpere G5 Diesel ulterior, a pierdut o gramada), iar ideea comparativa este ca totusi pe 1.2 TSI se obtin cam 6% mers 120-130 , deci automat mai mult de 6% la 150-160km , iar pe 2.0 7.5 . Bine, deja la o viteza de genul cred ca se adauga si caii putere, nimic de contestat, insa una peste alta randamente mai bune raport putere/consum cred ca este oferita de motoarele mai puternice pe aceasta caroserie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca depinde de greutate. In plus, mai ales la viteze de autostrada, puterea/cuplul necesare pentru a mentine viteza sunt cam aceleasi. Iar noul 2.0 TSI vine si cu niste imbunatatiri (pe care le-am mai enumerat si cu alte ocazii) - cooling & lubrication on demand, reduced internal friction, exhaust gas cooling thru cylinder head, etc.

 

Ca sa nu fiu off-topic de tot: 7,5% e excelent, pe acolo am avut si eu asta-vara cand am fost in concediu, un pic mai mic chiar dar am facut si aproape 3x km. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de "incarcatura", altceva e sa ai 5 oameni, portbagaj plin si eventual si un portbagaj deasupra si altceva e sa fie 2 persoane + ceva in portbagaj. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Since start: DN1 - Ploiesti - Bucuresti, motor rece.

Long term: mixt, oras cam 30%.

post-2715-0-12244100-1425453762_thumb.jp

post-2715-0-88463600-1425453770_thumb.jp

post-2715-0-12244100-1425453762_thumb.jp

post-2715-0-88463600-1425453770_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vazand consumul mediu de 6.0 postat mai sus, concluzia este evidenta si nesuprinzatoare, teoretic si tehnic toata lumea o stie: diesel = cost mai mic cu carburantul cu cca. 20%, avand in vedere si pretul putin mai mare al motorinei fata de benzina.

 

Nu imi dau seama de diferenta de consum intre 2.0tdi si 1.6tdi, probabil este in jur de 5%. Ar insemna ca intre cel mai economic motor de pe G7 (1.6tdi probabil) si cel mai gurmand (1.4tsi fara ACT probabil, eu din cate am vazut 2.0tsi are cam acelasi consum cu motorul pe care il am eu, poate hai un 5% in plus) ar fi o diferenta de cost cu carburantul de 25% poate chiar 30% daca se merge mai mult in oras.

 

Totusi, inclin sa cred ca intre 2.0tdi si 1.2tsi este o diferenta de cost cu carburantul de sub 15% poate chiar 10%, vazand pe acest topic consumuri foarte bune cu 1.2tsi.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

@codz

 

Pot sa-ti confirm ca intre 1.6TDI si 2.0TDI nu sunt diferente semnificative de consum. Am testat. Exact cum ai scris si tu - cam 5% intre ele, ceea ce, dupa parerea mea, rezuma problema alegerii strict la o chestiune de buget.

 

2.0TDI si 1.2TSI consuma cam la fel pana in 100 km/h. Cu cat te duci mai sus de viteza asta, cu atat se va majora ecartul in favoarea 2.0TDI, care de ex, la 140-150km/h sta pe undeva pe la 6l/100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru autostrada (cum se merge in tara mama si in restul tarilor civilizate) 2.0tdi este de preferat pentru ca nu simte la consum viteze de peste 130kmph pe cand la motoare otto de capacitate mica la peste 130kmph consumul creste radical, la mine pe 1.4tsi consumul optim raportat la viteza este la viteza de croaziera de 120kmph, unde e cca 6,5l/100, la 130kmph creste cu 0,5l/100 si tot asa la fiecare 10kmph in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu conform spritmonitor pe primii ~9000km ai masinii am un consum mediu de ~8%.

Cam toti facuti in perioada de iarna, de la mijlocul lui noiembrie pana acum, cu cauciucuri de iarna 15".

Cam jumatate din ei parcursi in Bucuresti iar cealalta jumatate pe DN-uri si autostrazi in Romania.

Permanent faza scurta, incalzire in scaune, incalzire oglinzi, clima (incalzire).

In Bucuresti trafic variat, atat bara la bara cat si mai lejer. Destul de multe drumuri scurte.

Pe DN-uri mers destul de alert (cand nu am stat dupa TIR-uri) iar autostrazile parcurse cu 140-160 si cateva varfuri la 170.

Ca si o constatare personala mersul batraneste/subturat in oras nu ajuta deloc la consum motorul asta.

Din contra, un pic de talpa din cand in cand am vazut ca ajuta la consum ... ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai observat tu cu "un pic de talpa" se aplica si la fostul 1.9 TDI de pe G5.

Acelasi lucru si la 2.0 TDI de pe G7.

Acelasi lucru si la 2.0 TFSI de pe G5.

Intre mers batraneste in trafic si facut slalom ca nebunul, de multe ori ai consum mai mic mergand pe a doua varianta :)

Cred ca se poate generaliza, avand in vedere ca vorbim de 4 motoare complet diferite.

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Àsta de unde ati mai scos-o?  Serios, eu va contrazic. 

Acum depinde si ce metode aplicati in stilul vostru de condus...Dar nu induceti lumea in eroare cu astfel de afirmatii. Subiectul e vas si tine de persoana si stilul de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SIgur ca tine de stilul de condus al fiecaruia.

Eu nu am spus condus agresiv ci doar cate o talpa mai grea din cand in cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Da, poate parea ciudat, dar acelasi lucru l-am simit si eu: daca te dai la ea, obtii un consum mai bun decat daca mergi batraneste. Pare o anomalie, dar nu e.

 

Parerea mea e ca explicatia sta in faptul ca-i plac turatiile. La turatii mari isi face si regenerarea. Nu trebuie mers subturat cu motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Am atasat doua consumuri din care reiese foarte clar ca nu obtii nimic in plus la consum daca mergi incet cu acest motor.

Ambele consumuri sunt de 5.5 l/ 100 km,  facute pe DN1 - Ploiesti-Bucuresti, cu motor rece, aceleasi conditii atmosferice, putin scaune si oglinzi la inceput, acelasi segment de drum, aceiasi incarcare:

- primul: ECO, cu viteze maxime de 110 km/h, tinut cat se poate in marja 100-110, mers constant, medie 70km/h;

- al doilea: NORMAL, cu viteze maxime de cat a tinut drumul :-) , mers alert, medie 80km/h.

 

Eu mai putin de 4.7 nu am scos pe bucata asta de drum, in coditiile unui condus pe ECO, primavara-vara, mers ca in primul caz, fara AC.

 

post-2715-0-11767500-1425625117_thumb.jp

 

post-2715-0-93055800-1425625122_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte apropiate valorile de vechiul meu motor de pe Audi 2.0 TDI (B7 era)  140 cp si la fel acolo nu prea conta daca ii dadeai talpa (sau nu, in Buc mai greu cu talpa asta in fine poate unii dintre voi sa fie Schumacheri :) ), motorul rece in majoritatea cazurilor si lua in oras dupa cum am mai scris 7-8 % :) Iarasi daca mergeam pe DN1 pana pe Valea Prahovei cu 70-80 km scoteam si 4.5 % destul de des (fara clima doar econ eu nu o prea pot suporta). Acum sincer sa fiu tinand cont ca are si 150 cp si masa mult mai redusa G7 parerea mea de novice ar fi ca ar trebui sa consume clar mai putin si sa se simta la cuplu mai bine (incarcat acel Audi mi se pare ca avea peste 1600kg !!!) .

 

 

@codz

 

Pot sa-ti confirm ca intre 1.6TDI si 2.0TDI nu sunt diferente semnificative de consum. Am testat. Exact cum ai scris si tu - cam 5% intre ele, ceea ce, dupa parerea mea, rezuma problema alegerii strict la o chestiune de buget.

 

2.0TDI si 1.2TSI consuma cam la fel pana in 100 km/h. Cu cat te duci mai sus de viteza asta, cu atat se va majora ecartul in favoarea 2.0TDI, care de ex, la 140-150km/h sta pe undeva pe la 6l/100.

 

Ieri am fost pana aproape de Pitesti caci tot am treaba pe acolo in ultima vreme, pe vantul ala mers maxim 110-120km, cateodata sa mai trec de cate un camion am depasit 140-150 km, masina se duce in mod clar (exista putere - bine nu comparata cu diesel de 140/150cp), dar consuma de rupe la vitezele astea si nu prea imi dau seama neaparat de ce - caci putere teoretic are decat poate legat de faptul ca este benzinara si nu se poate compara cu un diesel. Mai ales ca noi in familie mai avem si 1.9 TDI (G5), intr-adevar ia mai mult decat imi lua Audi la 150km (adica ia cam 6.5%) dar tot nu se compara cu 8% ....

 

Asa ca este clar 1.2 TSI este facut pentru oras, dar nici pentru oras dupa cum am mai discutat nu este foarte stralucit daca motorul nu este incalzit cum trebuie (iarna belea mai ales), dieselul este clar ca are o alta constructie nu se poate compara cu benzina oricat de mult s-ar stradui, cred ca mai mult sunt de marketing chestiuni ca este economic si benzinarul. Intr-adevar acum intre 2.0 si 1.2 TSI sa nu fie mai mare diferenta de 20 % si asta in oras , dar totusi de putere nici nu se poate pune problema, sa fim realisti :) Asta ca sfat pentru cine nu stie ce sa cumpere. Acum depinde si de suma, eu calculasem si ajungeam la aproape 3000 euro pt motorul de 2.0 150 cp in plus fata de 1.2 TSI , poate daca o iei prin leasing sau credit poate sa fie mai convenabil, dar cu banii jos e cam mare diferenta + ca eu am cautat ceva de oras, o sa i-o dau sotiei dupa ce vindem G5 si sper sa reiau treaba cu Audi si diesel (un A3 tot 2.0 o sa iau) .

 

Ca alta idee tinand cont ca am vazut GPL ieri si cu 2.6 (!!!) in mod clar daca este sa te fatai prin oras cu masina, sa mergi singur sau doar cu copilul (deci minim de bagaje) + mers la serviciu / naveta (mai ales cum merge nevastamea zilnic aproape 15 km dus-intors) clar s-ar merita o solutie GPL , nu stiu care-i treaba cu TSIurile astea de generatie noua, oricum suntem constransi de garantia asta...dar eu in mod clar asta as face :) Putere - 5-10 cp in minus zau daca m-ar deranja :)

Modificat de Merlinboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

@Merlinboy

 

1.Eu am testat cele 2 motoare (2.0 TDI si 1.2TSI) si nu este o diferenta notabila de consum intre ele, pana in 100 km/h. Eu as pune egal.

2.Diferenta de bani intre ele este de aproape 5 keur.

3.Nu stiu cum se impaca turbina de pe 1.2 TSI cu GPL-ul, dar nu cred ca vei pierde decat 5-10 cai. Asta era valabil la motoarele fara turbina.

4.2.0 TDI-ul are acel filtru de particule care cica :-) ii ia foarte mult din putere. Dupa garantie ...liber la teste.

 

In alta ordine de idei, stie cineva cam cati cai are un GTI G6? Am tinut aproape de unul si se ducea bine-bine. :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neg ce ai scris tu aici, doar ca mai adaug inca o data precizarea legata de motorul rece la 1.2 TSI (lucru pe care l-am mai discutat pe aici), pana acum ca se mai incalzise scoteam lejer 7.5-8.5 , acum iar a dat-o pe zapada si frig iar a crescut consumul la 10 :) Ei bine pe vechiul 2.0 si cu motorul rece si tot nu trecea de 8 % , acelasi lucru si la tine valabil. Si da, ce aveam eu 2.0 140cp nu avea filtru de particule, a fost foarte bun pt oras ce-i drept ;)

 

Pana la viteza 100km/h cu motoarele incalzite da, posibil sa consume similar! De fapt sunt 90% convins. Tot marsez si subliniez acest lucru vav de motor incalzit, deoarece in oras nu ai cum sa faci mai mult de 4-5-6km , decat daca faci naveta sau mergi din A in B gen loc de munca la mama naibii, cam cum merge saraca nevasta-mea din 13 Sept in zona ambasadei Chineze...

 

Legat de pct 3 , habar n-am care-i treaba cu GPL si TSI, nici nu prea am cautat, cert este ca daca as putea sa pun, as pune fara probleme. Ma indoiesc insa ca as pierde prea mult din putere, vom vedea pe viitor, tehnologia pe GPL este destul de avansata la ora actuala.

 

In alta ordine de idei, astazi mers ~ 6 km 13 sept - Muncii, consum bineinteles 10.3 - 10.5 si asta la ora ....12 :) nici nu vreau sa ma gandesc cum a fost de dimineata la ora 8 cand erau fulgii aia imensi de zapada....

Modificat de Merlinboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi-a mai urcat un pic media dupa ultimele zile.

Strict din memorie, pe ~300km in Bucuresti consumul mediu a ajuns pe la 10.2%.

Dar m-am obisnuit deja :)

 

Off-topic: Saptamana viitoare imi vine in fine Polo-ul cu 1.2 TSI/90CP. Sunt curios sa compar consumurile celor doua.

Modificat de CristiM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai usoara si mai putin potenta... ai grija sa nu schimbi golful, mai ales daca te uiti la consum :))

 

Chiar nu e nimeni cu 1.6 tdi 4motion p-aci? sunt curios la maxim de diferenta de consum intre generatii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!