Jump to content

Pornirea prin impingere/tractare


Northman
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Astazi la intalnirea vwforum din Iasi dupa ce am dat un autoscan la masina cu vag-com, am uitat contactul pus, cd-player-ul mergand, pozitiile aprinse si dezaburirea pornita daa.... :( La plecare, evident ca s-a dus bateria; s-a resetat pana si ceasul din bord, iar electromotorul nu mai invartea neam.

Am recurs la impingerea masinii cu incercare de pornire in treapta a II-a(multumesc mult colegilor), abia la a 3-a incercare a pornit dar cu niste zgomote destul de suspecte (un tacanit si un harsait) drept pentru care am oprit motorul. am impins in parcare, dupa care mi-am consultat un amic mecanic si pe D-l Voinea (ma temeam de problema cu distributia), si am convenit sa incerc sa iau curent de la o alta masina; a decurs ok, motorul a pornit la sfert de cheie. Am facut cam 20km sa se incarce bateria, fara nici un consumator cu exceptia pozitiilor.

S-ar putea sa fie paranoia aici, dar motorul imi pare ca a devenit mai zgomotos, si la relanti se aude un zgomot cam cu frecventa de 1/2s, ca si cum o curea ar atinge ceva... Acum sa vad cum porneste maine dimineata.

Intrebari:

1. dupa patania asta, bateria este compromisa?

2. strict din experienta voastra, se poate intampla ceva cu distributia la o astfel de pornire?

3. Stiu ca Voinea a postat pe la TDi parca un tutorial de de reglaj al avansului...daca are legatura cu o eventuala ajustare a distributiei, as vrea un ghid mai detaliat in ceea ce priveste mecanica: ce suruburi desfac, cum actionez exact ca sa aduc linia in TDI_graph unde trebuie (apropos, tre' sa fie la mijloc, sau pe linia superioara?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria nu are de ce sa fie compromisa. In rest, dupa 20 km parcursi ar putea sa fie doar "parerea" dar, pt. linistea ta nu ar strica s-o asculte un "doctor" :(

Te rog sa nu mai dai quote la postul anterior, mai ales cand este atat de mare cum este acesta

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi in carte spune ca masina NU TREBUIE PORNITA PRIN IMPINGERE SAU TRAGERE!!(nu spun si de ce)-nu cred ca are nik pt. caeu am inpins (fara sa stiu)de vreo 5-6 ori masina (un g4 tdi(90cp) si nu a avut nik.(bine dar pe dist. foarte scurte..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi in carte spune ca masina NU TREBUIE PORNITA PRIN IMPINGERE SAU TRAGERE!!(nu spun si de ce)-nu cred ca are nik pt. caeu am inpins (fara sa stiu)de vreo 5-6 ori masina (un g4 tdi(90cp) si nu a avut nik.(bine dar pe dist. foarte scurte..)

Nu se recomanda a fi trase sau impinse deoarece pot sarii "de la punct" dat fiind faptul ca au curea de distributie si nu lant, iar in timpul acestor manevre cureaua este supusa unor socuri destul de mari.

Asta nu inseamna ca daca s-a recurs odata la aceasta metoda de pornire distributia este compromisa, doar... sa nu devina un obicei. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu inafara de masina din semnatura mai am un fiat ducato si am avut problrme cu pompa de injectie si iarna trecut o porneam in fiecare zi trasa si nu a mai sarit de la punct pana si masina din semnatura a porni trasa http://vwforum.ro/index.php?showtopic=10007&hl=

M-am saturat sa scriu asta pe toate topic-urile, NU MAI DATI QUOTE LA POSTUL ANTERIOR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am expus motivul pentru care nu se recomanda tragerea/impingerea masinilor...

La cate porniri, de genul acesta, rezista distributia nu stiu...dar nici nu vreau sa aflu. :D

PS Cunosc pe cineva care, de asemenea, o iarna intreaga a recurs la aceasta modalitate de pornire si nu a avut probleme cu distributia, in schimb unui prieten i s-a rupt cureaua un urma tractarii masinii pentru a porni...Asa ca cine e dispus sa riste... :D

M-am saturat sa scriu asta pe toate topic-urile, NU MAI DATI QUOTE LA POSTUL ANTERIOR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU VA MA JUCATI CU PORNIREA MASINII PRIN IMPINGERE/TRACTARE!

STIE CAREVA CE UZURA ARE PROPRIA CUREA DE DISTRIBUTIE SAU CIT DE BINE A FOST INLOCUIREA EI??

Si chiar daca rezista cureaua la porniri in genul asta cind o sa isi dea obstescul sfirsit o sa dati vina pe materiale, mecanici, etc. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine luati curent de la alta masina. Asa nu mai chinuiti masina si implicit cureaua de distributie. Singurul lucru benefic e ptr. sofer si caii putere bipezi aditionali ca mai fac si ei un pic de sport :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca este un lucru general acceptat ca e mai bine sa iei curent de la o alta baterie, dar am deschis topic-ul asta pentru o problema specifica, cu 3 intrebari concrete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Astazi la intalnirea vwforum din Iasi dupa ce am dat un autoscan la masina cu vag-com, am uitat contactul pus, cd-player-ul mergand, pozitiile aprinse si dezaburirea pornita daa.... :) La plecare, evident ca s-a dus bateria; s-a resetat pana si ceasul din bord, iar electromotorul nu mai invartea neam.

Am recurs la impingerea masinii cu incercare de pornire in treapta a II-a(multumesc mult colegilor), abia la a 3-a incercare a pornit dar cu niste zgomote destul de suspecte (un tacanit si un harsait) drept pentru care am oprit motorul. am impins in parcare, dupa care mi-am consultat un amic mecanic si pe D-l Voinea (ma temeam de problema cu distributia), si am convenit sa incerc sa iau curent de la o alta masina; a decurs ok, motorul a pornit la sfert de cheie. Am facut cam 20km sa se incarce bateria, fara nici un consumator cu exceptia pozitiilor.

S-ar putea sa fie paranoia aici, dar motorul imi pare ca a devenit mai zgomotos, si la relanti se aude un zgomot cam cu frecventa de 1/2s, ca si cum o curea ar atinge ceva... Acum sa vad cum porneste maine dimineata.

Intrebari:

1. dupa patania asta, bateria este compromisa?

2. strict din experienta voastra, se poate intampla ceva cu distributia la o astfel de pornire?

3. Stiu ca Voinea a postat pe la TDi parca un tutorial de de reglaj al avansului...daca are legatura cu o eventuala ajustare a distributiei, as vrea un ghid mai detaliat in ceea ce priveste mecanica: ce suruburi desfac, cum actionez exact ca sa aduc linia in TDI_graph unde trebuie (apropos, tre' sa fie la mijloc, sau pe linia superioara?)

1.Bateria nu e neaparat comromisa , depinde starea ei , de obicei o baterie suporta 3 , 4 de astfel de caredi de curent si apoi gata cu ea......

2. se poate intampla sa rupi cureaua sau intinzator sau sa sara un dinte samd, deci pornesti cu nitzle curent de la alta masina daca vrei sa nu ai probleme si sa nu risti nimic.

3. de obicei e bine sa faci aceasta reglare cu cineva care "stie" si care a mai facut.... daca nu esti sigur pe ce vrei sa faci mai bine nu faci decat sa faci o traznaie...

Stiu ca stii :D dar iti recomand totusi sa iei curent de la alta masina , nu risti nimic si e si mai confortabil , nu mai faci tot circul cu remorcarea masinii unde mai risti sa strici si altele nu numai distributia.... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in spiritul topicului, ce se intampla cu bateria care "ajuta" de mai multe ori alta masina sa porneasca prin imprumut de curent >>?? sau cureaua etc ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria care imprumuta curent nu pateste absolut nimic , e indicat ca masina care da curent sa fie cu motorul pornit si accelerata ca sa "dea" mai mult curent....cureaua masinii care da curent nu are nici un amestec intoata treaba asta , nu prea inteleg ce ai vrut sa spui la faza asta cu cureaua....aaa...ceva f important.....e bine sa ai cabluri suficient de groase dpdv electric si exista o intreaga filosofie cu "darea" asta de curent :) unde sa pui fisele etc ca sa nu pierzi din curentul transferat.....:P

cristi, te rog sa nu mai dai quote la postul anterior!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am referit la cureaua de la alternator...in sensul intregului angrenaj ce este implicat in producerea curentului....

P.S. vezi ca primesti warn :)

(nu mai quoata daca raspunzi la ultimul mesaj)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine sa va aduceti aminte de fizica....ce se intimpla cu 2 baterii puse in serie si paralel :)

cind se ia curent de la o alta baterie, asta se branseaza in paralel cu cea obosita (daca e dusa cea de pe masina porneste cu cealalta baterie)

@cristirenault- cu toate ca asa are putere mai mare, stiam ca "donoarea" trebuie sa fie oprita pentru ca exista sansa sa i se defecteze alternatorul, diodele...,

eventual inainte de a incerca pornirea masinii sa stea bateria legata la cea in functiune si un pic turata sa ii dea ceva curent

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu nu reuseste sa "suga" atat curent incat sa omoare diodele si alternatorul , bateria "buna" plus curentul dat de alternator sunt suficiente si celei mai mari cereri de curent din partea altei masini , dar vorba ta daca nu vrei sa risti nimic mai bine deconectezi bateria "donatoare" de curent de la instalatia electrica a masinii care doneaza curent...:P, ideal e sa lasi sa se incarce un pic si bateria care e "terminata" pentru ca acela e cel mai scurt drum al curentului catre demaror (elctromotor) ....:D

cureaua de la alternator nu are ce sa suporte sau sa pateasca....inca nu am auzit de o curea de alternator care s-a rupt din cauza asta.....in ultima vreme curelele bune de alternator nu se rup si se inlocuiesc periodic tocmai pentru a preintampina ruperea lor , cauza principala a ruperii unei curele fiind uzura acesteia.. :)

cristi, te rog sa nu mai dai quote la postul anterior!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cureaua de alternator nu pateste nimica in timpul transferului de curent. Nu sufera socuri mecanice.

Cu luatul de curent de la alta masina e ca si cum ai pune bateria "donatorului" pe masina ta doar ca nu te mai complici cu demontatul lor , resetarea BC sau cdplayerului ci doar "prelungesti" 2 cabluri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La manual zice ca nu se recomanda ca la automobilele cu catalizator sa se incerce pornirea prin tractare pe o distanta mai mare de 50 m. Atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

2. se poate intampla sa rupi cureaua sau intinzator sau sa sara un dinte samd, deci pornesti cu nitzle curent de la alta masina daca vrei sa nu ai probleme si sa nu risti nimic.

...

Sa fim seriosi. Crezi ca 1-2 oameni au forta sa impinga o masina asa tare incat sa sara cureaua de pe dinti sau sa se rupa?? :( Dar atunci cand actionezi frana de motor si pui intr-o treapta inferioara ce ar trebui sa se intample? Sa sara cureaua din compartimentul motor, nuo??

In manual nu spune ca nu este voie sa se porneasca impinsa. Chiar se spune ca se poate porni tractat, care mi se pare fix acelasi lucru cu faptul sa o pornesti impinsa.

Eu cred ca aceste povesti cu pornitul motorului prin impingere strica distributi sunt povesti. Singurul lucru rau prin acest procedeu este atunci cand nu porneste ajunge benzina / motorina nearsa in catalizator si poate sa il detelioreze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...de asemenea si frina de motor (brusca 5->3, 3->1) dauneaza grav sanatatii curelei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a mai discutat asta cu frana de motor, e folclor :) De ce i-ar dauna frana de motor dar nu-i dauneaza WOT?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar merge comparatia cu lantul de la bicicleta...cind e mai slab si pui o frina se cam aduna..sau dai la pedale mai in forta poate sari...iar cind e prea intins iar nu e bine...nu?

si chestia asta e suficient sa se intimple o singura data la masina.

topicul ar putea fi inchis pt ca batem apa in piua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc ca nu prea se poate compara puterea unui motor de 130CP cu puterea da de a da la pedale :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am spus ca e comparatie...ideea e aceeasi :rolleyes:

nici lantul de bicla nu se compara cu o curea de distributie sau cu lantul de distributie(asta e pe 2 rinduri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu risc porniri de genul asta, chiar daca ia foc electromotorul de la atita invirteala (ceea ce nu e cazul).

Apreciez parerile colegilor care au postat in linkul de mai sus, dar simtul meu practic/tehnic imi zice ca e nociva metoda, iardupa cum se misca o masina pe verticala cind e pornita asa(inginer fiind, nu ma pot exprima mereu pe intelesul tuturor :D ) imi cam dau seama ca tensiunile de sub capota nu sint asa de mici.

O frina de motor lenta (ca la carte: frina usoara, retrogradare in treapta inferioara) nu poti sa faci decit noaptea cind nu prea e trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!