Jump to content

Fierbe apa in vasul de expansiune


miho
 Share

Postare recomandată

Salutare colegi,

 

Am mare nevoie de un sfat pertinent in ceea ce priveste titlul topicului.

 

Dar mai intai povestea:

 

VW Beetle 1999, motor 2.0 l, AQY. 108.000 km.

 

 

Acum vreo doua saptamani - pe caldurile alea - mergand cu broscuta cativa km in trafic aglomerat, la un moment dat simt un puternic miros de incins.

 

Desfac capota motor si constat ca apa din vasul de expansiune fierbe si da pe afara. Astept sa se raceasca putin, completez cu antigel si fuga la mecanic - un amic de al meu foarte priceput.

 

Constatarea nr. 1 - Electroventilatorul mare nu mai pleca (nici la actionarea aerului conditionat) - cel mic se invartea (la porinrea AC)....

 

Cumpar repede un ventilator si termocupla de pe radiator, le inlocuieste si uraaa mergeau amandoua (tot la pornirea AC).

 

Insa lasand motorul sa functioneze, apa se incalzea si iar incepea sa fiarba..... Ventilatoarele nu plecau iar radiatorul era relativ rece...

 

Am scos termostatul - aceiasi problema...

 

Atunci ne-am gandit ca o fi pompa de apa care nu mai "impinge" lichidul in circuit....

 

OK. Cumpar kit de distributie si pompa (cu pale metalice), le inlocuieste - ACELEASI SIMPTOME dupa....

 

Ne-am gandit, desigur si la garnitura de chiulasa insa, nu sunt urme de ulei in apa, nu a crescut nivelul uleiului in baie.

 

Plus ca apa incepe sa bolboroseasca in vas numai cand se incalzeste motorul foarte tare.

 

Ma gandesc ca daca ar fi ciupita garnitura, ar trebui sa bage presiune in instalatia de racire de cand pornesc motorul.....

 

 

Cu un singur lucru va mai retin atentia: senzorul G12-G62 (sunt impreuna) se pare ca e defect. L-am comandat si pe acesta si il vom monta astazi sau maine...

 

Insa e doar un senzor ce transmite informatia despre temperatura la ECU si la martorul din bord - neavand deaface direct cu incalzirea excesiva....

 

 

 

Va multumesc mult pentru rabdarea acordata si astept cu nerabdare un sfat doua, o mie :).

 

Toate cele bune!

 

PS: nu stiu daca regulamentul forumului permite dubla postare, as scrie acelasi lucru si la golf, motorul AQY echipand si ceva modele Golf, Jetta... Cred ca posesorii de Golf-uri sunt mai multi. Rog un domn moderator sa ma indrume.

 

Va multumesc!

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu pompa de apa schimbata si cu termostatul scos/blocat pe deschis radiatorul e fierbinte? Ati incercat o spalare a radiatorului? 

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G2 si G62.... G12 este antigelul.... :icon_thumleft:

 

nu e obligatoriu sa iti bage ulei in apa, cand iti ciupeste garnitura. Miroase a gaze de esapament in vasul de expansiune, cand ti motorul turat, mai mult timp ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radiatorul e relativ rece - de aceea cred ca nu pleaca ventilatoarele...

 

Si am senzatia ca e "gol" - sau, in fine jumatate gol, furtunele groase de intrare si iesire sunt moi...

 

Cel de sus e cald (nu fierbinte) - cel de jos mai rece si apa fierbe in vasul de expansiune...

 

Multumesc pentru raspuns!


Florin, nu miroase a gaze, plus ca NU BARBOTEAZA DE LA INCEPUT ci mult mai tarziu - cand apa ajunge spre 100 grade....

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa faci diferenta (pe pipaite) intre un furtun gol, unul cu apa si unul cu apa sub presiune? Cu motorul rece furtunul gros ce intra in radiator trebuie sa aiba apa, si cand il strangi sa vezi ca misca antigelul in vasul de expansiune. Din cate spui pare ceva infundat pe acolo.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dic, pai tocmai asta e - ca atunci cand il strang nu se misca apa din vas....

 

pe unde ar putea fi infundat ?

 

intre motor si vas, cu siguranta nu - de la termostat (acum n-are) catre radiator, pe "retur" ?....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca trebuie sa schimbi mecanicul. Sincer, dupa atatea rateuri pe banii tai mai ai incredere in el ?

 

In locul tau as da radatorul jos si as verifica cum trebuie toata instalatia. Dar e mult de munca si nu se incumeta oricine sa faca treaba asta.

Cand le spui la mecanici sa dea radiatorul jos  se uita speriati ca stiu cat trebuie muncit si se cam  eschiveaza baietii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   La masinile astea nu trebuie aerisit nimic. Se aerisesc singure.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe furtunul gros care duce apa de la termostat catre intrarea in radiator e o ramificatie ca un cot gros cu un stut subtire. De acolo pleaca un furtun subtire care merge in vasul de expansiune, practic pe acolo  se aeriesete. Daca acel furtun subtire sau stutul de pe ramificatie, este infundat, adio aerisire. E cam imposibil sa fiarba un motor cu termostatul anulat si pompa de apa noua. Ramane in continuare de verificat radiatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Cumnatul meu s-a chinuit vreun an cu masina care tot asa ii fierbea apa.  Ca sa mearga 50 Km se oprea de 3 ori ca sa se raceasca motorul. Pana la urma si-a amintit ca odata, desfacand niste furtune, a bagat niste dopuri de cauciuc pe furtune sa nu piarda apa. ( ei bine, un dop a fost uitat acolo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi 2 variante :

- ceva infundat, desfa toate furtunele de la apa si desfa si radiatorul, vezi sa nu fie infundat, daca cineva a bagat in instalatie vreodata solutie 2+2 prea multa (din aceea care se baga cand pierde antigel pe undeva), s-a infundat instalatia ! Asa am patit la o masina si cand am dat jos radiatorul, a iesit din el numai pilitura metalica de la 2+2 !

- in loc de antigel, in instalatie e apa, apa fierbe la 100 grade si antigelul pe la 120-130 grade !

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor colegi,

 

Incredibilul s-a produs! :):):)

 

Am montat si senzorul G2 - G62, cumparat astazi, si se pare ca totul e perfect.

 

Am dat multe ture, am ambalat-o in gol, am "abuzat" de saraca broscuta in toate felurile si s-a comportat perfect!!!!!!!

 

Au pornit ventilatoarele, s-au oprit, nici vorba de supraincalzire....

 

Cei mai avizati dintre noi ar putea sa ne dea si explicatia - un senzor ieftin de 75 lei a facut diferenta....

 

Oricum nu-mi pare rau de distributie noua, pompa noua, termocupla noua, electroventilator nou, piesa (la magazin ii spuneau flansa) de plastic din dreapta motorului - noua - cea care are patru stuturi de apa si doi senzori - AC si g2-62.

 

Plus manopera,  cam 1500 lei, - cand se putea cu 100 lei......

 

Si daca cineva vrea sa ne "lumineze" in sensul asta , il asteptam cu drag!

 

Cert e ca s-a rezolvat (sper)......

 

Si amicul meu mecanic - inginer ca si mine, s-a mirat - insa nu avem - se pare - cunostintele necesare.... :(

 

Asadar: colegi, schimbati prima data senzorul - cel putin eu am ajuns la concluzia asta....

 

Va multumesc tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pentru ca sunt oarecum mai "nebun - :)" - ati vazut probabil semnatura - www.mihaicoman.ro,  sau www.mihaicoman.com, vreau sa multumesc direct domnilor care au incercat sa ma ajute:

 

DIC

FLORIN

BRAVO

BYSUS

EBI

TOMBA

 

 

NUMAI BINE TUTUROR!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te asteptam cu invitatii la concerte ! Am glumit, desigur, bine ca ai rezolvat-o, multa bafta in continuare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos tomba, si cu invitatiile probabil ca rezolvam...

Avem la sala palatului la sfarsitul lui noiembrie doua spectacole.

0722499411 si vb !

 

Mihai Coman

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, daca problema reapare la anul..... sa cumperi un senzor OEM. E posibil ca cel after market sa nu te tina mult.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca s-a rezolvat, ciudat este ca acest G62 doar citeste temperatura pentru ca ECU are nevoie de aceasta informatie pentru bunul mers al motorului. Racirea nu este influentata de datele citite de g62 pentru ca termostatul este mecanic, ventilatoarele sunt pornite dupa ce apa ajunge fierbinte in radiator si acolo e o termocupla care declanseaza functionarea lor (a ventilatoarelor). Din cele descrise de tine nimic nu parea sa se rezolve prin schimbarea lui G62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dic, ai mare dreptate, la acelasi lucru m-am gandit si eu.

 

Si totusi, acum functioneaza! :icon_confused:

 

Mai e un "mic" amanunt:

 

In timp ce eu eram plecat sa iau senzorul de la Volksparts (colegi de-ai nostrii de forum - foarte draguti si prompti), amicul mecanic a bagat aer cu presiune in instalatia de racire - poate atunci sa fi inlaturat (mutat, miscat) prezumtivul  obstacol...

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e un amanunt de luat in seama, de aici e rezolvarea problemei tale, nu de la senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca asa e, Al Bundy.

 

Oricum, povestea e cu happy end, ceea ce e cel mai important!

 

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

salut ,

fac cinste va scot pe toti la o bere daca ii dau de cap 

sa incep prin a prezenta masina new beetle 2003 1.9 tdi alh cutie automata

se opreste in mers si imi da eroare P0725 - semnal turatie intrerupt

l-am schimbat de doua ori cu unul original 

am mai schimbat  senzor presiune intercooler, senzor debit aer turbina, senzor cutie viteza, senzor temperatura, distributie su pompa cu tot, calculator electroventilatoare si bateria 

in continuare face aceasi faza apa urca la 130 grade si moare motorul si apare iar eroarea P0725

termostatul nu este deoarece apa circula si e ok verificat in service + am curatat toate mufele ce au legatura cu ventilatoarele

si am uitat sa va mai zic ca la relanti ventilatoarele merg , doar in mers pornesc cand vor ele.

in mers cand nu pleaca ventilatoarele si pornesc ac acestrea merg. 

va multumesc si astept un raspuns cu ardoare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!