Jump to content

ALH nu mai porneste !


z_a_c
 Share

Postare recomandată

 Ce bine era daca mai luam un Golfulet cu ALH pentru piese...ca piesa originala de pe masina nu se compara nimic. 

 Cand am impins-o...nimic. Pur si simplu se frana masina. La ora aia ma grabeam la meci...nici prin cap nu mi-a trecut sa fie blocat motorul, mai ales ca nici un zgomot suspect n-am auzit. 

Modificat de z_a_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • z_a_c

    16

  • MRC

    11

  • marius1982.11

    8

  • Borcanel

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cand impingi un diesel, se franeaza. Nu e ca la benzina unde ai compresia mica si nu are timp motorul sa franeze masina decat putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scapat ca prin urechile acului,as zice. Rar,foarte rar astfel de noroc. Totusi pentru ca ai incercat s-o pornesti impinsa,ar trebui verificat punerea la punct a motorului,lucru ce ar trebui facut oricum la schimbarea distributiei,dar sa fi atent la aspectul asta si la folosirea sculelor specifice operatiei. Accentuez  pe folosirea sculelor si a operatiilor specifice, de exemplu cureaua mea de distributie,doar cureaua, a fost schimbata la 60.000 Km, de fostul proprietar,o tampenie dupa parerea mea si s-a folosit metoda punctelor de vopsea :o  Aiurea,astfel nu stii daca motorul mai e pus la punct asa cum trebuie. Anul viitor s-ar putea sa schimb si eu kit-ul de distributie,dupa 6 ani si 60.000 km. E o coincidenta cu nr de Km, doar pt. ca nu merg prea mult cu masina,altfel poate la 90.000 sau chiar 160.000 km as schimba-o daca as merge atata in 5-6 ani. Acum a doua curea are 5 ani si 48.000Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MRC...motorul n-a  miscat deloc...franare franare...dar nici un zvac ? Trebuia atunci sa-mi pun un semn de intrebare...dar in graba... Multumesc celui de sus ca am scapat ieftin, de fapt gratis...ca oricum distributia trebuia schimbata. 

Dextrino...clar motorul a sarit de la punct cand s-a rupt rola, cureua era slabita. Voi schimba tot kitul de distributie chiar daca cureaua arata foarte bine. Am vazut ca si intinzatorul la alternator are joc, ar trebui schimbat si el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, niciun zvac, asa pateam eu cand incercam s-o pornesc impinsa ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impinsa n-am mai incercat..dar a fost trasa odata sau de doua ori, nu mai retin exact...dar diferenta era ca se invartea motorul  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca piesle originale nu au concurent la calitate,sa stii ca gasesti kit de distributie original la 790 lei plus 250 lei pompa. Am gasit pentru ALH-ul meu la Fauve:   http://dev.happyweb.ro/fauve/piese-auto-originale/kit-distributie-original-19tdi-alh/125.

 

Asta mi-au raspuns la o cerere de oferta. As merge pe original desi e mai cump cu 200-300 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja am luat kitul pe producator...570 lei. Fara pompa...bineinteles. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici si  aftermarket proaste sunt mai scumpe de 570 de lei. Abia astept sa rezolvi problema si sa ne spui si noua cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi a zis mecanicul ca vine...pai rolele cred ca sunt INA si cureaua CONTI, asa cum am avut si pana acum. Ma gandesc ca daca rola nu era montata corect nu tinea ea peste 70.000 totusi. Kitul l-am luat de la un dealer auto. 

Modificat de z_a_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost shimbata distributia + amortizorul de la intinzator, totul in regula si cu Doamne ajuta inainte. Am de facut ceva modificari la scutul metalic ca nu mai prind suruburile cum trebuie si trebuie sa-l cobor putin, deocamdata am pus doar cel de plastic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

baga si tu o poza cu rola aia, nu de alta , dar si eu am kit conti, pus de mine. Rolele erau INA, ca si cele OEM, doar ca fara stanta VW.

 

dextrino, TDI timing pt ce atunci?

eu cand am dat jos tot,m inclusiv capacul de la axul cu came si pompa de vacuum, nu am avut tocmai scula cea mai potrivita pt a bloca axul ,era facuta dupa cotele cele originale, insa de plexi care nu e metal. dar a fost destul sa verific ca cureaua existenta era pusa la punct bine, asa ca am pus-o pe cea noua dupa semne facute pe ea si rotile dintate, cu pompa de injectie blocata si a pornit la prima cheie, acelasi avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a pierdut un "e" pe drum, dexterino e nick-ul. :) . Nu spun ca e imposibil sa nimeresti din prima si fara scule specifice o distributie. Tot asa cum poate,motorul meu e ok pus la punct (corelarea intre axa cu came,arbore cotit si pompa de injectie). Totodata,avansul il reglezi din pompa de injectie,tine doar de momentul inceperii injectiei. Se pate intampla sa muti axa cu came cu un dinte si avansul sa-l reglezi corect. In felul asta motorul porneste avansul iese bine dar performantele sunt slabe. Asta e posibil, mai ales daca nu blochezi axa cu came. La Skoda nu am schimbat inca distributia,poate la anul,si o voi face la mecanic,pentru ca e destul de munca si nu am chef si timp. Poate o sa stau pe capul mecanicului sa faca treaba bine.Am mai schimbat distributii,dar la motoare cu benzina.

 

Tdi timing e fix pentru evaluarea avansului,te ajuta sa reglezi corect avansul injectiei de motorina. Masina mea pornea bine vara si cu pinionul pompei decalat cu vreo 5 mm,avansul nici nu aparea in grafic de mic ce era.Deci nu poti evalua corectitudinea sincronizarii motorului decat cu ajutorul axei cu came, si punerea la PMS a motorului. Daca si pinul pt.pompa de injectie intra in locul lui,e perfect. Eu chiar sunt curios daca la mine e sincronizat corect,ca nu am scapat de tot de pornitul greoi iarna.Poate la intoarcerea din concediu o sa investighez.

 

Nu am vrut sa denigrez pe cei care schimba  distributia in felul ala,eu prefer varianta cu SDV-urile speciale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pt greseala.

Corect aia cu axul cu came, insa am spus ca am verificat daca e pusa bine, dar n-am putut sa o blochez pe pozitie cu scula fabricata de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca am citit mai pe sarite :drunken:. Chiar citeam azi pe myturbodiesel,com un articol cu inlocuirea distibutiei la ALH si prezentau sculele speciale necesare,unele si cu schite de executie. Mi-a placut mult un dispozitiv cu care, zic ei, nu mai e nevoie sa scoti capacul de la chiulasa ca sa blochezi axa cu came,insa numai daca stii ca motorul a functionat normal si a venit timpul sa schimbi distributia. Daca s-a rupt cureaua sau i s-au tocat dintii, e alta poveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum mi-am adus aminte, am comandat eticheta originala ce se lipeste pe trager de la reprezentanta dupa VIN, cu intervalul de schimb, era clar 60mii mile sau 90k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aoleo, cand ma gandesc ca si eu de asta am. nu pot sa imi imaginez cu s-a putut ciobi materialul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nici eu...ce ziceam, mecanicul a zis ca cine a schimbat distributia n-a montat bine rola (tot un mecanic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am inceput sa am si eu probleme cu ALH-ul meu. Povestea e asa:

 

Aveam in vara probleme la pornire, in sensul ca invartea motorul dar nu pornea ... si ii dadeam pana ramaneam fara baterie. Chemam oameni cu cabluri si nici asa nu pornea. Doar trasa de alta masina pornea . Am scos sorbul din rezervor si am gaurit cu bormasina supapele unisens (pe tur si retur) pentru ca nu deschideau cum trebuie si am pus o supapa pe tur inainte de filtrul de motorina. Problema a disparut.

 

Intre timp am reglat si avansul, am schimbat periile la electromotor ... toate bune si frumoase pana acum cateva zile cand a inceput sa porneasca un pic mai greu... plus ca s-a cam dus si bateria de la multele descarcari din vara. Din cauza bateriei, mergeam cu ea dimineata si seara cativa km ca s-o tin incarcata, sa-mi porneasca ziua urmatoare.

 

Aseara am iesit cu ea pe la 10, am facut vreo 10 km prin oras, tocmai ca sa incarc bateria, sa n-am probleme cu ea dimineata. Azi dimineata am iesit pe la 11, am facut vreo 4 km prin oras, am avut niste treaba. Azi la 3 trebuia sa plec spre Iasi (sunt din Vaslui) dar nu a vrut sa porneasca. A invartit de cateva ori bine, iar dupa asta a inceput sa incetineasca. Am mai dat o data cheie, dar bateria murise.

 

Am chemat un prieten cu cabluri si am incercat s-o pornim. Invartea exact cum trebuia ca sa porneasca, dar nu pornea. Se misca foarte mult motorul, exact cum se misca daca vrei sa pornesti cu clapeta de shut off inchisa. Am verificat clapeta, era ok. Am luat doua guri de motorina de pe furtunul de tur, totul era ok. Am verificat mufele de langa filtrul de ulei, cele de la pompa si de la injectorul 3, erau ok. Pe furtunul transparent, cel de tur, venea motorina. Pana la urma am chemat pe cineva cu sufa si m-a tras ... si a pornit instant.

 

De unde poate fi problema? Ce naiba sa-i mai fac? Poate fi de la pompa de injectie? Daca da, cum se testeaza?

 

Bujiile nu au intrat deloc, am incercat sa scot mufa de la senzorul G62 (care este ok), dar era intepenita si nu am vrut sa trag mai tare, am zis ca se rupe potcoaia aia de plastic care il tine. Avansul este ok, aproape de linia de sus pe grafic, dar a mers bine pana acum... senzorul de temperatura al motorinei este ok. 

 

Erori nu am ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spira de bujie se aprinde cand pui contactul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Am verificat toate sigurantele, inclusiv cele de pe baterie ... totul este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce erori ai gasit dupa aceasta intamplare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci esti sigur ca se aprinde spirala de bujii in momentul cand nu porneste? Ca in momentul cand functioneaza masina va porni

Nu prea e normal sa nu ai nici o eroare si sa nu porneasca, pentru orice eventualitate refa lipiturile pe releul 109 sa il excluzi din ecuatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!