Jump to content

Mexicanca mea (aka Batmobilul)


Hayate

Postare recomandată

  • 1 month later...

La inceputul lunii iunie am facut revizia la 3 ani, kilometrajul indica undeva la 27.000km.

Am schimbat uleiul si lichidul de frana. Totodata am cerut si o igienizare a instalatiei de climatizare. In consecinta, am schimbat si filtrul de polen.

In cadrul inspectiei de service, masina a fost urcata pe elevator si inspectata minutios de mecanic. Verdictul: totul in regula.

Trapa a fost curatata si gresata.

 

Revizia am facut-o la AVIA Pantelimon, mi s-a permis sa asist langa masina pe perioada reviziei. Oamenii sunt foarte amabili si deschisi, incepand de la casiera, consilier de service, oamenii din service. Mecanicul care s-a ocupat de masina mea e un om de nota 10.

 

In august am facut un drum la Cluj. In apropiere de Turda, drum liber, masina din fata mea se afla la cel putin 30m, pe sensul celalalt de mers trece pe langa mine un tir dublat de o motocicleta. Chiar in momentul in care tirul a ajuns cu rotile din spate cam la 2m fata de botul masinii mele, motociclistul, care avea in spate inca o persoana, a trecut printre tir si masina mea, eu am auzit o bubuitura puternica si dupa ce m-am dezmeticit am vazut parbrizul spart in partea de jos, la mijloc. Nu stiu ce si de unde a venit acel ceva de m-a lovit in parbriz, insa instinctiv am sarit in scaun la auzul zgomotului produs de impact. Acesta a fost rezultatului impactului:

 

post-104992-0-72027800-1442052671_thumb.post-104992-0-63071300-1442052672_thumb.

 

Mda...am mai luat pietre in parbriz, insa parbrizul era ca in prima zi, nici macar o zgarietura, ciupitura, etc.

 

M-am prezentat la asiguratorul CASCO, s-a intocmit dosar de dauna. Cu dosarul de dauna in mana, am mers la Autoworld Cluj de pe Calea Floresti. Am cautat un loc de parcare timp de 5 minute si nu am gasit. M-am ambitionat sa nu parchez in zona din dreptul intrarii in showroom, asa ca am pornit din nou la vanatoare de loc de parcare. Am vazut o bariera ridicata si in spatele ei un loc liber. Am intrat, am cerut permisiunea de a parca 2 minute unei fete care era la o tigara. Aceasta a tinut sa-mi explice ca acolo parcheaza alte masini decat cele ale clientilor insa, in final a parut sa inteleaga situatia si mi-a ingaduit sa las masina acolo pana rezolv cu dosarul de dauna. La service am rezolvat in maxim 5 minute (oricum, in mai putin timp decat mi-a trebuit sa gasesc loc de parcare): a fost comandat parbriz OEM dupa seria de sasiu, adeziv si o folie cu gel pentru senzorul de lumina/ploaie. Am solicitat permisiunea sa asist la schimbarea parbrizului si consilierul a fost de acord.

Dupa 2 zile lucratoare, m-am prezentat cu masina la service, aceasta a fost preluata de consilier si in 30 minute am fost chemat in service sa asist. Operatiunea a durat in jur de 45 de minute, cei care s-au ocupat de montaj au fost foarte amabili si au lucrat cu grija si foarte curat. La demontarea senzorului de lumina/ploaie de pe parbrizul vechi am constatat ca folia cu gel nu trebuia inlocuita, lucru care imi scapase cand consultasem ELSA cu privire la demontat / montat senzorul.

 

Din fabrica, parbrizul a venit cu terminatia E, cel nou are terminatia H.

 

post-104992-0-70017000-1442053712_thumb.

 

Daca tot am zabovit prin Cluj mai mult timp, avand in vedere amabilitatea celor de la Autoworld, am zis sa incerc sa rezolv si o alta "problema" constatata inca din 2014. Urme de ulei in zona turbinei/filtrului de aer:

 

post-104992-0-10001900-1442053916_thumb.

 

La schimbul de ulei la 2 ani facut la PBN, am ridicat aceasta problema. Dupa schimb, am fost informat ca problema s-a rezolvat prin repozitionarea!? unor conducte.

Nu prea mi-am dat eu seama ce conducte se pot repozitiona in acea zona, dar, nah...ce stiu eu? Am zis sa am incredere in inginerii de la PBN. "Repozitionarea" nu a avut efectul scontat :), asa ca am inceput sa caut pe internet o solutie. Pe un site din Rusia am gasit pe cineva cu aceeasi motorizare si cu aceeasi problema. Rezolvarea s-a facut pe garantie prin inlocuirea unui oring.

 

post-104992-0-42850700-1442054152_thumb.post-104992-0-52524400-1442054157_thumb.

 

"Inarmat" cu laptopul (sa le arat celor de Autoworld ce si cum), am pornit optimist intr-o dimineata de luni catre service. La receptie era o domnisoara tanara, frumoasa, blonda careia i-am expus problema, i-am aratat pozele de pe laptop, i-am dat codul oringului si i-am solicitat o programare in vederea remedierii problemei. Am fost invitat sa revin miercuri la ora 10, ceea ce am si facut. Masina a intrat in service la ora 13, nu cunosc exact motivele (unul din ele a fost pauza de masa de la 12-13, insa eu am avut programare la 10. In sfarsit...), am fost invitat in service de catre consilier unde m-am salutat cu mecanicul, un baiat foarte tanar (asa mi s-a parut mie) si foarte amabil. Am stat putin de vorba despre problema, am scos din nou laptopul si i-am aratat pozele masinii din Rusia cu rezolvarea. A inteles insa mi-a spus ca vrea sa verifice si alte lucruri la turbina, tubulatura, conducte, etc ceea ce a si facut. Dupa un timp, mi-a spus ca va inlocui oringul. L-a luat in mana si a plecat cu el. La intoarcere, a venit cu consilierul de service care mi-a spus ca se va inlocui oringul pe garantie, insa este o problema: nu este pe stoc. :) M-a intrebat daca luni cand am facut programarea i-am spus fetei de la programari de problema, ca poate asa comandau de atunci acel oring. Evident, asa cum am precizat mai sus, ii spusesem, ii aratasem poze si ii dadusem codul insa chiar nu mai conta. Am dat vina pe mine doarece nu mi-a trecut prin cap atunci cand am facut programarea sa comand acel oring al carui pret este echivalentul celor 2 curse cu taxi: cea cu care am plecat din service dupa ce am fost anuntat ca oringul nu este pe stoc, va fi comandat si a doua zi va fi montat, si cea cu care am ajuns a doua zi sa ridic masina. (evident ca am lasat-o acolo, mi s-a parut aiurea sa-l pun pe mecanic sa monteze toate lucrurile la loc ca mai apoi sa le demonteze si sa le (re)monteze a doua zi cand efectiv se facea inlocuirea oringului).

 

Cand am luat masina a doua zi, mi s-a comunicat ca s-a facut proba de drum, totul e in regula, sa monitorizez situatia si daca mai apar urme de ulei in acea zona, sa contactez Autoworld. Am plecat multumit de la ei, macar nu au incercat sa ma abureasca precum altii. Plus de asta, oamenii sunt amabili si nu le ploua in fiecare zi ca altora de la alte reprezentante, te asculta si nu iti spun ca ei stiu tot.

 

Pentru cei interesati, codul oringului este: WHT001386

 

In alta ordine de idei, astazi am codat centrala electrica astfel incat sa am stopurile aprinse si doar cu DRL-urile functionand.

Modificat de Hayate
Link către comentariu

Azi am schimbat filtrul de aer. Ultima oara il schimbasem la revizia de 1 an, cam 11.000km avea masina.

Din fabrica, masina a venit cu acest filtru:

post-104992-0-24714700-1378555079_thumb.
 
La reprezentanta, unde am facut revizia, a fost schimbat cu cel cu acest cod:
post-104992-0-08877100-1378555033_thumb.

 

L-am comandat dupa codul inscris pe cutie. Surpriza, filtrul de aer din cutie are inscris pe el alt cod:

post-104992-0-45737700-1442402184_thumb.post-104992-0-13912300-1442402185_thumb.

 

Desfac cartusul filtrului de aer si ma uit la cod, acelasi :)  :

post-104992-0-55840500-1442402233_thumb.

 

In ETKA, codul filtrului de aer apare ca fiind inlocuit cu cel scris pe cutie.

post-104992-0-17566800-1442402299_thumb.

 

Cam asa arata filtrul de aer dupa 19.000km / 2 ani.

post-104992-0-20441500-1442402341_thumb.

 

Timp operatiune: 5 minute. Pret filtru de aer: 75 lei

Link către comentariu

au inceput sa cumpere Filtron Polonia ( WIX) , e mai ieftin decat Mahle Austria :)  vei intalni astfell de situatii ( un cod pe cutie si alt cod pe piesa din interior, in functie de cum schimba stocurile)

 

DE vreo 2 ani imi tot fac curaj sa imi pun luminile la manerele usilro la skodita mea , pana la urma ma ambitionez si le fac, mai ales ca arata super din ce vad la tine. Eventual sa imi dai un sfat de unde sa le iau

Modificat de andrei_221
Link către comentariu

Nu umblu des la rezervorul de lichid de parbriz, insa, cand o fac, ma enerveaza maxim prostia de capac care nu ramane deschis.

Multumita "fratilor" rusi am descoperit un capac care ramane deschis si iti permite sa torni lichidul de parbriz fara sa fii nevoit sa gasesti o metoda sa fixezi mizeria pusa din fabrica.

Asa ca azi am executat operatiunea "schimbul capacului".

 

post-104992-0-79218400-1442502909_thumb.

 

Old:

 

New:

 

Link către comentariu

E cod de Porsche. Pentru plebe normal ca trebuie ceva prost gandit. Culmea ca e si mai mult material la cel standard, asa ca nu as zice reducere de costuri, doar de creier.

Good find  :icon_thumleft:

Link către comentariu

Se pune printre altele pe Polo si Fabia incepand cu 2013, Audi A1 2015+, Passat B8, Seat Toledo 2013+, etc...nu e chiar asa "exclusivist".

Cred ca incep sa-si revina cu "creierul". :)

Link către comentariu

De ceva vreme stergatoarele incepusera sa scartaie la rece. Dupa un timp isi reveneau, nu existau probleme cu stergerea.

La ultimul drum lung, au scartait neincetat, nici nu mai stergeau bine asa ca am decis sa le schimb.

Cum stergatorele de fabrica m-au tinut 3 ani si ceva, am decis sa merg tot pe OEM.

Unul e Assembled in Mexico, celalalt e Made in Mexico.  :salut:  Ultimul are si o data cand expira. Sper sa ma tina pana atunci.  :)

 

post-104992-0-32205600-1442855260_thumb.

 

Link către comentariu

Am intrebat si eu mai sus daca ai facut anularea erorii de bec ars la nr de inmatriculare folosind vas-pc-ul sau prin alta modalitate. Multumesc

Link către comentariu
  • 6 months later...
  • 1 year later...

Intre timp masina a ajuns la aproximativ 38.000km si n-a mai primit niciun upgrade. Putinii kilometri parcursi au fost facuti extraurban, in cea mai mare parte.

De ceva timp la pornirea AC venea un miros specific in masina asa ca m-am hotarat sa fac o curatare a sistemului de aer conditionat.

Am cautat si pana la urma am gasit in Romania produsul de curatat Kent Air Co Refresh. L-am tot cautat dupa ce am gasit mai de mult timp aceasta recomandare pe un topic ce trata mirosul neplacut din masina. Am gasit si un tutorial video pentru Jetta MK6. Asa cum se poate vedea in tutorial, pentru o curatare eficienta a sistemului de climatizare e necesara introducerea spumei de curatare in conducta de scurgere a apei de la evaporator. Am schimbat si filtrul de polen cu unul care are si filtrare impotriva alergenilor, cod OE 1K1 819 669, pentru cei interesati. Treaba a durat cam 1 ora iar rezultatul final este pozitiv, mirosul a disparut.

Urmeaza sa fac schimbul de ulei si m-am gandit sa merg pe ulei VW OE Special Plus 5W40. L-am gasit zilele astea la 154 lei / 5l.

Va urez sa aveti dumuri bune si sa auzim numai de bine!

 

 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!