Jump to content

Probleme directie


danny_andrei
 Share

Postare recomandată

Salut.Am o problema cu directia,imi drage stanga cand las liber volanul.Daca franez si las volanul liber trage si mai tare.Inainte aveam roti pe 14 cu cauciucuri noi si imi tragea stanga dar de cand am pe 15 imi trage parca mai tare.Toate rotile au presiuni egale,is echilibrate si nu au nici un fel de probleme.Am incercat sa le schimb de pe stanga pe dreapta(cauciucuri fara sens rotatie)dar nu s-a intamplat nimic.Am facut geometria rotilor si toti parametrii sunt cei declarati de constructor,fara abateri.Nu am nici un fel de joc la roti si majoritatea pieselor sunt noi.Nici un mecanic nu isi poate explica de ce trage stanga.Oare sa ramana blocate placutele de pe stanga pe disc?ar putea fi asta?Discurile si placute le-am schimbat de 10 000 km si nu simt nici un fel de rezistenta la rulare.Sper sa ma pota ajuta cineva cu sfaturi ca nu mai stiu ce sa fac.Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai ABS?

Incearca sa faci un test de frana la D&C. O sa iti spuna Sorin care e problema daca o roata franeaza mai tare sau daca vre-una intampina rezistenta la inaintare. (Testul costa cam 300.000lei)

Dar e posibil ca aparatul de reglat directia la care ai fost sa nu cunoasca exact parametrii dati de fabricant. Mergi si cu hartia de la reglaj geometrie sa o compare cu datele de fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca sa fie de la frane,am ridicat-o pe cric si rotile se invart f usor.Chiar nu cred sa fie franele ,s-ar simti daca ar fi.Unde am facut geometra aveau baza de date si parametrii pt golf 3.Ceva cuidat am observat:in mers daca tin volanul drept masina merge drept;cand las de volan volanul o ia repede stanga o portiune mica,daca il indrept face la fel,ca si cum ar avea un arc volanul care sa il tina catre stanga.Daca misc volanul dreapta tot o portiune mica merge mai greu,ca si cum ar opune rezistenta.La cea mai mica groapa sau piatra volanul se duce stanga.Imi poate explica cineva ce se intampla?Sa fie caseta de directie?Din cate am inteles capetele de bara nu pot fi problema din moment ce roata nu are nici un joc.Sincer incerc sa evit D&C.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer incerc sa evit D&C.

De ce? Pe mine m-au ajutat!

Si oricum acolo cunosc niste oameni care sunt cu adevarat profi. Nu mecanici de duminica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu te-as sfatui sa te duci sa-ti faci geometria la roti !

si mai mult ca sigur dupa aceea nu o sa-ti mai traga nici stanga nici dreapta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar ciudate simptome. Daca insa ai uzura neuniforma pe cauciucuri sau se vad diferente stanga/dreapta unghiul de fuga nu e ok. Asta e parerea mea.

Sau nu stiu daca nu ar putea fi de la mecanismul pompei servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am problema asta de cind am cumparat masina,cca 4 luni.

Am cumparat cauciucuri noi pe fata,am verificat bucsele pe fata,

am facut geometria,rezultat 0.Am inlocuit intre ele rotile,am

facut revenire pentru geometrie,acelas rezultat.

Cineva mi-a sugerat sa verific flansele amortizoarelor fata :)

Astept si eu alte sugestii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul de fuga l-ai verificat? Multe ateliere nu au posibilitatea sa verifice unghiul de fuga. Sau nu au posibilitatea sa masoare si puntea spate. Chiar daca convergenta si caderea sunt ok poate ca nu e ok fuga. Cei de la reglaj geometrie roti ar trebui sa verifice daca nu trage intr-o parte dupa reglaj si sa iti ofere informatii corecte si o solutie in aceasta problema. in general o masina cu suspensie mcpherson poate fi reglata usor si bine. Mai greu e cu cele multi-brat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si unghiul de fuga,caderea si inca ceva.Am verificat si rotile spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si unghiul de fuga,caderea si inca ceva.Am verificat si rotile spate.

vezi sa nu aiba ceva caseta de directie, daca nu are si eu verifcat tot ce s-a scris mai sus inseamna ca masina a fost lovita ori in fata in lonjeroane, ori in lateral!

e imposibil dupa ce ai verifcat tot ce s-a zis pana acu si sunt toate k , sa traga stanga sau dreapta in continuare!

dute la cineva care se pricepe sa-ti zica daca nu a fost lovita !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

De asemeni, poate fi din caseta de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am avut o problema asemanatoare cu fostul meu Glof2, si un tinichigiu mi-a aratat pe lonjeron cum ca masina fusese lovita si reparata destul de bine dar nu perfect, deci trebuie inspectate lonjeroanele de un ochi cunoscator(chitul si masticul pot camufla destul de bine orice cuta in tabla) la mine se vedea doar la capatul lonjeronului (de sub scaunele din fata) o ridicatura in tabla, din cauza impactului frontal lonjeronul se deplasase in spate cam 1cm, un semn clar mai era ca imi manca cauciucul pe partea cu pricina(stanga fata).

Oricum sper din toata inima sa nu ai aceeasi problema :D , stiu ca-i destul de costisitoare o asemenea reparatie...bafta.

am uitat, ma gandesc ca daca-i din caseta ar trebui sa aiba un anumit joc coloana volanului, mai bine zis :cum se comporta iun viraje?cum raspunde la comenzile din volan?

sa ne tii la curent despre cum evolueaza lucrurile :D . Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.

Si eu am aceeasi problema! Cand am luat masina imi tragea un pic dreapta, aveam jante pe 13, de cand am pus jante pe 14 imi trage rau dreapta! In decembrie mi-am luat cauciucuri reesapate, din lipsa de $ :) de atunci a inceput sa traga stinga! :)

Ma poate ajuta cineva cu un raspuns, o parere!

Precizez ca am facut verificarea la toate bucsele, pivoti, capete de bara si toate sunt ok.

O fi din cauza cauciucurilor?

Va multumesc anticipat

Daca nu am postat corect rog moderatorii sa-l schimbe!

Modificat de Ahiile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut cauciucuri resapate pe 14 si sunt cauciucuri bune,nu-ti fa probleme ca nu ele is cauza.Acuma am pe 15" Sava cu jante de al si tot trage.Telescopele,flansele si bucsele sunt noi la mine.Eu nu mai stiu ce sa mai cred.Nu am nici un joc in volan si raspunde bine directia dar am observat ca la mers normal volanul il virez usor in stanga si merge mai greu in dreapta.Pompa servo functioneaza bine.Oricum,daca ii caseta de directie nu am de gand sa o schimb ca ii o avere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gumele sunt noi?sau second pt ca, daca coloana directiei+bucse(inclusiv telescoape) sunt ok, atunci ar fi de verificat urmatoarele: cauciucurile sa nu aiba "burta"(locuri in care sarma din cauciuc s-a intins) sau lonjeroane lovite(de ex. un prieten a intrat cu lateralul in bordura ,la viteza ,si de atunci a schimbat tot: bucse,furca,janta,guma... dar degeaba,tot trage; sau cazul meu ,descris mai sus)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gumele is bune.Oricum am incercat sa le schimb de pe stanga pe dreapta(fara sens rotatie)dar n-am rezolvat nimic si inainte aveam resepate care le-am luat noi si facea la fel.Lonjeroanele din cate am vazut eu sunt ok atat ca dunga ii bulita in unele locuri din cauza "priceputilor" care au utilizat cricul dar asta nu are importanta.Flansele insa le-am scimbat acum un an dar am impresia ca nu sunt de cea mai buna calitate ca se aud zgomote de la suspensie(greieras).Cum pot eu verifica starea flanselor?Stie careva?Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru cei care sustin cauciucurile resapate ...va spun NU ! Nu folositi cauciucuri reesapate pe fata . Geometria e reglata perfect , dar masina trage din cauza cauciucurilor . Greutatea lor nu este aceeasi , exista diferente mari (zeci de grame ) intre ele . Din aceasta cauza trage directia . Caz vazut , testat , demonstrat la service-ul de reglat directii Auto Serban , langa Cluj . Omul ala e cel mai tare la directii de prin zona si mi-a facut demonstratia asta ....Nu mai puneti cauciucuri reesapate pe fata........nu mai luati de loc de fapt .ca sunt de calitate indoielnica ....plus ca imbinarea e prost facuta....nu merita riscat ....mai bine luati second de doamne ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serhio24@: ai dreptate. Am fost la iei la service si mi le-au cantarit. Am gasit 1-7.2 kg; 2- 9.1 kg; 3-8.6 kg; 4-8.4 kg. Am schimbat stanga cu dreapta si a inceput sa traga dreapta ( inainte tragea stinga ) deci, este din cauza cauciucurilor.

Urmeaza za-mi schimb cauciucurile cu altele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serhio24@: ai dreptate. Am fost la iei la service si mi le-au cantarit. Am gasit 1-7.2 kg; 2- 9.1 kg; 3-8.6 kg; 4-8.4 kg. Am schimbat stanga cu dreapta si a inceput sa traga dreapta ( inainte tragea stinga ) deci, este din cauza cauciucurilor.

Urmeaza za-mi schimb cauciucurile cu altele noi.

hehe ! Sunt bun ! Daca tot zici ca stai post cu finantele .......incerca sa gasesti cauciucuri second , de firma , PERECHE ! Respectiv uzura sa fie la fel.....si o sa vezi ca nu o sa mai ai probleme .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serhio24 pentru mine nu ai un raspuns?Eu nu am resapate,am sava repidex 195/50R15 in stare f buna.Dupa cum spuneam am incercat sa le schimb intre ele si nici un rezultat(tot stanga tragea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serhio24 pentru mine nu ai un raspuns?Eu nu am resapate,am sava repidex 195/50R15 in stare f buna.Dupa cum spuneam am incercat sa le schimb intre ele si nici un rezultat(tot stanga tragea).

:lol: din cate am vorbit cu mecanicul meu......zicea asa: 1. verificat daca lonjeronul nu e lovit ( probabil cei de la service-urile mari au aparatura electronica de masurat , nu ochiometrica)

2. Caseta de directie se verifica pentru a se vedea daca are jocuri (la fel , un mecanic poate sa overifice destul de usor ).

Mai multe sfaturi chiar nu stiu sa it dau........ae am avut problema cu cauciucurile resapate, pe care am descurcat-o repede si bine atunci , de aceea v-am si sfatuit asa(sa le verificati greutate).

PArerea mea e ca D&C oradea sa se uite la masina , eventual vorbeste cu un mecanic sa se uite dupa program , nu cred ca iti ia o avere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Caseta de directie se verifica pentru a se vedea daca are jocuri (la fel , un mecanic poate sa overifice destul de usor ).

Jocurile din caseta nu duc la un fenomen ca cel descris de danny_andrei.

Daca intr-adevar defectul provine din caseta de directie, verificarea nu se face deloc usor, ci numai dupa demontarea distribuitorului pentru a vedea daca s-au sapat santuri in carcasa lui, in dreptul celor 4 segmenti. Spun asta pentru ca daca ar fi sa fac o statistica as putea spune ca o caseta din trei poate avea defectul asta (nu generalizez, dar nici nu ma refer numai la Golf II si III, mai sunt si altele, ca Ford Transit, BMW e30 si e36, Fiat Ducato I-a si a II-a serie, etc.).

Din cauza formarii acestor santuri in dreptul segmentilor, repartizarea presiunii data de pompa scapa de sub control, se poate duce in dreapta sau in stanga in functie de care sant este mai adanc sau in dreptul carui segment s-a format, asa ca volanul poate trage intr-o anumita parte sau poate merge mai usor intr-una si mai greu intr-alta.

Un fenomen numit ''pierdere interna''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 years later...

Salut! Dupa atatia nervi,bani cheltuiti,discuri de frana schimbate am aflat care este cauza trepidatiilor la franare...si anume caseta de directie...toate bune am gasit sa cumpar alta caseta de direcție...intrebarea e cum se poate proba daca nu este uzata? caseta data jos...Nu este cursa am miscat cu putere de toate ansamblurile și nu are joc...si mai e o chestie se potriveste de pe orice model cu servo? Baiatul unde am găsit.o a zis ca se potrivește aceea este 1.9 td si a mea este 1.8 90 cai ABS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!