Jump to content

Octavia 3 RS vs Concurenta


TudorM
 Share

Postare recomandată

Sa nu ne infierbantam si sa ramanem la O3 RS vs Concurenta, va rog. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • TudorM

    19

  • iulianb2007

    7

  • Geisterfahrer

    7

  • Rave

    5

Nu se infierbanta nimeni, discutam civilizat si on-topic despre o parte din alternativele la O3, printre care si Superb sau passat.

Modificat de YEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si una stock si tot era mai zgomotasa (si mai rigida evident) decat un 1.6 aspirat de ex.

Tot ce incerc sa-ti spun e ca sunt  ceva diferente la confort intre una "normala" si un RS dar tragand linie ai avantaje mult mai multe. Acum depinde ce asteptari ai de la masina.

 

Treaba este ca eu am gasit-o pe cea stock destul de anosta din punct de vedere al performantelor. A fost mult sub asteptarile mele.

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automatic Cruise Control, Lane Asisst, Front Asisst, City Brake, Side Asisst, Rear View Camera(!!!) sunt toate optionale pe noua platforma (unele si pe Passat care e pe platforma cu Superb-ul) dar nu pe Superb. 

Asta trecand peste Start/Stop, dezactivarea cilindrilor si alte chestii de generatie noua pe care le consideri inutile. Culmea, asa erau considerate si servo-directia sau pilotul automat cand au aparut...

 

Dar am putea sa ne uitam la scaunele Ergo-Active de pe Golf, care din pacate nu sunt ventilate ca la Superb, altfel erau perfecte; la noua generatie de playere si navigatii, superioare RCD/RNS-urilor noastre, la sasiul nou mai usor, motoare care consuma mai putin. Sunt destule lucruri pe noua platforma destul de interesante, peste ce ofera vechea platforma, oricat ne place sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, smecheriile de la Passat... Mai ales butonul de frana de mana care dadea erori si ramaneai cu etrierii blocati si mai ales fabuloasa cheie "press and start" cu care toata lumea a avut probleme, reper considerat neoficial de VW ca defect de conceptie.

In rest ador plasticul tare de pe consola centrala a Passatului, torpedo, etc.

 

Tocmai de asta l-am schimbat pe Superb si in sfarsit sunt multumit. Cu frana mana normala si fara start and stop. Si pentru asta am media de 4.8% la consum.

 

No offence, e normal sa sara colegii cu B7. In configuratie identica, B7 era cu 9000 EUR peste Superb, 9k pe care nici vanzatorul de la VW nu a putut sa-mi spuna pe ce se duc in afara de sigla.

 

@Tudor: Revenind la O3 RS break, uite o alta abordare:

Am 8 000km facuti cu Superbul si tocmai am facut 1000 km cu Superb break. Vreau sa-ti spun ca dpdv al soferului e mult mai usor de parcat/manevrat breakul, sta mai bine la vizibilitate spate/laterala decat sedanul. Practicalitatea portbagajului e magistrala: sine culisante, benzi flexibile, podea variabila, tot ce vrei.

 

Imi place O3 RS break, dar, la 36k iti poti lua un Super L&K Combi si sa ai o masina unica, cu acelasi 2.0tsi DSG. In testul de fiabilitate AutoBild and Dekra a iesit excelent, dupa 100 000km, a avut 3 defecte minore, fata de cele 42 ! defecte ale Passatului. Nu spun eu, spune Auto Bild si Dekra....

 

Si acum, va invit sa dati cu pietre ! Happens every time....

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 TSI-ul difera de pe platforma noua pe cea veche! Toate motoarele difera!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata masina difera - in comparatie cu O2  - sper ca in bine.

 

Oricum din cate vad eu cel care a deschis topicul e decis deja, poate doar vrea cateva pareri de....incurajare :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Volvo V60 l-ai testat ? Desi varianta R-design iese putin din buget cu vreo cateva mii, am auzit ca discount-urile ar fi consistente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR: De curiozitate, imi poti da un link catre testele Autobild si Dekra? Sunt curios cum o masina cu aceeasi motorizare, aceeasi cutie de viteze si altele la fel e mult mai putin fiabila decat o alta marca ale carei componente sunt identice in cea mai mare parte.

 

In rest, aleg sa nu comentez cum Superb-ul e peste Passat. Sunt convins ca si cei de la VW stiu asta.

Modificat de JUG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automatic Cruise Control, Lane Asisst, Front Asisst, City Brake, Side Asisst, Rear View Camera(!!!) sunt toate optionale pe noua platforma (unele si pe Passat care e pe platforma cu Superb-ul) dar nu pe Superb. 

Asta trecand peste Start/Stop, dezactivarea cilindrilor si alte chestii de generatie noua pe care le consideri inutile. Culmea, asa erau considerate si servo-directia sau pilotul automat cand au aparut...

 

Dar am putea sa ne uitam la scaunele Ergo-Active de pe Golf, care din pacate nu sunt ventilate ca la Superb, altfel erau perfecte; la noua generatie de playere si navigatii, superioare RCD/RNS-urilor noastre, la sasiul nou mai usor, motoare care consuma mai putin. Sunt destule lucruri pe noua platforma destul de interesante, peste ce ofera vechea platforma, oricat ne place sau nu.

 

Sunt de acord ca noua platforma vine si cu multe lucruri noi si interesante, lucruri care nu se regasesc pe Superb. Insa eu personal nu mai vreau sa platesc zeci de mii de EUR pe masini noi cu tehnologii netestate suficient sau prea complexe care ar putea sa genereze costuri mari de intretinere/servisare pe termen mediu sau lung. Mie imi sunt suficiente dotarile actuale. Mai mult decat suficiente.

Ce trebuie retinut este ca preferinta platformei tehnice anterioare in defavoarea noii platforme este strict optiunea mea, avand in spate un rationament si context strict personal, asa ca nu o promovez ca "alegerea corecta" (la modul general) ci ca alegerea mea.

Modificat de YEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@saibot, sa stii ca sunt intr-o mare dilema totusi vis-a-vis de pret. Bugetul este, dar vezi ca impresia generala (si nu doar in Romania) este "cum sa dai atatia bani pe o Skoda?!". Desi are minusurile ei ca orice alta masina, legat de marca, eu personal nu vad care este problema totusi.

 

Asa ca eu am studiat fiecare propunere de pe topic-ul asta si o sa le mai studiez. Doar ca din comparatii pur ingineresti (gen dimensiuni, spatiu util, motoare, echipari si pret per toate astea) O3 in general si RS in particular sta destul de bine. A se vedea comparatiile din punctele astea de vedere cu Mazda 6 si celelalte. Care sunt totusi peste O3 la capitolul design. O3 este masina facuta sa fie "under the radar" si sa arate respectabil si la final de cariera peste 8 ani sau cand o fi.

 

@iulianb2007, m-am mai uitat pe sarite pe site la Volvo dar sunt enervanti ca e greu tare se pare sa gasesti niste preturi direct. Sa nu mai zic ca o configurezi si te uiti la masina de ce frumoasa e si n-ai idee daca te costa 20k sau 50k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, dar daca mergi la dealer cu siguranta de vei lamuri. Gasesti aici link-ul actualizat cu preturile. In plus, Volvo V60 e singurul model premium din toate variantele de pana acum .. si cel mai frumos din punctul meu de vedere.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.youtube.com/watch?v=cdEOVuNrUyM

Chiar daca nu a aparut pe strazi, se anunta un concurent serios pentru O3 Combi. 

 

Leonul FR 1.8TSI DSG7 are un pret de catalog de 22.000euro, iar pretul de pornire pt varianta ST cu aceeasi motorizare si echipare nu cred ca va depasi 23k.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tudor... sfatul meu... Inchiriaza un weekend o octavia 3 1.4 TSI neaparat cu drive mode selection. Eu am cumparat masina de familie. Am mers un pic in weekend cu modul sport si era altceva. Eu zic ca nu merita sa investesti intr-un RS. Ce crezi ca vei innebuni sa auzi: sotia spunand ca suspensia e tare, ca scaunul era mai confortabil la masina veche...

 

Pt mine 1.4 TSI e un fel de RS. Turbina face diferenta. De asemenea am un prieten ce a trecut de pe seat leon 1.6 ca al tau pe ford 1.0 125CP. A zis ca nu se compara motorul ala cu cel de seat. E mega multumit de cum trage la ford fata de seat. Incearca masina un weekend dar neaparat cu drive mode selection ca in momentele de dorinta de putere sa o simti. Masina in mod eco e altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate la noi am vazut ca nu s-a pus pe noul Leon nici macar 1.8TSI, ca sa nu mai zicem de motoarele echivalente de RS/GTI. Si pana apar motoarele astea si in combinatie cu varianta break, cred ca ne plictisim cu totii.

 

O alternativa ar fi, chiar din curtea Skoda, o O3 1.8 TSI 4x4 DSG?

 

LE: Unde s-ar gasi de inchiriat o Octavia 3?

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca o3 gasim de inchiriat la arval dar nu stiu daca fix cu motorizarea dorita si neaparat modul sport. In 20 min la drive test nu te poti edifica din pacate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt mine 1.4 TSI e un fel de RS. Turbina face diferenta.

 

Da si mai e o diferenta. De vreo 80 de ponei si 100 Nm. :)) Acum sa fim seriosi cum ti-a dat prin cap sa compari motorul de pe RS cu al tau? Pai ala e racheta, 220 CP cu cuplu de 2.0 TDI 140 cp.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica nu s-a pus pe Leon 1.8 TSI? Exista Leon FR 1.8 TSI cu DSG, va aparea in cateva luni si versiunea Cupra, 2.0 TSI 265 CP. In plus, pe Len ST (break) se va putea opta pentru 4x4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, nu stiu cum de asa mi-a ramas in minte, si doar ce m-am uitat pe configurator acum cateva zile. Dar practic 1.8TSI 4x4 ar fi echivalente intre O3 si Leon, doar designul diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt mine 1.4 TSI e un fel de RS. Turbina face diferenta.

Da si mai e o diferenta. De vreo 80 de ponei si 100 Nm. :)) Acum sa fim seriosi cum ti-a dat prin cap sa compari motorul de pe RS cu al tau? Pai ala e racheta, 220 CP cu cuplu de 2.0 TDI 140 cp.

Dupa ce testezi primele 3 trepte la 1.4 1.8 si RS stam de vorba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios??? Iti zic eu cand Rs-ul ii da a doua are deja o masina in fata, la a treia deja 2 masini. 

 

Nu te supara dar compari mere cu pere. In prima viteza nu prea intelegi nimic cu 220 de cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzatia e de doua ori mai intensa decat e dintre 1.2 tsi si motorul tau. Acuma nu-mi spune ca nu e nici o diferenta intre 1.2 si 1.4 in primele 3 trepte. :)

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca nu o fi acel BMW de la Arad ultimul dupa fata planetei,daca te stadui fara graba si cauti cu cap,gasesti si alte modele seria 3 ultimul model,si dupa parerea mea este tot ceea ce ai nevoie,dupa spusele tale,toate masinile enumerate de colegi ca sugestie sunt sub seria 3!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Din punct de vedere personal, nu as vrea Superb doar din prisma dimensiunilor exterioare. In rest imi place si exterior (si mai mult dupa FL) si interior, ca masina de familie nici nu mai e nevoie de discutat, e in top.

 

@saibot, sotia ta avea aceeasi parere de O2 si inainte s-o modifici? Tu ai schimbat totusi lucruri serioase la ea si e departe de ce se numeste RS stock. :)

 

@dinu_s, sunt constient de diferenta de putere (fratele are Passat ca al tau, am si facut test-drive cu masini >150cp). Eu vreau masina mai puternica in primul rand pentru ca odata traiesc (aici vine partea cu vanitatea :) ) si pentru reprize/acceleratii. Nu ma pasioneaza vitezele mari si/sau mersul pe circuit cu ea (ar fi si usor penibil cu un RS Combi) si asta e si unul din motivele pentru care nu as modifica-o, cum fac colegii mai sprinteni.

 

PS: Nu a fost niciun fel de aluzie la colegii mai sprinteni...

Sa inteleg ca vrei masina mai puternica doar din vanitate si de fapt nu te intereseaza viteza?

 

Pai atunci nu inteleg de ce Skoda. Ia-ti Audi in banii astia, marca se pare ca ii gadila pe multi la vanitate :)

 

Acuma sincer, din posturile tale cred ca tu compari masinile prea inginereste: cred ca te-ai uitat prea mult la cifre de dimensiuni, greutati , cai putere si cuplu. Urca-te intr-o masina (sau in mai multe!) si apoi nu te voi crede ca ti-a placut mai mult Octavia decat Volvo sau Bmw, Audi etc.

 

Nu zic nimic de Passat, ca poate pot parea partinitor :) Oricum, eu am testat octavia cand cautam masina (un RS rosu) si m-a deranjat ca vad rosul ala tampit chiar si pe marginea usii, ca sa nu zic de marginea retrovizoarei etc. Plasticele toate sunau a gol si sincer m-am dat dezamagit rau masina aia mai ales ca era pe primul loc in lista mea de preferinte. Am mai cochetat cu mazda 6, dar cand m-am urcat in primul B7 intr-un showroom si am inchis usa....mmm...am si zis: asta e ce caut! (Aceeasi senzatie am avut-o in Golf 7 si noul A3, dar e alta poveste - acolo scaunele parca ma atrageau cel mai mult). Fa niste drive-teste si s-ar putea sa-ti schimbi parerea si o sa intelegi ca la alte marci (le-am numit mai sus) nu platesti chiar numai sigla de pe bot si volan cum sugereaza unii pe aici ;)

 

Eu inchei aici, e clar ca topicurile de genul asta se termina intr-o polemica si sincer n-am chef sa ma justific de ce am masinile pe care le am. Oamenii nu-s toti la fel si exact din cauza asta exista asa multe modele/marci la ora asta pe piata. Bafta!

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 @dinu_s masina se ia cu feelingul nu din analiza pe cifre, si eu am facut asta, un an de zile am facut un tabel cu masini si configuratii, totul s-a terminat cand m-am urcat la test drive in G7, am zis ca asta e

 

@TudorM my two cents .. motorizare puternica, automata, model nou, spatiu, buget 36k .. O3 RS DSG sau 328(x)i SH .. doar acestea sunt variantele daca Focus ST si G7 GTI nu se incadreaza ca spatiu .. Kia GT nu are automata (e cea mai ieftina GT)

 

asa ca mergi la un test drive de cel putin 40 de minute cu o O3 RS si cu 328(x)i si pe urma spune-ne ce ai ales :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!