Jump to content

modificare setari Indicator viteza


picacioiu
 Share

Postare recomandată

Salut, am un Seat Cordoba 2002 si ma tot gandesc cum sa fac sa modific raportul de transimise spre mai mic (adik sa mearga motorul mai putzin turat).

Am mai postat pe motivul asta dar concluzia la care ajunsesem atunci nu prea ma multumit.

M-am gandit acum sa modific raportul final prin montarea unor rotzi cu diametrul mai mare, in felul asta ash si imbunatazii putzin aspectul masinii :).

Ca date principale ar fi :

dimensiunea rotilor acum e : 175/70R138

viteza atinsa acum in treapta 5-a la 3000 de ture - 104 km/h

viteza dorita in treapta 5-a la 3000 de ture - 120-130 km/h (195/65R15 ar insemna cam 115 km/h la 3000 de ture, aproape suficient :), iar un 195/80R15 mar duce la un excelen 125 km/h :), dar nu stiu daca incap astea ... )

1. pot folosi vag-com sau alt program de comunicare cu calculatorul masinii pentru a corela indicatia vitezometrului din bord cu realitatea dupa montarea noilor rotzi?

2. Rotzi cat de mari ash putea sa pun fara a respecta indicatiile talonului ? (daca e posibil asha ceva)

3. Cat mar costa modificarea caroseriei pentru montare unor rotzi mai mari ? (daca este cazul)

merci mult,

cya

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La punctul 2 iti raspund eu: NU poti dpdv legal. Daca te prinde un politist, iti ia talonul + ameda. Daca ai roti foarte mari sunt mari sanse sa te opreasca Politia, deoarece "sar in ochi". De obicei se monteaza jante mai mari si cauciucuri cu talonul mai mic, pt. a pastra cat de cat dimensiunile. Nu stiu daca e prea sigur sa iti pui roti mult mai mari decat cele din fabrica, s-ar putea sa influenteze negativ securitatea. Poate ma insel. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

XtremeClubEmotion

Mi se pare ciudat ce spui tu -''195/80R15 mar duce la un excelen 125 km/h'', cred ca glumesti :D .

Nu iti incap alea de 80 sigur. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hahaha! demult nu am mai ras asa bine! lasa rotile la diametrul dim fabrica, pune eventual 185/60/14, 195/55/15, 205/45/16, 205/40/17, 215/35/18, dar depinde si ce motor ai, daca sunt prea late pierzi la demaraj... oricum cu 195/80/15 ar arata penibil si ai avea in curbe un balans din talon demn de un suv.

mult noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" daca sunt prea late pierzi la demaraj"

asta si doresc, chiar daca pare absurd

toate variantele care le-ai mentionat conduc la viteze f apropiate de cea de acum la aceiasi turatie in treapta 5,

ce incerc eu sa fac este sa maresc cumva diametrul total al rotii,

de exemplu acum am un diametru total la roata de 175/70R13 de 57.52 cm (am calculat bine ? ) si diametrul la care ar trebui sa ajung pentru ca modificarea sa merite facuta ar fi de macar 67 de cm (de ex daca exista 215/50R18 cam atat ar avea diametrul total)

ce nu stiu eu e pana la ce diametru as putea sa montez roti fara sa creez alte probleme tehnice, ca de legalitate ma gandesc ca cu o pila la RAR sar putea rezolva cumva nu ?

merci tuturor, astept ajutor in continuare ..

ps.

radetzi voi ...radetzi :D,

dar chiar daca vi se pare intrebarea mea aiurea va rog sa ma ajutatzi ca daca eram mai priceput nu mai intrebam :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Ca veni vorba, sa nu deschid al topic, daca in carte mi se recomanda anvelope 185/60/14 si eu am 175/65/14. care este diferenta dintre viteza reala si cea afisata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa cresti diametrul rotilor pentru a avea cistig de viteza mi se pare o tentativa de umflare a tintarului pt a-l scoate bondar :lol: . Deoarece nu ai mentionat ca vrei sa cresti si puterea motorului eu zic sa folosesti DOAR variantele de jante/pneuri recomandate de constructor pt. ca altfel iti vei scadea securitatea , vei avea erori apreciabile ale indicatorului de viteza si vei suprasolicita motorul cu consecinte greu de prevazut. Parerea mea.

PS calculatoare pt diverse combinatii de jante/pneuri gasesti pe mai toate siteurile ce se ocupa de anvelope.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!