Jump to content

2012 Golf GTI - Red Tornado


mik15

Postare recomandată

nu am cronometrat 0-100, o sa imi iau un racelogic sa fac niste masuratori asa cum trebuie, dar ceea ce ma intereseaza pe mine e cum se simte masina intr-o comparatie reala cu alta si rolling start, startul de pe loc oricum nu il gasesc prea relevant, nici la FWD si nici la RWD, la capitolul asta tot AWD e cel mai bun ca si eficienta.

Link către comentariu
  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mik15

    58

  • TudorM

    19

  • JUG

    9

  • c6t9

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Te-am intrebat fiindca am mers cu ambele masini,iar diferenta este semnificativa intre ele,acum tu spui ca GTI-ul accelereaza mai bine dupa upgrade-ul de putere.Daca ne luam de pe datele oficiale intre ele este o diferenta de minim 2 sec si imi este greu sa cred ca tu ai putut castiga aproape 3 sec din moment ce spui ca ai luat un avans si l-ai pastrat.Nu ma pricep,insa sunt baieti care au asa ceva si ma/ne pot lamuri.

Link către comentariu

E perfect normal ce s-a intamplat. Puterea e pe acolo, sa nu uitam ca R-ul pentru tarile calde dezvolta doar 256CP. Diferenta de greutate e de circa 100kg, iar pierderea prin transmisie e mai mare la R.

Daca faci acelasi lucru insa cu LC, ma astept ca pana pe la 130km/h rezultatul sa fie putin diferit.

Link către comentariu

Pai tocmai, GTI-ul are IHI(k03) care face spool sensibil mai repede decat K04, motiv pt care o ia in fata la aceeasi putere, la asta adaugandu-se greutatea sensibil mai mica.

La viteza mai mare, >180, K04 incepe sa recupereze binisor.

R-ul a fost gandit pentru viteze mai mari si asta se simte.

Link către comentariu

JUG are dreptate, intotdeauna AWD are cel putin 15-20% pierderi in transmisie, teoretic, practic la teste dyno au reiesit pierderi si pana la 30%, la RS6 C5 sau RS4 B7 de exemplu, La rolling start nu mai conteaza asa mult tractiunea, doar la startul de pe loc poate face diferenta, in mers se schimba situatia. Si da, aici R-ul are 256cp.

 

la startul de pe loc nu am facut cu LC, ci clasic, infundat pedala pana la fund si plecat, fara a folosi pedala de frana sa crestem boost-ul, probabil cu LC R-ul va pleca mai bine din cauza AWD, as fi chiar dezamagit daca nu s-ar intampla asa, iubesc AWD si imi place cum se agata R-ul in curbe de asfalt  :)

 

BTW - noi eram doi in masina, cam 85-90kg fiecare, celalalt era singur cca 85kg. Asta poate fi si un avantaj pentru mine, better traction :)

 

Bottom of line, a fost un test facut de curiozitate pentru a vedea diferenta reala dupa softul de la superchips, cam asta a fost scopul, probabil pasul urmator va fi soft pe R tot de la superchips, atunci vom face din nou comparatia :)

Modificat de mik15
Link către comentariu

Aha ! Mersi de lamuriri si ma bucur ca esti multumit de rezultat si de masina in general,avand atatea masini in trecut,e greu sa fii impresionat,deci chiar merita un GTI !

Link către comentariu

deci pot sa spun cu mana pe inima ca GTi-ul e mult mai fun decat RS-ul, probabil ca nici eu nu intelegeam asa bine conceptul asta inainte, dar sa ai o masina de cca 2T cu peste 500cp inseamna ca ai o masina super fast in linie dreapta, luxoasa, impunatoare dar nu e fun, apoi sunt degeaba caii aia pentru ca nu ai unde sa le dai drumul, ca sa nu mai pun la socoteala mentenanta pentru asa ceva, in aia am bagat cat am tinut-o aproape 3/4 din pretul unui GTi, si desi ma facea si aia sa zambesc nu as mai face-o inca o data. O masina de calibrul ala e bine sa o iei cat mai noua, cu garantie, s-o tii o vreme sa iti faci damblaua si s-o abuzezi fara griji, daca o iei noua deprecierea e mare la genul asta de masini.

 

neputand sa te bucuri de caii aia multi incepi dupa o vreme si te intrebi ce rost are masina aia daca nu te poti bucura de potentialul ei? pe cand la GTi te poti bucura de voiciunea ei la viteze mici, nu trebuie sa atingi 250km/h in no time, sunt concepte total diferite care aduc satisfactii diferite, dupa ce le intelegi esenta iti dai seama ca masini gen RS, M5 sunt pana la urma fast cruisere destinate autobahn-ului, nicidecum niste jucarii de viraje stranse la viteze relativ mici.

Modificat de mik15
Link către comentariu

mersi :), mi-a luat ceva vreme, bani cheltuiti si masini ca sa ajung sa il apreciez cum trebuie, altcumva cred ca nici nu ai cum decat trecand prin toate astea, chiar daca iti spune altcineva daca nu le traiesti pe pielea ta nu le simti atat de bine. Inainte ma uitam oarecum usor dezaprobator la astfel de masini pentru ca ideea mea de fun era cai multi, dar am descoperit ca se poate si fara cai atat de multi si ca pe langa herghelie mai conteaza si caruta, care daca nu e cum trebuie nu pot nici ei compensa, teoretic le stiam, dar pratic cand le experimentezi le intelegi mult mai bine. Hai ca mai am un pic si-i ridic statuie GTi-ului :), dar ideea nu se limiteaza doar la el, mai sunt alte mici pocket rocket care ofera experienta asta si una dintre ele ar fi Clio RS, l-am condus si la fel, mi-a placut, cu diferenta ca desi are un sasiu mai bun decat Golf-ul, nu-i chiar atat de friendly ca daily driving si nici calitatea over-all nu-i ca la VW.

Modificat de mik15
Link către comentariu

Cam așa mă simt eu în R pe șosea. De asta nici nu mă obosește. Îmi place foarte mult mașina și mă pot urca la volan la orice oră, distanța este irelevantă.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Golf-ul vede doar apa, paie si bataie si merge brici in continuare. Weekend-ul asta a fost iarasi unul greu pentru el, am fost sa facem 2 ture de traseu montan in urcare aici(http://www.youtube.com/watch?v=BmvJ59kFh74) , este un traseu super si fiind Sambata, aici multi lucreaza, deci drumul a fost liber. Am facut doar urcare pentru ca la coborare nu mi se pare fun. E un deliciu masinuta pe drumuri virajate, toaca ea putin cauciucurile cand e atat de fortata intrand in subvirare, dar e foarte fun cum te poti juca cu ea.

 

In paralel am fost si cu un R, stock, si pe drum am facut cateva rolling start, si cum era de asteptat R-ul fuge mai bine la viteze mari, astfel ca de pe la 130-140 pana pe la 170-180 Gti-ul are un usor avans, dupa 180 insa R-ul castiga teren si deja la 250 are cam 2-3 masini in fata. Pe traseul virajat evident ca 4wd isi spune cuvantul dandu-ti o senzatie de stabilitatea si grip mai mare, nu-i atat de distractiv ca GTi-ul, pentru ca R-ul se duce ca o sanie in lateral cand e dus la limita insa imi place cum se agata de drum, GTi-ul e mai haios dar pierde timp cu usoara lui subvirare care trebuie controlata din acceleratie, intrand cu tr. a 2a in curbe trebuie dozata usor pedala, altfel pierde aderenta daca ma las pe ea.

 

O chestie pe care am observat-o la R, e faptul ca temperatura la ulei sta mai jos decat la GTi, astfel ca la cel din urma la sfarsitul urcarii ajunsese pe la 125C pe cand la cel dintai era pe la 119C, acelasi lucru l-am observat si in regim normal de autostrada, la R sta pe la 95,la GTi pe la 106. Din ce am citit pe net se pare ca asa sta la GTi, deci ma gandesc sa fac un upgrade la radiatorul de ulei, sa pun unul de R, e doar idee deocamdata, nu stiu daca e un simplu swap.

 

I-am luat climatronic de G7 insa nu am reusit sa il codez, interfata mea aftermarket nu-l cunoaste fiind prea nou, astept sa imi vina cea originala.

 

Mai jos se odihneau putin dupa prima tura.

 

Si mai jos o poza de pe drum intr-o scurta oprire la peco.

post-39984-0-27043700-1382898993_thumb.j

post-39984-0-03357800-1382900473_thumb.j

Modificat de mik15
Link către comentariu

dap, ambele au numere de AD, doar ca cele de pe R sunt modelul vechi. Acum mi-am adus aminte, cele de pe GTi sunt aceleasi pe care le-am avut pe RS6, desi i-am zis celei de la ghiseu ca nu le mai vreau, dar nu prea a inteles ce vroiam eu :)

Modificat de mik15
Link către comentariu

una bucata climatronic instalata, in final i-am facut o initializiare manuala prin apasarea simultana a butonului AC si Dezaburire spate timp de cateva secunde, compresorul a pornit si totul pare sa functioneze ok. Il voi si coda dupa ce vine noua interfata vcds.. 

Link către comentariu
  • Administrator

am citit si eu tot topicul acum. Frumoasa masina ai ales si tu .. Daca mai mergi la circuit poti sa-ti iei aplicatie pentru android/iphone si filmezi mult mai bine chiar si cu G-uri pe filamre puse.

Link către comentariu

got it, thanks  :icon_thumleft: . am luat petrol-heads, nu cred ca mi-ar fi fost mai de folos grand prix....

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

un mic upgrade, o sa ii incercam eficienta in weekend la o noua sesiune de track. Intre timp am supus-o unui detailing complet, in special pentru a reda culorii stralucirea de odinioara si pentru a inlatura diferitele urmari ale lavetelor celor de la spalatoriile de duzina, de acum inainte va merge doar la spalat manual si stergere cu lavete corespunzatoare, din pacate insa pozele facute de pitziphone( aka iphone) nu-s prea reusite...

 

 

5tvybl.jpg

 

6f0ft3.jpg

 

2af9zbp.jpg

 

2ahtnol.jpg

 

 

....si instalate deja, sunt placut surprins de calitatea lor, s-au potrivit la fix pe cele originale si au un feeling foarte placut, clar mult mai la indemana si mai usor de "gasit" la nevoie fata de cele stoc.

 

2u7ym9z.jpg

 

wmhx5.jpg

Modificat de mik15
Link către comentariu

E frumoasa foc pe rosu!

 

Extensiile alea pt padele sunt clip-on? E dificil montajul?

 

PS: Frumos sa stai in slapi pe 25 noiembrie! :P

Modificat de TudorM
Link către comentariu

E frumoasa foc pe rosu!

 

Extensiile alea pt padele sunt clip-on? E dificil montajul?

 

PS: Frumos sa stai in slapi pe 25 noiembrie! :P

 se lipesc peste cele OEM, practic le incastreaza si se foloseste banda 3M dublu-adeziva. Dat fiind faptul ca sunt perfect facute sunt si simplu de instalat, nu trebuie sa le centrezi peste celelalte, vin la fix, cred ca mi-a luat 3 min sa le pun.

 

Si eu cred ca o prinde culoarea asta, mi-ar fi placut si albastrul de pe R, dar deh...cred ca ar trebui sa iau un R doar pentru culoare :)

 

Nice !!! Lumea aici incepe sa scoata bocancii afara si tu stai in slapi :))

  credeam si eu ca va atrag atentia padelele astea :)

Modificat de mik15
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!