Jump to content

Aveti probleme cu pornirea pe timp de ger?


Mariuz__
 Share

Postare recomandată

Ieri am plecat de la munca pe la ora 3:30 dimineata... iar la acea ora afara iereau -16 grade. Masina a pornit binisor zic eu... la vreo 5 secunde de tinut la cheie. Dupa pornire motor a fost destul de zgomotos.

La voi cum s-a intamplat? Ceva indicatii legate de pornirea la aceste temperaturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se intampla sa porneasca dupa 3 sec de dat la automat, iar cand e foarte frig, porneste si peste 5 secunde moare motorul. La a doua cheie merge frumos, fara nici un zgomot.

Sa ne bucuram de singurele avantaje ale motorului pe benzina, pornire fara probleme si emotii indiferent de temperatura, si de faptul ca se incalzeste motorul foarte repede, deci baga repede caldura.

Nu stiu ce recomandari ar fi pt pornirea la -80 de grade, eu tin pe contact 3 sec sa-si faca pompa damblaua, si dau cheie, cu ambreiajul apasat si fara sa accelerez deloc. De fapt, pornesc exact ca si vara, nu fac nimic mai mult sau mai putin :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de pornit porneste bine...cu plecatul de pe loc e mai nasol....merge de parca plec cu frina de mina trasa si abia schimb vitezele....timp de cca 5 10 minute pina se incalzesc de la frecare :)

tempereatura cred ca e mai scazuta deoarece pe liga faptul ca e ger e parcata si in zona in care bate vintul intr-una si temperatura reala e si mai scazuta (parca asa am citit pe undeva)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste "la cheie" desi am impresia ca ma lasa bateria. Are tendinta de a nu porni o fractiune de secunda, la sfertul cursei, dupa care porneste. Suspectez bateria pentru ca mi se reseteaza BC-ul de fiecare data cand pornesc motorul dimineata si e f f rece. Senzatia de tractor o am si eu pana se incalzeste uleiul putin in cutie. De asemenea azi m-a surprins putin ramanand cam turata cand opream la stopuri, 1200-1400rpm desi incepuse sa se incalzeasca (apa avea cam 70 grade). Turatia isi revenea la normal dupa cateva secunde, fara fluctuatii... e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut alaltaieri un drum la Bacau si m-am intors azi. Doamne ce frig a fost!!! Ieri dimineata erau -20 de grade. Masina a pornit la cheie. M-am mirat f mult!!! Mergand prin oras pe urma am vazut peste tot masini care aveau probleme cu pornirea.

La mine s-a incalzit f greu masina. Era doar caldut dupa vreo ora de mers prin oras. Dupa ce am iesit am mers 20 de km constant cu 100/h. S-a facut cuptor pe urma.

Tip: daca puneti aerul pe recirculat se incalzeste mai repede in masina dar se aburesc geamurile dupa un timp.

2nd Tip: AM citit pe forum: daca lasati parasolarele jos parbrizul se dezgheata muuult mai repede. Am vazut pe parbrizul meu :) .

Funny: Diferenta intre -15 si -20 de grade este ca ti se lipesc narile instant cand ai iesit din casa :P la -20.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata, ora 7 BC indica -15C, pornit fara emotii, a invartit putin mai greu electromotorul datorita bateriei pe duca (suspectez ca e cea original si ar avea aproape 6ani, e un Tudor made in Spain). Masina nu fusese pornita de sambata seara decat ieri 2-3min (preventiv ;) ).

Troncaneli si scartaieli din toate partile, mai ales de la bucsele de la bara stabilizatoare (duse si ele) care probabil au inghetat de tot si pana se incalzesc putin fac urat.

PS: ajuns la Razoare, maretul indicator de acolo zicea -25C (desi BC indica -13..-14) si bineinteles CO depasit (de 2 ori val. maxima admisa) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornit la sfert, plecat de pe loc imediat, doar ca se tura mult mai greu (si nici nu am turat-o peste 2000..2500 pana cand nu s-a incalzit binisor).

BC arata -15. Ceva zgomote de suspensie.

OT@blueyed: vezi ca ai acceleratia pe cablu - e posibil sa ramana cablul putin tensionat din x motive (inghetat, si-a schimbat pozitia...). Din punctul de vedere al injectiei/socului automat nu exista nici un motiv de turatie marita de relanti dupa max. 1min de la pornire (decat daca ti s-a stricat senzorul de temp. si arata -50 or something, pana cand ECU "se prinde" ca e imposibil si trece pe curba default).

Verifica cablul de acceleratie si clapeta, respectiv sonda de temp. Daca vrei sa mai discutam subiectul, iti sugerez sa rogi un moderator sa faca split topic.

Modificat de s_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A pornit dupa 2 secunde ieri la -21 C si azi la -19 C si am plecat dupa 1 min. A urmat un parcurs de 2km timp in care schimbam destul de greu vitezele in treapta I si II.

Amintindu-mi de Dacia a inghetat oglinda interioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea a pornit usor, cu o mica poticnire pe prima secunda, ca si cum ar muri bateria, dar atat. Greutatea cu care schimbi vitezele e normala, uleiul este mult mai vascos la -17 grade. Rulaz destul de usor, schimb viteza pe la 2000 de ture,

Ce am observat eu: la decelerare (indiferent daca este frana de motor sau pedala) precum si la oprirea motorului apare un suierat putin ciudat al turbinei de la aeroterma, ca si cum ar intra brusc in sarcina. Cand franez lent nu se intampla. Sunt sigur ca este legat de aeroterma deoarece cu ea decuplata nu se aude nimic). O fi legat si de consumatorii de curent?

Se incalzeste cam greu (de la Palatul Pionierilor pana la Budapesta), cam 6-7 minute.

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A pornit la prima cheie, in schimb in primele minute de functionare motorul a functionat foarte aiurea (ca si cum ar fi mers in 3 sau cam asa ceva ...). Dupa care totul a revenit la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ieri si azi pornit la prima cheie..ca in zilele calduroase :)!

Motorul putin mai turat..dar se auzea okai..in schimb..se incalzeste mult mai greu daca prind semafoare!

Modificat de Havoc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornit bine fara probleme, greu cu schimbatul vitezelor. Am o mica portiune de la plecare si pana la "asfalt" de piatra cubica :) si nu stiu ce nu troncanea, in rest ok. Se deschide fara probleme si se incalzeste relativ repede (avand in vedere si temperatura - 15 grade la ora 8 in Crangasi pe indicatorul de bord). Am verificat si calculatorul informatia apare "incetisor" :D ca na este si el amortit (consum aprozimativ la plecare 25l/100km :o ). Ieri m-am speriat putin cand am fost sa bag benzina, imi inghetase busonul de la rezervor (am fost saptamana trecuta la spalatorie si baiatul bine intentionat a spalat si acolo :o ), da si-a revenit repede dupa cateva incercari ;) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La -15.5 grade Celsius cat arata pe bord, masina a pornit impecabil. Chiar m-a lasat masca. Sa nu-i fie de deochi! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 zile in Iasi am prins -25 grade iar masina a pornit la sfert de cheie (aprox o secunda tinut la automat si a pornit). A stat in 1200 rpm la relanti aproximativ 1 minut sau chiar mai putin dupa care a inceput sa coboare.

Nu ma asteptam sa porneasca deoarece stiu ca bateria e pe duca. Se pare ca isi doreste sa ma mai slujeasca pana la iarna urmatoare. Este bateria originala iar masina este din 2001.

Problema cu cutia de viteze s-a petrecut si la mine. Foarte greu intra in viteze (de fapt mergea greu, ea intra pana la urma). Uleiul este f bun in cutie dar fiind asa frig e marmelada, plus ca ungerea se face in mers, nu are pompa pt uleiul din cutie. De asta se recomanda sa nu se joace cu schimbatorul de viteze in parcare, stand masina pe loc, ca nu faceti decat rau. Uleiul oricum nu urca pe pinioane iar miscarea levierului pe loc duce la o uzura prematura a cutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum un an stateam in Brasov si am prins vreo 2 zile cu -25 si nu am avut nici o problema.

Acum stau in Bucale si am observat niste zgomote la suspensii dimineata. Nici acum nu a fost nici o problema cu pornirea.

Incalzirea e normal sa fie un pic mai grea pentru ca trebuie sa ajunga temperatura de la minus cate grade sunt pana la 90. Anul trecut in Brasov daca stateam la semafor si dadeam ventilatorul pe 4 temperatura apei chiar incepea sa scada (motorul nu producea cata caldura ceream eu inauntru).

Si mie imi intra putin mai greu in viteza si este normal pentru ca uleiul de cutie este mult mai vascos si pana se incalzeste dureaza.

Toate acestea sunt mici inconveniente pentru ca dupa maxim 10 minute totul merge de parca afara ar fi +20 de grade.

Cand ma gandesc la cele doua Dacii berline pe care le-am avut inainte sunt fericit ca am ales masinuta asta.

Bafta si spuneti mersi ca nu sunteti in Siberia ... unde mai are putin si ingheata si benzina ca motorina se vinde deja la caramida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doua zile consecutiv de frig (-16) iar Fabiutza a pornit la prima cheie. Singurul inconvenient este ca se incalzeste f greu (atat motorul cat si in masina). Dupa ce s-a incalzit motorul (90) daca incep sa prind niste semafoare si am aeroterma data pe 4 vad cum incepe sa coboare acul sub 90. E normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca stand pe loc motorul nu mai degaja atata caldura incat sa tina piept frigului care raceste antigelul in radiator, sau mai bine zis, e atat de frig incat racirea se face mai mult decat bine.

Si la mine e zgomotos motorul la pornire. De pornit porneste la prima cheie cu o intarziere cam de jumatate de secunda. Se incalzeste foarte greu si motorul si masina. Chiar mi sa intamplat ca in primele minute sa se faca gheata pe volan de la respiratia mea. Nu mai vorbesc de LCD-ul de la BC care are un timp de raspuns muult mai mare.

Am observat si niste zgomote la suspensii care se aud mai ales la denivelari mai mari cand amplitudinea miscarii rotii e mai mare.

As vrea sa va cer si o parere. Avand in vedere cum se chinuie saraca masina la pornire zilele astea, nu e mai sanatos pentru ea sa ia pauza pana se mai incalzeste vremea si sa o pornim doar la cateva zile. Ma gandesc ca atatea porniri la [foarte] rece sunt destul de daunatoare. Pe alta parte ma gandesc ca daca ia o pauza de 3-4 zile, o sa fie intepenita rau si mai tare ii dauneaza pornirea respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa va cer si o parere. Avand in vedere cum se chinuie saraca masina la pornire zilele astea, nu e mai sanatos pentru ea sa ia pauza pana se mai incalzeste vremea si sa o pornim doar la cateva zile. Ma gandesc ca atatea porniri la [foarte] rece sunt destul de daunatoare. Pe alta parte ma gandesc ca daca ia o pauza de 3-4 zile, o sa fie intepenita rau si mai tare ii dauneaza pornirea respectiva.

Pai d-aia ai luat masina, sa o tii in fata blocului? :P

Nu ma intelege gresit si eu tin la masina, dar la urma urmei pentru asta a fost facuta, sa circule. E adevarat ca pornirile la rece sunt cele mai "periculoase" dar cu un ulei bun si putina atentie nu e un capat de tara.

Eu unul sunt impotriva acestei mentalitati, daca merg pe jos si stau in statii asteptand autobuze la -15 sigur eu voi cel care nu se va simti bine. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Dimineata pe la 7.20, a pornit c-am in 3 sec.!

O intrebare, de cind s-a lasat frigul temperatura apei sta un pic mai ridicata!

E normal?

Apropo am schimbat antigelul acum o luna!poate sa fie cauza?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu Toni. Este posibil ca pe acest ger sa se faca economii la reparatii si indiscutabil la benzina dar sigur nu se fac economii la medicamente. Eu unul de ani buni nu mai "pup" masina si nu mai este un membru al familiei, condiderand-o mai degraba un slujitor de care am grija totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE: fiind mai "cald" afara, adica "doar" -10, -12 grade, masina a pornit la sfert fara ca bateria sa mai dea semne de oboseala, BC-ul nu s-a mai resetat la pornire. Din cate observ, bateriile cu o anumita vechime, dau semne de amorteala la temperaturi f scazute. Ma gandesc ca daca ar fi tinut frigul acela polar de -15 sau mai jos, bateria mea ar fi crapat in 2-3 zile; Tot datorita inghetului, LCD-ul BC-ului se misca mai greu pana se incalzea, lucru care nu s-a repetat astazi. Caldura venea dupa cateva minute, din ce in ce mai puternic; am 5-7 km pana la servici si apa ajungea la 90 grade si caldura la maxim

Este vreo problema daca setez climatronicul din start pe +27 grade???

In alta ordine de idei, ma gandesc ca pana la -12, -13 grade, componentele masinii (motor, electrice, mecanice) functioneaza perfect. Nu am avut nici o problema cu deschiderea usilor sau a geamurilor!

@S_C: mersi de info dar suspectez inghetul...nu s-a mai repetat de cand cu "caldura" din ultimele 24h

Astept cu groaza scartaiala de primavara.....

Modificat de blueyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti grija cu deschisul geamurilor, ma refer la cele electrice. Este posibil sa vi se deschida de tot ;):offtopic:;). Nu conteaza daca aveti masina in garantie sau nu.

De ce?

Simplu: o sa spuna ca e vina ta ca ai deschis geamul cu zapada/gheata pe el si automat intri la folosire incorecta.

Funny: Am oprit la un drive inn la Mac si m-am dat jos din masina ca sa-mi i-au comanda. Au ras aia de s-au prapadit. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramaneti la subiect!

P.S. Mutat la "Motoare pe benzina"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine aseara cand am plecat de la munca se auzeau niste zgomote fff suspecte in stanga fatza, in interior, ca si cum o clapeta sau ceva a ramas blocata si face urat. Dimineatza a fost ok. E grele cu frigurile astea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!