Jump to content

Schimbator viteze cu probleme


iepurasu
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Am constatat ca la masina sotiei (lupo 1.0 cutie manuala), merge foarte greu schimbatorul. In sensul ca trebuie sa tragi cu putere de maneta. De intrat in viteze intra, nu-i bai. Doar ca ceva strange acolo si misca foarte greu maneta.

M-am bagat sub ea, de jos nu se vede nimic blocat. Ulei este in cutie. Am dat cu spray pe imbinari sa se curete aticulatiile, apoi am dat si cu spray cu vaselina. Am incercat sa bag si pe tijele care vin de la schimbator, insa nu stiu cat de mult a intrat in protectia aia a lor. Nu erau murdare deloc si in plus aveau masoane de protectie in capete. Am desfacut si pielea de la schimbator si am incetcat sa gresez sub el cat am ajuns prin gaurica aia.

Problema e ca ....tot greu merge. S-a mai confruntat cineva cu chestia asta?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tijele le poţi gresa cu WD40 sau cu ulei de motor nou nu ars (eu aşa am făcut, pui câte o picătură pe tije lângă manşon şi mişti shimbătorul ca să lucreze tijele).

Nu ai precizat dacă face aşa numai în mers sau şi cu motorul oprit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da....am uitat sa precizez. Eram prins in poveste. Nu....el merge la fel de greu indiferent ca e pornit sau nu motorul. Nu are legatura cu cutia de viteze. In viteza intra frumos. Doar maneta se misca greoi.

Asa am facut cu tijele. Prima oara am dat cu spray degripant cu gandul ca e mizerie si sa se inmoaie. Apoi am dat cu sray cu vaselina. Nu se prea simte nici o diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă făcea numai în mers se putea suspecta ceva probleme la ambreiaj, dar aşa dacă se manifestă problema şi cu motorul oprit atunci ambreiajul iese din schemă.

Ce ar mai putea fi?

  • Timoneria dereglată: de obicei din cauza asta intră mai greu în viteze, în special în treptele 1,2 şi R, dar nu este exclusă şi manifestarea asta
  • Suport motor/cutie uzat: vezi dacă motorul este perfect orizontal ( cum te uiţi din faţă, cu capacul de la motor dat jos, te uiţi dacă blocul motor este paralel cu elementele de caroserie orizontale). Dacă motorul îşi schimbă poziţia relativă faţă de caroserie, implicit îşi schimbă poziţia şi faţă de timonerie. Atunci şi cutia de viteze îşi schimbă poziţia relativă faţă de timonerie fiind corp comun cu motorul.
  • Ceva probleme în cutie-mai puţin probabil dar nu exclus. Uite aici un filmuleţ despre cum funcţionează cutia. Mă gândesc la manşonul ăla de cuplare care se vede cum funţionează pe la minutul 2,24. Dar asta dacă face mai mult în anumite viteze. Dacă se manifestă la fel în toate vitezele cred că se cam exclude varianta asta

 

Primele două cauze se pot verifica oarecum şi aşa: ridici maşina pe cric la maximum pe partea stângă şi vezi dacă se modifică ceva, apoi repeţi operaţia cu maşina ridicată pe partea cealaltă. Dacă se schimbă cât de cât ceva atunci problema este la timonerie sau suport motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbim de masina din profil lupo 2001 eu as schimba uleiul din cutie dupa care proba de drum de 100-120km/h -min 50km-parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet....nu intra greu in viteze. Doar maneta se misca greoi. Daca era problema in cutie caraia, nu gaseam vitezele usor, etc..... Dar odata ce ai reusit sa aduci maneta pe pozitia treptei, intra usor. Si intra in toate vitezele la fel ca inainte. Timoneria e ok pt ca nu am umblat la reglajul ei. Surubul e strans.....intra in TOATE vitezele

Eu am un golf m4 din 2003. Pot sa scot si sa bag in viteza cu un singur deget, fara nici cel mai mic efort. Ei...la lupo trebuie sa trag cu forta de schimbator.

Uleiul in cutie a fost schimbat de cativa ani. 75w90 Valvoline inca e in grafic.

M-am mai gandit la o chestie. Sa nu cumva sa fie tije doar in capete iar in mijloc sa fie bowden. Bowdenu sa infloreasca putin in imbracamintea lui si de aia sa mearga greoi.

Cel putin feelingul asta este....ca ceva strange.

Desi.....cablurile dintre maneta si cutie sunt aproape drepte. Nu ar avea de ce sa infloreasca bowdenul daca nu e indoit.

Modificat de iepurasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK am înţeles din prima că intră bine în viteze :D .Nu este normal să tragi de schimbător cu efort. Şi la mine iese din viteze foarte uşor.

Uleiul nu cred că are vreo legătură cu situaţia de faţă

Şi nu cred că are cablu la mijloc, eu cred că este tijă dintr-un capăt în altul. Ţi-am ataşat cam tot ce ţine de timonerie, poate îţi vine vreo idee.

Părerea mea este să verifici şi faza cu suporţii după cum ţi-am scris mai sus. Un suport bulit are cam acelaşi efect ca şi o timonerie dereglată.

În caz extrem dacă nu-i dai de capăt cred că trebuie separată timoneria de  la intrarea în cutia de viteze şi acţionate separat. Astfel îţi dai seama unde este buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Mersi de info. Am sa ma uit astazi daca nu e rupt vre-un suport si revin cu constatari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie să fie rupt, doar obosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfffff....daca ma apuc sa demontez schimbatorul imi trebuie niste SDV-uri ca sa il pun.inapoi pe pozitie. La naiba....:)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da în special lera aia este cu bucluc, nici nu ai de unde să o cumperi, cel puţin nu din magazinele obişnuite.

Dacă desfaci de la cutie să vezi cum merge timoneria separat, s-ar putea să nu fie nevoie de reglaj. Dacă întâlneşti vreo gaură alungită, însemnezi poziţia de unde ai scos şurubul

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh......las ca vad eu ce mesteresc. Cumva le dau jos daca e musai.

Dar....legat de suportii de cutie. Daca sunt defecti, atunci mersul greoi al timoneriei nu ar trebui sa se schimbe doar cand se misca cutia? Masina stand pe loc, in plan orozontal, toate sunt la locul lor. Si atunci mi se pare normal ca toate sa functioneze. Nu????

Modificat de iepurasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă gândeam mai mult la un suport al motorului care l-ar face să stea înclinat (am văzut asta la un amic cu golf 3, avea mari probleme cu schimbarea vitezelor, pe lângă ceva piese uzate la timonerie îi stătea şi motorul înclinat).

De asta ţi-am zis de faza cu ridicatul pe cric de o parte sau cealaltă. Dacă ar fi de vină un suport se lasă motorul mai într-o parte şi dacă se observă schimbări în bine/rău atunci este posibil să fie ceva pe la suport.

Foarte posibil să nu fie nici una din cauzele enumerate de mine, dar ele trebuie eliminate pe rând prin verifcare şi normal că o să începi cu metodele cel mai puţin invazive, iar dacă ajungi la piese cu cele mai ieftine dacă nu eşti sigur care este cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaaa.....da. acuma am prins ideea. :)))

Ok. Ma uit si revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata. M-am uitat, tampoanele sunt in regula, motorul sta drept. Mai venise si un vecin care are un polo mai batran decat lupo-ul meu si si el e de parere ca merge cam greu fata de al lui. Deci nu mi se pare doar mie.

Ce mai ramane de facut....sa desfac tijele si sa misc cu mana de ele poate in interior au ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Am simtit nevoia sa  scriu in cateva cuvinte cum se remediaza aceasta problema la Lupo pentru simplul fapt ca mie personal mi-a luat ceva timp pana sa deduc de unde provine problema si mai mult decat atat, dupa ce am rezolvat-o, la aproximativ 1 an a inceput din nou sa mearga greu maneta de la schimbator. Imi rezerv dreptul de a spune ca este o problema de conceptie a celor de la VW. Pe cutia de viteze este un suport ( extrem de greu de desfacut ptr ca unul dintre suruburi este situat in dreptul senzorului de kilometraj si nu intra nici o tubulara)  care contine cele doua axuri de care se prind cablurile de la timonerie . Axurile trec prin  suport si au  bucse din plastic sau teflon nu mi am putut da seama exact  . Problema apare probabil datorita solutiilor folosita iarna la deszapezire sau doar a apei care ajunge din belsug in acea zona joasa a cutiei de viteze si consta in oxidarea canalelor prin care trec bucsele si axurile si intepenirea lor. In concluzie  este  necesara demontarea acelui suport  demontarea axurilor din bucse si slefuirea bucsilor cu  hartie abraziva sau alezarea lor cu freza sau burghiu daca aveti unde pana cand axul se roteste usor dar fara sa capete joc in bucsa. apoi se unge cu vaselina  din belsug mai ales la capete pentru a impiedica patrunderea apei pe langa bucse. Dupa aceasta operatie  cutia de viteze o sa va fure schimbatorul din mana de nu o sa va mai recunoasteti masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!